Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Prośba do użytkowników multitroników.

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 28 paź 2009, 22:28

Witam paw 1972 zobaczyłem ze piszesz ze moja skrzynia ma siedem tarczek no i teraz pytanie, to dobrze czy źle jest to coś lepszego ze ma 7 czy co bo trochę nie kumam. I drugie pytanie czy można mieszać olej w skrzyni bo nie wiem jaki mi wlali a kupiłem coś takiego jak DEXTRON Ale na nim nic nie pisze oznaczenia lub coś a gość w sklepie powiedział ze to do multi ma być i nie wiem co robić bo wymienił bym bo zbliża się 5tyś po wymianie sterownika no i wiesz bo podobno trzeba zmienić tak gdzieś słyszałem dzięki Pozdrawiam. ;-)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 28 paź 2009, 23:02

pinio pisze:to dobrze czy źle jest to coś lepszego ze ma 7 czy co bo trochę nie kumam
7 to skrzynia poprawiona, 6 padały dość ostro

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 28 paź 2009, 23:34

paw1972 pisze:MrBorrows jeżeli twoja skrzynia to JBX a pełna wersja softu to 4B1 910 155 N to twoja skrzynia posiada 7 lamel.
Moja skrzynia to FWL. Gdzie mogę DOKÂŁADNIE to znaleźć w VAGu, czy mam N na końcu?
Obrazek

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 28 paź 2009, 23:50

A tak trochę OT. to pokażę wam jak wyglądają tarczki i sprzęgiełka.
Zatrzymałem sobie je na pamiątkę.

Obrazek

A tu jak zostały zużytkowane u mojego synka w pokoju
Obrazek

Borowny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:57
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: Borowny » 01 lis 2009, 04:41

Witaj paw1972

Dorzuce moje dane , moze sie przydadza:

Model: Audi A6 AVANT 1.9 TDI (AVF)
Data produkcji: 11/2004
Typ skrzyni: HSS - 7 lamel
Controller: 4B0 910 156 N
Przebieg: 180tys
zmiana oleju: 64 tys , 180 tys
zadnych innych napraw w miedzyczasie nie bylo
Skrzynka jak na razie hula az milo, ale zbliza sie te krytyczne 200 tys przebiegu ... :mrgreen:

Pzdr

Borowny

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 02 lis 2009, 02:12

Witam :-)
Pinio zdaje się Dexron jest między innymi do skrzyń ZF i leje się go do Tiptronika. Nie chcę szerzyć herezji bo mogę się mylić, ale nie znalazłem Dexron-a do CVT. Natomiast wszędzie gdzie szukałem zalecają do tych skrzyń olej wprost od dilera. Mam na myśli oryginalny olej z ASO: http://www.midparts.com.pl/Olej_do_skrz ... -2298.html
Zdaje się, że robi go Castrol. Olej do naszych multitroników musi bezwzględnie posiadać normę VAG 052 180 A2 (A2 to opakowanie 1 litr). Ja nie znalazłem, ale jeżeli masz wlany Dexron z powyższą normą to jest OK, ale nie wydaje mi się. Jeżeli olej nie posiada tej normy i jest do ZF (tiptronika) do musisz go jak najszybciej wymienić na właściwy. Olej do multi zawiera właściwe substancje zabezpieczające przed wycieraniem się (w multitroniku). Ja już w karierze dostałem olej do Tipa i to w renomowanym serwisie ASB w UK ! - przyspiesza niszczenie skrzyni. Sprawdź czy na opakowaniu znajdziesz normę dla multitronika.
MrBorrows jeżeli twoja skrzynia to FWL i wersja 4B1 910 155 to jest to cały nr i masz wersję 7 lamelek.
Dzięki za pozostałe informacje. Trochę mam ostatnio dużo na głowie i trochę nie daję rady z czasem ;-)
pozdr.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2009, 10:06 przez paw1972, łącznie zmieniany 1 raz.
2.5 TDI AYM 2002

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 02 lis 2009, 08:37

paw1972 pisze:MrBorrows jeżeli twoja skrzynia to FWL i wersja 4B1 910 155 to jest to cały nr i masz wersję 7 lamelek.
No i jest to genialna wiadomość, serdecznie dziękuję :) Czy to oprogramowanie jest najnowsze? W sumie to nie jest to aż tak istotne, bo jeździ jak dla mnie bardzo dobrze - odpukać, wypluć przez lewę ramię i nie zapeszać :D

Awatar użytkownika
Ravsik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 148
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:42
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Galway IRL/Rybnik PL

Post autor: Ravsik » 06 lis 2009, 12:19

Witaj PAW oto dane mojej bryki co mozesz mi oniej powiedziec ile lameli, jaki soft itp.

Model: audi a6 1,9 tdi
Typ handlowy: 4B206H
Kod silnika: AVF
Kod skrzyni: GHQ, SA
Wyprodukowany: 01.06.2004

Control Module Part Number: 4B0 910 155 C
Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3220
Montaż PDC tył Audi A6 C6 /]Forum dyskusujne.[/URL]

Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 07 lis 2009, 23:02

Ravsik ;-) wg. twojej wersji masz 6 lamel. Skrzynia z końcowego okresu produkcji.
2.5 TDI AYM 2002

Cognac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 11 lis 2009, 10:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cognac » 11 lis 2009, 11:38

Witam kolegow
Pytanko do naszego specjalisty - Paw1972

Prosze napisz mi jaka jest moja skrzynia - ile lameli

Dane podobne jak poprzednio ale nie do konca ;)

AUDI A6 AVANT 4B506H - C5 1,9 TDI MULTITRONIC 96 kW
Oto wydruk z serwisu (sa 2 kolumny po prawej i po lewej):

02-Elektronika skrzyni biegow
4B0910155C (po prawej ) 01J927156JK
V30 01J 1.9l PD RdW ( po prawej) 000 3220
KOD 1
NUmer serwisu 04940

Numer katalogowy oprogramowania 4B0910155C
Oznaczenie systemu V30 01J 1.9l PD RdW
Wersja oprogramowania 3220
Numer katalogowy sprzetu 01J927156JK
Wersja sprzetu 000
Kod 1
Kod serwisu 00001 001 04940

004.01 Odczyt pamieci usterek

Funkcja wykonana nieprawidlowo
1Rozpoznano usterke

17111 P0727 000
Sygnal liczby obrotow ze sterownika silnika
Brak sygnalu
sporadyczna


. Przy okazji jak oceniasz ta usterke ? powazna ? zajac sie tym ? zostawic na pozniej (czekac na inne objawy)

Gosciu twierdzi ze w tej sprzyni byl wymieniany sterownik ? To prawda?
Czy przy okazji wymienili lamele na 7 ? (jezeli bylo 6)

Z gory slicznie dziekuje za odpowiedz
Michał

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 18 lis 2009, 22:43

Cognac pisze:Witam kolegow
Pytanko do naszego specjalisty - Paw1972

Prosze napisz mi jaka jest moja skrzynia - ile lameli

Dane podobne jak poprzednio ale nie do konca ;)

AUDI A6 AVANT 4B506H - C5 1,9 TDI MULTITRONIC 96 kW
Oto wydruk z serwisu (sa 2 kolumny po prawej i po lewej):

02-Elektronika skrzyni biegow
4B0910155C (po prawej ) 01J927156JK
V30 01J 1.9l PD RdW ( po prawej) 000 3220
KOD 1
NUmer serwisu 04940

Numer katalogowy oprogramowania 4B0910155C
Oznaczenie systemu V30 01J 1.9l PD RdW
Wersja oprogramowania 3220
Numer katalogowy sprzetu 01J927156JK
Wersja sprzetu 000
Kod 1
Kod serwisu 00001 001 04940

004.01 Odczyt pamieci usterek

Funkcja wykonana nieprawidlowo
1Rozpoznano usterke

17111 P0727 000
Sygnal liczby obrotow ze sterownika silnika
Brak sygnalu
sporadyczna


. Przy okazji jak oceniasz ta usterke ? powazna ? zajac sie tym ? zostawic na pozniej (czekac na inne objawy)

Gosciu twierdzi ze w tej sprzyni byl wymieniany sterownik ? To prawda?
Czy przy okazji wymienili lamele na 7 ? (jezeli bylo 6)

Z gory slicznie dziekuje za odpowiedz
Witam.
Przegapiłem Twojego posta (sorry ;-) ), ale postaram się odpowiedzieć. Wersja oprogramowania jaką masz dla skrzyni dotyczy wersji 6-cio tarczkowej i dotyczy modelu skrzyni GHQ. Czy możesz to potwierdzić ? Sprawdź oznaczenie skrzyni na wklejce w książce serwisowej (po prawej od oznaczenia wersji silnika, a silnik masz AVF). Nr 01J927156JK dotyczy troszkę innej skrzyni, ale też z 6-cioma tarczkami. Nie do końca jestem pewien, ale napisz dokładnie oznaczenie Twojej skrzyni, a sprawdzę jak jest na pewno z softem. Możliwe, że sterownik jest od innej skrzyni. Chyba jest to GHQ, ale mogę się mylić.
Co do błędu - wg. ETKA komunikat 17111/P0727 mówi o braku sygnału liczby obrotów z komputera sterującego silnika - J217. Objaśnienie - W przypadku przerwy w przewodzie liczby obrotów, zastepczy sygnał liczby obrotów silnika przekazywany jest z komputera sterujacego silnika poprzez magistrale CAN do komputera sterujacego automatycznej
skrzyni biegów.
Możliwe przyczyny usterki - W przewodzie łaczacym od zestawu wskazników do komputera sterujacego automatycznej skrzyni biegów -J217- jest przerwa lub zwarcie z masą bądź potencjałem plus; Niewłasciwy lub uszkodzony komputer sterujacy silnika; Nieprawidłowy lub uszkodzony komputer sterujacy automatycznej skrzyni biegów.
Usuwanie usterek - kilka prawdopodobnych schematów:
- Sprawdzic prowadzenie przewodów i podłączenia wtykowe, sprawdzić elektryką wg. schematu zgodnego z dokumentacją techniczną
- Sprawdzic identyfikacje komputera sterujacego silnika;
- Sprawdzic identyfikacje komputera sterujacego automatyczną skrzynią biegów
Zacznij może od skasowania powyższego błędu ponieważ może to być błąd zapisany podczas naprawy/wymiany sterownika. Pojeździj i sprawdź ponownie.
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 26 lis 2009, 16:24

Wysyłam plik. Może się do czegoś przyda.
W polskich vagach nie mogę się skomunikować ze skrzynią nie wiem dlaczego. Reszte odczytuje bez problemów.
Może przy okazji wyjaśnisz mi co oznacza mój jedyny błąd.

EDIT:
niby załączniki bez limitu a wyświetla mi podczas wysyłki że max.200kb
także paw1972 wysyłam tobie na UPLOADED

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 28 lis 2009, 22:48

holekpiotr pisze:Wysyłam plik. Może się do czegoś przyda.
W polskich vagach nie mogę się skomunikować ze skrzynią nie wiem dlaczego. Reszte odczytuje bez problemów.
Może przy okazji wyjaśnisz mi co oznacza mój jedyny błąd.

EDIT:
niby załączniki bez limitu a wyświetla mi podczas wysyłki że max.200kb
także paw1972 wysyłam tobie na UPLOADED
Dziękuję za info o skrzyni. Co do błędu to mowa o problemie komunikacji z immobilajzerem. 17978 - wskazuje na kłopoty komunikacyjne sterownika silnika z immobilizerem a problem może pochodzić od: kabli, centralnego komputera ECU, immobilajzera, kluczyk. Rozumiem, że auto nie zawsze odpala ? (palące się kontrolki ESP/ABS ?).
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 29 lis 2009, 14:37

paw1972 pisze:Rozumiem, że auto nie zawsze odpala ? (palące się kontrolki ESP/ABS ?).
Właśnie, że nigdy nie miałem problemu z odpalaniem czy świecącymi się kontrolkami.
Problem jest tylko z modułem komfortu gdy włączylem sobie ryglowanie drzwi podczas jazdy. Np.50 razy działa a później kolejne 50 razy nie. I tak w kółko. Ale ważne że sam się jeszcze potrafi włączyć spowrotem.

No dobra kończmy to bo nie o tym jest temat.
A co dowiedziałeś się z tych moich danych i jak ewentualnie mogę jeszcze tobie pomóc?
Pamiętaj tylko, że nie mogę wejść w skrzynię. Reszta działa.

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 29 lis 2009, 21:40

Witam.
Twoja skrzynia ma oznaczenie GJT i jest w wersji z 7 lamelkami (masz silnik BDG) oraz z funkcją S (jeżeli się nie mylę, ale twoje auto to model pomiędzy czerwiec 2003 a maj 2004.
pozdr.
paweł
2.5 TDI AYM 2002

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga