Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All ] Płukanie Silnika

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 01 lut 2012, 19:37

bullmania, Niby masz rację. Ale myśle że taki zabieg nie powinien zaszkodzić :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 lut 2012, 19:56

bullmania, ale weź pod uwagę, że te osady mogą być rozpuszczane przez ten specyfik a nie tylko wypłukiwane... ;) I wtedy 'skrzepy' się nie tworzą...

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 01 lut 2012, 20:25

Dlatego przed wymianą oleju zakupię taki produkt firmy Motul lub Liqui Moly i myślę że to pomorze a nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
qubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 11 wrz 2009, 17:14
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: qubas » 01 lut 2012, 20:37

Ja koledzy dziś kupiłem Liqui Moly, jutro wymieniam olej i zrobię też pułkanko. Napewno pomoże a nie zaszkodzi.
Po paru dniach opisze co i jak.....

Awatar użytkownika
szneider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 26 sie 2010, 16:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szneider » 01 lut 2012, 20:46

Bardziej chyba niż taka płukanka, to ważny jest olej jaki jest stosowany. Zapewne większość awaryjnych jednostek 2,5TDI posłużyłaby dłużej gdyby właściciele stosowali odpowiedni typ oleju i zmieniali go zgodnie z przykazaniami, a rady mechaników rodem z PRL-u, że jak auto ma 200 tyś. to trzeba lać półsyntetyk, albo mineralny wsadzili głęboko w ..... Oglądałem już takie kwiatki, co to za namową dobrego mechanika zalane były 10W40, a nawet 15W40.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 lut 2012, 20:57

szneider, większość (100%?) kolegów z tego topicka leje jednak odpowiedni olej... a mówimy o płukance...

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 01 lut 2012, 21:03

Jak się tak bierzecie za tą płukankę, to chociaż raz miskę zdjęliście i ją wyczyściliście?
Lejecie płukankę - > rozpuszcza brudy - > brudy sobie krążą po silniku - > potem ściekają do miski - > ale nie wszystko z miski wyleci. Taki mały ciąg zdarzeĂą. Po takiej płukance, której ja nie jestem zwolennikiem, należałoby ściągnąć miskę, ładnie wyczyścić, wyczyścić dół silnika i wszystko co się da, a dopiero potem lać olej. Ktoś tak zrobił?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 lut 2012, 21:11

-=Rafal=-, nie przesadzajmy... tak jak już wspominałem... sceptyków i tak nie przekonamy a Ci co chcą zrobić to i tak zrobią... ja uważam, że warto i stosuję już od przebiegu ok. 75kkm... wcześniej nie było to aż takie ważne... no i najważniejsze... rezygnacja z oleju typu LongLife (ShortLife?) co 30kkm... Co 15kkm max wymiana na porządny olej np. Motul a przed samym zalaniem nowego 20-minutowa płukanka i dopiero wymiana...

I powtarzam już po raz któryś... że gorzej niż padnięty rozrząd być raczej nie może... więc zaryzykuję... :) <okok>

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 01 lut 2012, 21:54

No nie przesadzamy 0x4B25A. Gdzieś ten brud musi spłynąć tak? A w misce tego jest najwięcej, tym bardziej że z miski nigdy Ci wszystko nie spłynie. Wyjmij chociaż raz miskę to zobaczysz :)

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 01 lut 2012, 22:45

Powiem może tak. Ja fabryki poprawiać nie chcę producent takich płukanek nie zaleca więc i ja nie mam zamiaru tego robić i nie zrobię. Moje auto ma już prawie prawie 300tys i nie miało żadnych poważniejszych awarii, a jest zalewane longlifem tak właśnie to nie pomyłka longlifem wymiana co 30tys zawsze tak jak książka pisze. Nie kombinuje nic na własną rękę, nie naprawiam sam, i dzięki temu nie mam z autem problemów.

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 01 lut 2012, 22:47

Powiem może tak. Ja fabryki poprawiać nie chcę producent takich płukanek nie zaleca więc i ja nie mam zamiaru tego robić i nie zrobię. Moje auto ma już prawie prawie 300tys i nie miało żadnych poważniejszych awarii, a jest zalewane longlifem tak właśnie to nie pomyłka longlifem wymiana co 30tys zawsze tak jak książka pisze. Nie kombinuje nic na własną rękę, nie naprawiam sam, i dzięki temu nie mam z autem problemów.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 02 lut 2012, 07:54

mkfryzjer, ja jednak nie do koĂąca ufam fabryce... niestety i u nich błedy się zdarzają i potem poprawiają... ja mam jednak autko i rozrząd z relatywnych początków produkcji... więc wole zadbać niż potem wydawać $$ i co gorsza rozbebeszać pół auta... Nie wiem dlaczego, ale Wasze rozrządy są jakieś wytrzymalsze... bo mniej w nich awarii... niż w 3.2... tak więc ja jednak upieram się przy swoim... a u mnie rozrząd nawet po kilkudniowym postoju w zimnie nie daje się słyszeć... i wolę aby tak pozostało...

Podsumowująć... przeciwnicy pozostaną przeciwnikami a zwolennicy zwolennikami :) Nikt na siłę nie zamierza się przekonywać... a kto ma rację to dopiero okaże się za dłuższy czas...

maudi636
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 lip 2011, 16:07
Lokalizacja: Śląsk lubliniec

Post autor: maudi636 » 02 lut 2012, 14:49

Cześć wam ja dziś wlałem coś takiego http://www.wynns.pl/top/view_product.php?product=312 jak ręką od ją nikt niema pewności co lał do silnika poprzednik a ja wiem bo to był minerał takiego to tylko za ja..... a powiesić
A pro po fabryk i serwisów to właśnie kolega z serwisu mi to zaproponował , poczekamy jeszcze na innych

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 02 lut 2012, 16:17

Ja powiem tak nie stosowałem takich środków ale go zastosuje przy najbliższej wymianie oleju. Taki zabieg na pewno nie zaszkodzi to jest tzw dopieszczanie auta żeby chodziło idealnie takie dbanie na wyrost ale myślę że to tylko na plus :)

maudi636
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 lip 2011, 16:07
Lokalizacja: Śląsk lubliniec

Post autor: maudi636 » 02 lut 2012, 16:57

igo_89, kolego to nie jest dbanie na wyrost bo jak byś zobaczył mój silnik od środka to byś zmienił zdanie ,jak będę miał auto z 2007 to bym się nie martwił ale tak na wszelki wypadek bym odkręcił miskę i sprawdził bo potem to tylko można to zawieść na złom

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga