Jesli masz 5HP19 to o adaptacji zapomnij, bo jej nie ma dla tej skrzyni.fosfinkel pisze:Witam.
A ja mam pytanko, bo zakupiłem sobie A6 C5 Quattro automat tip. Już trochę kilometrów narobiłem i wydaje mi się, że skrzynia nie pracuje tak idealnie jak po zakupie. Zanim dokonałem zakupu czytałem o samodzielnej adaptacji w którymś z tematów ale nie mogę teraz go odnaleÂźć ponownie.
Było tam napisane, że należy poszukać sobie prostego równego odcina drogi ok 200 m. Zatrzymać samochód, odłączyć akumulator, po 10 min podłączyć ponowie i.... no właśnie i co dalej? Kojarzę, że trzeba było chyba najpierw na wstecznym pojechać a potem na D. Ale nie pamiętam jaki to miał być długo odcinek, do jakiej prędkości czy do jakich obrotów.
Jak mi pomoże będę wdzięczny
Pozdrawiam.
[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Witam, od niedawna zauważyłem problemy z autem, mianowicie czasem szarpie przy ruszaniu, wygląda to tak jakby miał laga. Ruszam, wciskam gaz, stoję, za moment zrywa się do jazdy. Najbardziej widoczne przy ruszaniu i na wstecznym. Czy może to być wywołane zbyt niskim poziomem oleju? Zauważyłem mały wyciek jednak nie przy misce skrzyni, a przy chłodnicy z przodu pojazdu, więc nie wiem skąd dokładnie ten wyciek. Olej silnikowy - stan raczej bez zmian.
PS. Jakim to kluczem należy odkręcić ten wlew oleju do skrzyni?
PS. Jakim to kluczem należy odkręcić ten wlew oleju do skrzyni?
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Dariusz

z tym pytaniem odeślę Ciebie do tego tematu - viewtopic.php?t=10267bojownik pisze:PS. Jakim to kluczem należy odkręcić ten wlew oleju do skrzyni?
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Oczywiście jest to ten sam temat tylko pochopnie pomyślałem, że nie czytałeś - mój błąd
Jest inna metoda oczywiście tzw. „na oko” do korka spustowego nie pamiętam, jaki jest imbus, ale mały rozmiar na pewno taki masz do tego większego imbus nr 19. Spytaj kogoś może ma klucz dynamometryczny i udostępni Tobie, to najlepsza metoda dokręcania.


Jest inna metoda oczywiście tzw. „na oko” do korka spustowego nie pamiętam, jaki jest imbus, ale mały rozmiar na pewno taki masz do tego większego imbus nr 19. Spytaj kogoś może ma klucz dynamometryczny i udostępni Tobie, to najlepsza metoda dokręcania.

Witam.
A ja mam taki problem, że muszę sprawdzić poziom oleju w skrzyni ale z tego co widziałem to w skrzyni z chłodnicą oleju robi się to inaczej niż bez. Czytając post Doc'a na początku to sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni która ma chłodnicę chyba wygląda inaczej niż w takiej bez chłodnicy ale niestety linki z slevv.neostrada nie są dostępne. Czy sposób sprawdzania poziomu oleju jest taki sam jak dla skrzyni tip tronic z/bez chłodnicy. Jeżeli różnią sie to czy ktoś może podesłać linki albo jakieś informację czym się różnią i jak to zrobić?
A ja mam taki problem, że muszę sprawdzić poziom oleju w skrzyni ale z tego co widziałem to w skrzyni z chłodnicą oleju robi się to inaczej niż bez. Czytając post Doc'a na początku to sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni która ma chłodnicę chyba wygląda inaczej niż w takiej bez chłodnicy ale niestety linki z slevv.neostrada nie są dostępne. Czy sposób sprawdzania poziomu oleju jest taki sam jak dla skrzyni tip tronic z/bez chłodnicy. Jeżeli różnią sie to czy ktoś może podesłać linki albo jakieś informację czym się różnią i jak to zrobić?
coś się zmieniło??
Witaj,już trochę czasu minęło od Twojego postu,powiedz mi czy nadal masz to auto i czy nadal po upływie czasu skrzynia śmiga??cacek66 pisze:Też długo zwlekałem z wymianą oleju w tipie czytałem, czytałem ale w końcu podjąłem się wymiany. Olej esso nowy filtr no i vag. Po zdjęciu miski opiłków na szczęście nie znalazłem tylko na magnesach troszkę szlamu było. Po wymianie moje odczucia są takie, że lepiej zmienia biegi, nie ma uczucia jakby szarpnięcia przy zmianie biegu. Zrobiłem już ok. 500km po wymianie. Ogólnie to zgadzam się z tym co czytałem, że wymiana oleju + uszkodzenie skrzyni to czysty zbieg okoliczności. Ale nie jestem tu fachowcem to tylko moje zdanie.
tyle wiem ale z tego co wyczytałem co są 2 kolory oleju i lepiej sie nie pomylić...goly191 pisze:jeżeli masz Quattro to masz na pewno tipa, czyli potrzebujesz olej...._pączek_ pisze:koledzy a czy jesteście w stanie po VINie sprawdzić mi typ skrzyni i jaki olej będzie do niej pasował??
Mobil ATF LT 71141
taki kup, a na pewno będzie dobry, filtr polecam ori ZF ok 120zł
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
po tej normie to raczej nie można się pomylić_pączek_ pisze:tyle wiem ale z tego co wyczytałem co są 2 kolory oleju i lepiej sie nie pomylić...goly191 pisze:jeżeli masz Quattro to masz na pewno tipa, czyli potrzebujesz olej...._pączek_ pisze:koledzy a czy jesteście w stanie po VINie sprawdzić mi typ skrzyni i jaki olej będzie do niej pasował??
Mobil ATF LT 71141
taki kup, a na pewno będzie dobry, filtr polecam ori ZF ok 120zł
słynne 2 kolory to raczej w C6
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt: