Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Kończąca się skrzynia A6 C5 2.4 dwp - co zrobić?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
CapitanA6bryka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
Imię: Kris
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kończąca się skrzynia A6 C5 2.4 dwp - co zrobić?

Post autor: CapitanA6bryka » 26 kwie 2021, 10:23

Witam, pacjent to a6 c5 2.4 z 2003r w ,które wrzuciłem już worek pieniędzy i chce je zrobić na tip top ale niestety
kończy mi się skrzynia tj. opiłki w oleju, duży luz, zgrzytanie przy zmianie biegów. Zastanawiam się nad kilkoma wariantami:

a) kupienie tej samej używanej skrzyni o oznaczeniu dwp z gwarancją rozruchową 1 msc

b) regeneracja innej skrzyni (pochodzącej z tego auta) w której nie znalazłem opiłków w oleju ( jednak występował luz na wyjściu na wał około 1.5cm obrotu w lewo lub prawo swoją drogą nie wiem czy tak ma każda skrzynia? czy to nie jest normalne? skrzynia ta była wymieniona bo przy zmianie biegów czułem zawsze stukanie, niestety wymiana nic nie pomogła). może ktoś poleci jakiś zakład z okolic Bydgoszczy

c) wstawienie skrzyni 6 biegów od 2.5 tdi jednak, nie wiem co potrzebuje dodatkowo do skrzyni (inny wał, półosie,most?) i jak zachowuje się auto na takich przełożeniach? nie będzie miało muła na 1 biegu? Jaki to byłby mniej więcej koszt? Jakiego zestawu szukać?

I pytanie czy w waszym quattro tez macie taki luzy ? Czy one tak mają a ja się czepiam? Czy absolutnie nie powinno ich być ?

Co zrobili byście na moim miejscu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
hamulce