[All TDI] Jaki olej do TDi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 22:29
- Lokalizacja: Trutnowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Ja bym się nie przejmował za bardzo ja do 1.9 TDI AFN 110KM od przeszło 12 lat lałem dokładnie tego Mobila 2000 co każdą wymianę bo był w fajnej cenie i do silnika ani do turbo nie było zaglądane auto ma 480 tys (głównie trasy)matheo8746 pisze:Panowie a jaki olej do 1.9 AVG 110 KM, 260k przebiegu (teoretycznie ), skrzynia automat EPV (4-biegowa) ? Wcześniej, niestety przez brak odpowiedniej wiedzy, lany 2 razy półsyntetyk Mobil Super 2000 Diesel, a przed nim jakiś niemiecki, już nie pamiętam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 22:29
- Lokalizacja: Trutnowo
Silniki jeszcze należą do tych trwałych dieseli, więc raczej nie sądziłem że coś może się stać poważnego, ale mam naprawdę zadbany egzemplarz, zarówno pod względem technicznym jak i wizualnym i raczej zostanie ze mną baaardzo długo, dlatego chcę żeby był w jak najlepszym stanie. Często słyszę że nie kalkuluje się to z wartością samego auta, ale sentyment do tego modelu szóstki niestety, albo i stety, wygrywa w każdym razie dzięki za odpowiedź, zwłaszcza że z własnego doświadczenia to wiesz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Dodam, ze wymiana co 15 tysięcy była tam robiona nie wcześniej. Dopiero po zakupie A6C7 jak poczytałem to forum to najpierw się złapałem za głowę widząc, że ludzie wymieniają co 7-8 Tysięcy olej... Myślałem sobie, że trochę to na wyrost ale każdy robi jak uważa z tym, że przy czipowanych autkach częstsza wymiana ma sens no i jak ktoś same miasto robi to też. U mnie 1.9 robił głównie trasy 80% zrobionych kilometrów reszta miasto. Teraz w A6 poprzedni właściciel zmieniał zgodnie z harmonogramem czyli co 30tys ja będę wymieniał co około 20 tysięcy na pewno nie wcześniej niż po 15k bo uważam, ze przy moim stylu jazdy tak będzie ok. Poruszam się dynamicznie ale raczej płynnie nie pale gumy nie przeciągam na biegach. Dynamicznie przyśpieszam do zadanej prędkości i jadę. Gdybym miał non stop miasto korki silnik niedogrzany itp to faktycznie częściej bym zmieniał
- Krzysiek 84
- Moderator
- Posty: 66
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olecko - Suwałki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 22:29
- Lokalizacja: Trutnowo
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Kiedyś kolega mi opowiadał że mechanik mu zalał 10w40 bo silnik już ma trochę lat. Mi jakby tak mechanik powiedział to chyba bym go wyśmiał. Koledze nic się nie działo z silnikiem, od tak o poprostu zalał półsyntetycznym olejem. Po wymianie odczuł różnice że głośniej pracuje itd
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 22:29
- Lokalizacja: Trutnowo
No mój jak kupiłem od niemca chodził ładnie, bardzo ładnie. Później, w sumie pewnie po zmianie oleju na półsyntetyk, tylko po prostu nie zauważyłem tego i myślałem że to "starość", zaczął chodzić głośniej i już nie mruczy jak kiedyś. No nic, zobaczymy jak będę wymieniał, zaleje wtedy 5w40 jakiś syntetyk i porównam sobie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga