Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RomanS
2013-05-24, 19:01
PORADNIK JAKI KUPIC TARCZE I KLOCKI

Czy informacje byla przydatna??
Tak
57%
 57%  [ 4 ]
Nie
42%
 42%  [ 3 ]
Głosowań: 7
Wszystkich Głosów: 7

Autor Wiadomość
Cyga


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Automat
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: Żabia Wola/Grodzisk/Pruszków
Wysłany: 2010-05-22, 21:09   PORADNIK JAKI KUPIC TARCZE I KLOCKI

Witam sprzedaje częsci samochodowe od kilku lat wiec chciałbym sie podzielić swoją wiedzą i pogladami na ten temat

Po pierwsze ?ADNA tarcza żeliwna nie jest wstanie wytrzymać 10 hamowań od 100 do 0 pod rząd
Po drugie Klocki miękie nie zawsze hamują lepiej od tawarych
po trzecie na tył idzie 30% siły hamowania chyba że ciągniecie przyczepkę

a wiec tak to są trzy informacje które są przydatne


Co wycbrać jest tyle ofert każdy chwali co innego:

jezeli zalezy nam na jakości i jeździmy normalnie polecam klocki
ATE, FERODO: miekie
BOSCH TEXTAR: twarde
tardośc klocka nie ma znaczenia jeśli chodzi o droge hamowania np klocki "TOMEX" lub "Remsa" sa miękimi klockam i zyzywaja sie bardzo szybko natomiast droga hamowania nie jest krótka,

Jezeli uważamy że ceny powyżej 150zł na oś przednią za kpl klocków to polcecam klocki
Breck (oparty na technologi textara produkowanie w polsce) lub DELPHI

Natomiast ci co jeżdża naprawde szybko i agresywnie mogą założyć klocki sportowe
tu liderami są TAROX EBC FERODO (DS) ATE (PD)
klocki sportowe żeby skutecznie hamowały musza byc rozgrzane dzięki dlatego polecam je tylko tym co agresywnie jeżdża.

Jeśli chodzi o tarcze tu moge rozczarować
odradzam brembo bo jest na nie sporo reklamacji

do naszych audi odradzam tanie tarcze typu Mikoda Kraft Kager
Godną propozycją jest marka SBS dają na tarcze 3 lata gwarancji i klienici potwierdzają że w dużych autach sprawują sie naprawde dobrze
w mercedesach S-klasy gdzie są notoryczne problemy z ukladami hamulcowymi sie sprawdzaja a cena ich jest stosunkowo niska jak na tarcze tej klasy

pozatym jak wyzej z tarcz BOSCH TEXTAR oraz Zimmerman

Tarcze nacinane i nawiercane
tarcza nacinana skraca droge hamowania
tarcza nawiercana lepiej chłodzi tarcze

zarówno nacięcie tarczy jak i jej nawiercenie osłabia ją dlatego sa one robione z inncyh składniku sa pdwójnie nawęglane itp.
przy wiekszych rozmiarach tarczy powyżej 300mm nie znalazłem producenta który robi tarcze oprócz firmy Tarox
Tutaj z producentów polecić można
ATE Power Disc (jedne z najtańszych tarcz nacinanych)
Zimmerman (nawiercane)
EBC (nacinane i częsciowo nawiercane ale czemu ten nadwiert słuzy nie wiem)
TAROX ( to jest tarcza kuta może być nacinana i/lub nawiercana cena takiej tarcy to powyżej 400zł za 1szt)
Car HPD (tarcza nacinana i nawiercana produkt włoski dobrej jakości)

Jeżeleli ktoś bedzie miał pytania co do układów hamulcowych zapraszam na gg 2979915




teraz jak mozna dobrć samemu tarcze i klocki do auta nie brudząc rąk i nie mierząc wymiaru tarczy lub klocków
www.katalog.fota.pl tu jest katalog który polubiłem ze względu że był pierwszy z jakim sie spotkałem po drugie jest naprawde prosty

W nowych audi VW skodach Jest montowanych kilka rodzajów klocków zarówno na przód jaki i tył.
Producent nam i sobie ulatwil ich odczytanie i stwierdzenie jakie klocki mamy
Na naklejce w książce serwisowej i/lub naklejce w bagazniku koło koła zapasowego jest naklejka
mamy tam podany nr vin auta kod silnika i inne informacje
nas interesuje sam dół tej naklejki. umieszczone są tam symbole w rządku trzeba odszukać wszystkie zaczynajace sie od cyfry 1

dobierajac klocki i tarcze wedlug producenta ATE w opisie jest informacja dla NUMERU PR 1kd
jeżeli mamy taki kod to wiemy że dany klocek jest dla naszego auta. (to akurat przykład kodu klocków tył)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Hincó 



Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AAT
Imię: Kamil
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 756
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2010-05-22, 22:47   

Użytkownik, Na tylnej osi jest korektor siły hamowania który działa w zależności od odciążenia(wzniosu) tyłu samochodu względem osi, jak ciągniemy przyczepke, ona nam przy hamowaniu tyłu raczej nie unosi, wręcz przeciwnie <ok>
_________________
TDI +
 
 
RomanS 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Imię: Roman
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 2081
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-05-23, 08:56   

Hincó napisał/a:
Użytkownik, Na tylnej osi jest korektor siły hamowania który działa w zależności od odciążenia(wzniosu) tyłu samochodu względem osi, jak ciągniemy przyczepke, ona nam przy hamowaniu tyłu raczej nie unosi, wręcz przeciwnie <ok>


Co do korektora na tylnej osi.

Swego czasu rozgryzałem ten problem w Octavii. W aucie owym był korektor tylko w autach bez ABS-u. Ja miałem z ABS-em i niestety nie mogłem nic pokombinować aby zwiększyć udział tylnej osi w hamowaniu (z powodu notorycznego problemu korozji tylnych tarcz hamulcowych-tam tył prawie wcale nie hamował).
Octavia byla z roku 2000.
Obecnie w A6 tez z 2000 roku również żadnego korektora nie mam. A ABS raczej we wszystkich A6 chyba juz był ? (no chyba, że nie we wszystkich :roll: )
_________________
Pozdrawiam, Roman
--------------------------

Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Cyga


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Automat
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: Żabia Wola/Grodzisk/Pruszków
Wysłany: 2010-05-23, 10:57   

Użytkownik hamulce tego nie wiedzą że ciągniesz przyczepe natomiast jest tył bardziej obciążony i tylko dlatego jest wieksza siła hamowania na tyle

Dla sprostowania nie spotkałem sie z autem które ma z przodu jaki i z tyłu auta tarcze o tej samej średnicy z tyłu auta sa mniejsze tarcze bo i tak nie są w pełni wykorzystywane
(im wieksza średnica tarczy tym lepsze hamowanie)

jak hamujesz autem to siła bezwładności powoduje że przód auta siada a przy gwałtownych hamowaniach kierowca i pasażerowie lecą w kierunku przedniej szyby.

przy przyspieszaniu auto sie unosi (przód auta)

[ Dodano: 2010-05-23, 12:01 ]
Użytkownik napisał/a:



Czy aby nie pomyliłes sie w polecanych przez Ciebie tarczach i czy nie miało być ABS zamiast SBS ;-) ?
Poz


Nie SBS Skandynawian Brake system dostępne sa w hurtowni Auto Partner ale można je taniej kupic w sklepach ktore wspólpracują z ta hurtownią
 
 
Cyga


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Automat
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: Żabia Wola/Grodzisk/Pruszków
Wysłany: 2010-05-23, 15:05   

To pewnie jakieś wynalazki te ABS :) ja napisałem to co jest sprawdzone przez duża grupę zadowolonych klientów
 
 
raphal 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 119
Skąd: Polska/Europa/Świat
Wysłany: 2010-05-29, 09:25   

W wyliczance zabrakło jeszcze klocy made by TRW. A jest to firma robiąca na pierwszy montaż dla Audi. Z tyłu mam klocki z logo TRW i Audi. I w dodatku made in USA <ok> ;-)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Horrorist 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Jacek
Wiek: 35
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 21
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-05-29, 13:45   

Również mam tarcze i klocki z TRW :-)
 
 
SANT0 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 350KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Robert
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 712
Skąd: PIASECZNO/KONSTANCIN
Wysłany: 2010-05-29, 17:03   

Cyga, co do nawiertów w tarczach EBC służą one do odprowadzenia gazów które powstają przy wydzielanej temp a trzy naciecia mają usuwać pył z klocków ewentualna wodę i inne zanieczyszczenia.

Miałem mieć Taroxy u siebie ale były ogromne problemy bo niestety ich katalog ma błąd w wymiarach i dostałem nie to co chciałem ehh a takie ładne były :mrgreen:
_________________
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
 
 
Przemek_GDA 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANB
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 40
Skąd: Banino
Wysłany: 2010-05-30, 08:37   

tarcza Zimerman + klocek TRW. Całkiem sympatycznie się sprawdza
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
BartG60 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Bart
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 224
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-06-01, 19:10   

Użytkownik napisał/a:
raphal napisał/a:
W wyliczance zabrakło jeszcze klocy made by TRW. A jest to firma robiąca na pierwszy montaż dla Audi.

Niedawno założyłem klocki TRW. I potwierdza się to co Bartek mówił, że strasznie pylą. Felga strasznie czarna się robi, szybciej niż przy ATE. To tez jest parametr godny uwagi, jeśli ktos zwraca uwagę na wygląd felg.


ja rowniez potwierdzam to ze TRW bardzo pyla,
(i dziwnie smierdza przy ostrym hamowaniu)
Po okolo 8 tysiacach wyrzucilem te klocki i zamontowalem oryginalny zestaw z ASO
klocki (textar) plus tarcze oraz nowe opony. Teraz po nacisnieciu hamulca staje w miejscu! <ok>

Pewnie jeszcze bym na nich jezdzil ale stare tarcze nie daly rady,
to wymienilem wszystko.
_________________
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
 
 
Cyga


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Automat
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: Żabia Wola/Grodzisk/Pruszków
Wysłany: 2010-06-10, 20:03   

Teraz w serwisach nie maja obowiązku montowania produktów z opakowani VW czy audi wiec mogą wrzucić wszystko tam ate textar ferodo tylko musi spełniac odpowiednią norme


a co do czesci na pierwszy montaż i tych w opoakowaniu VW to duza rozbierznośc na nowym fabrycznym zawieszeniu zrobisz o wiele wiecej km niż na lemforderze czy lemforderze w opakowaniu audi
 
 
ajcek 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-06-12, 12:18   

...dla tych, którzy "dużo" hamują polecam z moich doświadczeń tarcze TAROX kierunkowe i klocki Ferrodo Racing ale przy mocnych hamowaniach lepiej patrzec w lusterko wsteczne...zestaw bardzo dobrze znosi duże obciążenia termiczne...minusem może byc większy niz standartowy hałas przy hamowaniu
...ze względu na ten konstrukcję ukałdu hamulcowego VW/AUDI a dokładniej wieklośc tylnej tarczy i klocka polecam zakładanie mocniejszych klocków na tył...proste a skuteczne...pomysł nie mój a jednego z zawodników z lat 90tych
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mazur pl 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Wiek: 37
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 178
Skąd: Mazury
Wysłany: 2010-06-17, 21:11   

Ja polecam klocki firmy JURID
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=_o2RjR3y3yw
 
 
cameleon741 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Pomógł: 18 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 627
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-18, 20:14   

Chłopaki, ustalcie mi jakiś dobry zestaw. Będę zmieniał teraz tarcze i klocki z przodu i chciałbym założyć coś co będzie najmniej pylić i brudzić mi felg. Co najbardziej polecacie ?
Myślałem o klockach i tarczach BOSCHA. Nikt się na nie nie skarży a wychodzą najtaniej. Co o tym myślicie ? :lol:
_________________

 
 
surowy 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 585
Skąd: Wa-Wa
Wysłany: 2010-06-18, 21:21   

Myślę, że są głośne :D Mam taki zestaw i prawdopodobnie więcej się nie zdecyduję.
_________________
Usunięto. Punkt 24 Regulaminu.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: