Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5]Jaki olej będzie najlepszy?

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 30 cze 2009, 22:04

witam
jak juz ktos wczesniej napisal do 2.5 tdi leje sie tylko olej w pelni syntetyczny i zaden inny olej nawet po przebiegu 500 000 km . :shock:
pamietajcie ze tylko syntetyk w pelni zadba o nasza hydraulike, walki, odme, turbine, itp.

pozdrawiam wszystkich serdecznie <ok>
mariusz

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 30 cze 2009, 22:14

mariusz888 pisze:witam
jak juz ktos wczesniej napisal do 2.5 tdi leje sie tylko olej w pelni syntetyczny i zaden inny olej nawet po przebiegu 500 000 km . :shock:
pamietajcie ze tylko syntetyk w pelni zadba o nasza hydraulike, walki, odme, turbine, itp.

pozdrawiam wszystkich serdecznie <ok>
mariusz
Tak to wiemy tylko czy mogę przejść z pólsyntetyka na fullsyntetyk?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 30 cze 2009, 22:24

jest jakies ryzyko zapocen poniewaz oleje nineralne powoduja ze elementy gumowe puchna a po wlaniu syntetyka wszystko wraca do normy i znow zmniejszaja swaja objetosc.
i z tad moga sie pojawiac wycieki. warto jednak sprobowac jezeli auto ma dlugo sluzyc.
pozdrawiam

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 01 lip 2009, 09:25

nic sie nie stanie zmieniaj smiało
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

TPacu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 08 gru 2008, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: TPacu » 01 lip 2009, 10:55

U mnie auto jeździ już od 60 tysięcy na półsyntetyku, także nie będę ryzykował lania pełnego syntetyku.

Awatar użytkownika
benji1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:21
Lokalizacja: Bytom

Post autor: benji1985 » 01 lip 2009, 20:23

W skład olejów półsyntetycznych wchodzą zarówno mineralne jak i syntetyczne oleje bazowe. Charakteryzują się pośrednimi właściwościami eksploatacyjnymi pomiędzy olejami syntetycznymi a mineralnymi. Zapewniają one lepszą ochronę silników i smarowanie niż oleje mineralne. Przejście na syntetyk nie powinno nic złego wywołać ponieważ semi i full tej samej klasy jakości, mają najczęściej bardzo podobne lub identyczne pakiety dodatków (szczególnie myjących).
-----------------------------

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 02 lis 2009, 15:37

Panowie prosiłbym o poradę, :?:
Mój 2,5 TDI V6 przez 125 000 jeździł (wg. historii ASO)
Na Mobil1 10w40 a później nalano do niego w stacji "garażowej"
Mobil1 5w30 na którym zrobił 9000.
Chciałbym zapytać czy mółbym wrócić na 10W40
oraz jakie mogą być konsekwencje takich zmian.
Proszę o wszelkie uwagi.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 03 lis 2009, 13:16

Andwod szczerze polecam oleje syntetyczne 5w-40 ,nie kombinuj z półsyntetykami ,różnica w cenie żadna więc po co kombinować,no i pamiętaj ze norma to 505.00 (też jest to ważny parametr)

a tak na marginesie (mam wymiane za parę tyś ) chcę ztestować Liqui Moly 5W40 warto to lać bo słyszałem ze to jest b.dobry olej .......

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 06 lis 2009, 08:47

Przeczytałem dziesiątki postów ale chyba nie
trafiłem na właściwe jeśli ktoś mógłby
powiedzieć bo jestem laikiem w sprawie
olejowej a nie chciałbym za chwilę mieć jakiejś
awarii uszczelki czy zatarcia.
Jaki olej zaleca producent bądź też
Jaki olej lać do mojej niuni 2,5 TDI 163kM 134 tyś.km
aby jeździć i o nic się nie martwić.
Chciałbym wybrać jeden olej i się go trzymać
(nieważne koszta i tak niższe będą niż awaria)
Prosiłbym aby polecić mi sprawdzony olej
do mojego silnika z takim przebiegiem.
W chistorii serwisowej ASO jest Mobil 1 10W40
a później poprzedni właściciel nalał 5W30.
Jakiego się trymać :?:

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 06 lis 2009, 09:52

andwod pisze:Przeczytałem dziesiątki postów ale chyba nie
trafiłem na właściwe jeśli ktoś mógłby
powiedzieć bo jestem laikiem w sprawie
olejowej a nie chciałbym za chwilę mieć jakiejś
awarii uszczelki czy zatarcia.
Jaki olej zaleca producent bądź też
Jaki olej lać do mojej niuni 2,5 TDI 163kM 134 tyś.km
aby jeździć i o nic się nie martwić.
Chciałbym wybrać jeden olej i się go trzymać
(nieważne koszta i tak niższe będą niż awaria)
Prosiłbym aby polecić mi sprawdzony olej
do mojego silnika z takim przebiegiem.
W chistorii serwisowej ASO jest Mobil 1 10W40
a później poprzedni właściciel nalał 5W30.
Jakiego się trymać :?:
ja na chwilę obecną mam zalany półsyntetyk i nie mam pojęcia ile na nim jest zrobione bo w niemcowni auto też jeżdżone na półsyntetyku. Niedługo czeka mnie wymiana albo hydrauliki albo silnika. Niezależnie od opcji jaką wybiorę leję ten olej bo już na wielu forach (nie tylko audi) czytałem że na nim silnik pracuje dużo ciszej i jakby płynniej:

motul 8100 x-cess

dodam że aktualny przebieg to 320 kkm oraz że będzie robione na nowo całe uszczelnienie silnika...

P.S. Nie sugerujcie się ceną podaną w tym linku bo można znaleźć z pewnego źródła w cenie innych dostępnych syntetyków.

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 06 lis 2009, 16:49

Nie wiem czy najlepszy. Ale niezależnie od zaleceń producenta w każdym samochodzie stosuję
Mobil 1 5w50 rally formula.

Silniki pracujące na tym oleju charakteryzują się brakiem nagaru (doskonałe właściwości myjące).

Jeżdżę wyłacznie używanymi autami i pierwszą rzecz którą w nich robię po zakupie to "myję" silnik mobilem... tak profilaktycznie zalewam raz - robię 2-3k zlewam i zalewam ponownie świeżym...

najważniejsze to wypłukać nagar... potem ewentualnie rozbierać motorownie jeśli wóz nie podaje... :)

nie ma nic gorszego niz nagar zamiast pierścieni tłokowych :lol:
(chodzi mi tu oczywiscie o jazdę na pół syntetyku lub mineralu lub tfu ... piep^%&*$ CASTROLU :/ który wogóle nie zawiera dodatków myjących)

Mobil stosowałem w autach typowych do "upalania" KJS, trackdaye i nie spotkała mnie nigdy żadna przykra niespodzianka...

Awatar użytkownika
piast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 18 paź 2009, 13:58
Lokalizacja: mazury

Post autor: piast » 06 lis 2009, 17:14

Hej. Ja wiem jedno jezeli audi ktore niema przejechane 500 tys km to tylko mozna lac pelen syntetyk, ja osobiscie mam zalany Mobil 5W50 i robie na nim maksymalnie 10 tys km,dziwi mnie ze nie ktorzy robia po 20 tys km na jednym oleju,a pozniej ktos narzeka ze walki siadaja. :-)


1 Mobil
2 Castrol
3 Reszta

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 06 lis 2009, 18:20

andwod, Olej na półsyntetyk zmienia się wtedy, kiedy silnik jest w takim stanie, że zużywa tego oleju bardzo dużo, albo sa wycieki. [/quote]

w takiej sytuacji to się półremoncik robi a nie zmienia olej 8-)

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 06 lis 2009, 20:55

2,5 TDI ma pracować do śmierci na syntetyku.
Ja stosuję:
Mobil 1 Turbo Diesel 0W40 505.00
Pozdrawiam
Darnok

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 06 lis 2009, 21:14

darnok pisze:2,5 TDI ma pracować do śmierci na syntetyku.
Ja stosuję:
Mobil 1 Turbo Diesel 0W40 505.00
mój na takim jezdził od samego poczatku... ale temp oleju niebezpiecznie dochodziła do 120 stopni przy męskiej jeździe i jak tylko dojechałem do PL przeszedłem na 5w50 ... teraz przy solidnym kacie ledwo do 110 dochodzi :) dłuuugo agrzewa się do książkowych 90 ale swoje parametry z tego co wiem trzyma już od 40-380 st 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga