Przekładka z SymphonyII na RNS-D - kilka pytań
Przekładka z SymphonyII na RNS-D - kilka pytań
Koledzy, wczoraj dokonałem przekładki z SymphonyII do RNS-D w swojej poliftowej A6 rok 2001 model 2002. Przeszukiwałem forum i mam już sprzeczne informacje.. Tak więc po kolei.. Po podłączeniu na zasadzie "plug&play" mogę włączyć RNS-D, działa radio itp.
1) Pozostała mi czerwona kostka, której nie mogę nigdzie wpiąć. Z tego co czytałem, czerwona kostka świadczy o braku CAN. Z drugiej strony wyczytałem, że posiadanie SymphonyII świadczy o posiadaniu CAN. Jak to jest w rzeczywistości?
2) Nie działa podświetlenie w RNS-D, nie uruchamia się wraz z przekręceniem kluczyka, nie gasi się po wyciągnięciu kluczyka. Czytałem, że wynika to z braku CAN. Czy w tej sytuacji adapter CAN załatwi sprawę? Z drugiej strony mam BOSE w aucie i działają wszystkie głośniki w przypadku słuchania radia z RNS-D (2x przednie drzwi, tył, tuba(?)).
3) Nie mam komunikatów na FIS'ie, poprzednio z SymphonyII normalnie wyświetlało dane z radia (RDS). W jaki sposób mogę odblokować wyświetlanie komunikatów z Navi? Czy adapter CAN załatwi sprawę? Czytałem także, że jest potrzebny tuner TMC / CAN Gateway, aby było można myśleć o komunikatach na FIS..
Przed chwilą udało mi się dotrzeć do wątku, gdzie mowa o RNS-E. Podobno w autach poliftowych montaż RNS-E jest lepszym pomysłem. Z drugiej strony RNS-E występowało dopiero po 2004 roku, więc do 2004 powinno bezproblemowo latać RNS-D, prawda?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
1) Pozostała mi czerwona kostka, której nie mogę nigdzie wpiąć. Z tego co czytałem, czerwona kostka świadczy o braku CAN. Z drugiej strony wyczytałem, że posiadanie SymphonyII świadczy o posiadaniu CAN. Jak to jest w rzeczywistości?
2) Nie działa podświetlenie w RNS-D, nie uruchamia się wraz z przekręceniem kluczyka, nie gasi się po wyciągnięciu kluczyka. Czytałem, że wynika to z braku CAN. Czy w tej sytuacji adapter CAN załatwi sprawę? Z drugiej strony mam BOSE w aucie i działają wszystkie głośniki w przypadku słuchania radia z RNS-D (2x przednie drzwi, tył, tuba(?)).
3) Nie mam komunikatów na FIS'ie, poprzednio z SymphonyII normalnie wyświetlało dane z radia (RDS). W jaki sposób mogę odblokować wyświetlanie komunikatów z Navi? Czy adapter CAN załatwi sprawę? Czytałem także, że jest potrzebny tuner TMC / CAN Gateway, aby było można myśleć o komunikatach na FIS..
Przed chwilą udało mi się dotrzeć do wątku, gdzie mowa o RNS-E. Podobno w autach poliftowych montaż RNS-E jest lepszym pomysłem. Z drugiej strony RNS-E występowało dopiero po 2004 roku, więc do 2004 powinno bezproblemowo latać RNS-D, prawda?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Odnośnie czerwonej kostki to jeśli masz panel sterowania w tunelu obok ręcznego, to ta kostka jest właśnie od tego. Nie podłączysz jej do rns-d więc zabezpiecz i schowaj za radiem.
Can jest już w każdym modelu poliftowym jeśli się nie mylę.
Odnośnie reszty nie pomogę za bardzo bo sam z tym walczę
(kilka postów niżej jest mój wątek, poczytaj może coś uda ci się zrobić)
Prawdopodobnie obaj potrzebujemy tunera tmc aby wyświetlanie na fis działało.
Znam jednak osoby, które go nie zakładały i przechodząc z SII > RNS-d wyświetla im info na fis
Can jest już w każdym modelu poliftowym jeśli się nie mylę.
Odnośnie reszty nie pomogę za bardzo bo sam z tym walczę
(kilka postów niżej jest mój wątek, poczytaj może coś uda ci się zrobić)
Prawdopodobnie obaj potrzebujemy tunera tmc aby wyświetlanie na fis działało.
Znam jednak osoby, które go nie zakładały i przechodząc z SII > RNS-d wyświetla im info na fis

Dzięki za odpowiedź. Także wydaje mi się, że CAN był już po lifcie.
Przeglądałem masę wątków i coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że brakuje Nam TMC / CAN Gateway, który też parę PLN kosztuje. Kwestia doboru odpowiedniego.. Mój RNS-D to 4B0 035 192 L. Liczniki to 4B0 920 933 G, a więc już z CAN.
No nic, pozostaje mi w sumie skonsultować się z elektrykiem
Mam nadzieję, że na dniach będę mógł korzystać w pełni z uroków RNS-D.
Edited:
Dotarłem do sympatycznego PDF'a zawierającego cały proces upgrade SI / SII do RNS-D i powiem Tobie szczerze, że z informacji tam zawartych wynika, że aby działał FIS w poliftowym aucie należy podłączyć CAN H / L wtyczki 26pin z pinami wtyczki 20pin (jeśli występowało SII wtyczka ta powinna mieć te piny i nie musimy ich prowadzić z liczników). Być może niektórzy mają przejściówki z odpowiednimi wyprowadzeniami i dlatego im FIS od razu działa. Moja przejściówka ma dwa leżące kable z naklejkami CAN H oraz CAN L. Aby działało odpalanie / wyłączanie z zapłonem oraz podświetlenie, wystarczy poprowadzić kabelki z liczników (szara kostka licznika). Kostki dla SII nie zawierają tych pinów niestety. Cóż, wychodzi na to że wszystko jest proste, trzeba sprawdzić
Przeglądałem masę wątków i coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że brakuje Nam TMC / CAN Gateway, który też parę PLN kosztuje. Kwestia doboru odpowiedniego.. Mój RNS-D to 4B0 035 192 L. Liczniki to 4B0 920 933 G, a więc już z CAN.
No nic, pozostaje mi w sumie skonsultować się z elektrykiem

Edited:
Dotarłem do sympatycznego PDF'a zawierającego cały proces upgrade SI / SII do RNS-D i powiem Tobie szczerze, że z informacji tam zawartych wynika, że aby działał FIS w poliftowym aucie należy podłączyć CAN H / L wtyczki 26pin z pinami wtyczki 20pin (jeśli występowało SII wtyczka ta powinna mieć te piny i nie musimy ich prowadzić z liczników). Być może niektórzy mają przejściówki z odpowiednimi wyprowadzeniami i dlatego im FIS od razu działa. Moja przejściówka ma dwa leżące kable z naklejkami CAN H oraz CAN L. Aby działało odpalanie / wyłączanie z zapłonem oraz podświetlenie, wystarczy poprowadzić kabelki z liczników (szara kostka licznika). Kostki dla SII nie zawierają tych pinów niestety. Cóż, wychodzi na to że wszystko jest proste, trzeba sprawdzić

No widzisz... ja już wcześniej doszedłem do tego, że skoro SII chodzi po Canie i ma za to odpowiedzialne piny to można by połączyć piny 7/12 (20pin) z 13/26 (26pin) i teoretycznie ma zadziałać.
Niestety u mnie przynajmniej nie działa o czym pisałem tu --> viewtopic.php?p=680594#680594
Z tym że nie robiłem restartu licznika - nie wiem jakie to ma znaczenie.
W moim przypadku problem leży prawdopodobnie gdzie indziej. Auto mam poliftowe (2004) a radio przedliftowe (nie ma tej gumowanej powierzchni). Przedliftowe radia nie chodzą po canie (chyba?) więc muszę go jakoś "wykodować". Podświetlenie mam i wszystko działa jak należy. Niestety nikt nie potrafi mi pomóc w sprawie rds-->fis / can
Może chociaż tobie się uda :D
Niestety u mnie przynajmniej nie działa o czym pisałem tu --> viewtopic.php?p=680594#680594
Z tym że nie robiłem restartu licznika - nie wiem jakie to ma znaczenie.
W moim przypadku problem leży prawdopodobnie gdzie indziej. Auto mam poliftowe (2004) a radio przedliftowe (nie ma tej gumowanej powierzchni). Przedliftowe radia nie chodzą po canie (chyba?) więc muszę go jakoś "wykodować". Podświetlenie mam i wszystko działa jak należy. Niestety nikt nie potrafi mi pomóc w sprawie rds-->fis / can
Może chociaż tobie się uda :D
Panowie can z rns-d jest na innym protokole, potrzebujecie tuner tmc/can gateway aby poszedl fis, a zeby ruszyc podswietlenie i wlaczanie po kluczyku trzeba podlaczyc kable "analogowo" na odpowiednie piny w rns-d. do tego oczywiscie gale, aby navi nie glupiala.
jak bylo symphony 2, to podswietlenie, gale i +12 trzeba dociagnac, albo spod licznika, albo spod panelu klimy (choc u mnie np. w panelu klimatronika nie bylo gali, choc w schemacie do polifta chyba wystepuje, w przedlifcie jest napewno)
apropo tmc to takie info znalazlem:
4b0-919-894 - to sam tuner tmc.
4b1-919-894 - to can gateway do wyswietlania fisa na zegarach
4b0-919-894 - to tmc i can zarazem
4b0-919-895 - to box do malej navi, tej na fisie, podobno nie zadziala z rns-d
3b0-919-894 - z passata, podobno nie gada z audi.
4d0-919-894 - z a8, podobno chodzi u nas
a idąc za navi-forum.net to takie numery pudelek maja dawac nam rds i strzalki na fis:
8E0 919 895, 8E0 919 895 A, 8E0 919 895 B, 4D0 919 894, 4B1 919 894
jednak patrzac na allegro to 4b1 919 894 wystepowalo jeszcze z literka A oraz B.
ja osobiscie narazie smigam bez tunerboxa...
retrohaq - apropo twojego watku (mialem to sprawdzic u siebie) navi przelicza trase alternatywna, nawet bez tunera tmc. maja tmc potrafi to robic sama bez potrzeby wybierania dlugosci objazdu itp, co swoja droga w tej navi jest tragiczne...
do tego, jak masz bnc, mozzesz sprawdzic czy 4b0-919-895 obluka komunikaty z rns-d na fisa (oczywiscie odlaczajac go od bns i podlaczajac do rns) choc watpie zeby to zdalo egzamin.
jak bylo symphony 2, to podswietlenie, gale i +12 trzeba dociagnac, albo spod licznika, albo spod panelu klimy (choc u mnie np. w panelu klimatronika nie bylo gali, choc w schemacie do polifta chyba wystepuje, w przedlifcie jest napewno)
apropo tmc to takie info znalazlem:
4b0-919-894 - to sam tuner tmc.
4b1-919-894 - to can gateway do wyswietlania fisa na zegarach
4b0-919-894 - to tmc i can zarazem
4b0-919-895 - to box do malej navi, tej na fisie, podobno nie zadziala z rns-d
3b0-919-894 - z passata, podobno nie gada z audi.
4d0-919-894 - z a8, podobno chodzi u nas

a idąc za navi-forum.net to takie numery pudelek maja dawac nam rds i strzalki na fis:
8E0 919 895, 8E0 919 895 A, 8E0 919 895 B, 4D0 919 894, 4B1 919 894
jednak patrzac na allegro to 4b1 919 894 wystepowalo jeszcze z literka A oraz B.
ja osobiscie narazie smigam bez tunerboxa...
retrohaq - apropo twojego watku (mialem to sprawdzic u siebie) navi przelicza trase alternatywna, nawet bez tunera tmc. maja tmc potrafi to robic sama bez potrzeby wybierania dlugosci objazdu itp, co swoja droga w tej navi jest tragiczne...
do tego, jak masz bnc, mozzesz sprawdzic czy 4b0-919-895 obluka komunikaty z rns-d na fisa (oczywiscie odlaczajac go od bns i podlaczajac do rns) choc watpie zeby to zdalo egzamin.
podepne sie
pytanie jest takie co potrzebuje żeby ten zestaw wymienić na duza navi? w aucie z rocznika 2002-2003
edyta
zmiana by miala byc w tym aucie - wstępnie jesli sie okaze ze sie da to sie biore za rozpracowywanie tego auta
![Obrazek]()
te dwie rzeczy na pewno potrzebuje i co jeszcze? wiazka to tam jest czy trzeba całą ciungać ?
