Marzenie młodego gangstera A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 lis 2021, 21:15
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Alflen
Marzenie młodego gangstera A6 C7
Witajcie 🫡
Poznajcie krótką ( bo z przed miesiąca ) historie o mojej A6
Po sprzedaniu mojej poprzedniczki którą była C6, postanowiłem spełnić moje marzenie które trwało w mojej głowie odkąd mam prawko, czyli dokładniej mówiąc od 2012 roku
C7 znalazła się w zasięgu portfela wiec
Jak nie teraz to kiedy ?
Moja A6 jest również z 2012 roku
A wiec krótko i na temat
3.0 TDI CDUC czyli 245 km z jedyną adekwatną skrzynia do tego silnika 7biegowy S-tronic, oczywiście Quattro.
Przebieg ( w tym momencie ) to coś na ponad 300tys,
Na drugi dzień w sumie dobiłem do trzech setek przy czym tez w ten sam dzien 🫣 autko postanowiło przyspieszyć swój serwis/naprawę za którą mógłbym zabierać sie tygodniami a mianowicie
Postanowiłem zdecydować się na egzemplarz do dopieszczenia technicznego, lakiernik ze mnie żaden 🫣 wole coś ponaprawiać.
A wiec, autko kupiłem z następującymi usterkami :
- łańcuch rozrządu do wymiany ( standard Łańcuch aż wisiał ) zrobione
Wrażenie z pierwszego odpalenia KOSMOS
Każde kolejne to miód dla moich uszu 🫠
- Zawór płynu chłodzącego głowicy silnika ( jestem w trakcie przygotowań )
- Czujnik trybu pracy P/N/D itd.. w skrzyni ( walki co niemiara ) zrobione
- Świeca żarowa nr. 6 ( jestem w trakcie przygotowań )
Po drodze wyszło pare niespodzianek :
- pod jednym wtryskiem podkładka miedziana była wypierdziana ale i gumowy oring tez was dead, i tak poszły wszędzie nowe podkładki i oringi.
- Prawa pokrywa zaworów była lekko pęknięta, jak do tego doszło nie wiem , ale już jest nowa.
- Przy ponownym montażu turbiny, niechcący tez jej się zmarło ale tu raczej choć nie na 100% z mojej winy bo nie wyczyściłem jednej z rurek od odmy gdzie było dość dużo syfu, ale pocieszając siebie samego mówię sobie ze i tak była w kiepskim stanie bo była i miła dość duże wyczuwalne luzy. Jakby co to temat cały do przeczytania po tytułem „Prawidłowa wymiana turbo 3.0 tdi CDUC”
Turbawka poszła od sprawdzonego dawcy z A4 B8 po dzwonie w tył od znajomego, przebieg niecałe 80tys🫢 ale kto mi w to uwierzy
Wyposażenie
Nie napisze napewno ile ma poduszek powietrznych i czy ma grzane siedzenia
A wiec najciekawsze :
- Granie Bose
- Ambiente
- Elektryczna klapa
- Xenon skrętny
- WEBASTO 🫠 dla mnie to był priorytet tak ważny jak
- S-tronic i Quattro
Szukałem C7 tylko i wyłącznie z tymi trzema rzeczami na wyposażeniu, a i jeszcze kolorowy wyświetlacz między zegarami to 4 w sumie
Reszta to totalny przypadek :
- line-assist
- Grzana kiera tego jeszcze nie miałem 🥸
- Czarna podsufitka
I to tyle z fajnych rzeczy chyba
- a ! Jeszcze kamera z tylu i z przodu do parkowania , ale niestety tez nie działa 🫣( przednia ) w środku jest trochę zalana wodą, pewnie już śmietnik, więc trzeba się rozglądać za nową
Tak się prezentowała w dniu zakupu
A tu na drugi dzień po powrocie z pracy
Język chwilowo był po niemiecku, testowałem funkcje głosowe
Chciałem trochę przeciągnąć naprawę, ale po tym już wiedziałem, że niema na co czekać, tym bardziej, że nie mogłem już uruchomić auta z tym błędem ( po ponad godzinie jednak dał się przeprosić i odpaliłem, ale wstawiłem go już tylko do garażu na kanał )
Oczywiście wszystkie naprawy jak i uszkodzenia wykonuję sam
Czasem porywam się z motyką na słońce, ale ja lubię tak
Szczególne podziękowanie dla Pana PiteraZrobToSam, dzięki niemu zdecydowałem się na własnoręczną naprawę a bardziej dzięki jego filmom na YT.
