Sklep
części samochodowe
sportwheels.pl
Tarcze, hamulce
Części aut

oświetlenie samochodowe

Półosie przód s6 manual!!

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
ropbus1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 cze 2019, 12:01
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ruda Śląska

Półosie przód s6 manual!!

Post autor: ropbus1974 » 06 lis 2021, 20:10

Potrzebuję półosie do przodu do s6 z 2000 roku manual lub namiar na kogoś kto potrafi wyprostować, wyważyć wałki przednich półosi lub kogoś kto ma na zbyciu takowe. Numery z etki 4B3407451X 4B3407452X. Mam wibracje największe przy prędkości 160. Próbowałem sam z tym powalczyć, jedna półoś prawa miała bicie na samym wałku 1 mm przy przegubie wewnętrznym,próbowałem to wyprościć z kolegą na tokarce takiej porządnej wielkiej lecz wałek nie chce się odkształcić.Postanowiliśmy że przeszlifujemy ją tak jak wał i teraz po zewnątrz nie ma bicia ale tak jak się spodziewaliśmy nie pomogło to za wiele,tzn. wibracje trochę się zmniejszyły ale nie ustały ponieważ wałek jest pusty w środku więc masa wirująca nadal nie jest w osi.Przeguby wszystkie mam nowe.Kupiłem jedyną używaną półoś jaką udało mi się znaleźć ale też wibruje,dużo mniej ale jednak wibruje.
Jak to się cholera krzywi to nie wiem,na maszynie używając naprawdę ogromnej siły nawet ułamek milimetra się nie odkształci a na aucie się skrzywi.Na dodatek nie dostaniesz tego cholerstwa nowego w normalnych pieniądzach.Do cholernych automatów możesz sobie przebierać w producentach a do tego nic,tylko oryginał.

ropbus1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 cze 2019, 12:01
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Półosie przód s6 manual!!

Post autor: ropbus1974 » 07 lis 2021, 21:57

A może ma ktoś wiedzę czy np. z A8 z podobnych lat by nie podeszło coś? tzn. nie łeb w łeb ale sam wałek z mocniejszej jakiejś wersji?przeguby bym sobie poprzerzucał.Jeszcze jedno, czy wałek z automatu jest krótszy?na oko wygląda że tak ale czy na pewno? i czy ma te same wielokliny? i czy nie jest tak że z automatu wewnętrzna strona jest inaczej zakończona?jakoś nie miałem okazji rozbierać takiej półosi z automatu(bardzo nie lubię automatów)hehehe.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14565
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Półosie przód s6 manual!!

Post autor: mat1324 » 08 lis 2021, 22:14

Podałeś oznaczenia regenerowanych półosi (mają X na końcu). Nie są to oryginalne numery, które są półosiach. Może dlatego nie możesz nic znaleźć. Podaj VIN, to podam dobre numery.

ropbus1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 cze 2019, 12:01
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Półosie przód s6 manual!!

Post autor: ropbus1974 » 09 lis 2021, 21:47

ETKA podaje takie odnośniki, oryginały 4B3 407 272 F ; 4B3 407 271 F.

ropbus1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 cze 2019, 12:01
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Półosie przód s6 manual!!

Post autor: ropbus1974 » 14 lis 2021, 18:30

Nikt nie ma doświadczeń z doborem półosi do tego modelu? Zmierzyłem długość, mniej-więcej 675 od początku czyli końca przegubu zewnętrznego do końca półosi przy przegubie wewnętrznym, średnica wewnętrznego przegubu 108, nie liczyłem zębów(nie chciało mi się).Sam wałek "tak na oko oczywiście" około 610-620mm,bez ściągania przegubu zewnętrznego. Mowa o prawej półosi, lewej na razie nie diagnozowałem ale podejrzewam że może też mieć bicie. Szperałem w etce po różnych modelach z 2000 roku ale nic się z tego nie dowiesz bo potem jak znajdziesz jakieś zdjęcia to i tak nic to nie mówi a jak komuś zadasz pytanie o wymiary półosi którą ma na sprzedaż to nikt się nie odezwie.Ma ktoś może namiar na firmę która specjalizuje się w półosiach tzn. w wałkach do półosi bo specjalistów od wymiany przegubów mi nie trzeba.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14565
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Półosie przód s6 manual!!

Post autor: mat1324 » 14 lis 2021, 22:18

Na szybko poszukane w necie: Cardan System Polska z Wrocławia albo MOTOMAX z Torunia.

ropbus1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 cze 2019, 12:01
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Półosie przód s6 manual!!

Post autor: ropbus1974 » 16 lis 2021, 20:14

Cieszy mnie Twoje zaangażowanie ale czy robiłeś coś u nich? ten Cardan zero odzewu a poza tym wygląda że same wały robią a to całkiem inna historia,mam tu na miejscu porządnego fachowca od wałów ale półosi mi nie zrobi.Tego motomaxa przegapiłem,spróbuję zadzwonić.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 14565
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Półosie przód s6 manual!!

Post autor: mat1324 » 16 lis 2021, 20:29

Na szybko znalazłem w necie :). Próbuję pomóc, jak się da :p.

ropbus1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 cze 2019, 12:01
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Półosie przód s6 manual!!

Post autor: ropbus1974 » 01 sty 2022, 10:42

Mała aktualizacja, trochę późna ale jest. Zamontowałem półoś prawą którą przeszlifowałem (1 mm bicia miała), udało mi się skompletować dwie oryginalne półosie z manuala niesprawdzone i nosiłem się już z zamiarem wysłania tego do torunia (motomax gadałem z gościem, ma pojęcie więc można do niego uderzać) ale w międzyczasie wymieniłem koła na zimowe i wszelkie wibracje ustały. Teraz szlag mnie dopiero trafia bo opony letnie mam nowe (bridgestone potenza sport z 2021 roku, felgi oryginał 4B3601025Q idealne zero krzywizn).Jeszcze specjalnie jechałem na wyważanie z testem drogowym i mam wibracje z kół niby idealnych. <zalamka>

ropbus1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 cze 2019, 12:01
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Półosie przód s6 manual!!

Post autor: ropbus1974 » 15 maja 2022, 19:21

Nie wiem czy kogoś to zainteresuje ale opanowałem wibracje. Koła mam oryginał i musiałyby pasować ale opony wziąłem rozmiar 255/35 a wedle przeliczeń bliższe oryginałowi są 255/30.
Po założeniu na auto okazało się że opona dotyka gałki z układu kierowniczego, robiłem całe zawieszenie przednie i nowe końcówki drążka są bardzo masywne, poprzednie były bardziej smukłe, nie przeszkadzało mi to bo wtedy jeszcze była zima i miałem 17 oryginalne 255/40.
Założyłem te letnie koła i na odprężonym zawieszeniu jest tak z 1mm przerwy do opony ale na obciążonym dotyka, nie mocno ale jednak, przy przeciążeniach mogłoby się coś stać złego. Zdziwiłem się bo wszyscy twierdzą że bez problemu to pasuje. Zamontowałem przekładki o grubości 5mm no i można bezpiecznie jeździć no ale te wibracje. Okazało się teraz niedawno jak zmieniałem znowu na letnie że centrowanie koła ma wysokość 13mm (+/- 0,1 lub 0,2 mm kwestia zastosowanej suwmiarki i dokładności przy pomiarze) doliczając do tego wysokość dystansu zostaje 8mm,felga ma skos głęboki w centrze ok.6mm. Teraz sumując to wychodzi że zostało 2mm centrowania ale końcówka "centry" jakieś 2mm jest też lekko sfazowana. Przykładając koło wydaje ci się że masz na "centrze" ale koło już jest w powietrzu i centruje się na śrubach. Niewielka różnica ale na tyle wystarczająca żeby generować wibracje. Po pomiarach i przeliczeniu zamówiłem dystanse 15mm z centrowaniem i śrubami bodajże 40mm założyłem i po pierwszym przejeździe po A4 jestem najszczęśliwszym człowiekiem.
Obawiałem się że koła będą wystawać mocno i nie da się jeździć ale jest ok. Wizualnie jeszcze nie wystają za obrys, przy maksymalnym skręcie lekko trą o wewnętrzną osłonę nadkola, może być że tylko u mnie - jakieś takie pofalowane je mam, już opalarką je trochę pomodelowałem, nie przeszkadza to bo koła nie przetrą nadkola.
No i tyle, trochę dużo tego pisania mi wyszło ale chciałem żeby było w miarę dużo informacji.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”