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Kod: Zaznacz cały
[u][u]
ponieważ szukam auta i chcial bym z navi ale jest tez sporo ciekawych egzemplarzy z tym symphony cos tam[/u][/u]

pytanie jest takie co potrzebuje żeby ten zestaw wymienić na duza navi? w aucie z rocznika 2002-2003
edyta
zmiana by miala byc w tym aucie - wstępnie jesli sie okaze ze sie da to sie biore za rozpracowywanie tego auta
te dwie rzeczy na pewno potrzebuje i co jeszcze? wiazka to tam jest czy trzeba całą ciungać ?
Ostatnio zmieniony 31 lip 2014, 12:42 przez Taperson, łącznie zmieniany 1 raz.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony 01 sie 2014, 12:20 przez Audi A6 Warsztat, łącznie zmieniany 1 raz.
Warsztat, naprawy Audi A6.
pytanie dodatkowe czy przy takiej opcji wyposażenia jak ponizej
![Obrazek]()
wsadzenie tego z wyświetlaczem kolorowym czyli rns-d jest prostsza opcją tak?
dobrze ja to rozpoznaje??
[ Dodano: 2014-08-02, 16:29 ]
Naprawde nikt nie wie jak to sie ma jedno do drugiego?
dopytam od którego roku powinno byc po CAN i po czym poznać ze jest?
bo nie znam sie na tym zupelnie
wsadzenie tego z wyświetlaczem kolorowym czyli rns-d jest prostsza opcją tak?
dobrze ja to rozpoznaje??
[ Dodano: 2014-08-02, 16:29 ]
Naprawde nikt nie wie jak to sie ma jedno do drugiego?
dopytam od którego roku powinno byc po CAN i po czym poznać ze jest?
bo nie znam sie na tym zupelnie
Powrócę jeszcze do swojego wątku SII -> RNS-D. Wybaczcie, że po czasie kilku miesięcy, jednak zapewne przyda się to innym. Dokonałem kompletnej przekładki i stwierdzam, że:
1) aby działało podświetlenie, odpalanie z kluczykiem i GALA, należy podciągnąć 3 przewody z liczników. Liczniki xxx 920 xxx są poliftowe i będzie bez problemu to działać.
2) aby działała komunikacja z FIS, czyli: RDS na wyświetlaczu oraz piktogramy z nawigacji potrzebny jest Tunerbox lub TMC / CAN Gateway. Wpinamy go w CAN (L, H) pomiędzy RNS-D, a licznikami. Oprócz tego robimy adaptację liczników - należy dodać wartość 4 bodajże na kanale 62, aby FIS widział nawi.
Moja nawigacja ma oznaczenie 4B0 035 192 L i pochodzi z poliftowej A6 identycznej, jaką ja mam (z silnikiem AYM).
Mój Tunerbox ma oznaczenie 4B1 919 894 A i także pochodzi z poliftowej A6 identycznej, jaką ja mam (z silnikiem AYM).
Generalnie trafiłem w idealny stock, jaki był montowany w mojej wersji.
Generalnie sterowniki:
1) 4B0 - nie posiada CAN, a więc nie będą działały piktogramy i RDS,
2) 4B1 - posiada CAN, nie posiada TMC,
3) 4B2 - posiada CAN, posiada TMC.
@Taperson - odpowiedzi na Twoje pytania:
1) na fotce jest SymphonyI, a więc CAN (L oraz H) trzeba będzie pociągnąć z wiązki z liczników, podobnie jak podświetlenie, odpalanie z kluczyka i GALA. Generalnie klimatronik w wersji "świecącej", a więc przedliftowy. Polift był matowy.
2) podepnij się VAGiem i zerknij na oznaczenie liczników. Liczniki polift to xxx 920 xxx, w moim przypadku są to 4B0 920 933 G. U Ciebie zapewne będą liczniki przedliftowe.
Generalnie auta modelowe 2002+ miały SymphonyII oraz były już po lifcie, a więc kilka drobnostek "usprawniono". Jeśli masz jakieś pytania, pisz śmiało.
1) aby działało podświetlenie, odpalanie z kluczykiem i GALA, należy podciągnąć 3 przewody z liczników. Liczniki xxx 920 xxx są poliftowe i będzie bez problemu to działać.
2) aby działała komunikacja z FIS, czyli: RDS na wyświetlaczu oraz piktogramy z nawigacji potrzebny jest Tunerbox lub TMC / CAN Gateway. Wpinamy go w CAN (L, H) pomiędzy RNS-D, a licznikami. Oprócz tego robimy adaptację liczników - należy dodać wartość 4 bodajże na kanale 62, aby FIS widział nawi.
Moja nawigacja ma oznaczenie 4B0 035 192 L i pochodzi z poliftowej A6 identycznej, jaką ja mam (z silnikiem AYM).
Mój Tunerbox ma oznaczenie 4B1 919 894 A i także pochodzi z poliftowej A6 identycznej, jaką ja mam (z silnikiem AYM).
Generalnie trafiłem w idealny stock, jaki był montowany w mojej wersji.
Generalnie sterowniki:
1) 4B0 - nie posiada CAN, a więc nie będą działały piktogramy i RDS,
2) 4B1 - posiada CAN, nie posiada TMC,
3) 4B2 - posiada CAN, posiada TMC.
@Taperson - odpowiedzi na Twoje pytania:
1) na fotce jest SymphonyI, a więc CAN (L oraz H) trzeba będzie pociągnąć z wiązki z liczników, podobnie jak podświetlenie, odpalanie z kluczyka i GALA. Generalnie klimatronik w wersji "świecącej", a więc przedliftowy. Polift był matowy.
2) podepnij się VAGiem i zerknij na oznaczenie liczników. Liczniki polift to xxx 920 xxx, w moim przypadku są to 4B0 920 933 G. U Ciebie zapewne będą liczniki przedliftowe.
Generalnie auta modelowe 2002+ miały SymphonyII oraz były już po lifcie, a więc kilka drobnostek "usprawniono". Jeśli masz jakieś pytania, pisz śmiało.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witam,
Ja mam takie nietypowe pytanie czy można łatwo zamienić RNS-D na Symphony I lub II?
Auto mam z 98 roku i podobno Niemiec po kilku latach zmienil oryginalne radio na rns-d. Wszystko ładnie, cacy gra, nawiguje z tym, że radio rozładowuje mi akumulator. Ciekawe jest to, że pobór prądu po wejściu w spoczynek jest ok (0,02A) dopiero po około 1h prąd wzrasta na 1,3A. Nie zawsze tak jest, chociaż denerwuje mnie to niemiłosiernie bo rozwala mi akumulator, auto odpala ale już kręci słabo.
Czytałem o wyciągnięciu płyty od navi, wyłączeniu TP-MEMO ale nic to nie dało lub nie dałem rady wyłączyć tej funkcji.
Od radia oczekuje dobrego brzmienia BOSE ze zmieniarką na 6 płyt i zwykłego radia, navi mi niepotrzebne bo mam lepsze osobne. Dlatego też wolałbym je zmienić na symphony i mieć spokój.
Z racji roku auta nie mam CAN ale była przeróbka na RNS-D, nie mam komunikatów na FISie anie tunera TMC i na tym mi nie zależy. Czy przeróbka była by na zasadzie wpięcia radia plug & play?
Ja mam takie nietypowe pytanie czy można łatwo zamienić RNS-D na Symphony I lub II?
Auto mam z 98 roku i podobno Niemiec po kilku latach zmienil oryginalne radio na rns-d. Wszystko ładnie, cacy gra, nawiguje z tym, że radio rozładowuje mi akumulator. Ciekawe jest to, że pobór prądu po wejściu w spoczynek jest ok (0,02A) dopiero po około 1h prąd wzrasta na 1,3A. Nie zawsze tak jest, chociaż denerwuje mnie to niemiłosiernie bo rozwala mi akumulator, auto odpala ale już kręci słabo.
Czytałem o wyciągnięciu płyty od navi, wyłączeniu TP-MEMO ale nic to nie dało lub nie dałem rady wyłączyć tej funkcji.
Od radia oczekuje dobrego brzmienia BOSE ze zmieniarką na 6 płyt i zwykłego radia, navi mi niepotrzebne bo mam lepsze osobne. Dlatego też wolałbym je zmienić na symphony i mieć spokój.
Z racji roku auta nie mam CAN ale była przeróbka na RNS-D, nie mam komunikatów na FISie anie tunera TMC i na tym mi nie zależy. Czy przeróbka była by na zasadzie wpięcia radia plug & play?