Kolego przyjrzyj się swojej dźwigni zmiany biegów... Jak jesteś na D, to nie masz innej możliwości, tylko musisz 'przejechać' przez N, wrzucając P. Nie powinno się tego robić szybko... w takim razie N i tak się na moment załączy... to ja już wolę niech się załączy i autko się 'wypoziomuje'.holekpiotr pisze:Bardziej szkodliwe jest na pewno wajchowanie z D na N i później na P a dlaczego ? bo Neutral jest do wyrównania ciśnienia pomiędzy biegiem do przodu D (...)
Poza tym, jak pamiętam pisałem do firmy ZF (producent Tiptronika a nie Multitronika) i pytałem o ten N... wyraźnie mówili, że tak to jest specjalnie zaprojektowane, że nawet ciągłe zmienianie na N na światłach, nie jest problemem...
Kolega prosił, więc napisałem jasno co i jak wg. mnie jest poprawne...holekpiotr pisze:ale po co takie takie instrukcję od razu robić.
Zawsze istnieje ryzyko, że ręczny nie załapie tak od razu i auto minimalnie się przesunie... i może sie okazać, że oprze się na blokadzie... O ile pamiętam, to nawet w instrukcji samochodu jest napisane, aby stosować najpierw hamulec ręczny a potem dopiero tryb P.holekpiotr pisze:-zatrzymujesz się nożnym (roboczym)
-zapinasz P parking
-zaciągasz ręczny -puszczasz hamulec nożny,
i już skrzynia nie jest nadwyrężona.
Tu się zgodzę... robiłem u niego serwis olejowy mojej skrzyni i także nic złego powiedzieć nie mogę...holekpiotr pisze:Na prawdę szacunek za wiedzę dla tego gościa.