Witam, chciałem dzisiaj sprawdzić programem VAG COM błędy w moim autku i samochód przestał odpalać i nie wiem czy to moja wina czy coś innego się ujawniło.
Postaram się dokładnie opisać całe zdarzenie:
Podłączyłem lapka i sprawdziłem błędy silnika (Brak błędów) wszystko ok ale po kliknięciu na zakładkę ABS na desce pojawiła się dyskoteka (nie wiem czy tak ma być?), przeraziło mnie to więc przerwałem test.
Odłączyłem laptop i próbuję odpalić samochód, próbuję bo kręci nie odpala, raz, drugi, trzeci i nic . Dopiero za którymś razem po dłuższym kręceniu próbował załapać ale od razu gasł. Tak kilka raz odpalał i zaraz gasł, dodałem trochę gazu i załapał ale nie pracował równo jak by nie na wszystkie cylindry a w powietrzu mocny zapach spalin. Powoli dodawałem gazu i silnik wchodził na obroty ale szarpał, po mocnym dodaniu gazu się dławił.
Po kilki takich lekkich dodaniach gazu zaczął sam pracować na wolnych obrotach choć nadal nie była to płynna praca. Pozostawiłem tak na wolnych do momentu aż przełączył się na LPG i wtedy wszystkie objawy ustąpiły, bez problemu reagował na pedał gazy, wchodził na obroty bez jakiegokolwiek szarpnięcia. Wyłączyłem silnik czy odpali i odpalił jak by nigdy nic. Czas na test drogowy - samochód jedzie normalnie, droga ekspresowa próba szybszej jazdy, but w podłodze (benzyna, LPG) obroty i prędkość wzrastają w odpowiednim tempie bez zakłóceń.
? czy to ja coś namieszałem...
A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:21
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Krosno
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM
Kasowałeś błędy silnika pomimo ich braku? Jeżeli tak to kasowanie zeruje korekty i przy rozjazdach BP - LPG musiały nastąpić ponowne ustawienia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 515
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM
Pewnie mapa lpg jest rozjechana i komputer nie wie jak jeździć na PB. Może też być uszkodzony czujnik płynu chłodniczego.
Skasuj korekty i pojeździj trochę na PB. Jak rano będzie ok to strojenie lpg czeka. Jak dalej będzie źle to musisz sprawdzić czujnik temp płynu chłodniczego (jak to zdiagnozować jest opis na forum). Sam nic nie popsułeś.
Skasuj korekty i pojeździj trochę na PB. Jak rano będzie ok to strojenie lpg czeka. Jak dalej będzie źle to musisz sprawdzić czujnik temp płynu chłodniczego (jak to zdiagnozować jest opis na forum). Sam nic nie popsułeś.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1082
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM
jak odpalałeś kabel był wpięty ?
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM
Temat rozwiązany, autko pali bez problemu
Koszt to jakieś 60zł: czujnik temperatury cieszy plus browar i mój czas ale to się nie wlicza
Taki zbieg okoliczności z tym VAGiem.
Po ponownym podłączeniu kompa u znajomego mechanika wyszło, że na zimnym silniku płyn ma 80C czyli sprawa była oczywista. Zmyliło mnie to, że na desce wskazywało poprawnie, wtedy jeszcze nie wiedziałem, że w jednym są dwa i ten na ECU był uwalony. Ogólnie to co wymontowałem nie wyglądało już jak czujnik. Oring który uszczelniał praktycznie wyparował, jego resztki miały konsystencję czarnej mazi. Czujnik był pokryty osadem z płynu chłodzącego i miał zalane styki w środku.
Koszt to jakieś 60zł: czujnik temperatury cieszy plus browar i mój czas ale to się nie wlicza
Taki zbieg okoliczności z tym VAGiem.
Po ponownym podłączeniu kompa u znajomego mechanika wyszło, że na zimnym silniku płyn ma 80C czyli sprawa była oczywista. Zmyliło mnie to, że na desce wskazywało poprawnie, wtedy jeszcze nie wiedziałem, że w jednym są dwa i ten na ECU był uwalony. Ogólnie to co wymontowałem nie wyglądało już jak czujnik. Oring który uszczelniał praktycznie wyparował, jego resztki miały konsystencję czarnej mazi. Czujnik był pokryty osadem z płynu chłodzącego i miał zalane styki w środku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 paź 2020, 22:09
- Imię: Robert
- Moje auto: A4 B6
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM
Prawdopodobnie został użyty najtańszy jakie jest dostępny, który to jest odporny do tylko +80°C. Zastosuj Oringi Viton® FKM FPM , które są odporne aż do +250°C i masz rozwiązanie na lata.nakano pisze: ↑22 paź 2020, 18:55Temat rozwiązany, autko pali bez problemu
Koszt to jakieś 60zł: czujnik temperatury cieszy plus browar i mój czas ale to się nie wlicza
Taki zbieg okoliczności z tym VAGiem.
Po ponownym podłączeniu kompa u znajomego mechanika wyszło, że na zimnym silniku płyn ma 80C czyli sprawa była oczywista. Zmyliło mnie to, że na desce wskazywało poprawnie, wtedy jeszcze nie wiedziałem, że w jednym są dwa i ten na ECU był uwalony. Ogólnie to co wymontowałem nie wyglądało już jak czujnik. Oring który uszczelniał praktycznie wyparował, jego resztki miały konsystencję czarnej mazi. Czujnik był pokryty osadem z płynu chłodzącego i miał zalane styki w środku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM
Ale że Audi zastosowało najtańszy oring? Czujnik był jeszcze oryginalny czyli wytrzymał prawie 20lat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 paź 2020, 22:09
- Imię: Robert
- Moje auto: A4 B6
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga