[A6 C5 2.5]Jaki olej będzie najlepszy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Tak to wiemy tylko czy mogę przejść z pólsyntetyka na fullsyntetyk?mariusz888 pisze:witam
jak juz ktos wczesniej napisal do 2.5 tdi leje sie tylko olej w pelni syntetyczny i zaden inny olej nawet po przebiegu 500 000 km . :shock:
pamietajcie ze tylko syntetyk w pelni zadba o nasza hydraulike, walki, odme, turbine, itp.
pozdrawiam wszystkich serdecznie
mariusz
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
W skład olejów półsyntetycznych wchodzą zarówno mineralne jak i syntetyczne oleje bazowe. Charakteryzują się pośrednimi właściwościami eksploatacyjnymi pomiędzy olejami syntetycznymi a mineralnymi. Zapewniają one lepszą ochronę silników i smarowanie niż oleje mineralne. Przejście na syntetyk nie powinno nic złego wywołać ponieważ semi i full tej samej klasy jakości, mają najczęściej bardzo podobne lub identyczne pakiety dodatków (szczególnie myjących).
-----------------------------
Panowie prosiłbym o poradę, :?:
Mój 2,5 TDI V6 przez 125 000 jeździł (wg. historii ASO)
Na Mobil1 10w40 a później nalano do niego w stacji "garażowej"
Mobil1 5w30 na którym zrobił 9000.
Chciałbym zapytać czy mółbym wrócić na 10W40
oraz jakie mogą być konsekwencje takich zmian.
Proszę o wszelkie uwagi.
Pozdrawiam
Mój 2,5 TDI V6 przez 125 000 jeździł (wg. historii ASO)
Na Mobil1 10w40 a później nalano do niego w stacji "garażowej"
Mobil1 5w30 na którym zrobił 9000.
Chciałbym zapytać czy mółbym wrócić na 10W40
oraz jakie mogą być konsekwencje takich zmian.
Proszę o wszelkie uwagi.
Pozdrawiam
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Andwod szczerze polecam oleje syntetyczne 5w-40 ,nie kombinuj z półsyntetykami ,różnica w cenie żadna więc po co kombinować,no i pamiętaj ze norma to 505.00 (też jest to ważny parametr)
a tak na marginesie (mam wymiane za parę tyś ) chcę ztestować Liqui Moly 5W40 warto to lać bo słyszałem ze to jest b.dobry olej .......
a tak na marginesie (mam wymiane za parę tyś ) chcę ztestować Liqui Moly 5W40 warto to lać bo słyszałem ze to jest b.dobry olej .......
Przeczytałem dziesiątki postów ale chyba nie
trafiłem na właściwe jeśli ktoś mógłby
powiedzieć bo jestem laikiem w sprawie
olejowej a nie chciałbym za chwilę mieć jakiejś
awarii uszczelki czy zatarcia.
Jaki olej zaleca producent bądź też
Jaki olej lać do mojej niuni 2,5 TDI 163kM 134 tyś.km
aby jeździć i o nic się nie martwić.
Chciałbym wybrać jeden olej i się go trzymać
(nieważne koszta i tak niższe będą niż awaria)
Prosiłbym aby polecić mi sprawdzony olej
do mojego silnika z takim przebiegiem.
W chistorii serwisowej ASO jest Mobil 1 10W40
a później poprzedni właściciel nalał 5W30.
Jakiego się trymać :?:
trafiłem na właściwe jeśli ktoś mógłby
powiedzieć bo jestem laikiem w sprawie
olejowej a nie chciałbym za chwilę mieć jakiejś
awarii uszczelki czy zatarcia.
Jaki olej zaleca producent bądź też
Jaki olej lać do mojej niuni 2,5 TDI 163kM 134 tyś.km
aby jeździć i o nic się nie martwić.
Chciałbym wybrać jeden olej i się go trzymać
(nieważne koszta i tak niższe będą niż awaria)
Prosiłbym aby polecić mi sprawdzony olej
do mojego silnika z takim przebiegiem.
W chistorii serwisowej ASO jest Mobil 1 10W40
a później poprzedni właściciel nalał 5W30.
Jakiego się trymać :?:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
ja na chwilę obecną mam zalany półsyntetyk i nie mam pojęcia ile na nim jest zrobione bo w niemcowni auto też jeżdżone na półsyntetyku. Niedługo czeka mnie wymiana albo hydrauliki albo silnika. Niezależnie od opcji jaką wybiorę leję ten olej bo już na wielu forach (nie tylko audi) czytałem że na nim silnik pracuje dużo ciszej i jakby płynniej:andwod pisze:Przeczytałem dziesiątki postów ale chyba nie
trafiłem na właściwe jeśli ktoś mógłby
powiedzieć bo jestem laikiem w sprawie
olejowej a nie chciałbym za chwilę mieć jakiejś
awarii uszczelki czy zatarcia.
Jaki olej zaleca producent bądź też
Jaki olej lać do mojej niuni 2,5 TDI 163kM 134 tyś.km
aby jeździć i o nic się nie martwić.
Chciałbym wybrać jeden olej i się go trzymać
(nieważne koszta i tak niższe będą niż awaria)
Prosiłbym aby polecić mi sprawdzony olej
do mojego silnika z takim przebiegiem.
W chistorii serwisowej ASO jest Mobil 1 10W40
a później poprzedni właściciel nalał 5W30.
Jakiego się trymać :?:
motul 8100 x-cess
dodam że aktualny przebieg to 320 kkm oraz że będzie robione na nowo całe uszczelnienie silnika...
P.S. Nie sugerujcie się ceną podaną w tym linku bo można znaleźć z pewnego źródła w cenie innych dostępnych syntetyków.
Nie wiem czy najlepszy. Ale niezależnie od zaleceń producenta w każdym samochodzie stosuję
Mobil 1 5w50 rally formula.
Silniki pracujące na tym oleju charakteryzują się brakiem nagaru (doskonałe właściwości myjące).
Jeżdżę wyłacznie używanymi autami i pierwszą rzecz którą w nich robię po zakupie to "myję" silnik mobilem... tak profilaktycznie zalewam raz - robię 2-3k zlewam i zalewam ponownie świeżym...
najważniejsze to wypłukać nagar... potem ewentualnie rozbierać motorownie jeśli wóz nie podaje...
nie ma nic gorszego niz nagar zamiast pierścieni tłokowych :lol:
(chodzi mi tu oczywiscie o jazdę na pół syntetyku lub mineralu lub tfu ... piep^%&*$ CASTROLU który wogóle nie zawiera dodatków myjących)
Mobil stosowałem w autach typowych do "upalania" KJS, trackdaye i nie spotkała mnie nigdy żadna przykra niespodzianka...
Mobil 1 5w50 rally formula.
Silniki pracujące na tym oleju charakteryzują się brakiem nagaru (doskonałe właściwości myjące).
Jeżdżę wyłacznie używanymi autami i pierwszą rzecz którą w nich robię po zakupie to "myję" silnik mobilem... tak profilaktycznie zalewam raz - robię 2-3k zlewam i zalewam ponownie świeżym...
najważniejsze to wypłukać nagar... potem ewentualnie rozbierać motorownie jeśli wóz nie podaje...
nie ma nic gorszego niz nagar zamiast pierścieni tłokowych :lol:
(chodzi mi tu oczywiscie o jazdę na pół syntetyku lub mineralu lub tfu ... piep^%&*$ CASTROLU który wogóle nie zawiera dodatków myjących)
Mobil stosowałem w autach typowych do "upalania" KJS, trackdaye i nie spotkała mnie nigdy żadna przykra niespodzianka...
Hej. Ja wiem jedno jezeli audi ktore niema przejechane 500 tys km to tylko mozna lac pelen syntetyk, ja osobiscie mam zalany Mobil 5W50 i robie na nim maksymalnie 10 tys km,dziwi mnie ze nie ktorzy robia po 20 tys km na jednym oleju,a pozniej ktos narzeka ze walki siadaja.
1 Mobil
2 Castrol
3 Reszta
1 Mobil
2 Castrol
3 Reszta
mój na takim jezdził od samego poczatku... ale temp oleju niebezpiecznie dochodziła do 120 stopni przy męskiej jeździe i jak tylko dojechałem do PL przeszedłem na 5w50 ... teraz przy solidnym kacie ledwo do 110 dochodzi dłuuugo agrzewa się do książkowych 90 ale swoje parametry z tego co wiem trzyma już od 40-380 st 8-)darnok pisze:2,5 TDI ma pracować do śmierci na syntetyku.
Ja stosuję:
Mobil 1 Turbo Diesel 0W40 505.00
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga