A4-kontrolka oleju?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
A4-kontrolka oleju?
Witam.
Kolega niedawno kupił sobie Audi A4 rok 2002, 1.6 ben+lpg. Przy kupnie samochód był sprawdzony miernikiem i kompem. Komp wykrył jeden błąd, 16556 zespół 1, system pomiaru paliwa. P0172-007-system za bogaty. Po skasowaniu błąd nie powrócił od razu, dopiero po paru dniach pojawił się znowu. Jest też inny problem, w trakcie jazdy, powyżej 100 km przebytej drogi pojawia się ikonka na zegarach (żółta oliwiarka), później sama się kasuje. Na vcds brak błędów (oprócz w/w), olej zmieniony na świeży. Zaznaczam że ikonka pojawia się zawsze po przebyciu 100 km, nie wcześniej. Nie ma objawów brania oleju ani też jego nie ubywa. Pomożecie?
Kolega niedawno kupił sobie Audi A4 rok 2002, 1.6 ben+lpg. Przy kupnie samochód był sprawdzony miernikiem i kompem. Komp wykrył jeden błąd, 16556 zespół 1, system pomiaru paliwa. P0172-007-system za bogaty. Po skasowaniu błąd nie powrócił od razu, dopiero po paru dniach pojawił się znowu. Jest też inny problem, w trakcie jazdy, powyżej 100 km przebytej drogi pojawia się ikonka na zegarach (żółta oliwiarka), później sama się kasuje. Na vcds brak błędów (oprócz w/w), olej zmieniony na świeży. Zaznaczam że ikonka pojawia się zawsze po przebyciu 100 km, nie wcześniej. Nie ma objawów brania oleju ani też jego nie ubywa. Pomożecie?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Wiesz co, nominalnie przy słabym wystrojeniu sypie błędami typu 17536, 17538 itp. Teraz weszłam na rostecha i zobacz:
16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1
Possible Symptoms
## Irregular behavior
Possible Causes
## Fuel system
## Excessive fuel pressure
## Leaking or contaminated fuel injectors
## Leaking fuel pressure regulator
## Low fuel pressure or running out of fuel
## Vapor recovery system
## Air leaks after the MAF
## Vacuum leaks
## Improper seated engine oil dipstick
## Stuck EGR valve
## Oil overfill
## Cam timing
## Cylinder compression
## Exhaust leaks before or near HO2Ss
Może to głupie, ale sprawdźcie czy miarka poziomu oleju na pewno dobrze siedzi.
16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1
Possible Symptoms
## Irregular behavior
Possible Causes
## Fuel system
## Excessive fuel pressure
## Leaking or contaminated fuel injectors
## Leaking fuel pressure regulator
## Low fuel pressure or running out of fuel
## Vapor recovery system
## Air leaks after the MAF
## Vacuum leaks
## Improper seated engine oil dipstick
## Stuck EGR valve
## Oil overfill
## Cam timing
## Cylinder compression
## Exhaust leaks before or near HO2Ss
Może to głupie, ale sprawdźcie czy miarka poziomu oleju na pewno dobrze siedzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Spoko, ja też czasami pomylę klawisze jak coś piszę 
Z tym, że błąd u kolegi jest błędem sporadycznym - czyli co jakiś czas pojawia się, a nie jest na stałe. Ja obstawiam, że gdzieś kawałek kabla "masuje" skoro jest zwarcie do plusa. Ewentualnie osłonka kabli gdzieś naderwana i jak dostanie wilgoci to wtedy "głupieje". To jedyne co mi do głowy przychodzi.

Z tym, że błąd u kolegi jest błędem sporadycznym - czyli co jakiś czas pojawia się, a nie jest na stałe. Ja obstawiam, że gdzieś kawałek kabla "masuje" skoro jest zwarcie do plusa. Ewentualnie osłonka kabli gdzieś naderwana i jak dostanie wilgoci to wtedy "głupieje". To jedyne co mi do głowy przychodzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Czujnik do wymiany. Miałem kilka dni temu to samo. Błąd pojawiał się sporadycznie, czasami nie dawał spokoju, a innym razem minął na jakieś 100km. Po wymianie czujnika na org używany problemu nie makrzysiek-lex pisze:2.na zegarach błąd 00562 czuj. poziomu oleju/temp oleju gp246, 30-10 przerwa,zwarcie z plusem, błąd sporadyczny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
Re: A4-kontrolka oleju?
ta żółta oliwiarka sama się nie skasuje - musi dostać sygnał otwarcia maski silnikakrzysiek-lex pisze:Witam.
Kolega niedawno kupił sobie Audi A4 rok 2002, 1.6 ben+lpg. Przy kupnie samochód był sprawdzony miernikiem i kompem. Komp wykrył jeden błąd, 16556 zespół 1, system pomiaru paliwa. P0172-007-system za bogaty. Po skasowaniu błąd nie powrócił od razu, dopiero po paru dniach pojawił się znowu. Jest też inny problem, w trakcie jazdy, powyżej 100 km przebytej drogi pojawia się ikonka na zegarach (żółta oliwiarka), później sama się kasuje. Na vcds brak błędów (oprócz w/w), olej zmieniony na świeży. Zaznaczam że ikonka pojawia się zawsze po przebyciu 100 km, nie wcześniej. Nie ma objawów brania oleju ani też jego nie ubywa. Pomożecie?