Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

szarpanie skrzyni tiptronic

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 mar 2012, 16:07

holekpiotr pisze:Bardziej szkodliwe jest na pewno wajchowanie z D na N i później na P a dlaczego ? bo Neutral jest do wyrównania ciśnienia pomiędzy biegiem do przodu D (...)
Kolego przyjrzyj się swojej dźwigni zmiany biegów... Jak jesteś na D, to nie masz innej możliwości, tylko musisz 'przejechać' przez N, wrzucając P. Nie powinno się tego robić szybko... w takim razie N i tak się na moment załączy... to ja już wolę niech się załączy i autko się 'wypoziomuje'.

Poza tym, jak pamiętam pisałem do firmy ZF (producent Tiptronika a nie Multitronika) i pytałem o ten N... wyraźnie mówili, że tak to jest specjalnie zaprojektowane, że nawet ciągłe zmienianie na N na światłach, nie jest problemem...

holekpiotr pisze:ale po co takie takie instrukcję od razu robić.
Kolega prosił, więc napisałem jasno co i jak wg. mnie jest poprawne...

holekpiotr pisze:-zatrzymujesz się nożnym (roboczym)
-zapinasz P parking
-zaciągasz ręczny
-puszczasz hamulec nożny,
i już skrzynia nie jest nadwyrężona.
Zawsze istnieje ryzyko, że ręczny nie załapie tak od razu i auto minimalnie się przesunie... i może sie okazać, że oprze się na blokadzie... O ile pamiętam, to nawet w instrukcji samochodu jest napisane, aby stosować najpierw hamulec ręczny a potem dopiero tryb P.

holekpiotr pisze:Na prawdę szacunek za wiedzę dla tego gościa.
Tu się zgodzę... robiłem u niego serwis olejowy mojej skrzyni i także nic złego powiedzieć nie mogę...

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI CAJA 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 07 mar 2012, 16:41

0x4B25A pisze:Kolego przyjrzyj się swojej dźwigni zmiany biegów... Jak jesteś na D, to nie masz innej możliwości, tylko musisz 'przejechać' przez N, wrzucając P. Nie powinno się tego robić szybko... w takim razie N i tak się na moment załączy... to ja już wolę niech się załączy i autko się 'wypoziomuje'.
Zgadzam się z tobą że wybierak i tak przejdzie przez pozycję N i R zanim dotrze do P. Jest to oczywiste. Tylko według mnie to, że się zatrzymasz na chwilę w pozycji N raczej i tak nic nie daje, no ale to mogą być tylko moje spostrzeżenia na ten temat.
Miejmy nadzieje, że to w jaki sposób opisujesz swoją zmianę biegów jest bardziej żywotne dla skrzyni niż to co ja piszę.
Ja uważam że jest to zbędny zabieg i walę od razu z D na P jednym ciągiem.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 mar 2012, 16:52

holekpiotr, wszystko wyjdzie z czasem :) <okok>

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 07 mar 2012, 17:40

A jak prawidłowo się startuje ?

Mam zaciągniety ręczny i P

Odpalam auto mam przy tym nożny wciśnięty
Następnie ręczny zwalniam cały czas trzymając nożny
Następnie z P daje na D i jadę zgadza się ?

Awatar użytkownika
bullmania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bullmania » 07 mar 2012, 18:11

nikos można tak , ale można prościej, zaciagnięty ręczny, wrzucasz z P na D i wciskasz gaz, auto samo zrzuci z recznego i pojedzie pod warunkiem, że masz zapiety pas kierowcy.
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 mar 2012, 18:14

nikos pisze:A jak prawidłowo się startuje ?

Mam zaciągniety ręczny i P

Odpalam auto mam przy tym nożny wciśnięty
Następnie ręczny zwalniam cały czas trzymając nożny
Następnie z P daje na D i jadę zgadza się ?
Moim zdaniem to najlepszy sposób... nie używał bym tego automatycznego zwalniania... Jakoś wolę normalnie wyłączyć hamulec <mysli>

Awatar użytkownika
bullmania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bullmania » 07 mar 2012, 18:22

0x4B25A, ale dlaczego, teoretycznie ta opcja jest po to żeby nam ułatwić, a o bezpieczeĂąstwo skrzyni dba elektronika, tak mi na logikę wychodzi w sumie ja robię raz tak raz tak zalezy jak mi wyjdzie i jak bardzo się śpieszę:) pozdrawiam
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 mar 2012, 18:27

bullmania, ale ja nie mówię o skrzyni, a o tym całym delikatnym układzie hamulca ręcznego... ;|

Awatar użytkownika
bullmania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bullmania » 07 mar 2012, 18:31

fakt, teraz o tym pomyślałem, że to też delikatna maszyneria:)
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 mar 2012, 18:47

bullmania, no właśnie <okok> :)

kyzial1234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 kwie 2012, 19:29
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: kyzial1234 » 17 kwie 2012, 19:52

Witam wszystkich. :)
Mam problem z moim tiptronikiem, a mianowicie, gdy wrzuce z P na D to wszystko normalnie zmienia i jedzie jak powinien, ale jak dojeżdżam powiedzmy do skrzyżowania i hamuje do zera, puszczam hamulec i chce ruszyc to obroty idą do góry a auto stoi, puszczę gaz (obroty spadają) to jest lekkie szarpnięcie i załącza bieg i dalej jedzie normalnie, dzieje się to nie zawsze ale ostatnimi czasy dość często. :(
Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Dodam jeszcze że auto ma niecałe 300tys km nakulane i podłączałem z kumplem mechanikiem pod vaga to wyskoczyły dwa błędy (coś z przepustnicą i drugi czujnik położenia pedału stop, czy coś takiego), czy to może mieć związek z tym? Czy to może wina skrzyni? :(

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 17 kwie 2012, 20:04

Przyjrzyj się dokładniej czujnikowi stop.

tomone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut 2012, 18:24
Lokalizacja: Bełżyce

Post autor: tomone » 18 kwie 2012, 10:47

Witam,niedawno miałem te same objawy,w związku z tym nie mam przyjemnych informacji. Skrzynia Ci sie "sypie",jedź czym prędzej do dobrego mechanika,możliwe,że uratujesz siebie przed wydatkiem jaki ja musiałem ponieść-4000zl,remont skrzyni

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 18 kwie 2012, 11:03

kyzial1234, ja bym obstawiał sprzęgło hydrokinetyczne... :|

tomone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut 2012, 18:24
Lokalizacja: Bełżyce

Post autor: tomone » 19 kwie 2012, 10:10

...miedzy innymi sprzeglo,nowe kosztuje 3500zl a regeneracja 1500zl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga