Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All ] Płukanie Silnika

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 02 lut 2012, 17:02

maudi636, Ale jak wymieniasz sam olej to miski nie odkrecasz i nie czyscisz więc po co w tym wypadku to robić jak ten środek ma za zadanie wyczyścić te osady i one maja razem ze starym olejem wyleciec

maudi636
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 lip 2011, 16:07
Lokalizacja: Śląsk lubliniec

Post autor: maudi636 » 02 lut 2012, 17:07

te odkręcenie miski to tylko po zakupie auta i do kontroli bo ludzie byle jakie oleje wlewają do silnika a my potem mamy problem ja tak robię zawsze i nie tylko w autach oraz w sprzęcie budowlanym ale to nie te forum <radocha>

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 02 lut 2012, 17:47

maudi636, Długo ogólnie schodzi z odkręceniem miski i jej wyczyszczeniem ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 02 lut 2012, 19:44

igo_89, nie bawił bym się w to odkręcanie... bo jeszcze coś nie spasuje na nowych uszczelkach i będzie się pocić/lać...

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 02 lut 2012, 19:56

A co ma nie spasować? O ile dobrze pamiętam, to miska nie jest na uszczelkę a na silikon. Nie jestem pewny czy nie trzeba spuścić zawieszania, żeby u Ciebie wyciągnąć miskę igo_89.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 02 lut 2012, 20:25

-=Rafal=- pisze:A co ma nie spasować? O ile dobrze pamiętam, to miska nie jest na uszczelkę a na silikon. Nie jestem pewny czy nie trzeba spuścić zawieszania, żeby u Ciebie wyciągnąć miskę igo_89.
Tym bardziej uważam, że gra nie warta zachodu...

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 03 lut 2012, 13:45

Chyba poprostu wleję ten środek do płukania bez wyciągania miski ale jeszcze popatrze jak ta miska jest zamontowana.

Awatar użytkownika
czeslaw555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 20 paź 2008, 18:59
Lokalizacja: GKA
Kontakt:

Post autor: czeslaw555 » 01 paź 2013, 06:53

czytając Wasze posty wychodzi że wszyscy kupili nowe auta z salonu i znają dokładnie ich historię. To nie moja jakaś zgryÂźliwość, żeby było jasne, tylko wiem że wiele aut przeszło różne czyszczenia dokonane przez warsztaty , komisy lub ASO, bo tam też stosują takie środki. Czyszczą układy paliwowe czy też olejowe, dodają do skrzyń żeby chodziły ciszej, lżej itd. Czyszczą je z różnych powodów, np. żebyśmy podczas zakupu aut nie wykryli niemiłych dÂźwięków, stuków i co tam jeszcze przyjdzie nam do głowy. Stosują np. żeby podnieść kulturę pracy silnika, zmniejszyć lub zlikwidować dymienie, wycieki oleju. Koszty zastosowania środków w SPAM do ceny sprzedaży są niezauważalne a efekt nieoceniony. Nie twierdzę że wszystkie auta tak zostały potraktowane ale jakaś niepoliczalna część na pewno. Kupujemy auto i cieszymy się że tak dobrze chodzi i nigdy się nie dowiemy czy było czymś zalane czy nie .
Pozdrawiam :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 paź 2013, 08:01

czeslaw555, masz rację, ale zwróć uwagę, że temat wyraźnie traktuje o konkretnym środku, który moim zdaniem ma wiele zalet i który sam z powodzeniem stosuję co jakiś czas... tylko innej firmy, ale to znaczenia akurat nie ma...

To, że handlarze stosują różne metody, to jasna sprawa i niestety nagminna... dlatego nie raz powtarzam, że nie kupiłbym takiego auta używanego/od obcego... zbyt dużo elementów może ulec awarii, przez wcześniejsze zaniedbania/celowe działania...

Awatar użytkownika
czeslaw555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 20 paź 2008, 18:59
Lokalizacja: GKA
Kontakt:

Post autor: czeslaw555 » 01 paź 2013, 08:44

Ja też stosuję różne środki, obecnie Forte, pare dni temu czyscilem układ olejowy,
Ostatnio zmieniony 23 paź 2013, 20:09 przez czeslaw555, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam :)

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 01 paź 2013, 08:52

W 1.6 benzyna jak wymieniłem z półsyntetyku na pełny (motul) to szybko zaczął brać mi olej w ilości ponad litra na tys..
I zastanawiam się, czy to spowodowane było tym, że:
- olej z alledrogo, czy
- sprzedawca wlał jakiś ceramizer albo inny syf zmieniający olej w gluty, czy
- olej zbyt dokładnie wypłukał syfy.

I teraz zastanawiam się czy samemu tego nie spróbować ale po doświadczeniach z poprzedniczki trochę się tego obiawiam.. W chwili obecnej auto ma 430 tys przebiegu.

Awatar użytkownika
czeslaw555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 20 paź 2008, 18:59
Lokalizacja: GKA
Kontakt:

Post autor: czeslaw555 » 01 paź 2013, 09:14

Trudno doradzać przy cudzym aucie, ja będę niedługo czyścil uklad olejowy w Picasso żony który ma ponad 500 tys km. Czysczenie może pomóc lub nie, w Twoim przypadku już nie zaszkodzi więc spróbować może warto jednak sam musisz podjąć decyzje
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 01 paź 2013, 12:21

Pierwsza sprawa, to duże możliwości dyspersyjne takiej płukanki - ona nie wypłukuje, a rozpuszcza i wiąże osady - więc teoria o zapchaniu kanału olejowego jakimś "skrzepem" się nie sprawdzi :)
Ja czyściłem co zmianę - teraz zanim zastosuję, sprawdzę barwę oleju po 15k, bo teraz wylałem, to chłopaki złapali to do baniek i do swoich lali ;)
Oej LL, zmiana co 15k km.
Obiecana w innym wątku fota, dziś zostanie zrobiona - schną plamy na kartce :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 paź 2013, 12:33

Zagór, czekamy z niecierpliwością na efekt Twojego doświadczenia <radocha>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 01 paź 2013, 17:59

https://plus.google.com/photos/10317444 ... 5952519971

Kolor oleju przed i po płukaniu właściwie się nie różni - więc zdjęcie nie obrazuje działania płukanki, a to jak jak może wyglądać olej po 15k km :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga