Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BES 2.7 250 KM] Problem z sondami lambda 2.7T

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 760
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

[BES 2.7 250 KM] Problem z sondami lambda 2.7T

Post autor: sabuk2006 » 12 kwie 2020, 18:03

Witam,

Chcę zakupić sondę Lambda, ale nie znam nr tej sondy, a co wyczytałem, to moje auto posiada ich cztery.
Moje błędy to:

6 Znalezione:

8 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-00 - -
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
P1138 - 35-00 - -

Na jakich blokach sprawdzić te sondy ? (tu proszę bardziej łopatologocznie)
Sensor B1 S1 - na moją wiedzę chodzi o sondę pierwszą (bliżej silnika) od strony pasażera czyli 1-3 cylindry przed katalizatorem.
Z jakim nr mam kupić ? Silnik 2.7BiT BES (w sygnaturce)
I jeszcze jedno pytanie, czy wszystkie sondy mam jednakowe, a różnią się tylko i wyłącznie długością przewodu ? jeśli tak to jakiej długości są te przewody ?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Post został odłączony od poprzedniego tematu. Dział nasze auta nie służy do rozwiązywania problemów technicznych. Nikostratus
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2020, 19:44 przez sabuk2006, łącznie zmieniany 3 razy.

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2956
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 15 kwie 2020, 03:24

sabuk2006, ty masz pewnie LPG? Wydaje mi się że tak. Zbyszek mówił:

"Wszystkie błędy są związane z ubogą mieszanką... taka właśnie jest z powodu źle wyregulowanej instalacji LPG.

Napisz coś więcej, jakie elementy LPG masz pod maską, to będzie można więcej powiedzieć, czy to da się ogarnąć na tym setup'ie co masz. Ostatni błąd to standard w naszych silnikach, czyli błąd czujnika EGT.

Co do sond za katami, to wystarczy zwykły klucz i kanał, sondy praktycznie na wierzchu. Na koniec aby odciąć przewód i oczkową 22 aby odkręcić."

Jakby co... https://a6klub.pl/profiles/7851.htm
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 760
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: sabuk2006 » 15 kwie 2020, 16:50

Doc pisze:sabuk2006, ty masz pewnie LPG? Wydaje mi się że tak. Zbyszek mówił:

"Wszystkie błędy są związane z ubogą mieszanką... taka właśnie jest z powodu źle wyregulowanej instalacji LPG.

Napisz coś więcej, jakie elementy LPG masz pod maską, to będzie można więcej powiedzieć, czy to da się ogarnąć na tym setup'ie co masz. Ostatni błąd to standard w naszych silnikach, czyli błąd czujnika EGT.

Co do sond za katami, to wystarczy zwykły klucz i kanał, sondy praktycznie na wierzchu. Na koniec aby odciąć przewód i oczkową 22 aby odkręcić."

Jakby co... https://a6klub.pl/profiles/7851.htm

Witam i dzięki za zainteresowanie.

Trochę poczytałem i już wiem, co nie co. To auto mam od 1,5 miesiąca.
Wymieniłem wszystkie oleje, filtry w silniku ,olej i fitr w skrzyni biegów Tip, w moście itd. (w skrzyni był czyściutki olej)
Wymieniłem wszystkie świece na NGK PFR6Q (6458) (stare też takie były)

Jeździłem na bp i błąd był sondy B1 S1 (kasowałem VAG-iem, ale po czasie powracał) czyli sonda od strony pasażera przed katalizatorem.
Z tąd było moje pytanie o nr sondy ale, że już doczytałem to zamówiłem 2 sondy używane o nr 030 906 262 L. Zmienię i zobaczę co dalej.

Co do sond, dużo czytałem i mam teraz taką ściągę i wiedzę (dla potomnych się przyda)

1. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) ARE
2. 078 906 265 M = sonda-lambda (przed katalizatorem) ARE
3. 1K0 998 262 Q = zestaw naprawczy do sondy lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
4. 030 906 262 L = sonda lambda (przed katalizatorem) ARE, BES
5. 1K0 998 262 F = zestaw napr. sondy lambda (przed katalizatorem) BAS
6. 06A 906 262 BE = sonda-lambda (przed katalizatorem) BAS
7. 1K0 998 262 AB = zestaw napr. sondy lambda (za katalizatorem) ARE
8. 078 906 265 P = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
9. 078 906 265 N = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE
10. 1K0 998 262 = zestaw naprawczy do sondy lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
11. 078 906 265 T = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS
12. 078 906 265 AA = sonda-lambda (za katalizatorem) ARE, BES, BAS

SONDY
B1 i B2 to są banki (rzędy cylindrów), odpowiednio: B1 - strona pasażera; B2 - strona kierowcy)
S1 i S2 to jest wskazanie, która sonda, odpowiednio S1 - przed katalizatorem; S2 - za katalizatorem
W twoim logu występują błędy dotyczące sond PRZED katalizatorem.
Co do numerów, to obie sondy przed katalizatorem mają ten sam numer części.

Logowanie
Grupa 033 - sonda regulacyjna
Grupa 036 - sonda diagnostyczna

Korekta długa to stała dodana (w Vagu procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.


Moja instalacja LPG, to Landi Renzo.
Reduktor IG1 Turbo.
2x listwa wtryskiwaczy RG1 MED (biały) czyli do 40KW/cylinder.
Z tego względu, i wg moich obliczeń auto zrobiło około 130 tyś przez 8 lat na instalacji LPG, a będąc u gaziarza, co nic nie zrobił, postanowiłem zająć się tym problemem sam. Nie będę płacił za coś, co nie dział a.Przebieg auta to 270tyś. Wcześniejszy właściciel zapłacił za instalację LPG 7900, tak 7900 zł. (nie mało)

A więc:
Wymieniłem zbiornik LPG 600x270 (60L) T2F 1854 (nowy) na taki jak był wcześniej (wielozawór), bo kończyła się legalizacja. Większy nie wejdzie.
Zdemontowałem stary zawór tankowania LPG (był pod tylnym zderzakiem.
Zamontowałem nowy zawór tankowania, nowa rurkę fi8, złączki pod klapką wlewu bp, mam teraz pełny wlew LPG (bez redukcji i adapterów)
Wymieniłem wszystkie filtry gazu płynnego i lotnego.
Wymieniłem wszystkie wężyki od wtryskiwaczy (stare miały już 8 lat i były bardzo, ale to bardzo twarde, łamliwe i nieszczelne. W przyszłości wymienię także te duże węże.

Mam kabel i program do obsługi programu LPG (Omegas) i już wiem jak się stroi instalację gazową.
Puki sonda jest OK to na LPG bardzo ładne czasy mam wtrysków, które pokrywają się z wtryskami bp. Jeśli sonda załapie błąd, to tragedia z LPG jak i bp. Jeszcze jak przełączę na bp, to idzie jechać ale wolne obroty są nie równe. Po skasowaniu błędy silnik ładnie stoi.
Z tego względu, że listwy MED są bardzo drogie (około 800 zł. a potrzeba dwie) to już wiem, że można założyć wtryski Barakudy 130 (40KW/cylinder) około 300 zł za jedną listwę czyli razem 600 zł.
Komputer LPG i reszta zostaje, tylko lekka (5 pozycji) mała modyfikacja programu sterownika, aby przyjął te wtryskiwacze.
Ale to temat na inny post i trochę się rozpisałem.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2020, 07:21 przez sabuk2006, łącznie zmieniany 1 raz.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 15 kwie 2020, 19:37

sabuk2006 pisze:Puki sonda jest OK to na LPG bardzo ładne czasy mam wtrysków, które pokrywają się z wtryskami bp.
mam nadzieje że wiesz że czasy LPG nie mają pokrywać się z czasami PB (BP to stacja paliw). To czasy wtrysku PB na PB i czasy wtrysku PB na LPG mają być sobie równe.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 760
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: sabuk2006 » 15 kwie 2020, 20:06

zwonko pisze:
sabuk2006 pisze:Puki sonda jest OK to na LPG bardzo ładne czasy mam wtrysków, które pokrywają się z wtryskami bp.
mam nadzieje że wiesz że czasy LPG nie mają pokrywać się z czasami PB (BP to stacja paliw). To czasy wtrysku PB na PB i czasy wtrysku PB na LPG mają być sobie równe.
Tak wiem, przejęzyczenie.


P/S
Po wymianie sondy (używanej) o nr 030 906 262 L (B1 S1) wszystko wróciło do stanu OK. Silnik równo pracuje na benzynie jak i na gazie.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja