Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.9 TDI] Automat przy ostrzejszej nie wbija na 4 bieg

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
luki06888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 wrz 2008, 09:20
Lokalizacja: szprotawa

[A6 C5 1.9 TDI] Automat przy ostrzejszej nie wbija na 4 bieg

Post autor: luki06888 » 16 maja 2009, 09:54

Witam , niedawno zmieniłem swoja ar avant w manualu na sedana w automacie , silnik bez zmian ( 1.9 tdi)

Auto kupiłem na stalowych felgach z oryginalnym rozmiarem , wracając do domu skrzynia sprawowała się idealne
na drugi dzien zmieniłem koła na 18 " tył 245 przód 225 , profil 40 i od tamtego czasu przy ostrej jezdzie ponad 4 tys obrotów automat załącza sie w tryb awaryjny i nie wbija 4 biegu , po wyłączeniu zapłonu wszystko wraca do normy az do przekroczenia 4 tyś i dodaniu gwałtownie gazu .

Podłączałem go u diagnosty i wykazało ze następuje uślizg tarczek , czy według was to najczęstszy obiaw spowodowany większym obciążeniem skrzyni ?????

Gość który zajmuje się naprawą skrzyń biegów mówi ze najprędzej jest to elektronika ,lub zawór turbiny, dodam ze silnik ma teraz 140 koni , oryginalnie 110 AFN

Jeśli ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem to doradźcie.............

piter

Post autor: piter » 16 maja 2009, 11:32

Kolego a o jakim automacie mowa? Bo takich jak wiemy są trzy rodzaje. Uzupełnij proszę profil. A jeśli chodzi o wszelkie podrecanie mocy w autach z automatami wielu fachowców nie poleca. Skrzynia fabrycznie jest przystosowana do określonej mocy i dodtkowe konie sprawiają że pracuje na wiele większych ociążeniach, oczywiście przy ostrzejszej jezdzie. W manualach nie ma takiego problemu.

luki06888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 wrz 2008, 09:20
Lokalizacja: szprotawa

Post autor: luki06888 » 16 maja 2009, 17:47

skrzynia najprostrza , nie tiptronik ani nie multitronik audi z 98 roku .

Pisząc o zaworze miałem na mysli elektrozawór , a przeładowywanie turba ma duzy wpływ na zmianę przełożeń , tak bynajmniej pan mgr inż mówił:)

piter

Post autor: piter » 17 maja 2009, 10:26

Mam identyczny model skrzyni. U mnie często się dzieje w ten sposób że w momwncie gdy ma się wrzucić 4 bieg na moment auto się wysprzęgla (przynajmniej tak myślę) i na sekundę następuje wzrost obrotów, taka przygazówka i dopiero wskakuje 4 bieg. Wcześniej miałem jeszcze taki objaw że przy niewielkich obrotach na 3 biegu było takie wrażenie jakby sie przejechalo po tarce, trzesło kołami jak po wybojach. Jednak po wymianie oleju w skrzyni i filtra ta wada zniknęła. VAG nie pokazuje żdnych błędów. Może ktoś z klubowiczów wie co to może być?

luki06888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 wrz 2008, 09:20
Lokalizacja: szprotawa

Post autor: luki06888 » 17 maja 2009, 23:01

ja mam świezy olej w skrzynce , vag pokazał niby uslizg tarczek lecz mechanik twierdzi ze to wina elektroniki , własciwie tez tak sądzę poniewaz dzis dałem jej ostro popalić i zachowywała się bez zarzutów , powiedzcie mi tylko dlaczego te a6 sa tak słabo wyciszone w srodku w porównaniu do a4 , miałem prędzej taki sam motor w poprzedniej tylko ze manual i tez słysząłem klekot większy niz w mniejszej a4;/;/

Czy u was tez tak jest??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja