Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mat1324
2019-09-12, 21:16
[PORADNIK PL] Obniżanie zawieszenia pneumatycznego A6 C7
Autor Wiadomość
patryk1491 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Patryk
Wiek: 22
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 5
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2019-09-12, 01:59   [PORADNIK PL] Obniżanie zawieszenia pneumatycznego A6 C7

Cześć, ostatnio trochę powalczyłem w garażu, wyciągnąłem pewne wnioski i chciałbym się tym podzielić, mam nadzieję, że komuś się przyda. Nie znalazłem podobnego poradnika po Polsku.

W załączniku jest PDF mniej więcej z tym, co macie niżej, a na YT wrzuciłem film z całym procesem obniżania oraz kalibracji. Pozwolę sobie podlinkować, mam nadzieję, że administracja się nie obrazi, jednocześnie proszę o podpięcie tematu, będzie dla potomnych.

Jednocześnie wielkie podziękowania dla Mateusza oraz paru innych osób od nas forum, za rzeczowe i wartościowe porady na ten temat.

Poradnik w formie wideo (PL):
https://youtu.be/odFktGMJ1Qw


Obniżanie / kalibracja zawieszenia pneumatycznego Audi A6 C7 – VCDS
1. Ustawiamy samochód w tryb auto (nie comfort, dynamic itd.). Upewniamy się, że auto stoi na równym podłożu, wszystkie drzwi są zamknięte (i mają być zamknięte przez cały proces, otwarcie ich może go przerwać), upewniamy się, że auto nie jest w trybie zmiany koła lub w tybie ‘podnoszenie’.
2. W programie VCDS wchodzimy w moduł 34 – Level Control
3. Przechodzimy do 10-Adaptation i notujemy wartości wszystkich 4 kół:
• Body height front left wheel house edge
• Body height front right wheel house edge
• Body height rear left wheel house edge
• Body height rear right wheel house Edge
4. A) obniżanie auta:
Do zanotowanych wartości dodajemy ilość milimetrów, o jaką chcemy obniżyć auto, czyli jeśli przykładowo przednie lewe koło miało wartość 380, a chcemy obniżyć auto o 15mm, dodajemy 380+15 = 395.
B) kalibracja zawieszenia:
Tutaj sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, otóż musimy tak manipulować parametrami, aby osiągnąć pożądane wartości bazując na pomiarach od środka osi koła do nadkola. Jeśli chcemy aby auto stanęło wyżej, odejmujemy wartość, jeśli wyżej – analogicznie dodajemy. Weźmy na przykład tylną oś A6, gdzie w większości wersji mierzona odległość powinna wynosić 382mm. Zmierzyliśmy tylne lewe koło i się zgadza, ale tylne prawe jest odsunięte od nadkola o 385mm. Mamy 3mm błędu, więc do zanotowanej wartości dodajemy 3 i zapisujemy, teoretycznie cały tył powinien wówczas stanąć równo. Dodam, że proces kalibracji należy wykonać kilkukrotnie (u mnie było to 6 razy) wprowadzając coraz to mniejsze korekty.
5. W programie przechodzimy do Security Access, wpisujemy kod 20103, dostęp upoważniony powinien zostać zatwierdzony.
6. Przechodzimy do 04-Basic Settings
!! ! WAŻNE – Pod żadnym pozorem nie wybierać opcji RESET ALL ADAPTATIONS, będzie to wymagało wizyty w ASO !! !
7. Wybieramy ‘Activate Level Control’ i klikamy GO, czekamy do momentu, kiedy naszym oczom ukaże się ‘not running’ i klikamy STOP
8. Wybieramy ‘Delete Calibration For Level Control’ (BEZ DOPISKA ‘PRODUCTION’) i klikamy GO, czekamy do momentu, kiedy naszym oczom ukaże się ‘not running’ i klikamy STOP. W tym momencie pokażą się błędy na desce, ale tym się nie przejmujemy, to normalne.
9. Wybieramy ‘Start up to reference level’ i klikamy GO, czekamy do momentu, kiedy naszym oczom ukaże się ‘not running’ i klikamy STOP. W trakcie tego kroku samochód będzie się poziomował.
10. Klikamy ‘Go Back’ i ponownie przechodzimy do ’10-Adaptation’. Ponownie, najlepiej w takiej kolejności w jakim jest to pokazane w programie wybieram odpowiednio:
• Body height front left wheel house edge
• Body height front right wheel house edge
• Body height rear left wheel house edge
• Body height rear right wheel house Edge
I wpisujemy wyliczone wcześniej wartości, po czym klikamy ‘Do it’. Upewniamy się, że wartości zostały zaakceptowane dla każdego z kół. Klikamy ‘Go back’
11. Ponownie przechodzimy do ’04-Basic Settings’
12. Wybieramy ‘Calibrate Level Control’ i klikamy GO, czekamy do momentu, kiedy naszym oczom ukaże się ‘not running’
13. Wybieramy ‘Activate Level Control’ i klikamy GO, czekamy do momentu, kiedy naszym oczom ukaże się ‘not running’
14. Teraz przechodzimy do ’02-Fault Codes’ i kasujemy wszystkie błędy.
15. Proces obniżania / kalibracji został zakończony. Przy kalibracji należy zmierzyć w tym momencie wszystkie koła i wprowadzić ewentualne poprawki.

Bardzo ważna rzecz, którą pominąłem. Największe zalecane opuszczenie to 17 mm, czyli +17 do każdej wartości, większe obniżenie to możliwość nieprzyjecia wartości przez sterownik + niepoprawne działanie radarów, kamer itd... Dla bezpieczeństwa proponuję obniżyć całość o 16mm


Przydatne linki:
Oficjalny temat na forum Ross-Tech z poprawnymi, fabrycznymi wartościami (wymiary rzeczywiste od koła do nadkola, a nie te, które mamy zapisane w adaptacjach) dla A6 C7
https://forums.ross-tech.com/showthread.php?12737-UDS-Re-adapt-Adaptive-Suspension-to-default-position

Źródło, na podstawie którego został stworzony ten poradnik:
https://www.audiworld.com...a-vcds-2869689/

Pozdrawiam, Patryk! <okok>

Kalibracja Obniżanie A6 A7 z zawieszeniem pneumatycznym.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 28 raz(y) 211,38 KB

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
tobi71 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Bogdan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 516
Skąd: Germany
Wysłany: 2019-09-12, 07:50   

Super sprawa, bardzo fajny i ciekawy temat. Dodam tylko że za pomocą oryginalnego kabla serwisowego można spróbować zejść nawet o -20 mm. Standardowo dochodzimy do -15mm. Przerabiałem to kilkukrotnie u siebie, na kabelku firmy ADAKO poszło do -20 mm.
_________________
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + ChipBox 41 PS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: