Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Prośba do użytkowników multitroników.

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 01 gru 2009, 07:38

paw1972 pisze:Twoja skrzynia ma oznaczenie GJT
Według wlepki i VINu mam skrzynię GJS
paw1972 pisze:wersji z 7 lamelkami
po naprawie u Sopa SERWIS już 7 a było rzekomo 6, chyba że mnie w konia zrobił
paw1972 pisze:masz silnik BDG) oraz z funkcją S
zgadza się
paw1972 pisze:jeżeli się nie mylę, ale twoje auto to model pomiędzy czerwiec 2003 a maj 2004.
29.03.2003

Teraz to już zgłupiałem, bo fachman w serwisie SOPA powiedział m,i że skrzynia ma założony nowy model kostki, która była stosowana od 2004.
Czyli co?? robiony był już w DE ??
Po sprawdzeniu go przed kupnem w serwisie AUDI po VINie, gościu nic nie mówił że była robiona lub wymieniana skrzynia.

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 01 gru 2009, 10:31

holekpiotr pisze:
paw1972 pisze:Twoja skrzynia ma oznaczenie GJT
Według wlepki i VINu mam skrzynię GJS
paw1972 pisze:wersji z 7 lamelkami
po naprawie u Sopa SERWIS już 7 a było rzekomo 6, chyba że mnie w konia zrobił
paw1972 pisze:masz silnik BDG) oraz z funkcją S
zgadza się
paw1972 pisze:jeżeli się nie mylę, ale twoje auto to model pomiędzy czerwiec 2003 a maj 2004.
29.03.2003

Teraz to już zgłupiałem, bo fachman w serwisie SOPA powiedział m,i że skrzynia ma założony nowy model kostki, która była stosowana od 2004.
Czyli co?? robiony był już w DE ??
Po sprawdzeniu go przed kupnem w serwisie AUDI po VINie, gościu nic nie mówił że była robiona lub wymieniana skrzynia.
Wg. tego co zobaczyłem wychodzi, że masz 7 lamelek, a program dla skrzyni 7-lamelkowej GJT. Jeżeli masz GJS to powinieneś mieć 4B1 910 155 J. Faktycznie skrzynia GJS była wstawiana do BDG od 02.2003 do 05.2003. Możliwe - na twoje szczęście ;-) ,że skrzynia miała już wcześniej robiony serwis w ASO i poprawili w niej co nie co, stąd te różnice - to tylko na duży +.
pozdr.
ps. z tą kostką to chyba chodziło mu o kostkę przy skrzyni (duża okrągła wtyczka w górnej tylnej części skrzyni widoczna ponad katalizatorem) - posiadają więcej pinów oraz inna instalację i komputer (w modelach z 2004 roku). Ja dostałem taki pakiet w zamian starego z 2002 r. i jest super :-P
2.5 TDI AYM 2002

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 20 sty 2010, 21:13

A co o tym sądzisz?? Znalazłem to w ELSA w dziale "instrukcje przeglądów"
Jest tam jeszcze rysunek gdzie i którą śrubę odkręcić. Nie wiem tylko dlaczego olej ma oznaczenie 190 a nie 180 bo wydaje mi się że ja taki miałem zalewany.

Skrzynia biegów multitronic 01J

- Wykręcić korek wlewu oleju w celu sprawdzenia oleju przekładniowego -patrz strzałka-.
- Sprawdzić poziom oleju za pomocą wykonanego własnoręcznie narzędzia pomocniczego, np. zagiętego drutu.
t Wartość wymagana: poziom oleju 8,5 mm poniżej dolnej krawędzi otworu wlewu oleju
Wskazówkat Jeżeli poziom oleju znajduje się poniżej podanego zakresu, sprawdzić szczelność napędu osi (naprawa). Nie wystarczy tylko uzupełnienie oleju.
t Jeżeli napęd osi jest szczelny, uzupełnić olej przekładniowy olejem przekładniowym dla skrzyni biegów multitronic -G 052 190 A2-.
- Wkręcić korek wlewu oleju.

Moment dokręcenia Nm
ÂŚruba zamykająca 20

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 24 sty 2010, 23:01

Olej z końcówką 190 służy do uzupełnienia poziomu płynu w dyferencjale.
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 25 sty 2010, 15:19

paw jak zrobić logi dynamiczne w multi bo chyba mi turbo pada i pasuje zrobić ale jak morze ty mi pomożesz :lol:

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 25 sty 2010, 15:58

pinio pisze:paw jak zrobić logi dynamiczne w multi bo chyba mi turbo pada i pasuje zrobić ale jak morze ty mi pomożesz :lol:
pinio ;-) załącz funkcję tiptronik i ustal jazdę na trzecim biegu, przytrzymaj na 1500 obr./min i jak twój pasażer, który będzie trzymał lapka będzie gotowy do rozpoczęcia logowania - wciśnięcia start - to wciśnij pedał gazu stanowczo, ale tak, abyś nie wcisnął kick down-a (abyś nie zredukował biegu). Dojedź obrotami do max. 4000 tys. i zatrzymaj logowanie - nie katuj mocniej silnika. Ja logowałem gdzieś do okolic 3800 + obr./min. Upewnij się tylko, że jechałeś cały czas na 3-cim biegu. Pamiętaj o dobrze nagrzanej motorowni do dynamicznych.
pozdr. ;-)
2.5 TDI AYM 2002

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 25 sty 2010, 20:16

Dzięki PAW <ok>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 sty 2010, 20:55

2.4 AML
Skrzynia EZF bez funkcji S
Data: 06/2000

Do tego 2 foty ze zrzutu ekranu z vaga (silnik, skrzynia).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

misiu pysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 lut 2010, 10:01
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: misiu pysiu » 27 lut 2010, 10:23

Witam kolegów,
Na swoje nieszczęście też mam multirtonica. Delikatne czarpnięcia a raczej drgania zaczęły się przy 195 000 km, wkrótce po wymianie oleju w skrzyni (w ASO) . Po wyzycie u mechanika ponoć najlepszego w całej okolicy stwierdził on walnięty komputerek. Wyjął i rozmontował skrzynię. Osobiście widziałem wnętrze - czyściutkie i głaciutkie jak pupcia niemowlaka. Czekam na używany sterownik ale to już trwa 3 -mce. Wczoraj podłączył gdzieś zdobyty ale skrzynia chodziła jeszcze gorzej niż na moim więc jeżdże na moim starym. Szarpnięcia są co raz silniejsze i częstsze. Czy mogę tak jeżdżąc uszkodzić poważnie skrzynię?

Na wklejce mam takie oznaczenia:

WAUZZZ4B43NO17725
4B2 OYH 4022002
A6 Lim. TDI 2.5
120KW A6M 08/02
BFC GHD

Co to wszystko oznacza? Co to za skrzynia?

daniel369
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2010, 19:13
Lokalizacja: łuków

Post autor: daniel369 » 05 mar 2010, 15:17

witam, kolego mozesz cos powiedzieć o tej skrzyni
AUDI A6 C5 2000r. 2.8

Address 02: Auto Trans Labels: 01J-927-156.lbl
Part No: 01J 927 156 EA
Component: V30 01J 2.8l 5V RdW 1670
Coding: 00001
Shop #: WSC 04926

No fault code found.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 mar 2010, 20:56

Witam.
Informacja dla użytkowników multitroników.
Przebudowa sprzęgła do 7 lamelek jest nie możliwa dla silników benzynowych 1.8T i 2.4.
Przebudowa może być zrobiona w autach z silnikami 2.5TDi oraz 3.0benzyna.

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 06 mar 2010, 22:57

fassi1, skąd ta informacja? A co z 1.9 TDI (AVF)? paw1972 twierdzi, że mam w moim multitronic'u 7 lamelek...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 mar 2010, 00:55

Mówię o przebudowie wersji 6 lamelkowych do 7 lamelkowej. Dziś wymieniałem olej w zakładzie specjalizującym się w diagnostyce Audi i skrzyniach multitronic.
Zapytałem o cenę takiej operacji i to jest odpowiedź jaką otrzymałem.
http://www.inde-tech.co.uk/multitronic.html

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 08 mar 2010, 09:24

fassi1 pisze:Mówię o przebudowie wersji 6 lamelkowych do 7 lamelkowej.
No ja mówię o tym samym - miałem 6 lamelek i w serwisie w Niemczech została dołożona siódma, a silnik 1.9 TDI...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 mar 2010, 19:15

MrBorrows pisze:
fassi1 pisze:Mówię o przebudowie wersji 6 lamelkowych do 7 lamelkowej.
No ja mówię o tym samym - miałem 6 lamelek i w serwisie w Niemczech została dołożona siódma, a silnik 1.9 TDI...
Z informacji jakie dostałem nie da się tego zrobić w autach z silnikami benzynowymi 1.8T i 2.4. W pozostałych jest to możliwe, a wcześniej nie napisałem po prostu wszystkich.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga