Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 paź 2013, 15:57

SoloZiP pisze:w ASO to nie mają na miejscu
bo nikt tego nie kupuje i nie wymienia
dlatego nie mają na miejscu
to że w instrukcji jest napisane żeby wymienić, to tak samo powinieneś jeździć na "wszystkie" przeglądy do ASO
tyle w temacie

felek_1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 16 lis 2013, 19:18
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: felek_1987 » 16 lis 2013, 20:24

Witam Koledzy wie może ktoś gdzie mogę znaleźć te pliki pdf z 1 strony bo już nie działają a na pewno pomogły by nie jednej osobie dziękuję za podpowiedź
Audi i długo długo NIC!!!!!!!!

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 16 lis 2013, 21:06

felek_1987 pisze:Witam Koledzy wie może ktoś gdzie mogę znaleźć te pliki pdf z 1 strony bo już nie działają a na pewno pomogły by nie jednej osobie dziękuję za podpowiedź
Ten topic robił mój kolega z AudiKlubPolska Stamley - niestety dawno go nie widziałem na forach.
Na necie może znaleźć materiały.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 22 gru 2013, 22:49

panowie czy to normalne ze na zimnym silniku/skrzyni auto troszke przeciąga biegi??tzn mam wrażenie ze jak odpalę i ruszę zimnym autem to póżniej zmienia biegi(ok 2tys obr)i jak by wrazenie ślizgającego się sprzęgła.objaw występuje po dłuższym postoju lub po nocy gdzie temp spada poniżej 5st.zastanawiam się czy to normalne czy olej do wymiany lub go mało.jak się rozgrzeje to wszystko hula

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 25 gru 2013, 23:43

dawid018 pisze:panowie czy to normalne ze na zimnym silniku/skrzyni auto troszke przeciąga biegi??tzn mam wrażenie ze jak odpalę i ruszę zimnym autem to póżniej zmienia biegi(ok 2tys obr)i jak by wrazenie ślizgającego się sprzęgła.objaw występuje po dłuższym postoju lub po nocy gdzie temp spada poniżej 5st.zastanawiam się czy to normalne czy olej do wymiany lub go mało.jak się rozgrzeje to wszystko hula
Tak, to jest normalne zachowanie skrzyni przy niskich temp zewnterznych po dluzszym postoju. Pa paru set metrach, ewentualnie kilometrach, w zalezonosci od stopnia rogrzania oeju w skrzyni wszystko wraca do normy.
Przeciaganie obrotow ma na celu szybsze rozgrzanie oleju w skrzyni.

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 05 sty 2014, 18:05

panowie a tak z ciekawości jaki-jaki jest orientacyjny koszt wymiany oleju(części+robota) w TIPie w C5 bo niedługo mnie to czeka i trze baby $$ nazbierać :|

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 sty 2014, 21:47

_pączek_ pisze:panowie a tak z ciekawości jaki-jaki jest orientacyjny koszt wymiany oleju(części+robota) w TIPie w C5 bo niedługo mnie to czeka i trze baby $$ nazbierać :|
olej od 25-30zł jeden litr , warto kupić 7
filtr polecam ori zf ok 120
albo zamiennik 70
uszczelka miski ok 25
tyle

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 08 sty 2014, 19:52

kurde to za wymianę z częściami(nie wiem nawet czy ori,olej Mobil) krzyknęli mi w Bielsku 580zł :shock:

krystek511
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2013, 22:57
Lokalizacja: Sanok

Post autor: krystek511 » 19 sty 2014, 00:46

koledzy ja wymieniałem olej w tiptronic,
wlałem olej Mobil ATF LT 71141 wydaje mi się ze jest lepszy niz mobil ATF 220
cena oleju 1l 33zł ( zależy jaki sklep w innym 35zł) kupiłem 7l tyle miało wejść a weszło mi nie całe 5litrów
filtr i uszczelka 77zl w sumie zapłaciłem 301zł i 50zł wymiana u znajomego

wymiana przebiegła mniej wiecej jak w 1 poscie tylko miałem problem ze znalezieniem wlewu oleju. przeważnie jest z boku skrzyni a u mnie jest w misce olejowej. zrobie troche km i ponownie sprawdzę stan i doleję.

Olej który zlałem ze skrzyni był czarny i już śmierdział, pewnie od nowości nie był ruszany, filtr brudny bo jest tkaninowy wiec go nie umyjecie. Obowiązkowo mycie miski i wyczyszczenie magnesów ( na szczescie nie miałem zadnych kawałków metalu przy magnesie)

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 20 lut 2014, 18:10

Panowie byłem dzisiaj u mechanika i umawiałem się na wymianę oleju i mam zagwozdkę.
Mianowicie jaki kolor ma Mobil ATF LT 71141 ??
Bo mechanik mówił mi że on zalewa zawsze Febi i do 5HP19 jest jakiś żółty,tylko że jego cena to ok 50zł/litr

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 20 lut 2014, 18:38

_pączek_, Mobil ATF 71141 stara nazwa to ESSO ATF LT 71141, kolor żółty słomkowy <okok>
Lektor.

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 20 lut 2014, 19:45

szalony pisze:kolor żółty słomkowy
<okok>

andy-1970
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 maja 2013, 13:49
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: andy-1970 » 14 mar 2014, 10:34

Witam
Od zmiany oleju zrobiłem jakieś 10 tyś km. Skrzynia nadal lekko szarpie i dziwnie przeciąga niskie biegi a najbardziej 2 bieg.
Opis objawów:
1. naciskam lekko gaz i trzymam go w tej pozycji: samochód powoli przyśpiesza i szybko przełącza na drugi bieg, nadal się wlekę nie czuć momentu przełączenia do 3 biegu (przy tej jeździe rowerzyści szybciej mnie wyprzedzają).
2. chcę normalnie przyśpieszyć: Z pierwszego biegu szybko wskakuje drugi, potem przy stałym wciśnięciu przeciąga przełączenie na trzeci - czuć lekkie szarpnięcia dwa razy zanim zapnie się trzeci bieg.
2a. Nawet leciutkie naciśnięcie na gaz powoduje że obroty wzrastają do 2300 przy czym słychać przestawienie pracy pompy objawiające się terkotem z silnika. Skrzynia w tym czasie cały czas pracuje na poślizgu między 2 i 3 biegiem. Auto nie przyśpiesza w sposób jaki bym oczekiwał. Dopiero po dłuższej chwili czuję lekkie wciśnięcie w fotel gdy zapnie się 3 bieg.
Na biegach>3 szarpnięcie jest prawie niewyczuwalne i biegi przełączają się natychmiast. Zauważyłem że w trybie Tipa + - przełączanie na biegach 3-5 jest niewyczuwalne.
Próbowałem wymusić podczas ruszania jak najszybsze przełączenie na 3 bieg.
1-2 natychmiast bez szaprnięć
2-3 dwa przeciągnięcia (jakby z 2 na półsprzęgło - wzrost obrotów silnika - szarpnięcie i zapięcie 3 biegu).
Skrzynia na ciepłym silniku również tak się zachowuje.

Czy czeka mnie czyszczenie skrzynki zaworów elektromechanicznych? Podobny przypadek miał klient mojego znajomego. Gdzieś pojechał na czyszczenie tego elementu, zapłacił niby niecałem 2tyś i teraz skrzynia pracuje bez szarpnięć i przeciągnięć.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 14 mar 2014, 13:26

Przeciąganie skrzyni może być spowodowane złym stanem silnika - jeśli jest za mało momentu obrotowego będzie przeciągać.

Jak zachowuje się przy bucie bliżej podłogi?

Masz właściwe ciśnienie w oponach i sprawne hamulce? Przy dużym obciążeniu i dużych oporach toczenia też przeciąga.

andy-1970
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 maja 2013, 13:49
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: andy-1970 » 14 mar 2014, 13:56

Silnik jest po wymianie wałków rozrządu. Olej niedawno wymieniany. Ciśnienie ok, hamulce nie blokują.
Z tych 180KM na pewno jest więcej niż 150. Podczas ostatniej próby rozbujałem autko do 200 bez żadnych problemów na bardzo krótkim odcinku. Nie zmierzyłem czasu i wiem jak powinno auto z tym motorem przyśpieszać.
Zmieniłem właśnie kodowanie TIPa na 00033. 3 podnosi niby odrobinę ciśnienie powodując szybsze przełączanie biegów. Efekt, auto dostało jakby jeszcze trochę mocy, szarpnięcia mocno się zmniejszyły. Przełączenia biegów są mniej wyczuwalne. Czy to oznacza że powinienem się zabrać za czyszczenie skrzynki zaworowej? Podczas wymiany oleju sam myłem miskę w której było bardzo dużo szlamu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga