Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM

Post autor: nakano » 15 paź 2020, 12:25

Witam, chciałem dzisiaj sprawdzić programem VAG COM błędy w moim autku i samochód przestał odpalać :( i nie wiem czy to moja wina czy coś innego się ujawniło.
Postaram się dokładnie opisać całe zdarzenie:
Podłączyłem lapka i sprawdziłem błędy silnika (Brak błędów) wszystko ok ale po kliknięciu na zakładkę ABS na desce pojawiła się dyskoteka (nie wiem czy tak ma być?), przeraziło mnie to więc przerwałem test.
Odłączyłem laptop i próbuję odpalić samochód, próbuję bo kręci nie odpala, raz, drugi, trzeci i nic <stres> . Dopiero za którymś razem po dłuższym kręceniu próbował załapać ale od razu gasł. Tak kilka raz odpalał i zaraz gasł, dodałem trochę gazu i załapał ale nie pracował równo jak by nie na wszystkie cylindry a w powietrzu mocny zapach spalin. Powoli dodawałem gazu i silnik wchodził na obroty ale szarpał, po mocnym dodaniu gazu się dławił.
Po kilki takich lekkich dodaniach gazu zaczął sam pracować na wolnych obrotach choć nadal nie była to płynna praca. Pozostawiłem tak na wolnych do momentu aż przełączył się na LPG i wtedy wszystkie objawy ustąpiły, bez problemu reagował na pedał gazy, wchodził na obroty bez jakiegokolwiek szarpnięcia. Wyłączyłem silnik czy odpali i odpalił jak by nigdy nic. Czas na test drogowy - samochód jedzie normalnie, droga ekspresowa próba szybszej jazdy, but w podłodze (benzyna, LPG) obroty i prędkość wzrastają w odpowiednim tempie :] bez zakłóceń.
??? czy to ja coś namieszałem... <mysli>

marbaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:21
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krosno

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM

Post autor: marbaj » 15 paź 2020, 18:23

Kasowałeś błędy silnika pomimo ich braku? Jeżeli tak to kasowanie zeruje korekty i przy rozjazdach BP - LPG musiały nastąpić ponowne ustawienia.

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM

Post autor: nakano » 16 paź 2020, 08:17

marbaj pisze:
15 paź 2020, 18:23
Kasowałeś błędy silnika pomimo ich braku?
Tak.

Czyli już wszystko powinno być ok?

edit.
No i nie jest ok :( dzisiaj ten sam problem z rozruchem.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM

Post autor: qwerty01 » 20 paź 2020, 20:29

Pewnie mapa lpg jest rozjechana i komputer nie wie jak jeździć na PB. Może też być uszkodzony czujnik płynu chłodniczego.
Skasuj korekty i pojeździj trochę na PB. Jak rano będzie ok to strojenie lpg czeka. Jak dalej będzie źle to musisz sprawdzić czujnik temp płynu chłodniczego (jak to zdiagnozować jest opis na forum). Sam nic nie popsułeś.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM

Post autor: predki » 22 paź 2020, 07:38

jak odpalałeś kabel był wpięty ?
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM

Post autor: nakano » 22 paź 2020, 18:55

Temat rozwiązany, autko pali bez problemu :)
Koszt to jakieś 60zł: czujnik temperatury cieszy plus browar i mój czas ale to się nie wlicza :)
Taki zbieg okoliczności z tym VAGiem.
Po ponownym podłączeniu kompa u znajomego mechanika wyszło, że na zimnym silniku płyn ma 80C czyli sprawa była oczywista. Zmyliło mnie to, że na desce wskazywało poprawnie, wtedy jeszcze nie wiedziałem, że w jednym są dwa i ten na ECU był uwalony. Ogólnie to co wymontowałem nie wyglądało już jak czujnik. Oring który uszczelniał praktycznie wyparował, jego resztki miały konsystencję czarnej mazi. Czujnik był pokryty osadem z płynu chłodzącego i miał zalane styki w środku.

POWERRubber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 paź 2020, 22:09
Imię: Robert
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszków

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM

Post autor: POWERRubber » 24 paź 2020, 09:33

nakano pisze:
22 paź 2020, 18:55
Temat rozwiązany, autko pali bez problemu :)
Koszt to jakieś 60zł: czujnik temperatury cieszy plus browar i mój czas ale to się nie wlicza :)
Taki zbieg okoliczności z tym VAGiem.
Po ponownym podłączeniu kompa u znajomego mechanika wyszło, że na zimnym silniku płyn ma 80C czyli sprawa była oczywista. Zmyliło mnie to, że na desce wskazywało poprawnie, wtedy jeszcze nie wiedziałem, że w jednym są dwa i ten na ECU był uwalony. Ogólnie to co wymontowałem nie wyglądało już jak czujnik. Oring który uszczelniał praktycznie wyparował, jego resztki miały konsystencję czarnej mazi. Czujnik był pokryty osadem z płynu chłodzącego i miał zalane styki w środku.
Prawdopodobnie został użyty najtańszy jakie jest dostępny, który to jest odporny do tylko +80°C. Zastosuj Oringi Viton® FKM FPM , które są odporne aż do +250°C i masz rozwiązanie na lata.

nakano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 21 wrz 2020, 08:34
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Cieszyn

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM

Post autor: nakano » 24 paź 2020, 19:10

Ale że Audi zastosowało najtańszy oring? Czujnik był jeszcze oryginalny czyli wytrzymał prawie 20lat.

POWERRubber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 paź 2020, 22:09
Imię: Robert
Moje auto: A4 B6
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pruszków

Re: A6 C5 2.8 AMX LPG - problem z odpaleniem po podłączeniu VAG COM

Post autor: POWERRubber » 25 paź 2020, 14:59

nakano pisze:
24 paź 2020, 19:10
Ale że Audi zastosowało najtańszy oring? Czujnik był jeszcze oryginalny czyli wytrzymał prawie 20lat.
W takim razie użyli właściwego, a jego uszkodzenie wynika z starości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga