Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All ] Płukanie Silnika

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 paź 2013, 21:10

Zagór, dobre porównanie... przydałoby się jeszcze dorzucić olej, bez stosowania 'płukanki'...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 01 paź 2013, 21:36

Plamy od lewej
1 - olej z silnika po nalocie 15k km
2 - ten sam olej po zastosowaniu płukanki
3 - świeży olej po zalaniu i 300km nalotu.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 paź 2013, 21:49

Zagór, no właśnie... czyli wniosek z tego taki, ze u Ciebie źle nie było... chciałbym zobaczyć jaki 'syf' mają inni <mysli>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 01 paź 2013, 22:44

Nie było, bo to kolejna 4 z rzędu w tym silniku płukanka, do tego olej LL zmieniany co 15k km, z dość wysokim TBN i mam taki efekt jaki mam - czystość w silniku, mimo 280k km żadnego terkotanie przy porannym rozruchu, dzwonienia szklanek zaworowych - nie ma znaczenia czy auto stoi 1/2/3/4 dni.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 paź 2013, 22:57

Zagór, no i bardzo dobrze... gratuluję dobrych pomysłów i nie słuchania prześmiewców tego rozwiązania <okok>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 01 paź 2013, 23:15

Sam zawsze lałem taki specyfik do silnika (od kiedy pamiętam), a dawniej jak takowa chemia była trudno dostępna/nieosiągalna na naszym rynku - lałem syntetyk do auta i zlewałem po 2-3k km zchodził z częścią syfu i potem kolejny na 7-8k km, po tych zabiegach olej już na 10k km - i z silnikami BMW nie miałem nigdy kłopotu (a częstą przyoadłością jest problem z vanos - przestawiacz faz rozrządu :) - jakby znany temat :) )
Jednak pocżątki w eSie były czarne - dosłownie po pierszym płukaniu wylaliśmy z miski smołę nie olej - Castrol z ASO :(
Z każdym zabiegiem było coraz lepiej, a i olej swoje zrobił :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 02 paź 2013, 07:38

Zagór pisze:dosłownie po pierszym płukaniu wylaliśmy z miski smołę nie olej - Castrol z ASO :(
Nie jestem w stanie pojąć, jak można serwować ludziom taki gówniany olej i to jeszcze z interwałami LL... pomijam aspekty zysku z napraw aut/umów pomiędzy koncernami <zalamka>

Awatar użytkownika
czeslaw555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 20 paź 2008, 18:59
Lokalizacja: GKA
Kontakt:

Post autor: czeslaw555 » 23 paź 2013, 20:08

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 07 lis 2013, 12:58

A jest różnica czy płukankę zrobi się Motulem, Liqui Moly czy jakimś innym wynalazkiem w silniku ANK?
I bardzo podstawowe pytania (wolę dopytać niż zepsuć):
- jaka musi być temperatura silnika, aby wlać tą płukankę (ciepły to dla mnie pojęcie względne)
- ile czasu silnik powinien pracować razem z nią
- ile jej wlać do w/w silnika

Awatar użytkownika
czeslaw555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 20 paź 2008, 18:59
Lokalizacja: GKA
Kontakt:

Post autor: czeslaw555 » 07 lis 2013, 13:16

nie wiem jak jest w przypadku innych środków, pewnie podobnie, ja jedynie mogę ci powiedzieć jak to zrobić gdy użyjesz Forte
Pozdrawiam :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 lis 2013, 13:57

Mazdomania pisze:A jest różnica czy płukankę zrobi się Motulem, Liqui Moly czy jakimś innym wynalazkiem w silniku ANK?
I bardzo podstawowe pytania (wolę dopytać niż zepsuć):
- jaka musi być temperatura silnika, aby wlać tą płukankę (ciepły to dla mnie pojęcie względne)
- ile czasu silnik powinien pracować razem z nią
- ile jej wlać do w/w silnika
Małgosia... wszystko jest opisane na opakowaniu, w przypadku np. Motul Engine Clean 300ml... rozgrzany silnik (90C), 20 minut pracy na wolnych obrotach i zlewasz stary olej... <okok>

Wyciąg z instrukcji:
zalecenia

Przedkażdą zmianą oleju, należy dodać zawartość puszki MOTULENGINE CLEAN do gorącego zużytego oleju. Następnie silnikpowinien pracować na biegu jałowym przez 15 minut. Następnienależy wymienić olej i filtr. Zawartośćpuszki wystarcza na 5 litrów oleju. Jeśli to za mało, należydodać 60ml preparatu MOTUL ENGINE CLEAN na każdy dodatkowylitr oleju (pow. 5L). Nie należy przekraczać zalecanych proporcji.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 07 lis 2013, 15:06

Dzięki Krzysiu, ale powiedz mi czy jest różnica jaki środek kupię? Czy to defacto bez znaczenia?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 lis 2013, 18:33

Mazdomania pisze:Czy to defacto bez znaczenia?
Moim zdaniem to bez znaczenia... ja używałem tego Motula <okok>

Awatar użytkownika
brutus7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 29 lis 2021, 14:13
Imię: Roman
Moje auto: Nie mam
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: RWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Boleslawiec

Re: [ All ] Płukanie Silnika

Post autor: brutus7 » 29 cze 2023, 07:40

Siema podpinam sie pod temat. Ja plukalemsilnik starymi dolewkami . Efekt jest niezly. W moim silniku 2.0 tdi A6 C7 jest pasek ktory napedza pompe olejowa i chemia moglaby mu skrucic zycie dlatego wole olejem i tej jest czysto.
https://m.youtube.com/watch?v=xsfjt37b4iY

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga