Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Odma 2.5 tdi v6 150km akn quattro
Autor Wiadomość
kuba03 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKN
Imię: Jakub
Wiek: 20
Dołączył: 20 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Pieniężno
Wysłany: 2018-06-09, 23:06   Odma 2.5 tdi v6 150km akn quattro

Witam! Ostatnio moja audi zaczęła kopcić na niebiesko i z wydechów czuć było spalony olej, podczas jazdy w trasie nie było problemów, ale za to po mieście kopcił dość mocno, doszło do tego stopnia że jak bym nie jechał to zostawiałem niebieską smugę. Szłyszałem że może być to wina odmy. Rozebrałem wypłukałem w benzynie (mam tą odmę z siatką, jakby bandaż z metaliwymi drucikami). Po wyczyszczeniu wszystko pięknie, ani chmurki, ale gdy przejechałem 150km sytuacja zaczyna sie powtarzać. Odmę będe mógł wymienić dopiero za tydzień-dwa. Do tego czasu nie chciałbym zostawiać smugi za sobą. Co zrobić? Jakoś lepiej wyczyścić? Proszę o rady. Dodam że po nawet po wyczyszczeniu zatykając jedną stronę tego filterka ciężko było ustami dmuchnąć tam powietrze przez te sitko, podejżewam że dostała oparów i całkiem spadła jej przepustowość. I jeszcze pytanie czy mogę wymienić tą odmę na tą z lejkami, bo nie mogę tej z siatką znaleźć.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
rtoip_2004 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKN
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 16
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2019-03-01, 20:25   

Cześć! Znajdą się tacy co będą twierdzić, że absolutnie nie!
Ja osobiście przerabiałem temat miesiąc temu. Też myślałem że się nie powinno zakładać nowego typu do starego, ale w swoim AFB z 98 roku miałem szmaciany separator, w AFB i AKN z 2000 roku jest już separator lejkowy ( od konkretnego numeru nadwozia). Rozebrałem oba silniki na części pierwsze i wszystko jest niemalże identyczne (w AKN są inne tłoki w sensie kanały na pierścienie) reszta jest identyko jak AFB. Dodatkowo dodam tylko, że oprócz separatora ważna (jeśli nie ważniejsza) jest membrana znajdująca się obok, przykręcana metalową lub ( w starszym AFB) plastikową osłoną. Ona reguluje balans gazów pomiędzy ciśnieniem a podciśnieniem w układzie odpowietrzania skrzyni korbowej. Reasumując uważam, że z całą pewnością można założyć nowy typ separatora i nic się nie stanie.
 
 
gagi3 


Model: A6 C5
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AFB
Imię: Bartosz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 85
Skąd: polska
Wysłany: 2019-03-05, 07:44   

Jesteś pewny, że to problem odmy? niebieski dym w-g mnie to raczej turbina olej puszcza. Zrobiłeś test odmy za pomocą odkręcenia korka oleju na wolnych obrotach? jak podskakuje oraz jak wyraźnie słychać syk przy odkręceniu to wtedy odma zapchana.

Temat odmy przerabiałem tydzień temu. Olej lał się po silniku jak z butelki, kopcił mi do rozgrzania silnika na biało. Miałem szmacianą i założyłem te z lejkami i wszystko pasuje P&P. 3 godziny roboty pod domem dla niewtajemniczonego i problem wycieków w magiczny sposób ustał.
link do opisu z wymiany zapożyczony z innego forum -->wymiana odmy 2.5tdi AFB
_________________
Przewaga dzięki technologi
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
veite 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Patryk
Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 1
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2019-08-25, 03:33   

Też kilka dni temu przerabiałem odmę, chmurka przy wolnej jezdzie w korku ustała, i nie wycieka juz olej najlabszymi uszczelkami, jak to cisnienie lubi sobie znaleźć hehe. Również zmieniłem z siatkowej na tą z "lejkami" i najwidoczniej działa. Jeszcze pytanie, co do tej osłony metalowej na odme, jest ona ważna ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: