Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z multitronic po adaptacji

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
rafik87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 10 kwie 2018, 09:58
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: ROZALIN

Problem z multitronic po adaptacji

Post autor: rafik87 » 06 maja 2021, 14:07

Witam serdecznie,
Niedawno dokonałem adaptacji skrzyni według poniższej instrukcji:
https://www.youtube.com/watch?v=PMO5-2G2OcE&t=14s
Powodem wykonania adaptacji było mulenie auta podczas ruszania ( auto nie wiedziało czy ma ruszyć czy stać i ruszało po kilku sekundach, staczało się z górki...).

Po wykonaniu całej procedury biegi z zakresu P, R, N, działają bez zarzutu, obroty nie falują auto ładnie rusza. natomiast po przełączeniu z N->D przydusza delikatnie silnik i czuć jak auto ciągnie nawet na delikatnie wciśniętym hamulcu. Jak chce wyrzucić z D->N następuje szarpniecie całym autem tak jakby sprzęgło jeszcze nie odpuściło. Wyczytałem gdzieś że w takim przypadku sterownik daje za duże napięcie na zawór ciśnienia sprzęgła lecz nikt nie napisał jak rozwiązać ten problem.

Nie wydaje mi się że jest to problem mechaniczny a raczej jest to kwestia odpowiedniej kalibracji sterownika.
Czy toś może spotkał się z takim przypadkiem?
Jak zmienić parametry sterownika skrzyni za pomocą VCDS?
Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
ralen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 16 kwie 2019, 14:54
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Problem z multitronic po adaptacji

Post autor: ralen » 04 sie 2021, 10:03

rafik87 pisze:
06 maja 2021, 14:07
Witam serdecznie,
Niedawno dokonałem adaptacji skrzyni według poniższej instrukcji:
https://www.youtube.com/watch?v=PMO5-2G2OcE&t=14s
Powodem wykonania adaptacji było mulenie auta podczas ruszania ( auto nie wiedziało czy ma ruszyć czy stać i ruszało po kilku sekundach, staczało się z górki...).

Po wykonaniu całej procedury biegi z zakresu P, R, N, działają bez zarzutu, obroty nie falują auto ładnie rusza. natomiast po przełączeniu z N->D przydusza delikatnie silnik i czuć jak auto ciągnie nawet na delikatnie wciśniętym hamulcu. Jak chce wyrzucić z D->N następuje szarpniecie całym autem tak jakby sprzęgło jeszcze nie odpuściło. Wyczytałem gdzieś że w takim przypadku sterownik daje za duże napięcie na zawór ciśnienia sprzęgła lecz nikt nie napisał jak rozwiązać ten problem.

Nie wydaje mi się że jest to problem mechaniczny a raczej jest to kwestia odpowiedniej kalibracji sterownika.
Czy toś może spotkał się z takim przypadkiem?
Jak zmienić parametry sterownika skrzyni za pomocą VCDS?
Z góry dziękuję za pomoc.
Spróbuj jeszcze raz wykonać adaptację.
Właśnie podczas adaptacji, sterownik skrzyni dopasowuje sobie odpowiednie napięcie które podaje na zawory.

Po wyczyszczeniu wszystkich wyuczonych wartości (po naciśnięciu przycisku GO), możesz zamknąć menu a następnie przejść do ADVANCED MEASURING VALUES (nie Measuring Blocks jak sugeruje autor filmu)
W Advanced Measuring Values, z listy wybierasz:

-Adaptation of the forwards start-up behavior (status adaptacji do przodu)
-Adaptation of the backwards start-up behavior (status adaptacji do tyłu)
-Adaptation of clutch char. curve for forward.... (Zadane napięcie na zawór regulujący Drive)
-Adaptation of clutch char. curve for backwards... (Zadane napięcie na zawór regulujący Reverse)

To da Ci podgląd na status adaptacji. Nie musisz jeździć 10 razy do przodu i do tyłu, jeżeli adaptacja zakończy się sukcesem.
Pozostałe rzeczy wykonujesz tak jak autor filmiku opowiedział.

Po wykonaniu adaptacji, zostaw auto chodzące na wolnych obrotach na 10 minut, a później jak będziesz jechał to przez pierwsze kilkanaście kilometrów jedź delikatnie.
Ps. przed wykonaniem adaptacji, nie możesz mieć błędów, w przeciwnym razie adaptacja nie zostanie zapamiętana.

Pozdrawiam,
Łukasz <okok>
Było: A4 B6 =)
Jest A6 C7 <faja>

Mlimlen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2017, 18:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z multitronic po adaptacji

Post autor: Mlimlen » 01 wrz 2023, 08:59

Jak rozwiązałeś problem? Mam podobna sytuację.

rafik87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 10 kwie 2018, 09:58
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: ROZALIN

Re: Problem z multitronic po adaptacji

Post autor: rafik87 » 04 wrz 2023, 12:34

Mlimlen pisze:
01 wrz 2023, 08:59
Jak rozwiązałeś problem? Mam podobna sytuację.
Zrobiłem tak jak radził Ralen, początkowo nie szło ale w końcu udało mi się zrobić adaptację. Teraz wszystko śmiga jak należy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga