Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

TIPTRONIC jak działa na R

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

TIPTRONIC jak działa na R

Post autor: ynos » 09 lip 2013, 23:52

Witam,
mam ciągły problem z działaniem skrzyni ale tylko na wstecznym i przy upałach - gdy temp. oleju silnika (na desce) przekracza 85st.
Jaka jest zasada działania tiptronica 5 biegów na wstecznym.
Jeśli ktoś będzie w stanie powiedzieć w jaki sposób działa skrzynia (jakie czynności zachodzą po wrzuceniu R) prawdopodobnie będę mógł powiązać wysoką temp. oleju z szarpnięciem jakie występuje chwilę po wrzuceniu R.

manfredjg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 lip 2012, 23:05
Lokalizacja: jelonka

Post autor: manfredjg » 10 lip 2013, 06:13

Z tego co ustaliłem do skrzyni idzie linka i przeł mechanicznie + jest tam enkoder położenia /info idzie na Fis /Ale takie delikatne szarpniecie też mam ,tyle że bez wzgledu na temp.
W Twoim przypadku postawił bym na wym oleju w skrzynce .

!Arturoo!
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 17 cze 2013, 17:47
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: !Arturoo! » 10 lip 2013, 16:14

najpierw vag i ....ewentualne błędy do sprawdzenia

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 11 lip 2013, 21:31

nie ma błędów w skrzyni ani w zakładce silnika i nigdy nie było.
Co może być popsute (psujące się), że przy cieplejszym oleju zaczyna szarpać.
Gdy temp. oleju rośnie do 70 st. C lekko zaczyna szarpać, gdy osiąga 72 st. C to już mocno rzuca przy załączeniu R. Gdy już przestanie (tak po 3)sek to jedzie i zatrzymuje się na R wzorowo.
Cieplejszy olej = rzadszy, ale dlaczego przy rzadszym coś nie tak.

Dlatego jeśli ktoś zna skrzynie na tyle by powiedzieć co dzieje się w skrzyni po wrzuceniu R - to będę bardzo wdzięczny.

!Arturoo!
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 17 cze 2013, 17:47
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: !Arturoo! » 11 lip 2013, 22:17

a.............jesteś pewien ,że masz tipa ?? <mysli> ,a nie multi ??...kumpel ma taką audawkę w multiku ;)

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 12 lip 2013, 22:13

!Arturoo! pisze:a.............jesteś pewien ,że masz tipa ?? <mysli> ,a nie multi ??...kumpel ma taką audawkę w multiku ;)
no teraz to ale pojechałeś, żebym nie odróżnił Tipa od Multi? Mam tipa na 100% a niby co to by zmieniało względem mojego pytania?

RoveR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 04 gru 2009, 10:06
Imię: Bartek - szrot
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódź

Post autor: RoveR » 13 lip 2013, 09:30

Dokładnie nie znam się i fachowcem nie jestem w tym temacie, ale może sprawdÂź poziom oleju, może być tak że jest go za dużo na ciepłym objętość wzrasta i przez to dzieją się takie rzeczy.

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 22 lip 2013, 23:24

ilość oleju prawidłowa sprawdzona zgodnie z procedurą.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 lip 2013, 08:21

To mogą być luzy w przeniesieniu napędu albo na poduszkach skrzyni/silnika.

SprawdÂź wewnętrzne przeguby i poduchy.

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 23 lip 2013, 09:25

nie chce mi się wierzyć aby ewentualnie uszkodzone poduchy powodowały, że tłumik i całe auto się rusza - wygląda to tak jakby na ręcznym próbować ruszyć do tyłu - trzymam hamulec nożny, a mimo, to auto próbuje gwałtownie ruszyć - i tak 2-3 razy aż coś się dobrze zasprzęgli i dalej jest ok. Na wstecznym jedzie dobrze.
Myślę, że jeśli poduchy były by dobre to szarpnięcia te są na tyle duże, że i tak były by odczuwalne.

Po urlopie zmienię olej - ale czy ktoś widzi logiczne wytłumaczenie, że przepracowany olej mógłby powodować takie problemy na R i tylko jak osiąga temp. 70st.?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga