Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Plyn do czyszczenia turbo

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1158
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 22 sty 2012, 10:24

Witam
mad_ar2 pisze:tak ma to leciec bezposrednio do turbo lecz trzeba pamietac zeby przez przeplywomierz nie przechodzilo, najlepiej bezposrednio do wlotu turbiny jezeli to mozliwe
Obrazek

Zdejmę tą gumę nr 1 i tam psikać, a teraz pytanie czy ten środek dojdzie do kolektorów ssących 2 ??
A jak to załadować do EGR ??
Wykonywać to na uruchomionym silniku tak ??

Pozdr

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 22 sty 2012, 11:51

co do samego turbo to mozesz odpiac rure zaraz za przeplywomierzem czyli

filtr powietrza <---> przeplywomierz <---> rura dolotowa <---> turbo

psikasz

filtr powietrza <---> przeplywomierz .......... egr-3 >---> rura dolotowa <---> turbo

turbo czyscisz na odpalonym
co do samego egr'a to musisz go wymontowac i fizycznie wyczyscic z tego co sie orientuje

hmmm poza tym 2007 r i potrzeba czyszczenia egr?? troche dziwne a jaki przebieg??
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1158
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 22 sty 2012, 12:55

mad_ar2 pisze:hmmm poza tym 2007 r i potrzeba czyszczenia egr?? troche dziwne a jaki przebieg??
Przebieg 200 000 tyś.
A EGR czy trzeba czyścić to ja nie wiem - jeżeli bym miał go wymontować to na pewno nie.
A jeszcze te kolektory ssące, czy przez turbinę dojdzie ten specyfik do nich ??

Pozdr

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 22 sty 2012, 14:57

camelllcamelll, Ja mam 3.0 TDI i tez sie zastanwaim nad tym specyfikiem! ciekawe czy on w czyms poimoze czy raczej zaszkodzi! .Kiedy bedziesz to stosowac? daj znac czy jest roznica!

krisOOOO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2011, 21:10
Lokalizacja: Londyn Wawa

Post autor: krisOOOO » 22 sty 2012, 15:28

Ja z kolei mam 2.0 TDI ale w tym przypadku pojemność raczej nie ma znaczenia
natomiast pomyślalem o DPF-ie <mysli> oj dostałby po nosie
i czy wykaszlałby sie z tego

Master 3.0 tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:09
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Master 3.0 tdi » 22 sty 2012, 15:30

UWAGA! Parę dni temu mój kolega z Katowic który ma warsztat (z oczywistych powodów nie napiszę na forum gdzie on jest) zakupił taki właśnie środek w hurtowni "Interte**" w Katowicach i użył tego na samochodzie klienta. Klient zgłaszał problem z przeładowaniem turbiny ale postanowili wyczyścić tym specyfikiem EGR i dolot. Zastosowali się do instrukcji, oczywiście silnik odpalony i rozpoczęli czyszczenie. Kilka razy rozpylili środek przed turbiną i dodali gazu tak do 2000 obr/min. UWAGA! Silnik w sekundzie tak się rozbiegł, że zawory spotkały się z tłokami i urwało grzybki z zaworów. Grzybki wbiły się w tłoki i jeszcze zaklepały pierścienie i koĂącówki wtrysków. Turbina dostała takich obrotów, że się stopił wirnik. Wszystko to w samochodzie Opel Astra 1.7 DTI.
A więc strach pomyśleć co się stanie w naszych 3.0 Tdi z tak długim dolotem, kiedy nagromadzą się opary tego środka. Ja jestem ostrożny w używaniu takich specyfików.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 22 sty 2012, 15:35

hmmm. Na forach innych pozytywnie sie wypisuja na temat tegos rodka.

krisOOOO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2011, 21:10
Lokalizacja: Londyn Wawa

Post autor: krisOOOO » 22 sty 2012, 16:18

no to ładnie <szok> Wynn's lepszy od NOS <rotfl>
hm myślę że trzeba delikatnie przeprowadzać czyszczenie
dawkować mniejsze ilości i w większych odstępach

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1158
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 22 sty 2012, 16:42

Witam
fenomenalny pisze:.Kiedy bedziesz to stosowac? daj znac czy jest roznica!
w tej chwili po tym co napisał
Master 3.0 tdi pisze:UWAGA! Silnik w sekundzie tak się rozbiegł, że zawory spotkały się z tłokami i urwało grzybki z zaworów. Grzybki wbiły się w tłoki i jeszcze zaklepały pierścienie i koĂącówki wtrysków.
to trzeba to dokładnie przemyśleć zanim zastosuję ten środek, a tym bardziej że u mnie nic się nie dzieje - poczytałem na forum o tym i myślę sobie można spróbować.

Pozdrawiam

KOALA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:04
Lokalizacja: Londyn /B-stok

Post autor: KOALA » 22 sty 2012, 19:37

Master 3.0 tdi to chlopaki pewnie odkupili od klijeta te autko.? Zalamka . Tak jak piszesz rozpylili przed turbina,moze za blisko i od razu za duza dawka poszla .
Z DUZYM dystansem trzeba podchodzic do takich super srodkow.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 22 sty 2012, 20:59

Mi sie wydaje ze za duza dawka, a pozatym jak widzili ze auto wchodzi na wysokie obroty trzeba bylo reka zatkac wlot do turbiny , odcinajac doplyw powietrza i auto by zgaslo:)
Ja srodek zamowilem i jak przyjdzie przetestuje. Napisze co i jak po uzyciu

Awatar użytkownika
wrc81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 09 kwie 2011, 22:49
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wrc81 » 23 sty 2012, 13:30

Jak stosowałem ten środek do turbiny tez mi obroty wzrastały ale dawkowałem w odstępach i małych ilościach ...

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 23 sty 2012, 18:52

Przezornym piszę, tak jak wcześniej już zamieszczałem swą wypowiedź na temat środka Wynns tak więc znów go polecę, osobiście już używałem i aplikowałem środek i wszystko jak w najlepszym porządku mogę nawet na wgląd zaprosić i porównać jak wyglądał wcześniej wirnik a jak wygląda w chwili obecnej.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 26 sty 2012, 13:09

Szanowni Koledzy!
Jestem właśnie świeżo po czyszczeniu Turbo środkiem WYNNS.
Silnik jest w całości nic się złego nie działo i nie stało.Master 3.0 tdi - coś ten mechanik musiał nie tak zrobić.Do wykonania tej czynności potrzebne są 2 osoby.
Kolega siedział w aucie i trzymał obroty na 2000, po wpryśnięciu dawki i to nawet w dużej ilości obroty podniosły się do 2500- wiec silnik nie wyskoczył z pod maski:-).
Cala akcja trwała około 10 minut- środek dozowałem w małych dawkach tzn. naduszając na spray na początku po 1-2 sek. , a później po2-3 sek. Widać wszystko na filmiku który zrobiłem,link umieszczę do niego na samym dole. Na filmie widać jak pracują silniczki od kolektorów. Filmik jest taki sobie bo trudno jednocześnie patrzeć w obiektyw i psikać w dziurkę od Turbo. Po całym zabiegu przegazowałem auto( trochę było siwego dymu). Poczekałem z 10 minut nie gasząc silnika i pojechałem się przejechać na pełnym gazie i wtedy na samym początku była za mną siwa chmura. KoĂącówki wydechu są od czarne.Dla ciekawskich dodam ze jakieś 2 tyg. temu miałem wymontowane kolektory i były one dokładnie wyczyszczone ( wyglądały jak nowe). Więc strach pomyśleć ile syfu by wyszło gdyby kolektory nie były czyszczone.
Kiedyś podobny zabieg proponowano mi w serwisie AUDI w Poznaniu za kwotę 400 zł. Miało to być lekarstwo na dolegające mi wtedy problemy z autem. Lecz kwota ta wydawała mi się zbyt wysoka a gwarancji, że będzie lepiej nikt nie chciał dać.
Podsumowując:
ÂŚRODEK MOÂŻNA UÂŻYWAć BEZ OBAW, ÂŻE COÂŚ ODPADNIE LUB SIę STOPI!!!!
A efekty wyczyszczenia poobserwuje na trasie i podzielę się z wami na forum.

[youtube] [/youtube]

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1158
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 26 sty 2012, 18:37

Witam
fenomenalny pisze:ÂŚRODEK MOÂŻNA UÂŻYWAć BEZ OBAW, ÂŻE COÂŚ ODPADNIE LUB SIę STOPI!!!!
A efekty wyczyszczenia poobserwuje na trasie i podzielę się z wami na forum.
I też zamawiam i jadę z tym koksem.
Ty zdjąłeś ten wąż tylko z turba - a czy ten środek dojdzie też do kolektorów ssących ??
Miałem te kolektory też zdjęte bo robiłem te klapy ale nic nie czyściłem bo mechanik powiedział że to nie ma sensu.

Pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga