Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5TDI AKN Q] Wymieniłem olej w TIPIE opiłki?

Układ napędowy i skrzynie biegów
sebo170
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 25 mar 2009, 13:47
Lokalizacja: Beskidy Śląsk

[A6 C5 2.5TDI AKN Q] Wymieniłem olej w TIPIE opiłki?

Post autor: sebo170 » 21 maja 2009, 20:33

Witam wymieniłem wczoraj olej w Tiptronicu!!!
Panowie uwieżcie warto. Samochód pół roku w kraju sprowadzony z Niemiec a tam wiadomo wymiany oleju nikt nie robi. Na liczniku prawie 200 tys a olej w misce istny szlam :shock: uszczelka, filter oczywiście orginalne (data produkcji pokrywa się z datą produkcji auta)
Jedyne co mnie zaniepokoiło to opiłki <smuty> których na magnesach było sporo.
Po wymianie autko jeżdzi normalnie bez niespodzianek (przejechałem na razie 150 km).
Wymiana kosztowała mnie sporo 670 zł olej 5,5l 319 zł, filtr 44 zł, uszczelka 32 zł +robocizna.
Mam nadzieję że było warto dla żywotności mojego TIPA <ok>
PS Olej zalany do skrzynki Castrol TransMax
Ostatnio zmieniony 21 maja 2009, 22:38 przez sebo170, łącznie zmieniany 1 raz.
FAN

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 21 maja 2009, 21:27

sebo170, ja tez sie przymerzam do tego.Moja tez była w zeszłym roku sprowadzona i jeszcze olej nie znieniony :-(
W serwisie powiedzieli mi za to 1360 zł :shock: i narazie się wstrzymałem. :mrgreen:

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2008, 18:55
Lokalizacja: Galway Irl
Kontakt:

Post autor: SIDNEY85 » 22 maja 2009, 03:44

Jezeli nikt nie wymienial oleju tak dlugo to nie dziw sie ze znalazlo sie tam kilka opilkow auto ma swoje lata i materialy uzyte tez maja swoja wytrzymalosc.
usunieto pkt 29 regulaminu
AUDI 80 Competition quattro

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 22 maja 2009, 12:24

Sebo a po co wymieniałeś olej? Czy ze skrzynia było coś nie tak? Czy praca skrzyni poprawiła się w zauważalny sposób po wymianie oleju?

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 22 maja 2009, 12:50

a mnie dziwi że zakład który wymieniał ci olej nie zaproponował weryfikacji elementów wewnątrz skrzyni jeśli na magnesach miałeś sporo opiłków... Skądś one musiały się wziąć, gdzieś w skrzyni musisz mieć tarcia "strugające" opiłki... Ja jestem po remoncie tipa jakiś miesiąc temu.. właśnie opiłki ze "skonczonego" konwertera (jest w nim normalna cierna okładzina jak w sprzęgle w manualu, która jak sie zetrze to zaczyna trzeć metal o metal) zatarły mi pompę oleju która jest na tej samej osi co konwerter...

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 22 maja 2009, 13:52

ja to mysle , ze skoro producent tam umiesił magnesy to wlasnie po to by zbierały one ewentualne opiłki i ze skoro je tam umiescil to wiedzial ze one sie tam jak pojawiac , tak zbierac bedą - pytanie ile ich tam było ? ale jak skrzynia pracuje dobzre to bym to po prostu olał bo i co mozesz zrobic ?

i pytanie do kolegi z Orzesza - na czym miala by polegac weryfikacja owa o ktorej piszesz ? i jaki koszt ? jak to wyglada ? cos mozesz skrobnąć ? dziekuję
i pytanie czy ów trans max (olej) to zalecany jest do tych skrzynek ?

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 22 maja 2009, 14:53

piszę wyłacznie ze swoich doświadczeń. Jak już padła mi skrzynka i musiałem wybulić za naprawę to chciałem się przynajmniej dowiedzieć mozliwie najwiecej o tym dlaczego tak się stało, co siada, jaką ma wytrzymałość itd..
Zgadza się, magnesy są od łapania opiłków... tyle że duża ich ilość sygnalizuje uszkodzenie. Ponoć w tipach (słowa mechanika od ASB) sprzęgło (konwerter) wytrzymuje ok. 150-200 tys - tarcza cierna zwyczajnie się zużywa. Jako że konwerter jest na tej samej osi co pompa oleju, przez co w momencie gdy konwerter zaczyna pracować bez tarczy ciernej - metal o metal - opiłki "sypią się" prosto na panewke pompy oleju co prowadzi do jej zatarcia
Weryfikacja niestety polega na wyjeciu i rozebraniu skrzyni i jesli auto przyjechało na zwykłą wymianę oleju bez objawów awarii a w misce stwierdza się spora ilość opiłków - kończy się to regeneracja/ wymianą na zregenerowany/ wymianą na nowy konwerter. Koszt całej usługi tam gdzie ja robiłem tipa łacznie z olejem, filtrem, robocizną - jakies 1,5 tys zł (przy doprowadzeniu do zatarcia pompy - max koszt to ok. 4 tys...)
Zaznaczam - przekazuje wiedzę zasłyszana od fachowca który robił moją skrzynię. Raczej nie miał interesu w tym żeby opowiadać mi bajki bo moje auto przyjechało na lawecie i nie musiał namawiać mnie na "weryfikacje stanu" tylko od razu skrzynia poszła na stół.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 maja 2009, 16:54

arthurr pisze:Ponoć w tipach (słowa mechanika od ASB) sprzęgło (konwerter) wytrzymuje ok. 150-200 tys
powiem jedno
słabiutki ten fachowiec

sebo170
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 25 mar 2009, 13:47
Lokalizacja: Beskidy Śląsk

Post autor: sebo170 » 22 maja 2009, 17:57

Witam
Olej wymieniłem nie dlatego ze ze skrzynią działo się coś złego!!!, poprostu podjąłem decyzję o wymianie i wymieniłem oczywiście u specjalisty dobrze wam znanego :-D Na dzień dzisiejszy skrzynia chodzi bardzo dobrze wydaje mi się że lepiej jak przed wymianą tzn. przeżuca biegi szybciej, płynniej.
Czy opiłków było dużo?
Nie wiem jakie są normy :mrgreen: Przecierając jeden z magnesów palcem to tak może z 0,5-1mm grubości na powiierzchni magnesu.
Co do oleju wlanego do skrzynki, pytając powiedzieli że leją tylko Castrola jak i do skrzyni tak i do silnika <ok>
FAN

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 maja 2009, 18:58

sebo170 pisze:Co do oleju wlanego do skrzynki, pytając powiedzieli że leją tylko Castrola jak i do skrzyni tak i do silnika
pewnie mowa tu o Panu Sopie
dziwne bo jak ja pytałem o olej to co innego mi powiedzieli jak pytałem o firmę

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 22 maja 2009, 21:16

no wlasnie wiec jaki w koncu olej ? Esso ten co wszyscy zalecają jak i ten VW , czy mozna castrola transmaxa ?

[ Dodano: 2009-05-22, 21:17 ]
sebo170 pisze:pytając powiedzieli że leją tylko Castrola jak i do skrzyni tak i do silnika <ok>
to jeszcze zdradz gdzie tak powiedzieli

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 maja 2009, 21:30

krzys124 pisze:Esso ten co wszyscy zalecają jak i ten VW
z tym Esso to więcej zamieszania niż z kryzysem
to jeszcze zdradz gdzie tak powiedzieli
już zostało to podane
chyba jasne, że jak ktoś mieszka na ÂŚląsku to poleci do SSerwis (mistrz w PL)

sebo170
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 25 mar 2009, 13:47
Lokalizacja: Beskidy Śląsk

Post autor: sebo170 » 22 maja 2009, 21:46

Nic dodać nic ująć <ok>
FAN

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 22 maja 2009, 23:03

arthurr pisze:.. właśnie opiłki ze "skonczonego" konwertera (jest w nim normalna cierna okładzina jak w sprzęgle w manualu, która jak sie zetrze to zaczyna trzeć metal o metal) zatarły mi pompę oleju która jest na tej samej osi co konwerter...
Kolego, chyba nie bardzo masz pojęcie o budowie konwertera momentu ... może byś nam tą niby tarczę pokazał na jakiejś ilustracji?

Pozdrawiam

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 23 maja 2009, 10:26

masz racje, nie bardzo mam pojęcie bo sam tego nie rozbierałem. Może też myle pojecia i sprzęgło to nie to samo co konwerter. Widziałem model skrzyni w tym warsztacie na podstawie którego mi to tłumaczono.
Jesli masz większą wiedze ode mnie w tym temacie to poprosze o szczegółowe i łopatologiczne wyjasnienia - przydadzą się nie tylko mnie ale i innym użytkownikom tipów...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja