Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
chaosman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 13 maja 2020, 00:49
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: UK

A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: chaosman » 13 sty 2023, 15:18

Witam serdecznie,
Samochód zakupiony niecałe 3 lata temu z przebiegiem 104k km. Posiadam pełną historię serwisową i faktury z serwisu od 2 poprzednich właścicieli. Tak więc przebieg uważam za sprawdzony.
Aktualny przebieg to 140k km. Mój problem to najprawdopodobniej manualna skrzynia biegów. Na przełomie tych 3 lat kilka razy zdarzało się że jedynka wchodziła z lekkim oporem. Wciskałem sprzęgło ponownie i wszystko było w porządku. Raz (z 1,5 roku temu) zdarzyło się że jedynka mi "wyskoczyła" przy ruszaniu i było słychać głośne metaliczne uderzenie gdzieś z silnika. Wcisnąłem sprzęgło ponownie, wbiłem jedynkę i pojechałem dalej. Oczywiście pojechałem z tym do mechanika, ale stwierdził że bez konkretnej usterki nic nie może zrobić i kazał jeździć dalej. Z miesiąc temu zdarzyło się tak że jedynki nie mogłem wbić w ogóle (pomimo kilkukrotnego wciskania sprzęgła). To było pod marketem więc samochód został zepchnięty na miejsce parkingowe i zostawiony na około godzinę. Sytuacja była nerwowa, ale z tego co pamiętam to był zepchnięty na uruchomionym silniku a potem wyłączyłem silnik i wbiłem bieg. Zazwyczaj odruchowo wbijam jedynkę na parkingu, ale czy wtedy wbiłem jedynkę czy inny bieg niestety nie pamiętam. W każdym razie po zakupach wsiadłem, uruchomiłem silnik i bez problemu wróciłem do domu. Dodatkowo kontaktowałem się z ASO i stwierdzili że przy tym przebiegu niczego nie można wykluczyć z uszkodzoną skrzynią biegów włącznie. Czy ja naprawdę mam aż takiego pecha, że przy 140k km ma uszkodzoną manualną skrzynię biegów ? ASO zaleciło sprawdzenie poduszki pod skrzynią biegów, bo zdarzało się że przez uszkodzoną poduszkę były problemy z jedynką. Mechanik sprawdził ją tylko wizualnie (bez żadnego "podważania") i stwierdził że jest w porządku. No i oczywiście kazał jeździć dalej aż się pojawi konkretna usterka. Przy kolejnym problemie z wbiciem jedynki, kazał wyłączyć silnik i spróbować wbić jedynkę ponownie. Jeśli się uda to zrobić na wyłączonym silniku, to ma świadczyć o uszkodzonej skrzyni biegów. Z kolei ASO stwierdziło że taka sytuacja niczego nie dowodzi. Póki co nie zaobserwowałem żadnych innych objawów uszkodzonego sprzęgła (ślizganie, wibracje itd). Nie wiem czy ma to znaczenie ale na niektórych biegach jest wyczuwalna delikatna wibracja dźwigni, ale tylko przy dotyku. Samochód jest używany raz w tygodniu na zakupy i 2 razy do roku robię trasę UK-PL i z powrotem. Moje pytanie brzmi co robić ? Czy ta usterka (sprzęgło/wysprzęglik/skrzynia biegów) może mi unieruchomić samochód na trasie ? Będę wdzięczny za wszystkie dobre rady.

Dziękuję i pozdrawiam
Mariusz
Ostatnio zmieniony 14 sty 2023, 12:56 przez chaosman, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ciesiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 01 cze 2020, 22:36
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: ciesiu » 13 sty 2023, 23:46

Paradoks polega na tym że im rzadziej auto jest używane tym gorzej, faktycznie możesz mieć pecha bo przy takim przebiegu nic nie powinno się dziać. Ja mam ponad sto koła więcej nalatane i nic się nie dzieje ,ale auto w ciągłej eksploatacji. Pytanie: zmieniałeś olej w skrzyni ? Bo zapewniam że trzeba to robić i tylko na ori z serwisu.

Awatar użytkownika
chaosman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 13 maja 2020, 00:49
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: UK

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: chaosman » 14 sty 2023, 11:06

Jak na ironię poprzedni właściciel mówił że to był samochód weekendowy a ja to potraktowałem jako zaletę :| . Moje weekendowe zakupy to około 50 km + czasami jakiś dalszy wyjazd + wyjazdy do PL. Średni roczny przebieg to 13-14k km więc chyba nie aż tak mało <boisie> . Olej (Mobil 1) zmieniam zazwyczaj przez wyjazdem do PL i nigdy nie przekroczyłem 10k km. Co do wymiany oleju w skrzyni biegów to myślę o tym od dawna, ale niestety z marnym skutkiem :(. Dzwoniłem do ASO (UK i PL) i w obu przypadkach dowiedziałem się że Audi nie przewiduje wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów <bezradny>. Mechanik stwierdził że serwisuje samochody z grupy VW z przebiegami 2-3 x większymi niż mój i nigdy nie zmieniał oleju a manualu. Tak więc lepiej tego nie ruszać <bezradny>. Tak się składa że jestem z okolic Słupska i najpóźniej w połowie roku będę w Polsce. Zatem czy mógłbyś mi kolego dać namiar na jakiś solidny warsztat gdzie mógłbym zmienić olej w skrzyni a najlepiej sprawdzić skrzynie i sprzęgło ? Tak żeby jednoznacznie stwierdzić usterkę. Tutaj ponawiam pytanie. Zakładając najgorszy scenariusz czyli usterkę skrzyni biegów - czy może dojść do unieruchomienia samochodu na trasie ? Mam do przejechania ponad 1600 km, więc usterka (+ naprawa) na trasie to byłby dramat <beczy>.

Jareknb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.5 V8 520KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Biała

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: Jareknb » 14 sty 2023, 15:47

Swego czasu miałem Fiata Marea 1.9 jtd, poprzedni właściciel zmienił olej w maualu przy 150 tyś. Przy przebiegu 290 tyś wracając z Niemiec do domu, miałem zgrzypniecie na każdym biegu który wrzuciłem. Po dotarciu wjechałem na kanał, odkręciłem kurek i wyleciała dosłownie kawa z mlekiem, kupiłem 2 litry oleju mobil o specyfikacji jaki ma być, wlałem strzykawką i z powrotem do Niemiec, skrzynia jak ręką odjął, biegi wchodziły dwoma palcami jak by skrzynia była po wymianie na nową. Mechanik mi mówił że to normalne, jadę ponad 1000 km dodatkowo w zimie, przyjeżdżam na miejsce i samochód stoi przez dwa tygodnie, przez co skrapla się woda. U ciebie podejrzewam inny problem, bardziej synchronizatory, łożyska ale spróbuj z wymianą. Żaden producent nie zaleca wymiany w nanualu a np. mazda tak, w 6 2.0 diesel wymiana jest co 60 tyś.

Awatar użytkownika
ciesiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 01 cze 2020, 22:36
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: ciesiu » 14 sty 2023, 16:07

Mało jest mechaników znających się na skrzyniach biegów, przynajmniej ja takiego nie znam. Ale jedno jest pewne jak mechanik mówi że lepiej czegoś nie ruszać albo sprawdza coś tylko na wzrok to lepiej go omijać. Do mnie weszło 4 litry oleju i pewnie tak samo będzie u ciebie. Wymiana jest bardzo prosta bo oba korki - wlewowy i spustowy są obok siebie. Odkręcasz wzmocnienie pod skrzynią i prostu zlewasz stary i wlewasz nowy do przelania i to wszystko. W serwisie podaj vin i kup 4 litry oleju, ja bym zaczął od tego. Jak będziesz zlewał stary olej to postaraj się o jakąś czystą bańkę, miskę etc. Zobaczysz wtedy w jakim stanie jest olej i czy nie wypłynęły jakieś opiłki czy inne cuda bo już wtedy można mieć jakiś ogląd sytuacji.

marian1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: LKR

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: marian1984 » 14 sty 2023, 18:51

Skrzynie psują się nawet z mniejszymi przebiegami, nie dotyczy to tylko nowszych aut, lecz i takich bardzo starych, VW polo miał taki do 2000r miały problemy ze skrzyniami i potrafiły się rozsypać nawet przed zrobieniem 100k, Tourany też, sypał się 6 bieg, transporter T4 niby pancerny a też się skrzynie sypały. Nie ma reguły, olej się zmienia, czym częściej tym lepiej. U ciebie nie musi być skrzynia, może być dwumas, niczego nie można wykluczyć, a może tylko coś się wyrobiło przy wybieraku skrzyni i to pierdoła.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is

Awatar użytkownika
chaosman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 13 maja 2020, 00:49
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: UK

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: chaosman » 14 sty 2023, 20:58

Takie niestety mamy realia mechaniki pojazdowej w UK :|. A przynajmniej w moim regionie <beczy>. Mechanicy ograniczają się do wymian hamulców, opon czy w ostateczności rozrządu a w przypadku awarii silnika wymiana na nowy albo samochód na złom. Dzięki za radę - ciesiu <brawo>. Zgadzam się w 100% że wymiana oleju w skrzyni może tylko pomóc a oględziny starego oleju dadzą pogląd na jej stan. Zakładam że w ASO oleju nie dostanę, skoro w ogóle nie przewiduje jego wymiany w manualu ? No chyba że to jakiś uniwersalny olej ? Będę dzwonił w poniedziałek do ASO i zobaczymy co z tego będzie. Co do samej wymiany oleju to o ile dobrze zrozumiałem są dwie śruby ? Dolna spustowa i górna zalewowa ? Jak rozumiem mam zalać "pod korek" czyli ma się przelać przez górną śrubę ? Nie zrobię tego bez podnośnika, więc mechanik będzie to robił na moją odpowiedzialność. W polskim ASO powiedzieli że na miejscu zdiagnozują problem (skrzynia/sprzęgło/dwumas), ale czy to w ogóle możliwe bez demontażu skrzyni ?

marian1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: LKR

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: marian1984 » 14 sty 2023, 21:01

Olej dostaniesz w ASO, mogą zdiagnozować, tu na odległość już nie bardzo.
Oni tam nie naprawiają skrzyń tylko wymieniają na nowe.
Przy awarii są zgrzyty, jakieś łożysko hałasuje, jeśli nie masz takich objawów to może pomóc wymiana oleju, w niektórych autach można nawet coś podregulować, ale jak pisałem nie wiem jak to wygląda w tym modelu.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is

Jareknb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.5 V8 520KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Biała

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: Jareknb » 14 sty 2023, 21:25

Potrzebujesz 4 litry np. GL4+ 75W-90 liqui moly

Awatar użytkownika
ciesiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 01 cze 2020, 22:36
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: ciesiu » 15 sty 2023, 12:59

Nie baw się żadne zamienniki oleju! Tak jak pisałem podaj vin w serwisie i poproś o 4 litry , oni wiedzą jaki ma być. Sam tak kupowałem. Tego oleju nie zmienia się tak często jak w automacie co 60tys. tylko rzadziej więc warto kupić trochę drożej ale orginał.

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: axe » 15 sty 2023, 13:48

ciesiu pisze:
15 sty 2023, 12:59
Nie baw się żadne zamienniki oleju! Tak jak pisałem podaj vin w serwisie i poproś o 4 litry , oni wiedzą jaki ma być. Sam tak kupowałem. Tego oleju nie zmienia się tak często jak w automacie co 60tys. tylko rzadziej więc warto kupić trochę drożej ale orginał.
to jest olej do NEJ

spisz numer i zamow w aso.
https://allegro.pl/oferta/aso-olej-do-s ... 0608734397
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Jareknb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.5 V8 520KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Biała

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: Jareknb » 15 sty 2023, 14:11

A tu poniżej link do liqui moly, podejrzewam że ten oryginał to właśnie ten olej lub Fuchs . To tylko manual, myślę że z tego co opisujesz olejem tego nie naprawisz, dlatego sprubuj tańszego na początek. https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-gl ... 6bf867adbd
Ostatnio zmieniony 15 sty 2023, 17:25 przez Jareknb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chaosman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 13 maja 2020, 00:49
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: UK

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: chaosman » 15 sty 2023, 14:32

axe pisze:
15 sty 2023, 13:48
ciesiu pisze:
15 sty 2023, 12:59
Nie baw się żadne zamienniki oleju! Tak jak pisałem podaj vin w serwisie i poproś o 4 litry , oni wiedzą jaki ma być. Sam tak kupowałem. Tego oleju nie zmienia się tak często jak w automacie co 60tys. tylko rzadziej więc warto kupić trochę drożej ale orginał.
to jest olej do NEJ

spisz numer i zamow w aso.
https://allegro.pl/oferta/aso-olej-do-s ... 0608734397
Dzięki za link i nr katalogowy. Zamiennika nie biorę pod uwagę. Zastanawia mnie inna rzecz - skoro ASO sprzedaje olej to dlaczego go nie wymienia ?
Przecież to usługa jak każda inna. No chyba że jest tak jak napisał gdzieś mat1324 - Po co wymieniać olej, jeśli za jakiś czas można wymienić skrzynię :[.
Póki co wysłałem zapytanie online do ASO z którego kupowałem już jakieś drobiazgi i czekam na odzew.
Co do samej wymiany zalewamy do przelania górnej śruby i zakręcamy ? Nie trzeba przelewać (przez odpowietrznik) tak jak w A6 C6 ?
Mechanik będzie to robił na moją odpowiedzialność więc wszystkiego muszę być absolutnie pewny <tak>.

Co do moich spostrzeżeń to na wyłączonym silniku skrzynia pracuje bez zastrzeżeń, ale na włączonym czuć że pracuję z delikatnym oporem.
Dodatkowo przez kilka minut od uruchomienia na zimnym silniku, pracuje z większym oporem niż na ciepłym. Zgaduję że silnik i olej w skrzyni się rozgrzewa ale czy to normalne ?
Sąsiad ma identyczne A6 (manual i ten sam rok), ale z przebiegiem około 110k km i skrzynia pracuje tak samo bez względu na to czy silnik jest zimny czy ciepły.
Kolejna różnica polega na tym, że jeździ samochodem codziennie do pracy na małym dystansie a jak tylko w weekend.
Być może to już jest wystarczającym powodem do zmiany oleju w skrzyni biegów <mysli> ?

Awatar użytkownika
ciesiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 01 cze 2020, 22:36
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: ciesiu » 15 sty 2023, 15:31

Dokładnie tak, zlewasz stary olej zakręcasz śrubę spustową i wlewasz nowy. Jak wlejesz cztery litry to delikatnie zacznie się wylewać, wtedy zakręcasz śrubę wlewową i gotowe. Akurat w tych skrzyniach to takie proste. A , twój mechanik powinien mieć ''strzykawkę'' do nalewania.

Awatar użytkownika
chaosman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 13 maja 2020, 00:49
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: UK

Re: A6 C7 2.0 TDI CGLC MANUAL - czy jest możliwa awaria skrzyni biegów przy 140k km ?

Post autor: chaosman » 16 sty 2023, 12:37

Na podstawie numeru rejestracyjnego (w UK nie podaje się numeru VIN) dealer podał że właściwy olej to G052532A2.
https://www.audipartsdirect.co.uk/produ ... g-052532a2
Ja tam jestem za <tak>, bo sporo tańszy niż G052527A2. Oby tylko to był ten właściwy <okok>.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga