[AEB 1.8 150 KM] Problem z pracą silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 lis 2020, 20:07
- Imię: Edward
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Zgorzelec
[AEB 1.8 150 KM] Problem z pracą silnika
Witam serdecznie wszystkich klubowiczów . Od miesiąca walczę z moim nabytkiem i nie mogę dojść do ładu , ręce opadają a portfel chudnie. A ja dalej nie wiem co mojej Audi dolega. Do rzeczy a więc auto nagle straciło przyspieszenie a podczas wolnego rozpędzania auta szarpie budą w przedziale obrotów 2000 - 3000 . Przy gwałtownym przyspieszaniu chwilę zamula a potem dostaje kopa . Wygląda to jak turbo dziura albo niedomaganie turbiny. Turbina wymieniona 3 tyg temu ,sprawdzone węże ,cewki itp. Autko było zrywne , szybkie i nagle taki zonk. Zrobiłem logi jakie umiałem , dynamiczne. Proszę o ocenę i jakieś słowo. Dziękuję bardzo .
Grupy 001, 005, 007: http://vaglogi.pl/log-001_007_005_iR5To.html
Grupy 001, 005, 007: http://vaglogi.pl/log-001_007_005_0qT07.html
Grupy 001, 005, 007: http://vaglogi.pl/log-001_007_005_iR5To.html
Grupy 001, 005, 007: http://vaglogi.pl/log-001_007_005_0qT07.html
Ostatnio zmieniony 29 gru 2020, 22:38 przez redowski, łącznie zmieniany 2 razy.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 727
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 1.8 AEB Ręce opadają
Witam,
Najpierw szczelność całego dolotu (kompresorem)
Następnie logi dynamiczne:
002+020+031
oraz
115+118
Wstaw i się zobaczy ale jak pisałem, szczelność 100% to podstawa.
Pozdrawiam.
Najpierw szczelność całego dolotu (kompresorem)
Następnie logi dynamiczne:
002+020+031
oraz
115+118
Wstaw i się zobaczy ale jak pisałem, szczelność 100% to podstawa.
Pozdrawiam.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Re: 1.8 AEB Ręce opadają
redowski popraw temat bo to nie jest opisem problemu, no i poczytał bym na Twoim miejscu o robieniu logów bo to takie szarpanie obrotami, to hmm. No i odpowiednie grupy - tu widać jedynie że cofa zapłon mocno.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 lis 2020, 20:07
- Imię: Edward
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: 1.8 AEB Ręce opadają
Dzisiaj zaraz po pracy postanowiłem zrobić zalecane logi tylko że albo vcds albo kabel jest do niczego. Kabel mam Viakena kkl , nie zawsze łączy się ale po paru próbach załapuje. Kiedy się połączy nie widzi akurat tych grup. Zrobiłem logi z tego co mogłem.
Pierwszy log z normalnego przyspieszania
http://vaglogi.pl/log-002_020_031_3E1sd.html
Drugi z kick down
http://vaglogi.pl/log-002_020_031_04F999G.html
Zrobiłem również logi z grup które wydawały się jak dla mnie sensowne z naciskiem na dla mnie licząc że jednak się mogą przydać.
i jak wyżej pierwszy z normalnej drugi z kick
http://vaglogi.pl/log-004_020_014_x4vY9.html
http://vaglogi.pl/log-004_020_014_K7Lvxb.html
Długo się zastanawiałem nad tym trzepaniem budy i słabym przyspieszeniem i nasuwa się na myśl jeszcze jeden potencjalny winowajca pomijając przepustnice, turbinkę, świece, cewki i etc. Na myśl przyszłą mi skrzynia tiptronic , czy ona może też być przyczyną obecnego stanu? Pytam gdyż dzisiaj przy parkowaniu trzepało budą i skakały obroty bez względu czy manewr był do przodu czy do tyłu do tego przy przerzucaniu biegów było czuć te zmiany, ale przy wył klimie były mniej wyczuwalne . No i ostatnie pytanie na dzisiaj co muszę zmienić ?kabel czy vcds-a.
Pierwszy log z normalnego przyspieszania
http://vaglogi.pl/log-002_020_031_3E1sd.html
Drugi z kick down
http://vaglogi.pl/log-002_020_031_04F999G.html
Zrobiłem również logi z grup które wydawały się jak dla mnie sensowne z naciskiem na dla mnie licząc że jednak się mogą przydać.
i jak wyżej pierwszy z normalnej drugi z kick
http://vaglogi.pl/log-004_020_014_x4vY9.html
http://vaglogi.pl/log-004_020_014_K7Lvxb.html
Długo się zastanawiałem nad tym trzepaniem budy i słabym przyspieszeniem i nasuwa się na myśl jeszcze jeden potencjalny winowajca pomijając przepustnice, turbinkę, świece, cewki i etc. Na myśl przyszłą mi skrzynia tiptronic , czy ona może też być przyczyną obecnego stanu? Pytam gdyż dzisiaj przy parkowaniu trzepało budą i skakały obroty bez względu czy manewr był do przodu czy do tyłu do tego przy przerzucaniu biegów było czuć te zmiany, ale przy wył klimie były mniej wyczuwalne . No i ostatnie pytanie na dzisiaj co muszę zmienić ?kabel czy vcds-a.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 727
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 1.8 AEB Ręce opadają
Witam,redowski pisze: ↑10 lis 2020, 21:14Dzisiaj zaraz po pracy postanowiłem zrobić zalecane logi tylko że albo vcds albo kabel jest do niczego. Kabel mam Viakena kkl , nie zawsze łączy się ale po paru próbach załapuje. Kiedy się połączy nie widzi akurat tych grup. Zrobiłem logi z tego co mogłem.
Pierwszy log z normalnego przyspieszania
http://vaglogi.pl/log-002_020_031_3E1sd.html
Drugi z kick down
http://vaglogi.pl/log-002_020_031_04F999G.html
Zrobiłem również logi z grup które wydawały się jak dla mnie sensowne z naciskiem na dla mnie licząc że jednak się mogą przydać.
i jak wyżej pierwszy z normalnej drugi z kick
http://vaglogi.pl/log-004_020_014_x4vY9.html
http://vaglogi.pl/log-004_020_014_K7Lvxb.html
Długo się zastanawiałem nad tym trzepaniem budy i słabym przyspieszeniem i nasuwa się na myśl jeszcze jeden potencjalny winowajca pomijając przepustnice, turbinkę, świece, cewki i etc. Na myśl przyszłą mi skrzynia tiptronic , czy ona może też być przyczyną obecnego stanu? Pytam gdyż dzisiaj przy parkowaniu trzepało budą i skakały obroty bez względu czy manewr był do przodu czy do tyłu do tego przy przerzucaniu biegów było czuć te zmiany, ale przy wył klimie były mniej wyczuwalne . No i ostatnie pytanie na dzisiaj co muszę zmienić ?kabel czy vcds-a.
To co wystawiłeś, nie nadaje się do rozwiązania problemu.
Wszystkie logi możesz wyrzucić do kosza, bo tak logów się nie robi.
Poczytaj, obojętnie jakie forum (VW), jak powinny być robione logi dynamiczne:
https://a4-klub.pl/topic/437320-jakie-l ... 8t-27-bit/
https://a4-klub.pl/topic/357183-jakie-l ... w-18t-bfb/
https://www.klubtt.pl/showthread.php?31 ... omiarowych
Pozdrawiam.
P/S
Przed logami dynamicznymi kasuj błędy, nawet jak ich nie ma, to też kasuj.
.... Dolnyśląsk jest dość duży.....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 lis 2020, 20:07
- Imię: Edward
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: 1.8 AEB Ręce opadają
A więc rwanie silnika było spowodowane uszkodzoną cewką . Efekt po wymianie jest prawie satysfakcjonujący , autko nie szarpie i równo pracuje aczkolwiek jeszcze coś nie jest tak silnik chodzi równo ale jego dźwięk się zmienił jest dość głośny przy zakresie 2000 -2500 i nie mruczy tak jak to było wcześniej . Przyspieszenie jest ale mam odczucie opóźnienia .Zrobiłem logi statyczne na początek według porady .
Grupy 002, 008: http://vaglogi.pl/log-002_008_163Zy.html
Grupy 001, 007: http://vaglogi.pl/log-001_007_mbl5Bn.html
podczas auto scanu błędy :
00670 - 16507 -17978 - 00561 błędy skasowanie ,podczas kasowania czuć było to w pracy silnika lecz nic się nie zmieniło. Jutro jadę ją przegonić zobaczę czy błędy wrócą a na weekend postaram się wreszcie zrobić logi dynamicznie zgodnie z waszymi zaleceniami. I jeszcze jedno proste pytanie , czy uszczelka pokrywy zaworów może mieć wpływ na kulturę pracy silnika?
Dziękuję i pozdrawiam
Grupy 002, 008: http://vaglogi.pl/log-002_008_163Zy.html
Grupy 001, 007: http://vaglogi.pl/log-001_007_mbl5Bn.html
podczas auto scanu błędy :
00670 - 16507 -17978 - 00561 błędy skasowanie ,podczas kasowania czuć było to w pracy silnika lecz nic się nie zmieniło. Jutro jadę ją przegonić zobaczę czy błędy wrócą a na weekend postaram się wreszcie zrobić logi dynamicznie zgodnie z waszymi zaleceniami. I jeszcze jedno proste pytanie , czy uszczelka pokrywy zaworów może mieć wpływ na kulturę pracy silnika?
Dziękuję i pozdrawiam
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 727
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: 1.8 AEB Ręce opadają
Witam,redowski pisze: ↑29 gru 2020, 21:02A więc rwanie silnika było spowodowane uszkodzoną cewką . Efekt po wymianie jest prawie satysfakcjonujący , autko nie szarpie i równo pracuje aczkolwiek jeszcze coś nie jest tak silnik chodzi równo ale jego dźwięk się zmienił jest dość głośny przy zakresie 2000 -2500 i nie mruczy tak jak to było wcześniej . Przyspieszenie jest ale mam odczucie opóźnienia .Zrobiłem logi statyczne na początek według porady .
Grupy 002, 008: http://vaglogi.pl/log-002_008_163Zy.html
Grupy 001, 007: http://vaglogi.pl/log-001_007_mbl5Bn.html
podczas auto scanu błędy :
00670 - 16507 -17978 - 00561 błędy skasowanie ,podczas kasowania czuć było to w pracy silnika lecz nic się nie zmieniło. Jutro jadę ją przegonić zobaczę czy błędy wrócą a na weekend postaram się wreszcie zrobić logi dynamicznie zgodnie z waszymi zaleceniami. I jeszcze jedno proste pytanie , czy uszczelka pokrywy zaworów może mieć wpływ na kulturę pracy silnika?
Dziękuję i pozdrawiam
Uszczelka pod pokrywą zaworów może mieć wpływ na pracę silnika, a mianowicie jest nieszczelna i olej wlewa się do świec - cewek, a także na zewnątrz. Wymień uszczelki (są dwie - cena całości około 80 zł.) Wymiana banalnie prosta, tylko w narożach trzeba delikatnie dać uszczelniacz - czas wymiany 1-2 godz.
P/S
Właśnie wczoraj zmieniałem w żonie aucie A3 AUM 150KM gdzie olej (przed wykręceniem świec) wyciągałem strzykawką.
Objawy - nie równa praca silnika zwłaszcza po odpaleniu zimnego.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 lis 2020, 20:07
- Imię: Edward
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: [AEB 1.8 150 KM] Problem z pracą silnika
Witam ponownie po dłuższej walce z moim dziwnym dźwiękiem chciał bym się z wami podzielić dalszymi etapami poszukiwań. 3 mechanik się podał więc nic innego nie pozostaje mi jak samemu ogarnąć temat. A więc :
1 mechanik uszczelnił silnik przy okazji zmiany rozrządu dziwny dźwięk nie znikł.
2 mechanik sprawdził podciśnienie oraz dolot ,twierdzi że jest wszystko ok bez przedmuchów.
3 mechanik potrzymał auto tydzień stwierdził że może być to skrzynia a może być wiele przyczyn i nie chce narażać mnie na koszty i nie będzie w to ingerował.
Przeczytałem masę for i tematów w poszukiwaniu choć by wzmianki i trafiłem na wypowiedz że za taki dźwięk może odpowiadać jeszcze nie szczelny IC . W sumie jest to logiczne ale czy na pewno? Co wy o tym myślicie? Może ktoś z was zna to z autopsji? A Może wina leży po stronie zaworu DV choć jak dla mnie IC to bardziej prawdopodobne.
1 mechanik uszczelnił silnik przy okazji zmiany rozrządu dziwny dźwięk nie znikł.
2 mechanik sprawdził podciśnienie oraz dolot ,twierdzi że jest wszystko ok bez przedmuchów.
3 mechanik potrzymał auto tydzień stwierdził że może być to skrzynia a może być wiele przyczyn i nie chce narażać mnie na koszty i nie będzie w to ingerował.
Przeczytałem masę for i tematów w poszukiwaniu choć by wzmianki i trafiłem na wypowiedz że za taki dźwięk może odpowiadać jeszcze nie szczelny IC . W sumie jest to logiczne ale czy na pewno? Co wy o tym myślicie? Może ktoś z was zna to z autopsji? A Może wina leży po stronie zaworu DV choć jak dla mnie IC to bardziej prawdopodobne.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 727
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [AEB 1.8 150 KM] Problem z pracą silnika
Witam.redowski pisze: ↑12 mar 2021, 22:16Witam ponownie po dłuższej walce z moim dziwnym dźwiękiem chciał bym się z wami podzielić dalszymi etapami poszukiwań. 3 mechanik się podał więc nic innego nie pozostaje mi jak samemu ogarnąć temat. A więc :
1 mechanik uszczelnił silnik przy okazji zmiany rozrządu dziwny dźwięk nie znikł.
2 mechanik sprawdził podciśnienie oraz dolot ,twierdzi że jest wszystko ok bez przedmuchów.
3 mechanik potrzymał auto tydzień stwierdził że może być to skrzynia a może być wiele przyczyn i nie chce narażać mnie na koszty i nie będzie w to ingerował.
Przeczytałem masę for i tematów w poszukiwaniu choć by wzmianki i trafiłem na wypowiedz że za taki dźwięk może odpowiadać jeszcze nie szczelny IC . W sumie jest to logiczne ale czy na pewno? Co wy o tym myślicie? Może ktoś z was zna to z autopsji? A Może wina leży po stronie zaworu DV choć jak dla mnie IC to bardziej prawdopodobne.
Podjedź do mechanika (lub zrób to osobiście) i niech sprawdzi szczelność całego układu ssącego.
Silniki z doładowaniem muszą być szczelne w 100%, a każda nieszczelność odbija się na spadku mocy, falowaniu, większym spalaniu itd.
Robi się tak, zdejmujesz rurę z przepływomierza i w nią pakujesz zaślepkę pcv z zamontowanym wentylem zaciskając opaską.
Odpinasz odmę i w jej miejsce zaślepiasz otwór zaciskając opaską.
Lekko wyciągasz bagnet, oraz luzujesz korek wlewu oleju.
Po nabiciu kompresora, podpinasz zasilanie (pistolet do pompowania kół) pod wentyl i pompujesz powietrze około 0,5-0,7bar. (wszystkie gumowe węże będą pęcznieć) i nasłuchujesz gdzie ucieka powietrze. Usuwasz nieszczelności wymieniając węże, wężyki, opaski itd. i zaś pompujesz i sprawdzasz. W taki właśnie sposób sprawdzasz szczelność całego układu ssącego w 100%.
Podczas napełnienia układu powietrzem, możesz słyszeć (w dolnej części silnika) takie bulgotanie (oleju), ale to jest normalna sprawa.
Jeśli opanujesz całkowitą szczelność, to składasz wszystko jak fabryka dała. Teraz masz pewność, że układ ssący jest w 100% szczelny.
Po takim zabiegu (silnik gorący) VAG lub VCDS podpinasz i kasujesz błędy (nawet jak ich nie ma - przywracasz ustawienia fabryczne) i logujesz bloki 002+020+031 oraz 115+118 oczywiście zapisujesz i dajesz na forum do oceny.
III bieg i od 1500-1700 obr./min do 6500-6800 (aż wskoczy IV) trzymasz non stop pedał gazu w podłodze.
Ja w TT 224KM pompowałem ponad 1.1bar (były nieszczelności). zaś w 2.7T około 1,0bar. (całkowita szczelność)
To jest najlepsza diagnoza układu ssącego, która daje 100% szczelności (węży, wężyki, IC, kolektor, zaworki itd. - w sumie cały układ ssący)
P/S
Po takim zabiegu i logach, czy też po jakiś niedomagań silnika, można w dalszej części myśleć o świecach, cewkach, N75, DV, turbinach, kompresji itd. ale tak jak wcześniej napisałem, szczelność idzie na pierwszy plan. Chyba wyjaśniłem dość czytelnie.
Pozdrawiam.
Ta średnica idealnie pasuje do 1.8 TT 224KM, ale A3 150 KM też powinna pasować, sprawdzałem w żonie aucie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 lis 2020, 20:07
- Imię: Edward
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: [AEB 1.8 150 KM] Problem z pracą silnika
Zgodnie z moimi podejrzeniami odnośnie wyżej opisanego błędu rozszczelnił się IC . Autko odzyskało moc, fajnie przyspiesza i nie było by już więcej pytań ale zrobiłem logi dynamiczne i na moje oko jednak nie jest tak kolorowo jak by się mogło wydawać . Może źle interpretuje logi ale widzę że turbina ma za duże doładowanie. Mam nadzieję że bardziej doświadczeni potwierdzą lub odrzucą moją tezę .
Grupy 001, 013: http://vaglogi.pl/log-001_013_48K3tYM.html
Grupy 002, 007: http://vaglogi.pl/log-002_007_b7t6PB1.html
Grupy 002, 025: http://vaglogi.pl/log-002_025_57DB1.html
Grupy 001, 013: http://vaglogi.pl/log-001_013_48K3tYM.html
Grupy 002, 007: http://vaglogi.pl/log-002_007_b7t6PB1.html
Grupy 002, 025: http://vaglogi.pl/log-002_025_57DB1.html
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 727
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [AEB 1.8 150 KM] Problem z pracą silnika
Witam,redowski pisze: ↑11 kwie 2021, 18:35Zgodnie z moimi podejrzeniami odnośnie wyżej opisanego błędu rozszczelnił się IC . Autko odzyskało moc, fajnie przyspiesza i nie było by już więcej pytań ale zrobiłem logi dynamiczne i na moje oko jednak nie jest tak kolorowo jak by się mogło wydawać . Może źle interpretuje logi ale widzę że turbina ma za duże doładowanie. Mam nadzieję że bardziej doświadczeni potwierdzą lub odrzucą moją tezę .
Grupy 001, 013: http://vaglogi.pl/log-001_013_48K3tYM.html
Grupy 002, 007: http://vaglogi.pl/log-002_007_b7t6PB1.html
Grupy 002, 025: http://vaglogi.pl/log-002_025_57DB1.html
Skąd kolega wie, że ma przeładowanie ?
Logi jakie trzeba zrobić, pisałem wcześniej i mają być do 6500-6700 obr/min. na III - biegu.
002+020+031
oraz
115+118
Pozdrawiam.