Koło Dwumasowe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 mar 2022, 09:11
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tomaszów lubelski
Koło Dwumasowe
Witam, mam problem z moim Audi A6 3.0 tdi 245 km S-tronic.
Podczas jazdy przy dodaniu i odpuszczeniu gazu pojawiają sie wibracje w zakresie 1000 - 1200 obrotów, podejrzewam koło dwumasowe. Jak myślicie co to może być? I czy przy ewentualnej wymianie dwumasy trzeba też wymienić sprzęgła?
Pozdrawiam!
Podczas jazdy przy dodaniu i odpuszczeniu gazu pojawiają sie wibracje w zakresie 1000 - 1200 obrotów, podejrzewam koło dwumasowe. Jak myślicie co to może być? I czy przy ewentualnej wymianie dwumasy trzeba też wymienić sprzęgła?
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 212
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koło Dwumasowe
Sprzęgła do wymiany. Przerabiałem ten temat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 212
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koło Dwumasowe
Kolego zapoznaj się z moim wątkiem, tam wszystko po kolei opisuje
a7-4g-uklad-napedowy-skrzynia/s-tronic- ... 04488.html
Pozdrawiam
Dodano po 2 minutach 2 sekundach:
Wymieniłem sprzęgła i przy okazji zregenerowałem dwumase, wszystko działa jak należy, przejechane już ponad 20 tys
a7-4g-uklad-napedowy-skrzynia/s-tronic- ... 04488.html
Pozdrawiam
Dodano po 2 minutach 2 sekundach:
Wymieniłem sprzęgła i przy okazji zregenerowałem dwumase, wszystko działa jak należy, przejechane już ponad 20 tys
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Koło Dwumasowe
Cześć możesz powiedzieć gdzie regenerowałeś dwumase i jaki koszt. U mnie na jałowym tłucze niemiłosiernie i zastanawiam się własnie niby autopartner ma na miejscu regenerowane czeskiej firmy ale nie znalazłem opinii na temat tej firmy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 212
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koło Dwumasowe
Kolego aktualizuje informacje, trzymaj się z daleka od regenerowanej dwumasy. To ścierwo.
U mnie po 50kkm się rozleciała, wymieniam na nową tym razem na oryginalną LUK.
Ważne przy montażu jest zastosowanie przyrządów do osiowego i promieniowego podparcia dwumasy przed jej połączeniem z kołem zamachowym przy silniku.
Większość tych partaczy mechaników tego nie wie i nie robi i potem całe te problemy z eksploatacją dwumasy, że niby to wina samej dwumasy. Tak et kutasy później tłumaczą. Zanim komuś zlecisz wymianę, to przepytaj go z boksu.
Na stronie REPXPERT są te informacje, musisz wybrac opis informacji tech. dla twojej dwumasy. Przygotuj się do lekcji
Jeżeli masz dwumas bez łożyska prowadzącego, tylko w wahadełkowym odśrodkowym tłumikiem drgań, nr OE 0B5105317K/0B5105317F to wówczas ich odpowiednikiem w aftermarkecie Schaefflera jest dwumasa LuK 415 0621 09, gdzie dla jej prawidłowego montażu będą potrzebne przyrządy:
https://www.repxpert.pl/medias/99960063 ... jUxZjUwYTk
Zapytaj się pana mechanika, czy takie ma. Jak nie to zmień mechanika, bo ta nowa dwumasa i tak ci klęknie po takim partackim montażu.
U mnie po 50kkm się rozleciała, wymieniam na nową tym razem na oryginalną LUK.
Ważne przy montażu jest zastosowanie przyrządów do osiowego i promieniowego podparcia dwumasy przed jej połączeniem z kołem zamachowym przy silniku.
Większość tych partaczy mechaników tego nie wie i nie robi i potem całe te problemy z eksploatacją dwumasy, że niby to wina samej dwumasy. Tak et kutasy później tłumaczą. Zanim komuś zlecisz wymianę, to przepytaj go z boksu.
Na stronie REPXPERT są te informacje, musisz wybrac opis informacji tech. dla twojej dwumasy. Przygotuj się do lekcji
Jeżeli masz dwumas bez łożyska prowadzącego, tylko w wahadełkowym odśrodkowym tłumikiem drgań, nr OE 0B5105317K/0B5105317F to wówczas ich odpowiednikiem w aftermarkecie Schaefflera jest dwumasa LuK 415 0621 09, gdzie dla jej prawidłowego montażu będą potrzebne przyrządy:
https://www.repxpert.pl/medias/99960063 ... jUxZjUwYTk
Zapytaj się pana mechanika, czy takie ma. Jak nie to zmień mechanika, bo ta nowa dwumasa i tak ci klęknie po takim partackim montażu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Koło Dwumasowe
Szczerze to sam chce wymienić dwumase kupiłem auto z uszkodzoną dwumasą strasznie ją słychać i zastanawiałem się nad regenerowana ale jak mówisz że szkoda kasy to dam sobie spokój. I dzięki za lekturę.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Koło Dwumasowe
Zaciekawiłeś mnie tymi przyrządami i ze względu na to, że montowałem u siebie dwukrotnie dwumas to wystraszyłem się, że bez nich zrobiłem niepoprawnie.
Niestety opisy producentów części aftermarket są dość mylące i wygląda na to, że w tym przypadku jest podobnie.
Miałem tak ostatnio przy kupnie uszczelniacza Elringa, gdzie na opakowaniu była instrukcja montażu uszczelniacza teflonowego, a w opakowaniu miałem zwykły ze sprężynką - trzeba mieć do tego dystans.
Nawet na podlinkowanym przez ciebie pdf'ie od tego repexperta to co tam widać to chyba w ogóle jest instrukcja do manuala albo jakiś miszmasz elementów na zdjęciach, bo te rzeczy nie wystepują w stronicu.
Zerknąłem dokładnie jak jest to opisane w ELSA.
Te przyrządy rzeczywiście istnieją, ale czynność z ich udziałem opisana dokładnie tak
(i wyglądają jedynie jak pomoc to złączenia skrzyni z silnikiem aby łatwiej było trafić):
"Usunąć zabezpieczenie transportowe -T40170- i montażowy element pomocniczy -T40169-."
Występuje PRZED dokręceniem dwumasy do tarczy zabierakowej.
Dopiero po wyjęciu tych dodatkowych narzędzi następuje dokręcanie opisane w czynnościach:
"Następująca czynność jest konieczna, aby moduł sprzęgła równomiernie przylegał do tarczy zabierakowej i aby nie był przekrzywiony.
– Nieznacznie docisnąć koło zamachowe -2- za pomocą dźwigni montażowej -1- do tarczy zabierakowej -3--strzałka-. "
Przy czym' dźwignia montażowa' to tylko kawałek breszki która jedynie pomaga docisnąć dwumasę do tarczy zabierakowej.
Następnie ma miejsce dokręcanie i tyle.
"– Przykręcić koło zamachowe do tarczy zabierakowej w następujący sposób:
– Pierwszą śrubę -strzałka- wkręcić mocno ręką (2 Nm). "
Także myślę, że spokojnie.
Te części są zamienne bywają różne. Ten nowy dwumas LUK'a co kupiłem ma identyczny a może nawet większy ruch jak używka którą z CDUC którą kupiłem kiedyś z allegro.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Koło Dwumasowe
Można trafić dobrą używkę?
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Koło Dwumasowe
Można praktycznie idealną, mam taką jeszcze w zapasie.
Te auta są dość młode i bez problemu dostaniesz coś co ma 100-150 tys. km nalotu.
Moja stara przy 320 tys. km ciągle dobrze tłumiła, było ją tylko trochę na jałowym słychać.
Ja żałowałem potem, że kupiłem potem nową, bo ta stara za 500zł taka sama jak i ten nowy dwumas :P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Koło Dwumasowe
Moja to już silnik zagłusza nie słychać go wogole jak się wrzuci R lub D cichnie.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Koło Dwumasowe
Nieźle. Z ciekawości, duży masz przebieg? Moc podniesiona czy seria?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 212
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koło Dwumasowe
Dodano po 4 minutach 40 sekundach:
Kolego rób jak chcesz, najgorzej samego siebie robić w chuja.
Opis jest dobry i nie ma pomyłki.
Jak nie zastosujesz tych przyrządów, to masz mimośrodowe obiążenie koła zębatego i wału. Im wyższe obroty, tym bardziej dostaje w dupę wał, ale także i odśrodkowy tłumik drgań w samej dwumasie i po kilku-kilkudziesięciu tysiącach km, tak jak u mnie, dwumasa się rozpada. W samej masie pierwotnej jest otwór startowy pod jeden z przyrządów, umożliwiajacy tzw. pozyccję startową dwumasy przy jej dokręcaniu do silnika (punkt ciężkości), więc nie ma mowy o pomylonym opisie.
Tylko taki montaż daje gwarancję długiej bezproblemowej eksploatacji koła duwmasowego, stąd cytowana przez ciebie uwaga z manuala:
"Następująca czynność jest konieczna, aby moduł sprzęgła równomiernie przylegał do tarczy zabierakowej i aby nie był przekrzywiony
Oczywiście śruby, 6 szt., samozabezpieczające do wymiany
Kolego rób jak chcesz, najgorzej samego siebie robić w chuja.
Opis jest dobry i nie ma pomyłki.
Jak nie zastosujesz tych przyrządów, to masz mimośrodowe obiążenie koła zębatego i wału. Im wyższe obroty, tym bardziej dostaje w dupę wał, ale także i odśrodkowy tłumik drgań w samej dwumasie i po kilku-kilkudziesięciu tysiącach km, tak jak u mnie, dwumasa się rozpada. W samej masie pierwotnej jest otwór startowy pod jeden z przyrządów, umożliwiajacy tzw. pozyccję startową dwumasy przy jej dokręcaniu do silnika (punkt ciężkości), więc nie ma mowy o pomylonym opisie.
Tylko taki montaż daje gwarancję długiej bezproblemowej eksploatacji koła duwmasowego, stąd cytowana przez ciebie uwaga z manuala:
"Następująca czynność jest konieczna, aby moduł sprzęgła równomiernie przylegał do tarczy zabierakowej i aby nie był przekrzywiony
Oczywiście śruby, 6 szt., samozabezpieczające do wymiany
Edddisz pisze: ↑22 kwie 2024, 22:48Zaciekawiłeś mnie tymi przyrządami i ze względu na to, że montowałem u siebie dwukrotnie dwumas to wystraszyłem się, że bez nich zrobiłem niepoprawnie.
Niestety opisy producentów części aftermarket są dość mylące i wygląda na to, że w tym przypadku jest podobnie.
Miałem tak ostatnio przy kupnie uszczelniacza Elringa, gdzie na opakowaniu była instrukcja montażu uszczelniacza teflonowego, a w opakowaniu miałem zwykły ze sprężynką - trzeba mieć do tego dystans.
Nawet na podlinkowanym przez ciebie pdf'ie od tego repexperta to co tam widać to chyba w ogóle jest instrukcja do manuala albo jakiś miszmasz elementów na zdjęciach, bo te rzeczy nie wystepują w stronicu.
Zerknąłem dokładnie jak jest to opisane w ELSA.
Te przyrządy rzeczywiście istnieją, ale czynność z ich udziałem opisana dokładnie tak
(i wyglądają jedynie jak pomoc to złączenia skrzyni z silnikiem aby łatwiej było trafić):
"Usunąć zabezpieczenie transportowe -T40170- i montażowy element pomocniczy -T40169-."
Występuje PRZED dokręceniem dwumasy do tarczy zabierakowej.
Dopiero po wyjęciu tych dodatkowych narzędzi następuje dokręcanie opisane w czynnościach:
"Następująca czynność jest konieczna, aby moduł sprzęgła równomiernie przylegał do tarczy zabierakowej i aby nie był przekrzywiony.
– Nieznacznie docisnąć koło zamachowe -2- za pomocą dźwigni montażowej -1- do tarczy zabierakowej -3--strzałka-. "
Przy czym' dźwignia montażowa' to tylko kawałek breszki która jedynie pomaga docisnąć dwumasę do tarczy zabierakowej.
Następnie ma miejsce dokręcanie i tyle.
"– Przykręcić koło zamachowe do tarczy zabierakowej w następujący sposób:
– Pierwszą śrubę -strzałka- wkręcić mocno ręką (2 Nm). "
Także myślę, że spokojnie.
Te części są zamienne bywają różne. Ten nowy dwumas LUK'a co kupiłem ma identyczny a może nawet większy ruch jak używka którą z CDUC którą kupiłem kiedyś z allegro.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Koło Dwumasowe
W wolnej chwili pewnie zweryfikuję to u siebie z ołówkiem w ręku.
Ciekaw jestem czy będzie choćby milimetr różnicy między tym jak mam zamontowane teraz, a tym jak ustawię dwumas tym dodatkowym otworem w dół i dopiero dokręcę czyli jak to nazywasz w 'pozycji startowej'.
Montowałem tak aby ślady po otworach starego dwumasu na tarczy zabierakowej pokrywały się z nowym dwumasem więc nie sądzę.
Mówisz, że opisy są dobre, a jak odniesiesz się do zdjęcia 12 z pliku który załączyłeś? Na zabieraku nie ma takich podwójnych otworów co 120 stopni.
Jak w takim razie to ustawiasz według tej instrukcji?
Bo rozumiem, że w tym układzie zabierak też powinien być odpowiednio ustawiony, bo pewnie jest kwestia wyważenia czy coś.
Ciekaw jestem czy będzie choćby milimetr różnicy między tym jak mam zamontowane teraz, a tym jak ustawię dwumas tym dodatkowym otworem w dół i dopiero dokręcę czyli jak to nazywasz w 'pozycji startowej'.
Montowałem tak aby ślady po otworach starego dwumasu na tarczy zabierakowej pokrywały się z nowym dwumasem więc nie sądzę.
Mówisz, że opisy są dobre, a jak odniesiesz się do zdjęcia 12 z pliku który załączyłeś? Na zabieraku nie ma takich podwójnych otworów co 120 stopni.
Jak w takim razie to ustawiasz według tej instrukcji?
Bo rozumiem, że w tym układzie zabierak też powinien być odpowiednio ustawiony, bo pewnie jest kwestia wyważenia czy coś.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 212
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koło Dwumasowe
......Ja bym kolego tego na twoim miejscu nie robił, bo z miejsca wbijesz sobie ten ołówek w oko, jak sprawdzisz jak zamontowałeś tą dwumase
Na zdj. 13 masz drobna uwagę, że w zależności od poj. silnika (v6 lub 4ro cylindrowa rzędówka) rozróżniamy dwumasy mocowane na 6 lub 3 śruby, jeżeli 6 śrub to wałem obracamy co 60 st., jak 3 to co 120 stopni. To by tłumaczyło twoje zakłopotanie związane z ilustracją nr 12
Ustawiam dokładnie tak jak w manualu, krok po kroku. Dokładnie jest tam to opisane włącznie z pozycją startową wału i jego dalszymi ustawieniami w kooperacji z ustawieniami dwumasy<lol>
Na zdj. 13 masz drobna uwagę, że w zależności od poj. silnika (v6 lub 4ro cylindrowa rzędówka) rozróżniamy dwumasy mocowane na 6 lub 3 śruby, jeżeli 6 śrub to wałem obracamy co 60 st., jak 3 to co 120 stopni. To by tłumaczyło twoje zakłopotanie związane z ilustracją nr 12
Ustawiam dokładnie tak jak w manualu, krok po kroku. Dokładnie jest tam to opisane włącznie z pozycją startową wału i jego dalszymi ustawieniami w kooperacji z ustawieniami dwumasy<lol>
Edddisz pisze: ↑23 kwie 2024, 11:49W wolnej chwili pewnie zweryfikuję to u siebie z ołówkiem w ręku.
Ciekaw jestem czy będzie choćby milimetr różnicy między tym jak mam zamontowane teraz, a tym jak ustawię dwumas tym dodatkowym otworem w dół i dopiero dokręcę czyli jak to nazywasz w 'pozycji startowej'.
Montowałem tak aby ślady po otworach starego dwumasu na tarczy zabierakowej pokrywały się z nowym dwumasem więc nie sądzę.
Mówisz, że opisy są dobre, a jak odniesiesz się do zdjęcia 12 z pliku który załączyłeś? Na zabieraku nie ma takich podwójnych otworów co 120 stopni.
Jak w takim razie to ustawiasz według tej instrukcji?
Bo rozumiem, że w tym układzie zabierak też powinien być odpowiednio ustawiony, bo pewnie jest kwestia wyważenia czy coś.