
Jakiś czas temu miałem problem w audi a6 c7 3.0tfsi 310PS, a mianowicie:
Drgania auta przenoszące się na fotele i drzwi na postoju na biegu "D" oraz po zmianie biegu przy obrotach 1100-1200...
Dużo czytałem co może być powodem na różnych forach A4,A5,A6 PL oraz DE - jedni pisali cewka,świeca, poduszka silnika a nawet rozrząd
Na forum DE jedna osoba poruszyła temat, że jest to "wada konstrukcyjna" łącznika wydechu (plecionki) - chciałem to sprawdzić, tak więc na drugi dzień podjechałem do warsztatu, który specjalizuje się układami wydechowymi. Fachowiec kazał wjechać na kanał - dodawałem gazu, trzymałem auto przy 1100-1200obr.
Bingo! - fachowiec zawołał mnie pod auto, wezwał pomocnika kazał trzymać obroty 1100-1200obr, ja patrzę a tam wydech skacze jak na trampolinie.
Przed łącznikami nic a nic, nawet nie ruszyło, zaś za - tragedia...
Koniec końców Pan zastosował łączniki nieco dłuższe, o długości całkowitej 120mm (20mm dłuższe od OEM)
Po wymianie, wszystko jest OK

Kosztorys takiej imprezy:
Łączniki/plecionki - 85zł x 2 = 170zł
Uszczelki - 15zł x 2 = 30zł
Złączki na śruby - 35zł x 2 = 70zł
Robota - 200zł
Suma: 470zł Brutto
Zostawiam dla potomnych
Pozdrawiam