Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wypadanie zaplonu w silniku 1.8T

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
kamil712
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 29 kwie 2020, 20:00
Lokalizacja: Dobieszowice

Wypadanie zaplonu w silniku 1.8T

Post autor: kamil712 » 29 kwie 2020, 20:02

Witam, posiadam Audi A6 C5 1.8T 150KM z instalacja gazowa

Otoz problem polega na tym ze chcialem, ze samochod strasznie slabo przyspiesza, reakcji na gwaltowne wcisniecie pedalu gazu do podlogi nie ma zadnej, dopiero gdy wejdzie na obroty tak 2500 i w gore, czuc ze to auto przyspiesza. Otoz ostatnimi czasy chcialem zrobic Chiptuning, ale po zmierzeniu samochodu, pomiar wskazal 136KM i 182Nm, a wiec utrata mocy i momentu obrotowego jest znaczna. Zdiagnozowano mi rowniez wypadanie zaplonu na drugim i czwartym cylindrze. Jezeli bedzie trzeba to powrzucam wykresy z hamowni ktore posiadam do wgladu. Od razu zaznaczam ze nie jestem jakims super znawca samochodow i nie znam sie jakos super wiec prosze o pomoc.
Moj mechanik doradzil mi zebym kupil nowy olej i jakis preparat do oleju do roszczelniania pierscieni, szukalem i jakos nie bardzo umiem znalezc czegos takiego, chyba ze cos zle zrozumialem gdy mi o tym mowil, nwm poprawcie mnie. Powiedzial mi tez ze jezeli to nie pomoze to mozna ewentualnie wymienic wtryski, ale jezeli juz to nie pomoze to trzeba szukac problemu w silniku, a to juz sa duze koszta, rozbieranie silnika itp itd. Prosilbym o rade co moglbym zrobic albo od czego zaczac zeby ten silnik odzyskal swoja moc. Jak juz napisalem wczesniej, jezeli bedzie trzeba powrzucam logi z hamowni.

Z gory witam wszystkich forumowiczow oraz dziekuje za pomoc i wyrozumialosc :)

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 30 kwie 2020, 09:07

Po pierwsze, albo nie zrozumiałeś mechanika, albo go zmień.
1. Jak masz przewód to zrób logi (na pb).
2. W logach będzie widać, czy ilość powietrza jest ok, zawór N75 działa poprawnie itp.
3. Zrób pomiar kompresji (jak wyjdzie słabo to + próba olejowa).
4. Jak z próbą olejową wyniki się poprawią to kupujesz naftę i niech mechanik zaleje na 1-2 dni tłoki naftą, a potem zmieni olej (o to chodziło mechanikowi).
5. Może suszarka się już kończy?

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 760
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: sabuk2006 » 30 kwie 2020, 16:11

Witam,

VAG lub VCDS prawdę Ci powie, trzeba połączyć się z autem i przeskanować, błędy zaraz wyjdą.
Sprawdzić szczelność całego układu ssącego pod ciśnieniem z kompresora, tak do około 0,7-0,8bar

Jak wszystko szczelne a są błędy, to skasować i zrobić logi:

002+020+031 oraz 115+118 (III bieg od 1500-1700 pedał gazu w podłogę i trzymać tak aż do 6500-6800 obr.

Logi zapisać i dać na forum, wszystko będzie jak na tacy.

Nie napisałeś jaki ma przebieg.

Pozdrawiam.

Pan_House
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 lut 2020, 15:55
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Pan_House » 02 maja 2020, 22:15

Z własnego doświadczenia wypadających zapłonów polecam zacząć od pomiaru kompresji, żeby nie tracić czasu, u mnie okazało się, że głowica miała wypalone gniazdo. Kompresja na poziomie 8 bar.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja