Witam.
Od miesiąca stałem się posiadaczem Audi A6 C5, kupiłem po okazyjnej cenie, ze względu na uszkodzoną skrzynię biegów [FED] ( obrócona panewka, wywalony uszczelniacz). Z racji tej, iż posiadam znajomego tokarza, który siedzi trochę już w tym zawodzie, poprosiłem o dorobienie tulejki, zamówiłem uszczelniacz, rozebrałem oraz wyczyściłem skrzynię ( nie było widać na elementach zużycia oraz uszkodzeń). Po złożeniu wszystkiego, i wsadzeniu do samochodu, zalaniu oleju zgodnie z instrukcją, z myślą że będzie wszystko w porządku, okazało się, że jest inaczej, niż zamierzałem. Skrzynia szarpała, wpadała w tryb awaryjny, wyrzucała błędy 17114 oraz 17116. Szukając odpowiedzi na pytanie, co może być nie tak, dostałem informację, że prawdopodobnie trzeba przeprowadzić adaptacje, znalazłem procedurę adaptacji ( nie mam pojęcia, czy prawidłowa, bo to jedyny post jaki znalazłem na internecie), lecz nie przeprowadziłem jej, bo przy wyjeździe z posesji znowu wywaliło olej oraz obróciło panewkę.
Postanowiłem szukać drugiej skrzyni [DES], akurat się trafiło, że znajomy miał akurat podobną skrzynię, lecz z 2.4 V6. Akurat sobota była wolna, więc pomyślałem, że nic nie stoi na przeszkodzie spróbować przerzucić skrzynię i sprawdzić jak będzie się zachowywać. Miałem nadzieję, że wymiana skrzyni załatwi sprawę, ale no niestety, nadzieja matką głupich. Owszem, czuć było po wrzuceniu D oraz R, że samochód aż "siada" na zawieszeniu, ale po wrzuceniu na D, gdy ma zmienić bieg skrzynia wpada w tryb awaryjny, jakby miała zmienić bieg, delikatnie szarpnięcie. W trybie manualnej zmiany, mogę przerzucić na 1,2,3,4,5 , ale gdy jadę na załóżmy biegu 3, przy hamowaniu skrzynia zamiast zrzucać biegi w dół, wrzuca w górę i praktycznie przy 10km/h przełącza na 5 i skrzynia dalej wpada w tryb awaryjny.
Błędy jakie wyskakują przy drugiej skrzyni to:
17116 - Załączony bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 2
17118 - załączony bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 4
17100 - czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wejściowy.
Okej, błąd 17100 rozumiem, brak czujnika prędkości obrotowej. Natomiast 17116 i 17114 nie mogę ni groma zrozumieć, a szukając informacji w internecie, nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. I teraz pytanie, czy przełożenie całej mechatroniki, załatwiło by sprawę z błędem 17100? Bo rozumiem, że chodzi tu o czujnik, który znajduje się pod mechatroniką.
Z góry dziękuję, za każdą informację która może się przydać!
Zapomniałem dodać, że sterownik od skrzyni również zmieniałem od 2.4, ale wtedy niestety od razu wpada w tryb awaryjny, brak sterowania manualnego, oraz błąd z ESP i ABS.
[A6 C5 2.5 TDI Tiptronic] Wymiana skrzyni z diesela na benzynę
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7155
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: [A6 C5 2.5 TDI Tiptronic] Wymiana skrzyni z diesela na benzynę
Skrzynia z benzyny na inne przełożenia i na komputerze z diesla będzie świrować , druga sprawa w sumie gorsza - skrzynia Des jeżeli dobrze pamiętam pochodzi z 2.4 z gazem na linkę co oznacza inny sterownik hydrauliczny i inny czujnik prędkości wejściowej - tego nie przeskoczysz , szukaj innej skrzyni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 lis 2021, 09:06
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś tam :D
Re: [A6 C5 2.5 TDI Tiptronic] Wymiana skrzyni z diesela na benzynę
Ehh. Znalazłem skrzynię o oznaczeniu FAD Z 2.5 TDI 180KM. Podejdzie? Czy szukać o takim samym?
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [A6 C5 2.5 TDI Tiptronic] Wymiana skrzyni z diesela na benzynę
Mam skrzynię DES, silnik V6 2.4 Pb AJG (dystrybucja na Belgię), gaz elektroniczny, tempomat elektroniczny. Audi dobierało skrzynie do silników, chodziło o momenty sił i przełożenia, przykładowo TipTronic do V6 ma bardzo długą dwójkę i trójkę, do mniejszych silników były inne przełożenia.bendzji pisze: ↑24 lis 2021, 22:52Skrzynia z benzyny na inne przełożenia i na komputerze z diesla będzie świrować , druga sprawa w sumie gorsza - skrzynia Des jeżeli dobrze pamiętam pochodzi z 2.4 z gazem na linkę co oznacza inny sterownik hydrauliczny i inny czujnik prędkości wejściowej - tego nie przeskoczysz , szukaj innej skrzyni
Skrzyni benzyny z dieslem nie pogodzisz, ECU komunikuje się ze skrzynią i wymieniają się danymi o prędkościach obrotowych. Niezgodności danych poza założone marginesy błędów = stany awaryjne sterowników.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga