[ALL] Prośba do użytkowników multitroników.
Witam paw 1972 zobaczyłem ze piszesz ze moja skrzynia ma siedem tarczek no i teraz pytanie, to dobrze czy źle jest to coś lepszego ze ma 7 czy co bo trochę nie kumam. I drugie pytanie czy można mieszać olej w skrzyni bo nie wiem jaki mi wlali a kupiłem coś takiego jak DEXTRON Ale na nim nic nie pisze oznaczenia lub coś a gość w sklepie powiedział ze to do multi ma być i nie wiem co robić bo wymienił bym bo zbliża się 5tyś po wymianie sterownika no i wiesz bo podobno trzeba zmienić tak gdzieś słyszałem dzięki Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
Witaj paw1972
Dorzuce moje dane , moze sie przydadza:
Model: Audi A6 AVANT 1.9 TDI (AVF)
Data produkcji: 11/2004
Typ skrzyni: HSS - 7 lamel
Controller: 4B0 910 156 N
Przebieg: 180tys
zmiana oleju: 64 tys , 180 tys
zadnych innych napraw w miedzyczasie nie bylo
Skrzynka jak na razie hula az milo, ale zbliza sie te krytyczne 200 tys przebiegu ... :mrgreen:
Pzdr
Borowny
Dorzuce moje dane , moze sie przydadza:
Model: Audi A6 AVANT 1.9 TDI (AVF)
Data produkcji: 11/2004
Typ skrzyni: HSS - 7 lamel
Controller: 4B0 910 156 N
Przebieg: 180tys
zmiana oleju: 64 tys , 180 tys
zadnych innych napraw w miedzyczasie nie bylo
Skrzynka jak na razie hula az milo, ale zbliza sie te krytyczne 200 tys przebiegu ... :mrgreen:
Pzdr
Borowny
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Witam
Pinio zdaje się Dexron jest między innymi do skrzyń ZF i leje się go do Tiptronika. Nie chcę szerzyć herezji bo mogę się mylić, ale nie znalazłem Dexron-a do CVT. Natomiast wszędzie gdzie szukałem zalecają do tych skrzyń olej wprost od dilera. Mam na myśli oryginalny olej z ASO: http://www.midparts.com.pl/Olej_do_skrz ... -2298.html
Zdaje się, że robi go Castrol. Olej do naszych multitroników musi bezwzględnie posiadać normę VAG 052 180 A2 (A2 to opakowanie 1 litr). Ja nie znalazłem, ale jeżeli masz wlany Dexron z powyższą normą to jest OK, ale nie wydaje mi się. Jeżeli olej nie posiada tej normy i jest do ZF (tiptronika) do musisz go jak najszybciej wymienić na właściwy. Olej do multi zawiera właściwe substancje zabezpieczające przed wycieraniem się (w multitroniku). Ja już w karierze dostałem olej do Tipa i to w renomowanym serwisie ASB w UK ! - przyspiesza niszczenie skrzyni. Sprawdź czy na opakowaniu znajdziesz normę dla multitronika.
MrBorrows jeżeli twoja skrzynia to FWL i wersja 4B1 910 155 to jest to cały nr i masz wersję 7 lamelek.
Dzięki za pozostałe informacje. Trochę mam ostatnio dużo na głowie i trochę nie daję rady z czasem
pozdr.
Pinio zdaje się Dexron jest między innymi do skrzyń ZF i leje się go do Tiptronika. Nie chcę szerzyć herezji bo mogę się mylić, ale nie znalazłem Dexron-a do CVT. Natomiast wszędzie gdzie szukałem zalecają do tych skrzyń olej wprost od dilera. Mam na myśli oryginalny olej z ASO: http://www.midparts.com.pl/Olej_do_skrz ... -2298.html
Zdaje się, że robi go Castrol. Olej do naszych multitroników musi bezwzględnie posiadać normę VAG 052 180 A2 (A2 to opakowanie 1 litr). Ja nie znalazłem, ale jeżeli masz wlany Dexron z powyższą normą to jest OK, ale nie wydaje mi się. Jeżeli olej nie posiada tej normy i jest do ZF (tiptronika) do musisz go jak najszybciej wymienić na właściwy. Olej do multi zawiera właściwe substancje zabezpieczające przed wycieraniem się (w multitroniku). Ja już w karierze dostałem olej do Tipa i to w renomowanym serwisie ASB w UK ! - przyspiesza niszczenie skrzyni. Sprawdź czy na opakowaniu znajdziesz normę dla multitronika.
MrBorrows jeżeli twoja skrzynia to FWL i wersja 4B1 910 155 to jest to cały nr i masz wersję 7 lamelek.
Dzięki za pozostałe informacje. Trochę mam ostatnio dużo na głowie i trochę nie daję rady z czasem
pozdr.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2009, 10:06 przez paw1972, łącznie zmieniany 1 raz.
2.5 TDI AYM 2002
No i jest to genialna wiadomość, serdecznie dziękuję Czy to oprogramowanie jest najnowsze? W sumie to nie jest to aż tak istotne, bo jeździ jak dla mnie bardzo dobrze - odpukać, wypluć przez lewę ramię i nie zapeszać :Dpaw1972 pisze:MrBorrows jeżeli twoja skrzynia to FWL i wersja 4B1 910 155 to jest to cały nr i masz wersję 7 lamelek.
- Ravsik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 148
- Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:42
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Galway IRL/Rybnik PL
Witaj PAW oto dane mojej bryki co mozesz mi oniej powiedziec ile lameli, jaki soft itp.
Model: audi a6 1,9 tdi
Typ handlowy: 4B206H
Kod silnika: AVF
Kod skrzyni: GHQ, SA
Wyprodukowany: 01.06.2004
Control Module Part Number: 4B0 910 155 C
Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3220
Model: audi a6 1,9 tdi
Typ handlowy: 4B206H
Kod silnika: AVF
Kod skrzyni: GHQ, SA
Wyprodukowany: 01.06.2004
Control Module Part Number: 4B0 910 155 C
Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3220
Montaż PDC tył Audi A6 C6 /]Forum dyskusujne.[/URL]
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
Witam kolegow
Pytanko do naszego specjalisty - Paw1972
Prosze napisz mi jaka jest moja skrzynia - ile lameli
Dane podobne jak poprzednio ale nie do konca
AUDI A6 AVANT 4B506H - C5 1,9 TDI MULTITRONIC 96 kW
Oto wydruk z serwisu (sa 2 kolumny po prawej i po lewej):
02-Elektronika skrzyni biegow
4B0910155C (po prawej ) 01J927156JK
V30 01J 1.9l PD RdW ( po prawej) 000 3220
KOD 1
NUmer serwisu 04940
Numer katalogowy oprogramowania 4B0910155C
Oznaczenie systemu V30 01J 1.9l PD RdW
Wersja oprogramowania 3220
Numer katalogowy sprzetu 01J927156JK
Wersja sprzetu 000
Kod 1
Kod serwisu 00001 001 04940
004.01 Odczyt pamieci usterek
Funkcja wykonana nieprawidlowo
1Rozpoznano usterke
17111 P0727 000
Sygnal liczby obrotow ze sterownika silnika
Brak sygnalu
sporadyczna
. Przy okazji jak oceniasz ta usterke ? powazna ? zajac sie tym ? zostawic na pozniej (czekac na inne objawy)
Gosciu twierdzi ze w tej sprzyni byl wymieniany sterownik ? To prawda?
Czy przy okazji wymienili lamele na 7 ? (jezeli bylo 6)
Z gory slicznie dziekuje za odpowiedz
Pytanko do naszego specjalisty - Paw1972
Prosze napisz mi jaka jest moja skrzynia - ile lameli
Dane podobne jak poprzednio ale nie do konca
AUDI A6 AVANT 4B506H - C5 1,9 TDI MULTITRONIC 96 kW
Oto wydruk z serwisu (sa 2 kolumny po prawej i po lewej):
02-Elektronika skrzyni biegow
4B0910155C (po prawej ) 01J927156JK
V30 01J 1.9l PD RdW ( po prawej) 000 3220
KOD 1
NUmer serwisu 04940
Numer katalogowy oprogramowania 4B0910155C
Oznaczenie systemu V30 01J 1.9l PD RdW
Wersja oprogramowania 3220
Numer katalogowy sprzetu 01J927156JK
Wersja sprzetu 000
Kod 1
Kod serwisu 00001 001 04940
004.01 Odczyt pamieci usterek
Funkcja wykonana nieprawidlowo
1Rozpoznano usterke
17111 P0727 000
Sygnal liczby obrotow ze sterownika silnika
Brak sygnalu
sporadyczna
. Przy okazji jak oceniasz ta usterke ? powazna ? zajac sie tym ? zostawic na pozniej (czekac na inne objawy)
Gosciu twierdzi ze w tej sprzyni byl wymieniany sterownik ? To prawda?
Czy przy okazji wymienili lamele na 7 ? (jezeli bylo 6)
Z gory slicznie dziekuje za odpowiedz
Michał
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Witam.Cognac pisze:Witam kolegow
Pytanko do naszego specjalisty - Paw1972
Prosze napisz mi jaka jest moja skrzynia - ile lameli
Dane podobne jak poprzednio ale nie do konca
AUDI A6 AVANT 4B506H - C5 1,9 TDI MULTITRONIC 96 kW
Oto wydruk z serwisu (sa 2 kolumny po prawej i po lewej):
02-Elektronika skrzyni biegow
4B0910155C (po prawej ) 01J927156JK
V30 01J 1.9l PD RdW ( po prawej) 000 3220
KOD 1
NUmer serwisu 04940
Numer katalogowy oprogramowania 4B0910155C
Oznaczenie systemu V30 01J 1.9l PD RdW
Wersja oprogramowania 3220
Numer katalogowy sprzetu 01J927156JK
Wersja sprzetu 000
Kod 1
Kod serwisu 00001 001 04940
004.01 Odczyt pamieci usterek
Funkcja wykonana nieprawidlowo
1Rozpoznano usterke
17111 P0727 000
Sygnal liczby obrotow ze sterownika silnika
Brak sygnalu
sporadyczna
. Przy okazji jak oceniasz ta usterke ? powazna ? zajac sie tym ? zostawic na pozniej (czekac na inne objawy)
Gosciu twierdzi ze w tej sprzyni byl wymieniany sterownik ? To prawda?
Czy przy okazji wymienili lamele na 7 ? (jezeli bylo 6)
Z gory slicznie dziekuje za odpowiedz
Przegapiłem Twojego posta (sorry ), ale postaram się odpowiedzieć. Wersja oprogramowania jaką masz dla skrzyni dotyczy wersji 6-cio tarczkowej i dotyczy modelu skrzyni GHQ. Czy możesz to potwierdzić ? Sprawdź oznaczenie skrzyni na wklejce w książce serwisowej (po prawej od oznaczenia wersji silnika, a silnik masz AVF). Nr 01J927156JK dotyczy troszkę innej skrzyni, ale też z 6-cioma tarczkami. Nie do końca jestem pewien, ale napisz dokładnie oznaczenie Twojej skrzyni, a sprawdzę jak jest na pewno z softem. Możliwe, że sterownik jest od innej skrzyni. Chyba jest to GHQ, ale mogę się mylić.
Co do błędu - wg. ETKA komunikat 17111/P0727 mówi o braku sygnału liczby obrotów z komputera sterującego silnika - J217. Objaśnienie - W przypadku przerwy w przewodzie liczby obrotów, zastepczy sygnał liczby obrotów silnika przekazywany jest z komputera sterujacego silnika poprzez magistrale CAN do komputera sterujacego automatycznej
skrzyni biegów.
Możliwe przyczyny usterki - W przewodzie łaczacym od zestawu wskazników do komputera sterujacego automatycznej skrzyni biegów -J217- jest przerwa lub zwarcie z masą bądź potencjałem plus; Niewłasciwy lub uszkodzony komputer sterujacy silnika; Nieprawidłowy lub uszkodzony komputer sterujacy automatycznej skrzyni biegów.
Usuwanie usterek - kilka prawdopodobnych schematów:
- Sprawdzic prowadzenie przewodów i podłączenia wtykowe, sprawdzić elektryką wg. schematu zgodnego z dokumentacją techniczną
- Sprawdzic identyfikacje komputera sterujacego silnika;
- Sprawdzic identyfikacje komputera sterujacego automatyczną skrzynią biegów
Zacznij może od skasowania powyższego błędu ponieważ może to być błąd zapisany podczas naprawy/wymiany sterownika. Pojeździj i sprawdź ponownie.
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
Wysyłam plik. Może się do czegoś przyda.
W polskich vagach nie mogę się skomunikować ze skrzynią nie wiem dlaczego. Reszte odczytuje bez problemów.
Może przy okazji wyjaśnisz mi co oznacza mój jedyny błąd.
EDIT:
niby załączniki bez limitu a wyświetla mi podczas wysyłki że max.200kb
także paw1972 wysyłam tobie na UPLOADED
W polskich vagach nie mogę się skomunikować ze skrzynią nie wiem dlaczego. Reszte odczytuje bez problemów.
Może przy okazji wyjaśnisz mi co oznacza mój jedyny błąd.
EDIT:
niby załączniki bez limitu a wyświetla mi podczas wysyłki że max.200kb
także paw1972 wysyłam tobie na UPLOADED
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Dziękuję za info o skrzyni. Co do błędu to mowa o problemie komunikacji z immobilajzerem. 17978 - wskazuje na kłopoty komunikacyjne sterownika silnika z immobilizerem a problem może pochodzić od: kabli, centralnego komputera ECU, immobilajzera, kluczyk. Rozumiem, że auto nie zawsze odpala ? (palące się kontrolki ESP/ABS ?).holekpiotr pisze:Wysyłam plik. Może się do czegoś przyda.
W polskich vagach nie mogę się skomunikować ze skrzynią nie wiem dlaczego. Reszte odczytuje bez problemów.
Może przy okazji wyjaśnisz mi co oznacza mój jedyny błąd.
EDIT:
niby załączniki bez limitu a wyświetla mi podczas wysyłki że max.200kb
także paw1972 wysyłam tobie na UPLOADED
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
Właśnie, że nigdy nie miałem problemu z odpalaniem czy świecącymi się kontrolkami.paw1972 pisze:Rozumiem, że auto nie zawsze odpala ? (palące się kontrolki ESP/ABS ?).
Problem jest tylko z modułem komfortu gdy włączylem sobie ryglowanie drzwi podczas jazdy. Np.50 razy działa a później kolejne 50 razy nie. I tak w kółko. Ale ważne że sam się jeszcze potrafi włączyć spowrotem.
No dobra kończmy to bo nie o tym jest temat.
A co dowiedziałeś się z tych moich danych i jak ewentualnie mogę jeszcze tobie pomóc?
Pamiętaj tylko, że nie mogę wejść w skrzynię. Reszta działa.