Witam serdecznie. Może przy okazji pierwszego postu się przedstawię, jestem Paweł, od pół roku szczęśliwy posiadacz 2.7bita w A6 C5 avancie.
Rocznik 2000, 169kW, 230KM. Autko naprawdę godne polecenia, nigdy mnie nie zawodziło. Aż do pewnego momentu. Od paru dnii auto ma dziwne objawy, czasami potrafi jeździć bez problemu cały dzień, czy zimne czy zagrzane. A czasem bez powodu pracuję na połowie cylindrów. Z rur słychać nierówną pracę, po podpięciu pod komputer jest błąd sondy lambda, oraz trzech cylindrów. Log poniżej.
Ostatnio 2k km temu wymieniałem olej na 5w40, filtr powietrza, oleju, paliwa, kabinowy. Uszczelniałem dyfer, nowy olej. Zrobione sprzęgło. Co do zapłonu cewki wydają się w porządku, zapłon nie wypada na pojedynczych tylko na całym rzędzie jednej strony, świece wymieniłem kilka miesięcy temu na NGK PFR7Q, nie ruszałem poza tym nic innego w zapłonie.
1. Czy winnym może być jeden z dwóch modułów zapłonowych ? jeden jest org. bosch 4A0 905 351 A , drugi chyba jakiś zamiennik bo nie ma na nim żadnego napisu numeru.
2. Czy sonda lambda jak pokazał komputer odpowiada za jakieś dawkowanie paliwa, powietrza ? Sondy przed katalizatorami - 1sza od strony pasażera podaję dziwne wartości pokroju -14 stopnii, ma rezystancje na poziomie 14Ohm , 2ga sonda od strony kierowcy, grodzi, nie reaguje na miernik, nie pokazuje rezystancjii wogole.
1/4 BŁĄD 17528 Obwód grzałki sondy lambda, rząd 2/czujnik 1 - przerwa w obwodzie ;
2/4 BŁĄD 17763 Układ zapłonowy, cylinder 1 - przerwa w obwodzie ;
3/4 BŁĄD 17769 Układ zapłonowy, cylinder 3 - przerwa w obwodzie ;
4/4 BŁĄD 17766 Układ zapłonowy, cylinder 2 - przerwa w obwodzie ;
Pozdrawiam gorąco wszystkich użytkowników Audi. I odgórnie dziękuje !
Paweł
[2.7T AJK V6] Wypadanie zapłonów, szarpanie silnikiem na 3 cylindrach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 lis 2021, 19:59
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zawiercie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 lis 2021, 19:59
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zawiercie
Re: [2.7T AJK V6] Wypadanie zapłonów, szarpanie silnikiem na 3 cylindrach
EDIT.
Dla potomnych. Silnik szalał na 2 cylindrach ze względu na zimne luty w jednym z modułów zapłonowych. Po wymianie na zamiennik Meat&Doria (147zł) od tygodnia chodzi jak należy, z tym że faluje na biegu jałowym i trzepie od czasu do czasu budą. Na komputerze uszkodzenie jednej sondy lambda (przetarty kabel do grzałki od środka) a druga uszkodzona na czujniku (wisi -14stopni). Czekam na sondy wymienie i powinno być lala. Pozdrawiam.
Dla potomnych. Silnik szalał na 2 cylindrach ze względu na zimne luty w jednym z modułów zapłonowych. Po wymianie na zamiennik Meat&Doria (147zł) od tygodnia chodzi jak należy, z tym że faluje na biegu jałowym i trzepie od czasu do czasu budą. Na komputerze uszkodzenie jednej sondy lambda (przetarty kabel do grzałki od środka) a druga uszkodzona na czujniku (wisi -14stopni). Czekam na sondy wymienie i powinno być lala. Pozdrawiam.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [2.7T AJK V6] Wypadanie zapłonów, szarpanie silnikiem na 3 cylindrach
Witam.
SONDY
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy)
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
Logowanie
Grupa 033 - sonda regulacyjna
Grupa 036 - sonda diagnostyczna
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.
Korekta długa to stała dodana (w Vagu procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.
Zmień sondy i powinno wszystko być OK. Po wymianie zrób logi dynamiczne.
Pozdrawiam.
SONDY
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy)
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
Logowanie
Grupa 033 - sonda regulacyjna
Grupa 036 - sonda diagnostyczna
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.
Korekta długa to stała dodana (w Vagu procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.
Zmień sondy i powinno wszystko być OK. Po wymianie zrób logi dynamiczne.
Pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga