szarpanie skrzyni tiptronic
Witam, dolacze sie do tematu. Jadac dzisiaj autostrada shamowalem za ciezarowka, gdy juz zjechala wcisnalem gaz do dechy,silnik osiagnal obroty maksymalne i cos pierdyklo, wlaczyly sie takze kontrolki abs i esp. Kontrolki sie pala dalej a auto szarpie przy zmianie na d. Auto biegi zmienia plynnie, tylko na pozycji p troche faluja obroty. Bede wdzieczny za kazda sugestie.
Z odczytu bledow pokazalo to:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 551 G
Component: 2.7l V6/5VT G 0002
Coding: 05552
Shop #: WSC 00396
3 Faults Found:
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -
17864 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 1: Limit Reached
P1456 - 35-10 - - - Intermittent
17868 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Limit Reached
P1460 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Address 02 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 927 156 K
Component: AG5 01V 2.7l5VT RdW 2526
Coding: 00003
Shop #: WSC 06745
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 389 D
Component: ABS/ESP front D26
Coding: 06397
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 551 G
Component: 2.7l V6/5VT G 0002
Coding: 05552
Shop #: WSC 00396
3 Faults Found:
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -
17864 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 1: Limit Reached
P1456 - 35-10 - - - Intermittent
17868 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Limit Reached
P1460 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Address 02 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 927 156 K
Component: AG5 01V 2.7l5VT RdW 2526
Coding: 00003
Shop #: WSC 06745
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8D0 907 389 D
Component: ABS/ESP front D26
Coding: 06397
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak nie jak tak, problemy z MAF mają wpływ na pracę skrzyni - w końcu to wskazanie MAF jest dla ECU obciążeniem silnika.0x4B25A pisze:czesiu-84, na pierwszy rzut oka, błędy nie wskazywały by na problemy ze skrzynią biegów... Proponuję ogarnąć wszystko pozostałe jak np. przepływomierz, sonda lambda itp. Ale niech jeszcze ktoś się wypowie...
Czujników EGT na razie nie ruszaj, ale zacznij od mycia przepływki izopropylenem, a jak nie pomoże to trzeba będzie zmienić na nową, po zmianie może się okazać, że z EGT już problemów nie ma
Auto seria czy po jakimś sofcie?
Mimo wszystko bym za bardzo w takim stanie go nie pałował, bo jak jest rzeczywiście problem z EGT, to coś może dosłownie popłynąć i koszta będą kosmiczne
Spruboje jutro wyczyscic przeplywke, dodam jeszcze,ze przedwczoraj zostaly wymienione lancuchy rozrzadu bo juz tarly o pokrywe. Zastanawia mnie jednak, dla czego swieci mi non stop abs i esp? Tydzien temu sprawdzalem bledy, i nie bylo zadnego. Mozliwe,ze mechanik odlaczyl kable bez odlaczania accu poniewaz nawigacja nie pytala o kod, moze z tad te bledy.
[ Dodano: 2012-11-03, 09:02 ]
Witam, problem rozwiazany po wyczyszczeniu przeplywomierza.
Dziekuje bardzo za fachowa pomoc wszystkim.
Mechanik przy wymianie lancucha rozrzadu zdjal przeplywomierz i go calego usyfil olejem, po wyczyszczeniu wszystkie problemy znikly. Dzisiaj jeszcze wymiana oleju w skrzyni i moja audiczka znow bedzie w pelni sprawna.
Dzieki jeszcze raz.
[ Dodano: 2012-11-03, 09:02 ]
Witam, problem rozwiazany po wyczyszczeniu przeplywomierza.
Dziekuje bardzo za fachowa pomoc wszystkim.
Mechanik przy wymianie lancucha rozrzadu zdjal przeplywomierz i go calego usyfil olejem, po wyczyszczeniu wszystkie problemy znikly. Dzisiaj jeszcze wymiana oleju w skrzyni i moja audiczka znow bedzie w pelni sprawna.
Dzieki jeszcze raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Czesiu jakieś pół roku temat miałem dokładnie identyczną sytuację pokazały się identyczne błędy i to przy wyprzedzaniu. Po wyczyszczeniu przepływki auto śmiga do dziś bez problemu. Trzeba częściej zmieniać filtr powietrza i bedzie okej.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Coż jak pisałemczesiu-84 pisze:Spruboje jutro wyczyscic przeplywke, dodam jeszcze,ze przedwczoraj zostaly wymienione lancuchy rozrzadu bo juz tarly o pokrywe. Zastanawia mnie jednak, dla czego swieci mi non stop abs i esp? Tydzien temu sprawdzalem bledy, i nie bylo zadnego. Mozliwe,ze mechanik odlaczyl kable bez odlaczania accu poniewaz nawigacja nie pytala o kod, moze z tad te bledy.
[ Dodano: 2012-11-03, 09:02 ]
Witam, problem rozwiazany po wyczyszczeniu przeplywomierza.
Dziekuje bardzo za fachowa pomoc wszystkim.
Mechanik przy wymianie lancucha rozrzadu zdjal przeplywomierz i go calego usyfil olejem, po wyczyszczeniu wszystkie problemy znikly. Dzisiaj jeszcze wymiana oleju w skrzyni i moja audiczka znow bedzie w pelni sprawna.
Dzieki jeszcze raz.
- robert2642
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
- Lokalizacja: warszawa
koledzy mam pytanie... jak np.jade na 5 biegu i chce przyśpieszyc to wciskam powoli gaz i nie ma prawie zadnej reakcji, wciskam ok 50% i tez nic...auto powoli na tym biegu przyspiesza...dopiero jak wcisne ok 70% gazu to redukuje 2 biegi nizej i kreci na 6tyś obrotów...wkurzające. póÂźniej dojezdzam do świateł, zatrzymuje sie i musze mocniej trzymac hamulec bo troche rwie go do przodu, takie dwa szarpniecia bo ewidentnie auto zatrzymało sie na 3 biegu i juz na postoju zmienił na 2 i potem na 1....stad te szarpniecia. miał ktoś już tak? ....aaa i błedów żadnych, nowe kable, swiece, cewka...
Witajcie
Postaram się opisać w skrócie po kolei co zaobserwowałem. Mianowicie przez dłuzszy czas podczas lekkiego rozpędzania się lub jazdy pod górę było czuć takie mocne szarpnięcia/kopnięcia. Wypisz wymaluj do wymiany świece albo kable WN wymieniłem i jedno i drugie problem ustał.. Lecz niestety pojawił się kolejny.. Podczas jazdy ze stała prędkością tj. przy 100km\h czasami przy 120km\h a niekiedy 140km\h jest kopnięcie i dosłownie jakby ktos zgasił samochód - w tym momencie obroty spadaja predkosc spada samochód bez reakcji na pedał.. ale po ok 5 sek... jak juz z 40 km\h spadnie są czasami 1 kopnięcie ostatnio 4 kopnięcia były tak jakby na popych go ktoś odpalał.. kopie kopie kopie i zaskoczy i dalej jest ciąg i ta moc.. Dodam ze to tylko zjawisko podobne do zgaśniecia samochodu podczas jazdy jednak tak na prawde jest cały czas na chodzie nic nie gaśnie.. biegi zmienia plynnie nie zauwazylem zadnych niepokojacych stukow
Postaram się opisać w skrócie po kolei co zaobserwowałem. Mianowicie przez dłuzszy czas podczas lekkiego rozpędzania się lub jazdy pod górę było czuć takie mocne szarpnięcia/kopnięcia. Wypisz wymaluj do wymiany świece albo kable WN wymieniłem i jedno i drugie problem ustał.. Lecz niestety pojawił się kolejny.. Podczas jazdy ze stała prędkością tj. przy 100km\h czasami przy 120km\h a niekiedy 140km\h jest kopnięcie i dosłownie jakby ktos zgasił samochód - w tym momencie obroty spadaja predkosc spada samochód bez reakcji na pedał.. ale po ok 5 sek... jak juz z 40 km\h spadnie są czasami 1 kopnięcie ostatnio 4 kopnięcia były tak jakby na popych go ktoś odpalał.. kopie kopie kopie i zaskoczy i dalej jest ciąg i ta moc.. Dodam ze to tylko zjawisko podobne do zgaśniecia samochodu podczas jazdy jednak tak na prawde jest cały czas na chodzie nic nie gaśnie.. biegi zmienia plynnie nie zauwazylem zadnych niepokojacych stukow
powitac Klubowiczow. widze temat troszke ucichl ale nieche pisac nowego i podepne si epod temat.
jakies 5000 km temu wymienilem olej w skrzyni bo niewiedzialem w jakiej jest kondycji. od jakiegos czasu mam dziwny objaw podczas pokonywania zakretow, mianowicie uutkiem szarpie delikatnie a gdy wracam na prosta jest ok, zaznacze ze to na wsumie zimnym silniku. czasem jest tez tak ze jak delikatnie przyspieszam to wszystko dziala sprawnie ale przy zmianie z 3 na 4 wraca na 3 i ciagnie dluzej a pozniej juz 4 i 5 jest oki, rowniez na zimnym silniku...
autko ma przejechane 313 tysi
jakies 5000 km temu wymienilem olej w skrzyni bo niewiedzialem w jakiej jest kondycji. od jakiegos czasu mam dziwny objaw podczas pokonywania zakretow, mianowicie uutkiem szarpie delikatnie a gdy wracam na prosta jest ok, zaznacze ze to na wsumie zimnym silniku. czasem jest tez tak ze jak delikatnie przyspieszam to wszystko dziala sprawnie ale przy zmianie z 3 na 4 wraca na 3 i ciagnie dluzej a pozniej juz 4 i 5 jest oki, rowniez na zimnym silniku...
autko ma przejechane 313 tysi
- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
koledzy mam następujący problem. Miałem w swojej a6 c6 3.0tdi wymieniany silnik. Po wymianie silnika i zmownotwaniu wszytskiego mechanik uzupełniał wszytskie płyny i do skrzyni wlał aż 4L oleju. Powiedział mi o tym i stwierdził ze to bardzo duzo bo przez chłodnice tyle nie mogło uciec przy demontazu silnika.
Skrzynia masakrycznie szarpie przy zmianie biegów z 1 na 2 i przy redukcji z 3 na 2. Jest jeszcze cos takiego ze przy mocniejszym przyspieszaniu 2 bieg wrzucaney jest jakby na dwa razy (ciezko mi to wytłumaczyć, ale poprostu jest takie zawahanie w przyspieszeniu). Kolejną sprawą który zauwazyłęm jest to ze przy jeździe z prędkoscią 70-80km/h na 5 biegu co jakis czas pojawiają się szarpniecia.
W skrzyni VCDS nie widzi żadnych błędów...
Czy ktoś miał albo spotkał się z takim problemem i podpowie co robić?
Skrzynia masakrycznie szarpie przy zmianie biegów z 1 na 2 i przy redukcji z 3 na 2. Jest jeszcze cos takiego ze przy mocniejszym przyspieszaniu 2 bieg wrzucaney jest jakby na dwa razy (ciezko mi to wytłumaczyć, ale poprostu jest takie zawahanie w przyspieszeniu). Kolejną sprawą który zauwazyłęm jest to ze przy jeździe z prędkoscią 70-80km/h na 5 biegu co jakis czas pojawiają się szarpniecia.
W skrzyni VCDS nie widzi żadnych błędów...
Czy ktoś miał albo spotkał się z takim problemem i podpowie co robić?
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga