[All]Co sądzicie o skrzyni biegow Multitronic w Audi A6
[All]Co są;dzicie o skrzyni biegow Multitronic w Audi A6
Co są;dzicie o skrzyni biegow Multitronic w Audi A6 2001r czy waszym zdaniem są; dobre czy raczej awaryjne jakie maja slabosci i mocne strony?
Ostatnio zmieniony 13 mar 2008, 19:24 przez sławek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
witam polecam Audi klub Polska
http://www.audiklub.org/phpBB2/
osobiscie mam tipa i chodzi super:) a z tego co pisza na temat multi to lipa.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ultitronic
http://www.audiklub.org/phpBB2/
osobiscie mam tipa i chodzi super:) a z tego co pisza na temat multi to lipa.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ultitronic
Witam.
Mam A6 z 2003 roku, skrznia multitronic. Pierwsze co musiałem zrobić po 140 tys. km to wymiana tarczek z 6 na 7 (lameli). Przy okazji padł mi sterownik. Koszt oczywiście nie w ASO...słabo się na tym znają; i nie tylko na tym...to w moim wypadku 2000zł tarczki i robocizna plus 1400 sterownik (używany). Robił to p.Sopa Sserwis (the best in Poland).
Dobrze jeździ się multitronikiem, spalanie mniejsze niż w manualu no nie nie czujesz zmiany biegów. Co do awaryjności, czy multitronic czy tiptronic po przejechaniu 150 - 200 tys. km mają; podobną; awaryjność...jak się dba to się ma, olej itp. Prawdopodobnie od roku 2004 obie skrzynki pracują; lepiej ale to się okaże za jakiś czas.
Mam A6 z 2003 roku, skrznia multitronic. Pierwsze co musiałem zrobić po 140 tys. km to wymiana tarczek z 6 na 7 (lameli). Przy okazji padł mi sterownik. Koszt oczywiście nie w ASO...słabo się na tym znają; i nie tylko na tym...to w moim wypadku 2000zł tarczki i robocizna plus 1400 sterownik (używany). Robił to p.Sopa Sserwis (the best in Poland).
Dobrze jeździ się multitronikiem, spalanie mniejsze niż w manualu no nie nie czujesz zmiany biegów. Co do awaryjności, czy multitronic czy tiptronic po przejechaniu 150 - 200 tys. km mają; podobną; awaryjność...jak się dba to się ma, olej itp. Prawdopodobnie od roku 2004 obie skrzynki pracują; lepiej ale to się okaże za jakiś czas.
Własnie u mnie czeka to samo zmiana z 6-7 lameli,wymiana sterownika i moze czegos jeszcze.Objawy mam takie ze jak jade do 60km/h to biegi same zmieniaja się do dołu i włancza się czasem tryb awaryjny(podswietlają; sie na desce rozdzielczej biegi i mrygają;) tak ogolnie to jezdzi się extra ale strach jechac 150km/h zeby biegi sie nie zmieniły same do 1 biegu bo skrzynia sie wysypie.Mieliscie takie same objawy dodam ze mam przejechane 170 tys/km jest to oryginalny przebieg a A6 jest z 2001 roku
Sławek, jeśli masz Multitronic to nie masz biegów!? Skrzynia jest bezstopniowa i wyglą;da tak :sławek pisze:Własnie u mnie czeka to samo zmiana z 6-7 lameli,wymiana sterownika i moze czegos jeszcze.Objawy mam takie ze jak jade do 60km/h to biegi same zmieniaja się do dołu i włancza się czasem tryb awaryjny(podswietlają; sie na desce rozdzielczej biegi i mrygają;) tak ogolnie to jezdzi się extra ale strach jechac 150km/h zeby biegi sie nie zmieniły same do 1 biegu bo skrzynia sie wysypie.Mieliscie takie same objawy dodam ze mam przejechane 170 tys/km jest to oryginalny przebieg a A6 jest z 2001 roku
http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 990021.jpg
http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 0020_e.jpg
http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 990019.jpg
http://www.audiworld.com/news/99/multit ... 990018.jpg
podłą;cz VAG-a, odczytaj błą;d i wrzuć na forum. Może wystarczy przeprowadzić adaptację. Wiekszosć serwisów ASO w PL nie wie co to jest i z czym się to je. Pozdr.
jakcek(100lica)
wiem ze to skrzynia bezstopniowa ale objawy jakie opisałem to tak wygladają; ze mam uczucie jak bymjechał manualem i sam nagle zacza pokolej zmieniac szybko biegi w dół.Opisałem to w e-mailu do firmy Midparst w warszawie i gosc napisał,ze najprawdopodobniej pada mi sterownik skrzyni,byc moze wystarczy wymienic sterownik zrobic adaptacje i bedzie okej trudno mi powiedziec.Wlasnie wybieram sie tam we wtorek do tego warsztatu i zobaczymy jakie bedą; błedy po podłą;czeniu do Vag-.
Witam wszystkich.Mam pytanko.Jak czesto wymienia sie olej w skrzyni tiptronic
proszę najpierw sie przywitać w dziale powitania,polecam również przeczytać regulamin
proszę najpierw sie przywitać w dziale powitania,polecam również przeczytać regulamin
Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 10:24 przez gwe70, łącznie zmieniany 3 razy.
gwe70
Skrzynia multitronic jest wspaniała. Płynne przyśpieszanie jest naprawdę rewelacyjne.
Ja właśnie wymieniam sterownik i robie przeróbkę na 7 lameli. SSerwis oczywiście. A sterownik biorę nowy, bo jest to nowy producent i jest
zastosowana inna technika chłodzenia czujników (lepsze radiatory). No a te czujniki się przegrzewają. Używane sterowniki mają tą samą wadę, więc wymiana na używkę skończy się tym samym niebawem.
Auto z roku 2004 z przebiegiem 130tys.
Olej skrzyni powinno się wymieniać zgodnie z serwisem audi co 60tys.
przywitaj się w dziale "powitania"
Ja właśnie wymieniam sterownik i robie przeróbkę na 7 lameli. SSerwis oczywiście. A sterownik biorę nowy, bo jest to nowy producent i jest
zastosowana inna technika chłodzenia czujników (lepsze radiatory). No a te czujniki się przegrzewają. Używane sterowniki mają tą samą wadę, więc wymiana na używkę skończy się tym samym niebawem.
Auto z roku 2004 z przebiegiem 130tys.
Olej skrzyni powinno się wymieniać zgodnie z serwisem audi co 60tys.
przywitaj się w dziale "powitania"
Ostatnio zmieniony 26 cze 2008, 11:20 przez mtomana, łącznie zmieniany 1 raz.
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
No właśnie 130 tys i już wymiana lameli ale z jakiego powodu??. Tak czy siak skrzynia Multitronic jest najbardziej awaryjnym zespołem przeniesienia napędu jaki stworzyło Audi. Skrzynia ta jest słabo podatna na dużu moment obrotowy i dlatego nie znajdziemy jej z motorami 2.5 Tdi 179 ps (co za szczęście). Na tą skrzynię trzeba bardziej uważać przy zakupie niż na sam motor!!. Polecam pewne forum na którym o Multi jest napisane chyba wszystko i sami się przekonacie jaka ta skrzynia jest wspaniała. Oczywiście fajnie przyśpiesza (jednak nie jest szybsza niż manual robi tylko takie wrażenie-- pierwsza skrzynia w pełni zautomatyzowana szybsza niż manual to DSG), ale co z tego jak i tak czy to po 80tys. czy po 170tys. przyjdzie nam wydać minimum 3 tys + na naprawę tej skrzyni(oczywiście ryzyko to jest zminimalizowane w Multitronicku, który był odpowiednio pielęgnowany, ale nie wykluczone, że w ogóle nie nastąpi). Tak czy siak ja nigdy nie kupię Multi, moje next Audi będzie miało albo manuala lub Tipa (planuje A8 3.3 Tdi)mtomana pisze:Skrzynia multitronic jest wspaniała. Płynne przyśpieszanie jest naprawdę rewelacyjne.
Ja właśnie wymieniam sterownik i robie przeróbkę na 7 lameli. SSerwis oczywiście. A sterownik biorę nowy, bo jest to nowy producent i jest
zastosowana inna technika chłodzenia czujników (lepsze radiatory). No a te czujniki się przegrzewają. Używane sterowniki mają tą samą wadę, więc wymiana na używkę skończy się tym samym niebawem.
Auto z roku 2004 z przebiegiem 130tys.
Olej skrzyni powinno się wymieniać zgodnie z serwisem audi co 60tys.
przywitaj się w dziale "powitania"
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
siemanko, a czy macie jakies pomysly czemu koles zrobil regenarcje skrzyni biegów w A8 4,2 quatro (koszt 3500zł) przy przebiegu 219 tys km... (rzekomych)... i czy po regeneracji dobrze bedzie dzialac?? pytam bo zamierzam kupic te Auto od tego osobnika i tak sie zastanawiam,.. aha Audi w GaZIE jest.
z zapytaniem
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga