
Pisze do was ponieważ mam problem, szukałem i nie znalazłem odpowiedzi, sił mi jeszcze nie brakuje ale może ktoś poradzi nakieruje.
Mianowicie robiłem remont motoru, zrobiłem próbę czy silnik odpali miałem wtedy jeszcze przedni pas z chłodnicami wypięty i zdjęty,
głupi ja nie pomyślałem żeby wpiąć chłodnicy oleju kochanego tipa i w ten sposób wypompowało jego część, no cóż pomyślałem zdarza sie
kupiłem więc zestaw do serwisu skrzyni (Olej FEBI g 052 162 w ilości litrów siedem, uszczelkę oraz filtr)
po poskładaniu samochodu do kupy, zabrałem sie za serwis skrzyni, spuściłem to co zostało, ściąłem misę olejąwą, zdemontowałem filtr, misę oraz magnesy wyczyściłem, (brak większych zabrudzeń czy opiłków) poskładałem do kupy wszystko dokręcone jak nakazuje pismo święte,
Zalane świeżym wcześniej wspomnianym olejem według wytycznych.
samochód jechał dobrze, płynnie zmieniał biegi ale tylko przez pierwsze 13km
później były szarpnięcia przy zmianie tylko i wyłącznie z 2 na 3, więc w trybie manual (na drugim biegu), zajechałem z powrotem do garażu (około 2km),
odstawiłem auto na noc w celu wystgnięcia oleju w skrzyni by znów sprawdzić stan więc następnego dnia, znów zgodnie z księgą ulicy przystąpiłem do tego czynu, oleju musiałem troche dolać około 550ml (wycieków nigdzie nie zauważyłem), po uzupełnieniu oleju do stanu odpowiedniego, udałem się na jazde próbną, ale niestety dalej jest to samo tylko i wyłacznie przy zmianie biegu, z drugiego na bieg trzeci, skrzynia tak jakby się wysprzęgla i zapina bieg z j3bnięciem, wyjątek stanowi gdy odpuszcze gaz całkowicie, i wbije bieg 3 wtedy jest lekkie szarpnięcie, oczywiście skrzynia po nieudanej próbie zmiany biegu (tryb DRIVE) przechodzi w tryb awaryjny wyrzucając tylko ten jedyny bład o którym mowa w tytule postu.
Dziękuje z góry za rady co zrobić w tej chwili,
dodam że silnik po remoncie pracuje prawidłowo rozrząd składany na blokadach napinacze są sprawne, a wałki są odpowiedniu zsynchronizowane między sobą.
Pozdrawiam Karor (szczęśliwy posiadacz
