[S6 C5] Pomoc w podłaczeniu RNSE-> RDS na FIS'ie.
[S6 C5] Pomoc w podłaczeniu RNSE-> RDS na FIS'ie.
Witajcie, mój problem polega na tym, że poprzedni właściciel zmienił navi z RNS'D na RNS'e. Wszystko jest w sumie ok, brakuje mi jedynie wyświetlanych informacji rds na fisie. Niestety nie mogę sobie z tym poradzić, męczyłem się już wiele razy z kodwaniem licznika/radia, według opisów z tego jak i innych for, niestety nic mi się nie udawało. Prosił bym o pomoc jak rozwiązać ten problem.
Pacjent to S6 C5 2000rok AQJ.
Info z VCDS :
4b0 035 192 P
RNS-E HIGH EU H44 0750
0502317 - Kodowanie
WSC : 61930
5 błędów :
00532
00446
00858
00879
01305
Nie wiem czy to coś podpowie, ale działa ori zmieniarka, działa grzanie szyby tylnej, jest nagłośnienie bose.
Dane licznika:
4b0 920 932 P
C5 - vdo d09
02383 - kodowanie
wsc 00000
2 błędy :
01300
01304
Wszystkie kasowane błedy wracają.
Czy jest możliwość połączenia tego z ori telefonem ( nokia ) w schowku, czy do RNSE musi byc inny tel?
Pozdrawiam.
Pacjent to S6 C5 2000rok AQJ.
Info z VCDS :
4b0 035 192 P
RNS-E HIGH EU H44 0750
0502317 - Kodowanie
WSC : 61930
5 błędów :
00532
00446
00858
00879
01305
Nie wiem czy to coś podpowie, ale działa ori zmieniarka, działa grzanie szyby tylnej, jest nagłośnienie bose.
Dane licznika:
4b0 920 932 P
C5 - vdo d09
02383 - kodowanie
wsc 00000
2 błędy :
01300
01304
Wszystkie kasowane błedy wracają.
Czy jest możliwość połączenia tego z ori telefonem ( nokia ) w schowku, czy do RNSE musi byc inny tel?
Pozdrawiam.
Telefon w podłokietniku, foto jego zamieszczę niżej, centralka od telefonu nie powinna być pod tylną kanapą? Jeśli nie, to gdzie w bagażniku?bendzji pisze:miałeś rns-d dx? wywal tuner tmc po którym rns-d komunikował się z licznikiem i podłącz can h i can l bezposrednio do licznika
co do telefonu to masz centralkę w bagażniku a tel w podłokietniku?
Nie wiem jakie było RNS-D, ponieważ auto takie już kupiłem, poprzedni właściciel mówił tylko że zmienił, ale z czego nie wiem.
Foto telefonu i nawi :
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Z rocznika raczej miałeś DX czyli tuner TMC ( zmienia on sygnały z CAN RNS-D na CAN licznika tu masz opis: viewtopic.php?t=72612 ) musiał być.
Powinien się znajdować koło kolumny kierownicy , nad nogami kierowcy ( parę śrub do odkręcenia , znajdziesz opis w poradnikach o dokładaniu tempomatu ) - musisz wypiąć kostkę bo tam wchodzą sygnały CAN z radia i z licznika i je połączyć.
Oczywiście sprawdź przy radiu i przy liczniku czy tam te przewody są. Tu masz pomocny temat: http://www.gpsmagazine.com/2010/03/audi ... Lqz1izcDFI i tu: https://penti.org/~harald/audi/RNS.pdf
Co do telefonu muszę sprawdzić w schematach jak on łączy się z radiem i sprawdzić rozpiskę RNS-E.
Ty masz autko z Kanady? Bo kodowanie licznika by na to wskazywało:02383
02 - kontrolka pasów bezpieczeństwa , 3 - Kraj Kanada , 8 - 8 cylindrów , 3 - 8 cylindrowa benzyna
I wrzucaj na przyszłość kody z opisami bo mało ko zna je na pamięć
Powinien się znajdować koło kolumny kierownicy , nad nogami kierowcy ( parę śrub do odkręcenia , znajdziesz opis w poradnikach o dokładaniu tempomatu ) - musisz wypiąć kostkę bo tam wchodzą sygnały CAN z radia i z licznika i je połączyć.
Oczywiście sprawdź przy radiu i przy liczniku czy tam te przewody są. Tu masz pomocny temat: http://www.gpsmagazine.com/2010/03/audi ... Lqz1izcDFI i tu: https://penti.org/~harald/audi/RNS.pdf
Co do telefonu muszę sprawdzić w schematach jak on łączy się z radiem i sprawdzić rozpiskę RNS-E.
Ty masz autko z Kanady? Bo kodowanie licznika by na to wskazywało:02383
02 - kontrolka pasów bezpieczeństwa , 3 - Kraj Kanada , 8 - 8 cylindrów , 3 - 8 cylindrowa benzyna
I wrzucaj na przyszłość kody z opisami bo mało ko zna je na pamięć

bendzji, dziękuje za pomoc, dopiero wróciłem z zagranicy i jestem w stanie coś zerknąć przy aucie, klucze do wyjęcia nawi ogarnąłem i może jutro coś zerknę.
Pojawił mi się kolejny problem, tak z miesiąc wcześniej, ale jako że nie miałem za dużo czasu nie mogłem go opisać, mianowicie pewnego wieczoru podczas jazdy zgasło mi podświetlanie klawiszy nawi...
i tak już zostało, do tego nie gaśnie i nie zapala się przy przekręcaniu kluczyka, co jakieś 30 minut się wyłącza.. czytałem, szukałem, kombinowałem z kodowaniem jak i z kodami w kanalach 60, 61 i 62 i niestety nic to nie pomagało.. albo z fisa znikały całkowicie komunikaty, albo była np. kontrolka poziomu oleju.
Pojawił się dodatkowy bład w liczniku :
01311 information data bus - faulty
spisałem jeszcze numer licznika i nawi:
licznik
4b0 920 932P
naw
4b0 035 192p
Z tego co wiem to z niemiec.bendzji pisze:
Ty masz autko z Kanady? Bo kodowanie licznika by na to wskazywało:02383
02 - kontrolka pasów bezpieczeństwa , 3 - Kraj Kanada , 8 - 8 cylindrów , 3 - 8 cylindrowa benzyna
Pojawił mi się kolejny problem, tak z miesiąc wcześniej, ale jako że nie miałem za dużo czasu nie mogłem go opisać, mianowicie pewnego wieczoru podczas jazdy zgasło mi podświetlanie klawiszy nawi...
i tak już zostało, do tego nie gaśnie i nie zapala się przy przekręcaniu kluczyka, co jakieś 30 minut się wyłącza.. czytałem, szukałem, kombinowałem z kodowaniem jak i z kodami w kanalach 60, 61 i 62 i niestety nic to nie pomagało.. albo z fisa znikały całkowicie komunikaty, albo była np. kontrolka poziomu oleju.
Pojawił się dodatkowy bład w liczniku :
01311 information data bus - faulty
spisałem jeszcze numer licznika i nawi:
licznik
4b0 920 932P
naw
4b0 035 192p
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "
Avant 2.2Turbo quattro
Audi S6 Avant 4.2 quattro
Audi Coupe quattro 2.8
Audi 80 b2 quattro 1.8
Avant 2.2Turbo quattro
Audi S6 Avant 4.2 quattro
Audi Coupe quattro 2.8
Audi 80 b2 quattro 1.8
Dziwne, nie chce mi się wierzyć że samo coś pomotało sie z kablami, wcześniej było ok a tu nagle lipa, nic nie dotykałem. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale u mnie podświetlanie nawi nie miało regulacji ściemniania jak reszta podświetlen w aucie, od zera do połowy podświetlenia nic nie podświetlało, od połowy w góre na maxa ( klawisze w rnse ).bendzji pisze:Objawy wskazują na brak komunikacji CAN między licznikiem a RNS - musisz sprawdzić okablowanie
Ostatnio mniej więcej w podobnym czasie zapalił mi się bład poziomowania xenonów ( błąd tylnego czujnika ) i zdarzało się to sporadycznie, teraz już błąd świeci się na stałe, zmieniłem czujnik na używany ale jest to samo - może to mieć ze sobą jakiś związek? Dodam że moduł pod nogami kierowcy oglądałem i jest sucho jak pieprz.
Wyciągnąłem teraz u siebie po raz pierwszy rnse - masakra z kablami.
Porobiłem trochę zdjęc i to tyle co mogę pokazać, zminiłem kodowanie w kanale 62 z 5 na 21 i po za tym że nie ma już błedu z komunikacją BUS nic więcej się nie zmieniło - gaśnie co 30min, nie włącza/wyłącza się z kluczykiem, nie ma podświetlania ani godziny z licznika.
Teraz foto kabli i kostek ;
To wyżej to kostki nigdzie nie podłączone - na tej jedno pinowej brązowej jest stałe +12.
Proszę o porady bo już mi ręce opadają.
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "
Avant 2.2Turbo quattro
Audi S6 Avant 4.2 quattro
Audi Coupe quattro 2.8
Audi 80 b2 quattro 1.8
Avant 2.2Turbo quattro
Audi S6 Avant 4.2 quattro
Audi Coupe quattro 2.8
Audi 80 b2 quattro 1.8
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
niezły sajgon 
masz chyba emulator can bus może padł? - teoretycznie przy rns-e niepotrzebny bo can masz w liczniku , wywaliłbym go i połączył radio z licznikiem bezpośrednio
poszukaj w Google poradników o montażu Rns-e w C5 - będą rozpiski kostek itd. posprawdzałbym wg bich wszystko i zrobił porządek z kablami

masz chyba emulator can bus może padł? - teoretycznie przy rns-e niepotrzebny bo can masz w liczniku , wywaliłbym go i połączył radio z licznikiem bezpośrednio
poszukaj w Google poradników o montażu Rns-e w C5 - będą rozpiski kostek itd. posprawdzałbym wg bich wszystko i zrobił porządek z kablami
Tak to wygląda, nie wiem bo to auto już tak kupiłem, a licznik z 2000roku nie jest za stary ?bendzji pisze:masz chyba emulator can bus może padł? - teoretycznie przy rns-e niepotrzebny bo can masz w liczniku , wywaliłbym go i połączył radio z licznikiem bezpośrednio
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "
Avant 2.2Turbo quattro
Audi S6 Avant 4.2 quattro
Audi Coupe quattro 2.8
Audi 80 b2 quattro 1.8
Avant 2.2Turbo quattro
Audi S6 Avant 4.2 quattro
Audi Coupe quattro 2.8
Audi 80 b2 quattro 1.8
wez zrob 2 przewody
9 - CAN High
10 - CAN Low
z navi do licznika
na 5 i 6 pin w szarej kostce licznik
te 2 piny odpowiadaja za podswietlenie przyciskow i wskazan na fisie
i trza zakodowac navi odpowiednio
a co do licznika mozesz miec to co ja
viewtopic.php?t=47888
9 - CAN High
10 - CAN Low
z navi do licznika
na 5 i 6 pin w szarej kostce licznik
te 2 piny odpowiadaja za podswietlenie przyciskow i wskazan na fisie
i trza zakodowac navi odpowiednio
a co do licznika mozesz miec to co ja
viewtopic.php?t=47888
Panowie, nie wiem czy odpowiedni temat, ale
mam u siebie w A6 (końcówka 2002 roku) radyjko RNS-D
chciałbym wrzucić RNS-E, co będę potrzebował do takiego zabiegu? dużo ewentualnie dłubania jest z taką zmianą? RDS na liczniku będzie śmigał, czy raczej trzeba będzie przekodować coś?
mam u siebie w A6 (końcówka 2002 roku) radyjko RNS-D
chciałbym wrzucić RNS-E, co będę potrzebował do takiego zabiegu? dużo ewentualnie dłubania jest z taką zmianą? RDS na liczniku będzie śmigał, czy raczej trzeba będzie przekodować coś?
--
Filozofia turbo: Im szybciej jedziesz, tym szybciej jedziesz.
Filozofia turbo: Im szybciej jedziesz, tym szybciej jedziesz.
ADAMS91 -
tak jest trochę zabawy, ale jest to do zrobienia no i warto się pobawić, w dużym skrócie:
1. Kupujesz 3 adaptery
a) przejściówka RNS-E - RNS-D znajdziesz za pomocą google, powinni ją mieć w większości sklepów z radiami i elektroniką, w sklepie mogą nie wiedzieć o co chodzi, ale to są 2 standardy.
b) adapter do anteny FM (tu uwaga jest kilka musisz wyciągnąć RNS-D i zobaczyc co masz i dokupić odpowiedni)
c) adapter do anteny GPS
2. Potrzebujesz schematy RNS-E i RNS-D oraz licznika choć kilka postów wyżej masz na temat licznika informację.
3. Musisz parę kabli poprzekładać w zakupionej wcześniej przejściówce.
4. Dodatkowo żeby FIS oraz podświetlenie działało musisz podłączyć się pomiędzy TMC tunerem a licznikiem do radia w piny CAN-H i CAN-L, konkretne piny znajdziesz na schematach licznika i RNS-E, tu uwaga jeżeli odepniesz od TMC tunera kable to wywali ci błąd np spalonych żarówek, najłatwiej użyć złączki mostkującej i podciągnąć 2 kable do radia.
5. Kodowanie jeżeli przy rns-d wyświetlają ci się informacje na fisie to dodatkowego kodowania licznika. Jeżeli chodzi o kodowanie rns-e to kwestia skąd pochodzi radio jeżeli z A6 nie powinno być problemu (ja nie miałem przy takiej samej przekładce w audi 2002)
Schematy licznika, rns-d rns-e znajdziesz w Elsie, tutoriale w internecie też je mają ale te w elsie są bardziej dokładne i dopasowane do twojego przypadku.
tak jest trochę zabawy, ale jest to do zrobienia no i warto się pobawić, w dużym skrócie:
1. Kupujesz 3 adaptery
a) przejściówka RNS-E - RNS-D znajdziesz za pomocą google, powinni ją mieć w większości sklepów z radiami i elektroniką, w sklepie mogą nie wiedzieć o co chodzi, ale to są 2 standardy.
b) adapter do anteny FM (tu uwaga jest kilka musisz wyciągnąć RNS-D i zobaczyc co masz i dokupić odpowiedni)
c) adapter do anteny GPS
2. Potrzebujesz schematy RNS-E i RNS-D oraz licznika choć kilka postów wyżej masz na temat licznika informację.
3. Musisz parę kabli poprzekładać w zakupionej wcześniej przejściówce.
4. Dodatkowo żeby FIS oraz podświetlenie działało musisz podłączyć się pomiędzy TMC tunerem a licznikiem do radia w piny CAN-H i CAN-L, konkretne piny znajdziesz na schematach licznika i RNS-E, tu uwaga jeżeli odepniesz od TMC tunera kable to wywali ci błąd np spalonych żarówek, najłatwiej użyć złączki mostkującej i podciągnąć 2 kable do radia.
5. Kodowanie jeżeli przy rns-d wyświetlają ci się informacje na fisie to dodatkowego kodowania licznika. Jeżeli chodzi o kodowanie rns-e to kwestia skąd pochodzi radio jeżeli z A6 nie powinno być problemu (ja nie miałem przy takiej samej przekładce w audi 2002)
Schematy licznika, rns-d rns-e znajdziesz w Elsie, tutoriale w internecie też je mają ale te w elsie są bardziej dokładne i dopasowane do twojego przypadku.
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 674
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Na dniach będę zmieniał rns-d na rns-e (zakupiłem tanio
) i ciekaw jestem czy u mnie też będzie ten problem z licznikiem.

Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.