No i trochę niemieckojęzycznych Turków którzy naprawiają skrzynie, idzie znaleźć w necie co i jak ale żeby nie było tak pięknie to dość dużo trzeba się domyślać
Klika fot z napraw
Stary rozrząd
Nowy rozrząd
Gniazda wtrysków wypolerowane
A tak sobie wyglądała przepustnica EGRa
A teraz czarna lista, czyli rzeczy które są jeszcze do zrobienia :
- Świeca żarowa nr. 6 ( jestem jeszcze w trakcie przygotowań )
- Kamera przód
- Webasto nie odpala, nie wiadomo dlaczego, choć nawiewy w środku włączają się
- Zawór płynu chłodzącego głowicy silnika-przerwa P199E ( numery czujnika już mam, trwają przygotowania do wymiany, może to przez to Webasto nie działa )
Kodowanie które bym chciał przeprowadzić :
- brakuje mi strasznie temperatury oleju za nic nie mogę znaleść jak to zakodować, gdzieś coś doczytałem ze działa to tylko z lapteimerem, prawda to? Jeżeli tak, to odpowiedz będzie smutna, moje auto jest z roku 2012, a tam nima lapteimera
- Staging, wpadł jako pierwszy
- Start-stop zrobił pa pa
- Fajnie by było gdyby zapalały się światła po otwarciu drzwi jak jest ciemno, niby mam ten Comming&leaving ale to nie swieci nie wiem czemu jeszcze
- Opadające lusterko na wstecznym, niby pierdoła ale dość przydatne zrobione
Kolejną rzeczą fajnie by było :
- uaktualnić mapy,
- a następną o ile się da, uaktywnić funkcje głosowe PO POLSKU ( po niemiecku się mówi nie chwaląc się ale po Polsku to po Polsku )
- Googlearth, wiem ze mam ale jak to włączyć to tego nie wiem
Gdyby ktoś mógł wspomóc radą chociaż w jednym z zagadnień to bym był wdzięczny bezgranicznie
Jak narazie szczęśliwie pokonałem 120km od momentu wszystkich napraw ( 27.07.2022 aktualnie jeżdżę od wczoraj )
I mam nadzieje ze tak pozostanie przez jakiś czas 🫣
Jak na to chwile to tyle,
Z przyjemnością będę dzielił się doświadczeniami, których jak na miesiąc od zakupu miałem dość sporo
W tym momencie odpoczywam i zbieram siły na kolejne „doświadczenia”
Poznajcie krótką ( bo z przed miesiąca ) historie o mojej A6
Po sprzedaniu mojej poprzedniczki którą była C6, postanowiłem spełnić moje marzenie które trwało w mojej głowie odkąd mam prawko, czyli dokładniej mówiąc od 2012 roku
C7 znalazła się w zasięgu portfela wiec
Jak nie teraz to kiedy ?
Moja A6 jest również z 2012 roku
A wiec krótko i na temat
3.0 TDI CDUC czyli 245 km z jedyną adekwatną skrzynia do tego silnika 7biegowy S-tronic, oczywiście Quattro.
Przebieg ( w tym momencie ) to coś na ponad 300tys,
Na drugi dzień w sumie dobiłem do trzech setek przy czym tez w ten sam dzien 🫣 autko postanowiło przyspieszyć swój serwis/naprawę za którą mógłbym zabierać sie tygodniami a mianowicie
Postanowiłem zdecydować się na egzemplarz do dopieszczenia technicznego, lakiernik ze mnie żaden 🫣 wole coś ponaprawiać.
A wiec, autko kupiłem z następującymi usterkami :
- łańcuch rozrządu do wymiany ( standard Łańcuch aż wisiał ) zrobione
Wrażenie z pierwszego odpalenia KOSMOS
Każde kolejne to miód dla moich uszu 🫠
- Zawór płynu chłodzącego głowicy silnika ( jestem w trakcie przygotowań )
- Czujnik trybu pracy P/N/D itd.. w skrzyni ( walki co niemiara ) zrobione
- Świeca żarowa nr. 6 ( jestem w trakcie przygotowań )
Po drodze wyszło pare niespodzianek :
- pod jednym wtryskiem podkładka miedziana była wypierdziana ale i gumowy oring tez was dead, i tak poszły wszędzie nowe podkładki i oringi.
- Prawa pokrywa zaworów była lekko pęknięta, jak do tego doszło nie wiem , ale już jest nowa.
- Przy ponownym montażu turbiny, niechcący tez jej się zmarło ale tu raczej choć nie na 100% z mojej winy bo nie wyczyściłem jednej z rurek od odmy gdzie było dość dużo syfu, ale pocieszając siebie samego mówię sobie ze i tak była w kiepskim stanie bo była i miła dość duże wyczuwalne luzy. Jakby co to temat cały do przeczytania po tytułem „Prawidłowa wymiana turbo 3.0 tdi CDUC”
Turbawka poszła od sprawdzonego dawcy z A4 B8 po dzwonie w tył od znajomego, przebieg niecałe 80tys🫢 ale kto mi w to uwierzy
Wyposażenie
Nie napisze napewno ile ma poduszek powietrznych i czy ma grzane siedzenia
A wiec najciekawsze :
- Granie Bose
- Ambiente
- Elektryczna klapa
- Xenon skrętny
- WEBASTO 🫠 dla mnie to był priorytet tak ważny jak
- S-tronic i Quattro
Szukałem C7 tylko i wyłącznie z tymi trzema rzeczami na wyposażeniu, a i jeszcze kolorowy wyświetlacz między zegarami to 4 w sumie
Reszta to totalny przypadek :
- line-assist
- Grzana kiera tego jeszcze nie miałem 🥸
- Czarna podsufitka
I to tyle z fajnych rzeczy chyba
- a ! Jeszcze kamera z tylu i z przodu do parkowania , ale niestety tez nie działa 🫣( przednia ) w środku jest trochę zalana wodą, pewnie już śmietnik, więc trzeba się rozglądać za nową
Tak się prezentowała w dniu zakupu
A tu na drugi dzień po powrocie z pracy
Język chwilowo był po niemiecku, testowałem funkcje głosowe
Chciałem trochę przeciągnąć naprawę, ale po tym już wiedziałem, że niema na co czekać, tym bardziej, że nie mogłem już uruchomić auta z tym błędem ( po ponad godzinie jednak dał się przeprosić i odpaliłem, ale wstawiłem go już tylko do garażu na kanał )
Oczywiście wszystkie naprawy jak i uszkodzenia wykonuję sam
Czasem porywam się z motyką na słońce, ale ja lubię tak
Szczególne podziękowanie dla Pana PiteraZrobToSam, dzięki niemu zdecydowałem się na własnoręczną naprawę a bardziej dzięki jego filmom na YT.
No i trochę niemieckojęzycznych Turków którzy naprawiają skrzynie, idzie znaleźć w necie co i jak ale żeby nie było tak pięknie to dość dużo trzeba się domyślać
Klika fot z napraw
Stary rozrząd
Nowy rozrząd
Gniazda wtrysków wypolerowane
A tak sobie wyglądała przepustnica EGRa
A teraz czarna lista, czyli rzeczy które są jeszcze do zrobienia :
- Świeca żarowa nr. 6 ( jestem jeszcze w trakcie przygotowań )
- Kamera przód
- Webasto nie odpala, nie wiadomo dlaczego, choć nawiewy w środku włączają się
- Zawór płynu chłodzącego głowicy silnika-przerwa P199E ( numery czujnika już mam, trwają przygotowania do wymiany, może to przez to Webasto nie działa )
Kodowanie które bym chciał przeprowadzić :
- brakuje mi strasznie temperatury oleju za nic nie mogę znaleść jak to zakodować, gdzieś coś doczytałem ze działa to tylko z lapteimerem, prawda to? Jeżeli tak, to odpowiedz będzie smutna, moje auto jest z roku 2012, a tam nima lapteimera
- Staging, wpadł jako pierwszy
- Start-stop zrobił pa pa
- Fajnie by było gdyby zapalały się światła po otwarciu drzwi jak jest ciemno, niby mam ten Comming&leaving ale to nie swieci nie wiem czemu jeszcze
- Opadające lusterko na wstecznym, niby pierdoła ale dość przydatne zrobione
Kolejną rzeczą fajnie by było :
- uaktualnić mapy,
- a następną o ile się da, uaktywnić funkcje głosowe PO POLSKU ( po niemiecku się mówi nie chwaląc się ale po Polsku to po Polsku )
- Googlearth, wiem ze mam ale jak to włączyć to tego nie wiem
Gdyby ktoś mógł wspomóc radą chociaż w jednym z zagadnień to bym był wdzięczny bezgranicznie
Jak narazie szczęśliwie pokonałem 120km od momentu wszystkich napraw ( 27.07.2022 aktualnie jeżdżę od wczoraj )
I mam nadzieje ze tak pozostanie przez jakiś czas 🫣
Jak na to chwile to tyle,
Z przyjemnością będę dzielił się doświadczeniami, których jak na miesiąc od zakupu miałem dość sporo
W tym momencie odpoczywam i zbieram siły na kolejne „doświadczenia”
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2747
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Marzenie młodego gangstera A6 C7
Tomku... powiem Ci tylko jedno, a może dwa. Kupno twojego auta i twoja "książka" w tym temacie jest bezcenna, fajna i ciekawa. Gratuluję Ci!
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 lis 2021, 21:15
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Alflen
Re: Marzenie młodego gangstera A6 C7
Kurcze dziękuje
Jak po podliczam wszystko to podzielę się łączną kwotą która zaoszczędziłem naprawiając wszystko samodzielnie
A tu macie filmik z pierwszego odpalenia
Bez cięć, bez montażu
Czyste przerażenie w moich oczach 🫣
Nie myślcie sobie tylko ze taki brudny usiadłem na fotel
Pokrowiec mam na takie okazje
A wiec, łączny koszt naprawy który poniosłem :
- zestaw uszczelek ( turbo, DPF ) 2x ponieważ pierwszy poszedł się bo jak wspominałem padło turbo
23,94€ 2x = 47,88
- czujnik położenia w skrzyni, tu numer jakby ktoś kiedyś szukał 0B5 927 321L
305,24€
- olej z filtrami do skrzyni 7L ( cześć z mechatroniką )
130,79€
- olej do skrzyni 5L ( część mechaniczna )
140,99€
- uszczelniacz wału
19,13€
- Rozrząd Febi ( a jednak oryginał bo znaczki Audi zeskrobane )
304,28€
- Olej silnikowy MOTUL 5w30 specific 10L
128,96€
- Filtr oleju
12,98€
- Trzy śruby spustowe ( miska oleju silnikowego, miska oleju skrzyni w części z mechatroniką, i śruba spustowa oleju w części mechanicznej skrzyni )
5,94€
- 12 zmywaczy hamulcowych
42,96€
- 6 podkładek miedzianych pod wtryski
12,48€
- 6 oringów gumowych na wtryski
6,48€
- środek do czyszczeni wtrysków 1L LiquiMoly
20,58€
- blokada na tylną część skrzyni
92,49€
- blokada rozrządu
42,99€
- używane turbo
240€
- używana pokrywa zaworów
90€
- masa uszczelniająca VictorReinz
32,99€
Co daje łączną kwotę 1676,92€ o ile się nie walnąłem w obliczeniach
Co przy dzisiejszym kursie ( 4,72€ ) daje 7915,06 PLN
A teraz jaki wyszedł by mnie koszt naprawy w profesjonalnym warsztacie w okolicy w której mieszkam :
- wyciągnięcie i włożenie skrzyni wraz z naprawą wyżej wspomnianego czujnika wraz z wymianą olei i filtrów w skrzyni
3400€
( jeżeli by nic nie wyszło po drodze, tak mi od razu powiedzieli )
- Wymiana rozrządu, przez to ze skrzynia i tak była by zrzucona to potraktowali by mnie łagodniej
1200€
plus koszta rozrzadu, w moim przypadku liczę 305€
- do tego wiadomo olej silnikowy trzeba doliczyć i filtry wiec około 140€
Co daje łączną kwotę 5045€
Aż wziąłem głęboki oddech
Co daje na polską walutę 23.812 PLN i 40 groszy
A wiec kwota jaką zaoszczędziłem to
15.897 PLN
Za to można sobie fajnie wakacje spędzić co ?
Mi padła suszarka przy jej ponownym montażu, jakbym oddał do mechaników to pewnie tak by się nie stało,
Ale jeżeli bym miał oddać to do roboty to krzyknęli by mi grubo ponad 2000€ 🫣
Jak po podliczam wszystko to podzielę się łączną kwotą która zaoszczędziłem naprawiając wszystko samodzielnie
A tu macie filmik z pierwszego odpalenia
Bez cięć, bez montażu
Czyste przerażenie w moich oczach 🫣
Nie myślcie sobie tylko ze taki brudny usiadłem na fotel
Pokrowiec mam na takie okazje
A wiec, łączny koszt naprawy który poniosłem :
- zestaw uszczelek ( turbo, DPF ) 2x ponieważ pierwszy poszedł się bo jak wspominałem padło turbo
23,94€ 2x = 47,88
- czujnik położenia w skrzyni, tu numer jakby ktoś kiedyś szukał 0B5 927 321L
305,24€
- olej z filtrami do skrzyni 7L ( cześć z mechatroniką )
130,79€
- olej do skrzyni 5L ( część mechaniczna )
140,99€
- uszczelniacz wału
19,13€
- Rozrząd Febi ( a jednak oryginał bo znaczki Audi zeskrobane )
304,28€
- Olej silnikowy MOTUL 5w30 specific 10L
128,96€
- Filtr oleju
12,98€
- Trzy śruby spustowe ( miska oleju silnikowego, miska oleju skrzyni w części z mechatroniką, i śruba spustowa oleju w części mechanicznej skrzyni )
5,94€
- 12 zmywaczy hamulcowych
42,96€
- 6 podkładek miedzianych pod wtryski
12,48€
- 6 oringów gumowych na wtryski
6,48€
- środek do czyszczeni wtrysków 1L LiquiMoly
20,58€
- blokada na tylną część skrzyni
92,49€
- blokada rozrządu
42,99€
- używane turbo
240€
- używana pokrywa zaworów
90€
- masa uszczelniająca VictorReinz
32,99€
Co daje łączną kwotę 1676,92€ o ile się nie walnąłem w obliczeniach
Co przy dzisiejszym kursie ( 4,72€ ) daje 7915,06 PLN
A teraz jaki wyszedł by mnie koszt naprawy w profesjonalnym warsztacie w okolicy w której mieszkam :
- wyciągnięcie i włożenie skrzyni wraz z naprawą wyżej wspomnianego czujnika wraz z wymianą olei i filtrów w skrzyni
3400€
( jeżeli by nic nie wyszło po drodze, tak mi od razu powiedzieli )
- Wymiana rozrządu, przez to ze skrzynia i tak była by zrzucona to potraktowali by mnie łagodniej
1200€
plus koszta rozrzadu, w moim przypadku liczę 305€
- do tego wiadomo olej silnikowy trzeba doliczyć i filtry wiec około 140€
Co daje łączną kwotę 5045€
Aż wziąłem głęboki oddech
Co daje na polską walutę 23.812 PLN i 40 groszy
A wiec kwota jaką zaoszczędziłem to
15.897 PLN
Za to można sobie fajnie wakacje spędzić co ?
Mi padła suszarka przy jej ponownym montażu, jakbym oddał do mechaników to pewnie tak by się nie stało,
Ale jeżeli bym miał oddać to do roboty to krzyknęli by mi grubo ponad 2000€ 🫣
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 208
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Marzenie młodego gangstera A6 C7
Gratuluję, to jest coś...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Marzenie młodego gangstera A6 C7
Miło się ogląda taką relację z naprawy, też robię wszystko w aucie sam, ale nie wiem, czy starczyło by mi dziś czasu i czy udało by mi się zorganizować u siebie odpowiednie warunki do takiej grubszej naprawy. Napisz proszę jeszcze ile mniej więcej czasu Ci to zajęło.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 lis 2021, 21:15
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Alflen
Re: Marzenie młodego gangstera A6 C7
Mniej - więcej 3 tygodnie
Z tym ze ja to robiłem na raty,
- pierwszy tydzień rozbiórka, wyciąganie skrzyni, rozbieranie góry silnika, plastiki, cały makaron wtyczek rurek…
Pokrywy zaworów i wtryski i organizacja potrzebnych narzędzi typu blokady, oraz poszukiwania i zamówienia potrzebnych części.
Uwierzcie mi to nie jest prosta sprawa
Po pierwsze aby wszystko zamówić aby pasowało, a po drugie aby zamówić wszystko co jest potrzebne, ale nie mówię ze to niemożliwe, wszystko jest do dostania
i tak zaraz ktoś się znajdzie i powie „ ale lipa, nie wymieniłeś tego i tamtego..” No pewnie tak ale się starałem moje auto wiec ryzykuje na swoim 🫣
Pierwszy tydzień robiłem po pracy po 2/3 godziny.
- drugi tydzień czekałem już na części, wiec dobrałem się do rozrządu, czyli wyciągnąłem turbo i pokrywy rozrządu, ogólnie przeraziłem się jak zobaczyłem luz na łańcuchu na YT nie znalazłem żadnego filmiku z tak luźnym łańcuchem
Wrzucę tez na dniach filmik jak go macam
Wziąłem głęboki oddech🫣 i rozebrałem skrzynie w drobny mak, mina mojego sąsiada była bezcenna jak to zobaczył
W między czasie przyszedł czujnik do skrzyni i zacząłem ją składać do py .
Pod koniec tygodnia przyszedł rozrząd, dzień wcześniej poczyscilem wszystko żeby przygotować do wklejania sylikonu.
Rozrząd wpadł i od tego momentu zaczęło się składanie .
- trzeci tydzień zacząłem od czyszczenia wszystkiego co trzeba było, i przygotowywania do dalszego składania.
W międzyczasie ( w pierwszym tygodniu ) wrzuciłem wtryski do płynu do czyszczenia wtrysków, oczywiście ponumerowane i tak leżały sobie dwa tygodnie prawie.
Wyglądały potem jak fabrycznie nowe.
A wiec trzeci tydzień czyszczenie, czyszczenie i czyszczenie.
Gniazda wtrysków, wszystkie pokrywy, rurki ( oprócz jednej która się na mnie zemściła chyba ).
I tak krok po kroku wpadły pokrywy rozrządu, turbo, DPF, skrzynia, wał, wydech itp.
Potem płyny, oleje pierwsze sprawdzanie szczelności
Aż do odpalenia
Pierwsze dni jeździłem bez plastików z dołu, z wiadomego powodu, sprawdzanie szczelności.
Oczywiście i tu nie obyło się bez wpadki małej
Źle jeden wężyk założyłem, za płytko wszedł i kapał płyn chłodniczy.
Aż do dzisiaj, dzisiaj już jest wszystko szczelne, 300 kilometrów zdobione i wszystko w porzo
—————————————
Mały update
Już znalazłem o co chodzi z Webasto , to tak proste ze aż śmiechłem
Jestem ciekaw tylko czy ktoś wpadł na to wcześniej
Już mówię o co chodzi -
Webasto odpala się tylko wtedy ( już pomijając ogólny stan techniczny, paliwo w baku i napięcie aku ) gdy zostawimy dużo wyższą temperaturę na klimatronicu od otoczenia.
Przykład nr. 1
Mamy na dworze 20C, na klimatroniku zostawiliśmy podczas ostatniej przejażdżki również około 20C, chcemy włączyć Webasto, w tym przypadku Webasto nie odpali się
Włączy się tylko przewietrzanie.
System jest tak jakby inteligentny
Nie no szacun
Przykład nr. 2
Mamy na dworze te same 20C
Ale chcemy oszukać system i mimo wszystko odpalić system bo np. oglądamy samochód przed kupnem i sprawdzamy czy ogrzewanie postojowe działa
Lub jesteście takim wariatem jak ja i chcecie odpalać zawsze ciepły silnik bez względu na to jaka jest temperatura otoczenia
Do tego zadania potrzebujecie wkręcić jeszcze na zapłonie temperaturę na klimatroniku ( jestem jeszcze w fazie testów ) na dość wysoką, znacznie przewyższająca temperaturę otoczenia tak aby webasto miało co robić i po tym wiadomo wyłączyć zapłon aby się ta temperatura zapisała jako ostatnia zadana
I to tyle Przy odpaleniu Webasto z pilota czy tam z czego kolwiek, macie wtedy pewność ze Webasto będzie grzać.
Oczywiście jeżeli ma wam dogrzać silnik to musicie przeprowadzić odpowiednie kodowanie w sterowniku Webasto bo inaczej będzie grzać tylko kabinę.
Jakby co to mogę podpowiedzieć co i jak
Podsumowując Zagadka rozwikłana
Z tym ze ja to robiłem na raty,
- pierwszy tydzień rozbiórka, wyciąganie skrzyni, rozbieranie góry silnika, plastiki, cały makaron wtyczek rurek…
Pokrywy zaworów i wtryski i organizacja potrzebnych narzędzi typu blokady, oraz poszukiwania i zamówienia potrzebnych części.
Uwierzcie mi to nie jest prosta sprawa
Po pierwsze aby wszystko zamówić aby pasowało, a po drugie aby zamówić wszystko co jest potrzebne, ale nie mówię ze to niemożliwe, wszystko jest do dostania
i tak zaraz ktoś się znajdzie i powie „ ale lipa, nie wymieniłeś tego i tamtego..” No pewnie tak ale się starałem moje auto wiec ryzykuje na swoim 🫣
Pierwszy tydzień robiłem po pracy po 2/3 godziny.
- drugi tydzień czekałem już na części, wiec dobrałem się do rozrządu, czyli wyciągnąłem turbo i pokrywy rozrządu, ogólnie przeraziłem się jak zobaczyłem luz na łańcuchu na YT nie znalazłem żadnego filmiku z tak luźnym łańcuchem
Wrzucę tez na dniach filmik jak go macam
Wziąłem głęboki oddech🫣 i rozebrałem skrzynie w drobny mak, mina mojego sąsiada była bezcenna jak to zobaczył
W między czasie przyszedł czujnik do skrzyni i zacząłem ją składać do py .
Pod koniec tygodnia przyszedł rozrząd, dzień wcześniej poczyscilem wszystko żeby przygotować do wklejania sylikonu.
Rozrząd wpadł i od tego momentu zaczęło się składanie .
- trzeci tydzień zacząłem od czyszczenia wszystkiego co trzeba było, i przygotowywania do dalszego składania.
W międzyczasie ( w pierwszym tygodniu ) wrzuciłem wtryski do płynu do czyszczenia wtrysków, oczywiście ponumerowane i tak leżały sobie dwa tygodnie prawie.
Wyglądały potem jak fabrycznie nowe.
A wiec trzeci tydzień czyszczenie, czyszczenie i czyszczenie.
Gniazda wtrysków, wszystkie pokrywy, rurki ( oprócz jednej która się na mnie zemściła chyba ).
I tak krok po kroku wpadły pokrywy rozrządu, turbo, DPF, skrzynia, wał, wydech itp.
Potem płyny, oleje pierwsze sprawdzanie szczelności
Aż do odpalenia
Pierwsze dni jeździłem bez plastików z dołu, z wiadomego powodu, sprawdzanie szczelności.
Oczywiście i tu nie obyło się bez wpadki małej
Źle jeden wężyk założyłem, za płytko wszedł i kapał płyn chłodniczy.
Aż do dzisiaj, dzisiaj już jest wszystko szczelne, 300 kilometrów zdobione i wszystko w porzo
—————————————
Mały update
Już znalazłem o co chodzi z Webasto , to tak proste ze aż śmiechłem
Jestem ciekaw tylko czy ktoś wpadł na to wcześniej
Już mówię o co chodzi -
Webasto odpala się tylko wtedy ( już pomijając ogólny stan techniczny, paliwo w baku i napięcie aku ) gdy zostawimy dużo wyższą temperaturę na klimatronicu od otoczenia.
Przykład nr. 1
Mamy na dworze 20C, na klimatroniku zostawiliśmy podczas ostatniej przejażdżki również około 20C, chcemy włączyć Webasto, w tym przypadku Webasto nie odpali się
Włączy się tylko przewietrzanie.
System jest tak jakby inteligentny
Nie no szacun
Przykład nr. 2
Mamy na dworze te same 20C
Ale chcemy oszukać system i mimo wszystko odpalić system bo np. oglądamy samochód przed kupnem i sprawdzamy czy ogrzewanie postojowe działa
Lub jesteście takim wariatem jak ja i chcecie odpalać zawsze ciepły silnik bez względu na to jaka jest temperatura otoczenia
Do tego zadania potrzebujecie wkręcić jeszcze na zapłonie temperaturę na klimatroniku ( jestem jeszcze w fazie testów ) na dość wysoką, znacznie przewyższająca temperaturę otoczenia tak aby webasto miało co robić i po tym wiadomo wyłączyć zapłon aby się ta temperatura zapisała jako ostatnia zadana
I to tyle Przy odpaleniu Webasto z pilota czy tam z czego kolwiek, macie wtedy pewność ze Webasto będzie grzać.
Oczywiście jeżeli ma wam dogrzać silnik to musicie przeprowadzić odpowiednie kodowanie w sterowniku Webasto bo inaczej będzie grzać tylko kabinę.
Jakby co to mogę podpowiedzieć co i jak
Podsumowując Zagadka rozwikłana
- DarkVincent
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 sie 2022, 15:01
- Imię: Wiktor
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wolica
Re: Marzenie młodego gangstera A6 C7
Cześć, nie wiem czy udało Ci się rozwiązać problem z temperaturą oleju. Potwierdzam że jest to dostępne po uruchomieniu funkcji laptimer-a.
BTW Ekstra robota!
BTW Ekstra robota!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 lis 2021, 21:15
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Alflen
Re: Marzenie młodego gangstera A6 C7
Odpowiem tak, temperatury oleju nie mam i nie będę miał raczej 🫤 zegary nie takie jak trzeba
Cytat :
„w zegarach produkowanych 2011 - 2012 o numerze komponentu H79 0416 NIEMA MOŻLIWOŚCI aktywowania lap timer’a „
I w żaden sposób niema możliwości ich flash’owania.
Jedyna opcja to kupno innych zegarów.
Cytat :
„w zegarach produkowanych 2011 - 2012 o numerze komponentu H79 0416 NIEMA MOŻLIWOŚCI aktywowania lap timer’a „
I w żaden sposób niema możliwości ich flash’owania.
Jedyna opcja to kupno innych zegarów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 lis 2022, 10:37
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Marzenie młodego gangstera A6 C7
To jak zrobić Webasto tak, żeby dogrzewało silnik a nie tylko sama kabinę?
Audi a3 1999 r 1.9 tdi
Audi a4 2008r 160km /210mm
Audi a6 c7 2017r 2.0 tdi s-tronic
Audi a4 2008r 160km /210mm
Audi a6 c7 2017r 2.0 tdi s-tronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 lis 2021, 21:15
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Alflen
Re: Marzenie młodego gangstera A6 C7
Dawno mnie nie było, ale nie oznacza to ze nic przy autku nie było kombinowane
Po pierwsze chciałbym się pochwalić dwoma zakupami
1. Felunek na lato
- 255/35 R20 na delikatnym choć widocznym naciągu
10J ET 35
Jakby kogoś interesował model felgi to służę pomocą
- Motec Aventus MCT11 Bronze Matt
A tu pare fotek jeszcze nie na aucie
Drugim bardzo świeżym zakupem, bo jeszcze dzisiejszym stał się nie inaczej jak gwint 🫣 jeszcze ciepły lezy w garażu
Oczywiście używka, nie oszukujmy się mam na głowie zupełnie inne wydatki wiec nie zamierzam ładować milionów w auto które się już powoli starzeje wszędzie staram się znaleść złoty środek
No chcąc nie chcąc przy tych felgach auto musi pójść trochę w dół bo będzie wyglądać jak wóz drabiniasty, tym bardziej ze u mnie zawieszenie nie S-line
Początkowo chciałem oryginalne felgi, najlepiej Rotory i to w rozmiarze 21, i nie chciałem robić nic przy zawieszeniu. Ale z tego względu ze ich po prostu nie znalazłem w rozsądnej cenie, wpadły inne felgi.
Za dwa tygodnie mam przegląd wiec myśle ze w połowie marca, lub pod koniec wpadną najpierw same felgi a potem wjedzie gwincior
W między czasie postaram się podesłać jakąś fotę z przymiarki bo nie mogę się doczekać już
Kolejną rzeczą która została już w sumie zrobiona pare miesięcy temu.. jest Black Piano
Jeszcze jednego elementu malutkiego nie skończyłem, zabiorę się za to chyba za tydzień
Oczywiście wszystkie elementy oklejałem czarną folią, zero lakierowania
Kolejna sprawa to hak, to przegapiłem niestety przy oględzinach
Nie wiem jak ale przegapiłem…
Ale to nic, bo hak własnoręcznie został zamontowany
Bardzo dobra robota wyszła
A tu już w użyciu
Na koniec moich dzisiejszych wypocin pokaże wam jakie udało mi się uzyskać spalanie
Całkiem przypadkowo, ponieważ wyjechałem w małą podróż byznesową za szybko wiec naszła mnie chęć przejechania całej trasy (około 110km) ze średnią prędkością 100km/h.
Ku mojemu zaskoczeniu spalanie wyszło tyle
Wierzcie lub nie ja się zdziwiłem i jestem z tego zadowolony
Dobrej nocy
Po pierwsze chciałbym się pochwalić dwoma zakupami
1. Felunek na lato
- 255/35 R20 na delikatnym choć widocznym naciągu
10J ET 35
Jakby kogoś interesował model felgi to służę pomocą
- Motec Aventus MCT11 Bronze Matt
A tu pare fotek jeszcze nie na aucie
Drugim bardzo świeżym zakupem, bo jeszcze dzisiejszym stał się nie inaczej jak gwint 🫣 jeszcze ciepły lezy w garażu
Oczywiście używka, nie oszukujmy się mam na głowie zupełnie inne wydatki wiec nie zamierzam ładować milionów w auto które się już powoli starzeje wszędzie staram się znaleść złoty środek
No chcąc nie chcąc przy tych felgach auto musi pójść trochę w dół bo będzie wyglądać jak wóz drabiniasty, tym bardziej ze u mnie zawieszenie nie S-line
Początkowo chciałem oryginalne felgi, najlepiej Rotory i to w rozmiarze 21, i nie chciałem robić nic przy zawieszeniu. Ale z tego względu ze ich po prostu nie znalazłem w rozsądnej cenie, wpadły inne felgi.
Za dwa tygodnie mam przegląd wiec myśle ze w połowie marca, lub pod koniec wpadną najpierw same felgi a potem wjedzie gwincior
W między czasie postaram się podesłać jakąś fotę z przymiarki bo nie mogę się doczekać już
Kolejną rzeczą która została już w sumie zrobiona pare miesięcy temu.. jest Black Piano
Jeszcze jednego elementu malutkiego nie skończyłem, zabiorę się za to chyba za tydzień
Oczywiście wszystkie elementy oklejałem czarną folią, zero lakierowania
Kolejna sprawa to hak, to przegapiłem niestety przy oględzinach
Nie wiem jak ale przegapiłem…
Ale to nic, bo hak własnoręcznie został zamontowany
Bardzo dobra robota wyszła
A tu już w użyciu
Na koniec moich dzisiejszych wypocin pokaże wam jakie udało mi się uzyskać spalanie
Całkiem przypadkowo, ponieważ wyjechałem w małą podróż byznesową za szybko wiec naszła mnie chęć przejechania całej trasy (około 110km) ze średnią prędkością 100km/h.
Ku mojemu zaskoczeniu spalanie wyszło tyle
Wierzcie lub nie ja się zdziwiłem i jestem z tego zadowolony
Dobrej nocy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2747
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Marzenie młodego gangstera A6 C7
Chyba najlepsze "rezanie" ewentualnie "zrób to sam" z tomi14101 .
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
- _wladi_
- Moderator
- Posty: 779
- Rejestracja: 31 gru 2019, 14:29
- Imię: Włodek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: YL
- Kontakt:
Re: Marzenie młodego gangstera A6 C7
Jestem pod wrażeniem ogromu pracy włożonej w auto szacun autko w takich rękach będzie jeszcze długo jeździło