Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: PieterB
2018-06-29, 06:57
Skrzynia biegów S Tronic czy warto?
Autor Wiadomość
Sambor11 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CNHA
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 173
Skąd: Szkocja
Wysłany: 2018-06-26, 10:45   Skrzynia biegów S Tronic czy warto?

Witam. Mam możliwość kupna Audi A6 2.0 tdi 190 KM ze skrzynia S Tronic z 2016 roku. Czy te skrzynie są awaryjne i na co zwrócić uwagę? Czy pozostać przy manualnej?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
leszekmw 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Leszek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 424
Skąd: lublin
Wysłany: 2018-06-28, 09:00   

ja bym brał . wymieniać olej i powinna śmigać.
 
 
Wozik 


Model: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Imię: Jarek
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 160
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-06-28, 14:39   Re: Skrzynia biegów S Tronic czy warto?

Sambor11 napisał/a:
Witam. Mam możliwość kupna Audi A6 2.0 tdi 190 KM ze skrzynia S Tronic z 2016 roku. Czy te skrzynie są awaryjne i na co zwrócić uwagę? Czy pozostać przy manualnej?


Świetnie się jeździ z S-Tronic. Trzeba mu na czas wymieniać olej oczywiście.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
januszm 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Janusz
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 334
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2018-06-28, 17:50   

ja bym bral,
mialem okazje jezdzic a7 3.0tdi z s-tronikiem, dla mnie rewelacja
 
 
atlas1977 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CNHA
Imię: Adam
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 588
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2019-10-21, 06:49   

odświeżę temat, kupiłem Audi z s-tronickiem. Czy możecie mi drodzy forumowicze powiedzieć jak używać tej skrzyni poprawnie, żeby nie zrobić jej krzywdy lub nie zmniejszyć jej żywotności? Oczywiście oprócz zmiany oleju co 60000km. Podobno wymienia się tam jakieś dwa rodzaje oleju i nie mam możliwości zmiany filtra?
_________________
było
80 1.6 1988,
100 C4 2.3 1991
A6 C5 1.8t,
Audi S4 B6 4.2,
S6 C5 4.2
A6 C5 2.4 pb/lpg BDV 2002
jest
A6 C7 2.0 TDI 190hp ultra 2014
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1152
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-23, 09:27   

atlas1977 napisał/a:
Czy możecie mi drodzy forumowicze powiedzieć jak używać tej skrzyni poprawnie
Unikać bardzo wolnego podjeżdżania (np. w korku). Często podłączać auto pod komputer i sprawdzać, czy nie ma błędu zaworu chłodzenia skrzyni. (ew. sprawdzać stan styków w zaworze - jest obok skrzyni) Kiedy padnie, bo dostanie się tam płyn chłodzący lub inna woda - nie pojawi się żadne ostrzeżenie na desce a olej w skrzyni może się przegrzać i zapoczątkować problemy.
atlas1977 napisał/a:
Oczywiście oprócz zmiany oleju co 60000km.
Oprócz zmiany oleju co 60 tys. polecam zmianę oleju co 40 tys. ;) Wyjdzie dużo zdrowiej dla skrzyni :)
atlas1977 napisał/a:
Podobno wymienia się tam jakieś dwa rodzaje oleju
Tak - jeden chłodzi sprzęgła i zasila mechatronikę a drugi smaruje zębatki. Częściej trzeba wymieniać ten pierwszy.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
atlas1977 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CNHA
Imię: Adam
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 588
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2019-10-24, 12:32   

Hej
Bardzo dziękuję za te informacje, jak mniemam ten olej który częściej się wymienia to ATF a ten drugi to MTF? :)
_________________
było
80 1.6 1988,
100 C4 2.3 1991
A6 C5 1.8t,
Audi S4 B6 4.2,
S6 C5 4.2
A6 C5 2.4 pb/lpg BDV 2002
jest
A6 C7 2.0 TDI 190hp ultra 2014
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 609 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10929
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-10-24, 12:47   

Dokładnie tak.
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1152
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-24, 13:55   

Z tym, że nie każdy ATF nadaje się do S-Tronica!
Na pewno ten z ASO daje radę, jakiś Ravenol chyba też jest ok - ale nie pamiętam już, który :(
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
atlas1977 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CNHA
Imię: Adam
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 588
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2019-10-25, 06:29   

damos napisał/a:
Z tym, że nie każdy ATF nadaje się do S-Tronica!
Na pewno ten z ASO daje radę, jakiś Ravenol chyba też jest ok - ale nie pamiętam już, który :(


O! Jak podniosłeś przy okazji temat Ravenolu. Słyszałem tu i ówdzie, że ludzie leją olej tego producenta do najnowszej generacji skrzyń (min. Audi S-tronic i BMW ZF) i nie dzieje się nic złego. Istnieją też teorie, że ravenol produkuje oleje właśnie dla w/w producentów aut i są one następnie sprzedawane w oryginalnych pojemnikach. Swoją drogą może to nie taki zły pomysł. Można by dzięki pewnym oszczędnościom na cenie oleju, skrócić interwały wymian.
_________________
było
80 1.6 1988,
100 C4 2.3 1991
A6 C5 1.8t,
Audi S4 B6 4.2,
S6 C5 4.2
A6 C5 2.4 pb/lpg BDV 2002
jest
A6 C7 2.0 TDI 190hp ultra 2014
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 609 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10929
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-10-25, 23:13   

Do tiptronika lany jest na 100% olej ZF Lifeguard, bo to skrzynia tego producenta. Ktoś musi produkować olej dla Audi, więc może i jest to Ravenol, ale ciężko stwierdzić czy jest to ten sam olej.
 
 
yendrek3 


Model: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CYPA
Imię: H7
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 14
Skąd: Warwick
Wysłany: 2019-12-29, 11:18   

to pytanie czy ktoś wie jak pojadę do ASO to wymienią tylko ATF czy ten MTF wymieniają? Mam wrażenie że w ASO idą całkiem na łatwiznę i generalnie wali ich to ile auto pojeździ.

Czy takie wymiany lepiej jest robić w jakimś warsztacie które specjalizuje się w takich wymianach czy lepiej jednak w ASO?

Czy poza sama wyminą trzeba w skrzyni robić coś jeszcze? jakąś kalibrację czy coś podobnego czego może zwykły warsztat nie jest w stanie zrobić?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 609 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10929
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-12-29, 13:59   

Tylko ATF, a MTF na życzenie klienta. Osobiście wolę serwisować auto ze swoim mechanikiem, bo sam decyduję kiedy co jest wymieniane.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: