Koło Dwumasowe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Koło Dwumasowe
Sam się zagłębiłem w temat i tyle co znalazłem to przyrząd nie służy do ustawienia dwumasy a do ustalenia pozycji wałka napędowe po to żeby można było go wprowadzić idealnie prosto w otwór nie uszkadzając uszczelniacza.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 208
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koło Dwumasowe
Kolego, bez urazy, ty się nie wgłębiłeś, a tylko zaledwie liznąłeś i to najprawdopodobniej z zamkniętymi oczami
Rozpatrując każdy przyrząd z osobna, to jeden służy do podparcia wałka, drugi na ustawienia dwumasy w pozycji startowej względem wału. Ważna jest natomiast ich równoczesna współpraca, która gwarantuje równomierne przyłożenie oraz przykręcenie masy pierwotnej do tarczy zabierakowej na wale, którego środek ciężkości jest właściwie ustawiony względem środka ciężkości dwumasy
I to to, by było to
Rozpatrując każdy przyrząd z osobna, to jeden służy do podparcia wałka, drugi na ustawienia dwumasy w pozycji startowej względem wału. Ważna jest natomiast ich równoczesna współpraca, która gwarantuje równomierne przyłożenie oraz przykręcenie masy pierwotnej do tarczy zabierakowej na wale, którego środek ciężkości jest właściwie ustawiony względem środka ciężkości dwumasy
I to to, by było to
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Koło Dwumasowe
Być może masz rację masz może jakieś linki jak to wygląda w rzeczywistości?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Koło Dwumasowe
Masz rację dlatego pytam
O poradę. Dwumase mam już nową i używana. Założę używana.
O poradę. Dwumase mam już nową i używana. Założę używana.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 208
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koło Dwumasowe
- Załączniki
-
- IMG_2024-04-27-205350.jpeg (183.91 KiB) Przejrzano 1922 razy
-
- Kolego no to, to by było to <rotfl>
- IMG_2024-04-27-205109.jpeg (154.46 KiB) Przejrzano 1922 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Koło Dwumasowe
Wyjaśnisz co się tymi przyrządami
robi?
robi?
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Koło Dwumasowe
Zweryfikowałem montaż u siebie. Pomierzyłem krawędzie dwumasy w SPAM do tarczy zabieraka.
Jest dobrze wycentrowane bez używania przyrządów odchyłka rzędu 0.1mm.
Nie było sensu abym rozbierał więc tak jak myślałem, te przyrządy nie robią tutaj zauważalnej różnicy jak robi się to z głową.
Jest dobrze wycentrowane bez używania przyrządów odchyłka rzędu 0.1mm.
Nie było sensu abym rozbierał więc tak jak myślałem, te przyrządy nie robią tutaj zauważalnej różnicy jak robi się to z głową.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 208
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koło Dwumasowe
Kolego tutaj wszystko masz opisane:
https://www.kolhosniki.ru/elsaonline&ve ... xml_xsl--3
Ważne jest, aby wał przy demontażu i montażu był ustawiony w tej samej pozycji względem dwumasy, jej pozycji startowej, ktora okreslają te przyrządy.
Daj znać jak autko lata na tej używanej dwumasie
Pięknie
https://www.kolhosniki.ru/elsaonline&ve ... xml_xsl--3
Ważne jest, aby wał przy demontażu i montażu był ustawiony w tej samej pozycji względem dwumasy, jej pozycji startowej, ktora okreslają te przyrządy.
Daj znać jak autko lata na tej używanej dwumasie
Dodano po 2 minutach 47 sekundach:
Pięknie
Edddisz pisze: ↑28 kwie 2024, 06:43Zweryfikowałem montaż u siebie. Pomierzyłem krawędzie dwumasy w SPAM do tarczy zabieraka.
Jest dobrze wycentrowane bez używania przyrządów odchyłka rzędu 0.1mm.
Nie było sensu abym rozbierał więc tak jak myślałem, te przyrządy nie robią tutaj zauważalnej różnicy jak robi się to z głową.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Koło Dwumasowe
Ciągle próbuję znaleźć potwierdzenie tego co mówisz, ale wciąż się to nie zgadza.Szajn pisze: ↑28 kwie 2024, 07:33Kolego tutaj wszystko masz opisane:
https://www.kolhosniki.ru/elsaonline&ve ... xml_xsl--3
Ważne jest, aby wał przy demontażu i montażu był ustawiony w tej samej pozycji względem dwumasy, jej pozycji startowej, ktora okreslają te przyrządy.
Daj znać jak autko lata na tej używanej dwumasie
Te przyrządy nie określają w żaden sposób pozycji startowej wału a jedynie jeden z nich określa dolne położenie koła dwumasowego.
Nie ma ani słowa na temat ustawienia samego wału/tarczy zabieraka co potwierdza podlinkowana przez ciebie instrukcja, chyba, że jasno jesteś w niej w stanie wskazać w którym miejscu jest cokolwiek napisane o pozycji wału.
Ta dźwignia to wedle instrukcji tylko:
Zabezpieczenie transportowe -T40170-
Jedyne do czego ono służy to żeby ci dwumas nie latał przód/tył na wałku skrzyni.
Drugie to:
Montażowy element pomocniczy -T40169-
Teoretycznie to ci pozwala ustawić dwumas w jednej pozycji - ale wiedząc o tym, że dodatkowy otwór w dwumasie ma być na dole możesz se to ręką ustawić na podstawie zdjęcia.
Ten przyrząd w żaden sposób nie wycentruje dwumasu, bo w instrukcji jest wyraźnie napisane aby przed przykręceniem śrub go wyjąć, a jak go wyjmiesz to ci część dwumasy przylegająca do tarczy zabieraka opadnie w dół.
Weź sobie dwumasy które masz i zobacz, że mają duży luz poprzeczny - wyjęcie tego plastiku = opuszczenie tej masy.
Możesz sobie kupić te przyrządy, ale moim zdaniem ze względu na to co napisałem powyżej w żaden sposób ci one nie pomogą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 208
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koło Dwumasowe
Kolego innym pomagają, mi pomogły, a ty cały czas szukasz kwadratowych jaj. Mówię to z doświadczenia, nie mam zamiaru cie przekonywać. Ktoś mi kiedyś wymienił nie zgodnie ze sztuką i dwumasa się posypała. Podajesz dokładności montażowe odpowiadajàce dokładności mikrometru nie majàc mozliwości go zastosowania przez samo okienko inspekcyjne bez zdejmowania skrzyni i przekonujesz jak to fajnie to sobie zrobiłeś bez przyrządów. Chcesz tak myslec to ok, twoja sprawa. Ale twoje wywody napewno nie pomoga koledze, ktorego czeka ta robota i ma okazje zrobic to dobrze. Masz problem to pisz do Scheafflera niech ci wytłumaczy i nie trać czyjegoś czasu. Najgorzej to robic siebie w chuja. Ale to już ci napisalem wczesniej
A przyrządy już dawno mam, kosztuje to pare zloty w porownaniu dla calej inwestycji. Więc nie rozumiem dlaczego nie robic tego zgodnie z instrukcją producenta dwumasy
Najlepiej podaj od razu koledze merytoryczne argumenty dlaczego nie warto stosować tych przyrządów i weź na siebie odpoowiedzialnośc za taki montaż
A przyrządy już dawno mam, kosztuje to pare zloty w porownaniu dla calej inwestycji. Więc nie rozumiem dlaczego nie robic tego zgodnie z instrukcją producenta dwumasy
Najlepiej podaj od razu koledze merytoryczne argumenty dlaczego nie warto stosować tych przyrządów i weź na siebie odpoowiedzialnośc za taki montaż
Edddisz pisze: ↑28 kwie 2024, 07:48Ciągle próbuję znaleźć potwierdzenie tego co mówisz, ale wciąż się to nie zgadza.Szajn pisze: ↑28 kwie 2024, 07:33Kolego tutaj wszystko masz opisane:
https://www.kolhosniki.ru/elsaonline&ve ... xml_xsl--3
Ważne jest, aby wał przy demontażu i montażu był ustawiony w tej samej pozycji względem dwumasy, jej pozycji startowej, ktora okreslają te przyrządy.
Daj znać jak autko lata na tej używanej dwumasie
Te przyrządy nie określają w żaden sposób pozycji startowej wału a jedynie jeden z nich określa dolne położenie koła dwumasowego.
Nie ma ani słowa na temat ustawienia samego wału/tarczy zabieraka co potwierdza podlinkowana przez ciebie instrukcja, chyba, że jasno jesteś w niej w stanie wskazać w którym miejscu jest cokolwiek napisane o pozycji wału.
Ta dźwignia to wedle instrukcji tylko:
Zabezpieczenie transportowe -T40170-
Jedyne do czego ono służy to żeby ci dwumas nie latał przód/tył na wałku skrzyni.
Drugie to:
Montażowy element pomocniczy -T40169-
Teoretycznie to ci pozwala ustawić dwumas w jednej pozycji - ale wiedząc o tym, że dodatkowy otwór w dwumasie ma być na dole możesz se to ręką ustawić na podstawie zdjęcia.
Ten przyrząd w żaden sposób nie wycentruje dwumasu, bo w instrukcji jest wyraźnie napisane aby przed przykręceniem śrub go wyjąć, a jak go wyjmiesz to ci część dwumasy przylegająca do tarczy zabieraka opadnie w dół.
Weź sobie dwumasy które masz i zobacz, że mają duży luz poprzeczny - wyjęcie tego plastiku = opuszczenie tej masy.
Możesz sobie kupić te przyrządy, ale moim zdaniem ze względu na to co napisałem powyżej w żaden sposób ci one nie pomogą.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Koło Dwumasowe
Temat mnie dotyczy więc wziąłem się za weryfikację puszczanych przez ciebie haseł aby w razie czego kupić te toole i poprawić swój montaż.
Próbujesz się wypowiadać z pozycji wszystko wiedzącego i mącisz tym samym ludziom w głowie.
Nie chcesz tym samym wskazać jasno w instrukcji serwisowej KTÓRĄ SAM WRZUCIŁEŚ podparcia dla swoich słów. Czemu to ja mam się dopytywać producenta części aftermarket skoro to ty pleciesz jakieś farmazony o ustawianiu koła zamachowego czego nie ma w instrukcji.
Według mnie to sam próbujesz się oszukać, że niepoprawnie ci ten dwumas zamontowano, bo nie użyto wskazanych przez ciebie narzędzi. W związku z tym kupiłeś 2 plastiki za 100zł i próbujesz się przekonać, że one ci centrują mechanizm i teraz będzie świetnie.
Najłatwiej zwalić na potencjalnego mechanika.
Nie neguję użycia 'wspomagaczy' z serwisówki - wręcz przeciwnie, korzystam tam gdzie ma to sens - ale gadanie, że te dwa plastiki ci centrują dwumas i ustawiają koło zamachowe nie ma pokrycia z instrukcją.
Jedyna informacja w serwisówce dotycząca równego montażu dwumasy wskazuje na dociśnięcie jej breszką do zabieraka przed dokręceniem śruby i nic ponadto.
Myślę, że temat wyczerpany, niech każdy potencjalny użytkownik sam oceni jak podejść do ewentualnej wymiany.
@Marzec39
Jakbyś potrzebował instrukcji w polskiej wersji to podrzuć maila na pw to ci prześlę screeny z elsy.
Próbujesz się wypowiadać z pozycji wszystko wiedzącego i mącisz tym samym ludziom w głowie.
Nie chcesz tym samym wskazać jasno w instrukcji serwisowej KTÓRĄ SAM WRZUCIŁEŚ podparcia dla swoich słów. Czemu to ja mam się dopytywać producenta części aftermarket skoro to ty pleciesz jakieś farmazony o ustawianiu koła zamachowego czego nie ma w instrukcji.
Według mnie to sam próbujesz się oszukać, że niepoprawnie ci ten dwumas zamontowano, bo nie użyto wskazanych przez ciebie narzędzi. W związku z tym kupiłeś 2 plastiki za 100zł i próbujesz się przekonać, że one ci centrują mechanizm i teraz będzie świetnie.
Najłatwiej zwalić na potencjalnego mechanika.
Nie neguję użycia 'wspomagaczy' z serwisówki - wręcz przeciwnie, korzystam tam gdzie ma to sens - ale gadanie, że te dwa plastiki ci centrują dwumas i ustawiają koło zamachowe nie ma pokrycia z instrukcją.
Jedyna informacja w serwisówce dotycząca równego montażu dwumasy wskazuje na dociśnięcie jej breszką do zabieraka przed dokręceniem śruby i nic ponadto.
Myślę, że temat wyczerpany, niech każdy potencjalny użytkownik sam oceni jak podejść do ewentualnej wymiany.
@Marzec39
Jakbyś potrzebował instrukcji w polskiej wersji to podrzuć maila na pw to ci prześlę screeny z elsy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 208
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Koło Dwumasowe
Instrukcje trzeba czytać ze zrozumieniem. Ty musisz jeszcze to zdaje się przećwiczyć.
Nie wszystko jest w instrukcji, jest jeszcze coś takiego jak doświadczenie.
Chlopie nawet nie wiedziales, ze takie przyrządy są, a wyraźnie jest o tym mowa w instrukcji, co jest poparciem tego, ze nie czytasz ze zrozumieniem.
To ty gadasz śmieci, bo probujesz poprawic producentów nie dając żadnych kontrargumentów. Zaraz będziesz się przechwalać, ze potrafisz ściągnąć majty przez głowe. I jeszcze te twoje dokładności pomiaru z dupy. Weź sie chlopie ogarnij
Nie wszystko jest w instrukcji, jest jeszcze coś takiego jak doświadczenie.
Chlopie nawet nie wiedziales, ze takie przyrządy są, a wyraźnie jest o tym mowa w instrukcji, co jest poparciem tego, ze nie czytasz ze zrozumieniem.
To ty gadasz śmieci, bo probujesz poprawic producentów nie dając żadnych kontrargumentów. Zaraz będziesz się przechwalać, ze potrafisz ściągnąć majty przez głowe. I jeszcze te twoje dokładności pomiaru z dupy. Weź sie chlopie ogarnij
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Koło Dwumasowe
Może powiem tak jestem po wymianie dwumasy robiłem wszytko sam oczywiście jest miejsce na przyrząd do zablokowania dwumasy ale nie ma możliwości jej przykręcenia tak że dwumasa wchodzi na wałek w skrzyni gdzie ma stały punkt podparcia drugą stroną wchodzi na koło od strony silnika wkałdalem sama dwumase i też ma podparcie tak że żadne plastikowe przyrządy nie pomogą w montażu dwumasy a podczas składania pułośi można sobie pomudz palcem by rowno weszła w uszczelniacz przyrząd zbędny. Jestem po zmianie dwumasy jest cisza słychać wkoncu pracę silnika.