Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik nie trzyma temperatury 90*C 2.0 CR CJCA A4 B8
Autor Wiadomość
pilkozak 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRF
Imię: Bartholomew
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Gru 2016
Posty: 41
Skąd: WR/CIN/WE
Wysłany: 2018-02-09, 15:00   Silnik nie trzyma temperatury 90*C 2.0 CR CJCA A4 B8

Witam drodzy forumowicze!
Jest to moja pierwsza zima z tym silnikiem, manual 2013' 2.0 TDI CR CJCA i mam pytanie czy to normalne że przy temp. zewnętrznej ok -3*C i miejskiej jeździe silnik nie osiągnie wyższej temperatury niż ~70*C? Przegonie go na obwodnicy i temp. wskakuje na 90*C wjadę do miasta w korek, wolne toczenie się i znowu spadek temp. Wcześniej jeździłem 1.9, 2.0 PD i jak już złapało 90 to trzymał silnik. Grzanie w kabinie ustawione na 2 bieg i temperatura 21*C

Poczytałem trochę i niektórzy piszą że to normalne, a inni wymieniają dwa termostaty (zasadniczy 03L121111AD i jakiś mały na wężu 059121113N) i podobno pomaga, po czym ktoś inny pisze, że wymienił dwa i dalej to samo i że tttm....

Posiadam VCDSa, może jest jakiś tutorial na sprawdzenie termostatów?
Czy ewentualnie zapowietrzony układ może mieć coś do tego? (wymieniałem chłodnicę ale jeszcze wtedy było ciepło)
Z tego co ja się bawiłem VCDS - grupa IDE00025 - temperatura płynu chłodniczego, IDE00192 temperatura płynu na wyjściu z chłodnicy.
W moim przypadku gdy zimny silnik w obu grupach ta sama temperatura (-5*C). Parę minut po rozruchu IDE00025 pokazuje 34*C a IDE00192 17*C
Może ktoś sprawdzić dla porównania te grupy po rozruch na zimnym silniku jak rosną. Bo moim zdaniem temperatura na wyjściu z chłodnicy powinna rosnąć jak termostat dopiero się otworzy, a nie razem z temperaturą cieczy w "małym" obiegu.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: