Witam
Mam problem z moja A7 z 2013r odnośnie zawieszenia pneumatycznego.
Pokazał się błąd zawieszenia na zegarach.
Pierwszy raz miałem taki błąd jakieś kilka mies temu ale wystarczyło zgasić auto, zapalić i już błąd nie wyskoczył wszystko działało poprawnie.
Teraz pojawił sie ten sam błąd, jest cały czas, nie pomaga ponowne zapalenie auta, czy skasowanie błędu przez vcds.
Na początku auto opadło to poziomu jak w trybie dynamic, nie można było go podnieść, regulacja nie działał ale można było normalnie jechać.
Aktualnie tył opadł tak, że praktycznie siedzi na nadkolach ( z racji że są felgi 21 cali i dystanse to opona styka się z metalowa krawędzią nadkola).
Pytanie do Ciebie jak zmieniłbym kola na zimowe, są mniejsze oraz usunął dystanse, to można na całkowicie odpadniętej pneumatyce, jechać autem do warsztatu jakieś 6-8 km ?
Ewentualnie jakby układ był szczelny i sprawny kompresor, który słychać podczas otwarcia drzwi ale tył się mimo to nie podnosi ( przód jest opadnięty ale coś jak w trybie dynamic wiec spokojnie można jechać) to można przez VCDS wymusić napompowanie miechów, żeby tył auta sie podniósł ?
Sprawdziłem w pomiarach rozszerzonych to ciśnienie na zasobniku jest 15.3 bar ale ciśnienie układu pokazuje 0,8 bar.
W bagażniku namierzyłem zasobnik ciśnienia, oraz zawór sterujący ciśnieniem na każde kolo.
Gdzie w A7 znajduje się kompresor oraz przekaźnik załączający kompresor (jaki ma nr ) ?
VCDS pokazuje takie blady.
Adres 34: Poziomowanie (J197) Plik etykiet:. 4G0-907-553.clb
Oznaczenie elementu SW: 4G0 907 553 F HW: 4G0 907 553 F
Komponent: LUFE-DAEMPFER H18 0782
Kodowanie: 008007
Kod serwisu: WSC 05715 128 28888
Zbiór danych ASAM: EV_AirSuspe 003024
ROD: EV_AirSuspe_VW51.rod
VCID: 2E53BBBF71174C3F3B-807A
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
677386 - Regulacja poziomu zawieszenia; błąd wiarygodności
C1046 00 [008] - -
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 37
Przebieg: 155125 km
Data: 2022.09.04
Czas: 20:29:17
677387 - Regulacja poziomu zawieszenia; błąd wiarygodności
C1046 00 [008] - -
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 5
Wew.licznik błędów: 37
Przebieg: 152924 km
Data: 2022.05.15
Czas: 19:58:53
Nie dziala zawieszenie pneumatyczne
- xxxxxxINT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 14 lis 2020, 20:26
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: SL
Re: Nie dziala zawieszenie pneumatyczne
kompresor jest pod samochodem z tyłu, a przekaznik jest po prawej stronie gdzie bezpieczniki 644 zielony
proponował bym sprawdzić wartości na czujnikach, przeczyścić trzpienie czujników, zbiera się tam syf - trzpień metalowy rdzewieje, a plastikowe ramie się zapieka i czujniki nie pracują tak jak powinny - pokazują głupoty, wtedy zawieszenie wariuje
proponował bym sprawdzić wartości na czujnikach, przeczyścić trzpienie czujników, zbiera się tam syf - trzpień metalowy rdzewieje, a plastikowe ramie się zapieka i czujniki nie pracują tak jak powinny - pokazują głupoty, wtedy zawieszenie wariuje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 kwie 2023, 00:17
- Imię: mike
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: silesia
Re: Nie dziala zawieszenie pneumatyczne
z wiedzy ktora udalo sie wypraktykowac:)
- tylne zawieszenie pompowane jest jako pierwsze wiec ubytki spore tam na miechu lub zaworku/ zaworze rozdzielajacym lub przewodach niestety ma wplyw na reszte... jesli zleci za mocno
- temperatura kompresora do odczytania jednak ktos kto zna swoje auto uslyszy jesli pracuje glosniej to juz zly znak
u mnie powodem klopotow byl czujnik zawieszenia ktory nie dosc ze byl zastany to potem przesmarowany nieumiejetnie zaburzal prace odczytywanych parametrow
wymiana czyjnikow przod to bajka a tyl to koszmar... jesli ktos ma patent to chetnie...
hmm z tego co wiem to da sie wymusic podpompowanie z vcds ale prosciej jest podniesc odpowiedni pod wahacz lewarkiem dane kolo zeby pomoc mu znalezc sie w wartosciach dopuszczalnych wtedy sam skalibruje reszte...
polecam sprawdzic wszystkie wtyczki
kontakt spray plus kompresor powinien pomoc.
- tylne zawieszenie pompowane jest jako pierwsze wiec ubytki spore tam na miechu lub zaworku/ zaworze rozdzielajacym lub przewodach niestety ma wplyw na reszte... jesli zleci za mocno
- temperatura kompresora do odczytania jednak ktos kto zna swoje auto uslyszy jesli pracuje glosniej to juz zly znak
u mnie powodem klopotow byl czujnik zawieszenia ktory nie dosc ze byl zastany to potem przesmarowany nieumiejetnie zaburzal prace odczytywanych parametrow
wymiana czyjnikow przod to bajka a tyl to koszmar... jesli ktos ma patent to chetnie...
hmm z tego co wiem to da sie wymusic podpompowanie z vcds ale prosciej jest podniesc odpowiedni pod wahacz lewarkiem dane kolo zeby pomoc mu znalezc sie w wartosciach dopuszczalnych wtedy sam skalibruje reszte...
polecam sprawdzic wszystkie wtyczki
kontakt spray plus kompresor powinien pomoc.