Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa włącznika świateł awaryjnych i kierunkowskazów
Autor Wiadomość
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 401 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6611
Skąd: Września
Wysłany: 2014-12-09, 20:38   Naprawa włącznika świateł awaryjnych i kierunkowskazów

W związku z usterką włącznika świateł awaryjnych/kierunkowskazów – kierunkowskazy u mnie świeciły się na stałe po wybraniu manetką – zacząłem poszukiwać rozwiązania problemu.

Znalazłem poradnik o czyszczeniu styków przekaźnika na płytce włącznika.
Zabrałem się do pracy i zdziwiłem się, gdy wnętrze mojego włącznika różniło się od tego w znalezionych artykułach – u mnie przekaźniki awaryjnych i kierunkowskazów były innego typu, całkowicie zabudowane.
Po otwarciu plastikowej obudowy małego przekaźnika , oczyściłem styki, ale pomogło na chwilę , po paru mignięciach przekaźnik się zawieszał.

W poszukiwaniu używanego włącznika na miejscu natrafiłem na ceny zaporowe ok. 120-150 zł ( na Allegro znalazłem tańsze nawet za 30 zł),
nowy zamiennik w IC 120 zł, oryginalny w ASO ok.200 zł.

Dla zainteresowanych opis wyjść przekaźnika/wtyczki w instalacji , może być pomocny w poszukiwaniu usterki:

pin 1 - oznaczony AK , do licznika pin 16 niebieska kostka - tylko w autach z hakiem holowniczym
pin 2 - oznaczony 75 , bezpiecznik S 2 - napięcie do zasilania kierunkowskazów
pin 3 - oznaczony 49a - wyjście napięcia z przekaźnika do manetki kierunkowskazów
pin 4 - oznaczony 58 - napięcie do podświetlenia przycisku z bezpiecznika S 231
pin 5 - oznaczony WL - wyjście napięcia z przekaźnika awaryjnych na lewą stronę
pin 6 - oznaczony ZV - do modułu centralnego zamka
pin 7 - oznaczony WR - wyjście napięcia z przekaźnika awaryjnych na prawą stronę
pin 8 - oznaczony AB - do sterowników silnika , airbag i centralnego zamka
pin 9 - oznaczony 31 - masa
pin 10 - oznaczony 30 - napięcie stałe z akumulatora z bezpiecznika S 239

Po namyśle stwierdziłem, że może wystarczy wymienić ten przekaźnik na płytce, ponieważ działanie awaryjny wykluczało inną usterkę. A zresztą po wymianie przekaźnika powinien on działać równie długo jak z fabryki. Jako ciekawostkę podam, że producent podaję trwałość przekaźnika na 100, 000 użyć?


Na szczęście na obudowie nie zamazano napisów – ten przekaźnik to OMRON G8N-1 – koszt około 10-12 zł. Znalazłem bez problemu w sieci.



Nigdzie nie znalazłem opisu jak się za to zabrać, więc stworzyłem mały poradnik jak zdemontować włącznik z tunelu środkowego i wymienić przekaźnik. Myślę, że każdy, kto ma minimalne pojecie o lutowaniu powinien sobie poradzić.

Potrzebne rzeczy:
- płaskie śrubokręty
- lutownica i cyna
- odsysarka do cyny – ja mam najprostszą

I to właściwie wszystko.


DEMONTAŻ Z AUTA NA PRZYKŁADZIE A6 C5

Najpierw ściągamy ramkę ozdobną dookoła przycisków i uchwytu na kubek. Trzyma się na 6 metalowych zatrzaskach w miejscach zaznaczonych na zdjęciu. Wystarczy delikatnie podważyć od dołu i pociągnąć do siebie.
Na pewno część tych uchwytów urwie się od ramki, można je przykleić klejem albo na gorąco lutownicą. Potem ściągamy zaślepki przycisków ( koło ESP).


Następnym krokiem jest wyciągniecie uchwytu kubka i panelu przycisków. Są one zamocowane na wcisk, wystarczy podważyć blaszki w miejscach zaznaczonych na zdjęciach i wysunąć do siebie. Potem rozłączamy kostki.





W ramkach zaznaczyłem stopnie, na których opierają się blaszki. W czerwonej ramce wtyczka od oświetlenia uchwytu na kubki.



Teraz zabieramy się do wyciągania włącznika awaryjnych. Należy wsunąć płaskie wkrętaki po obu stronach i starać się równocześnie podważać obracając nimi.




W końcu włącznik wysunie się, jest zamontowany na wcisk, trzymają go dwie metalowe blaszki. Potem rozpinamy wtyczkę i gotowe.




ROZMONTOWANIE WŁĄCZNIKA I WYMIANA PRZEKAŹNIKA


Najpierw należy ściągnąć osłonę z symbolem awaryjnych. Wystarczy podważyć z obydwu stron.



Po jej demontażu



Dalej musimy dostać się do płytki włącznika. Podważamy obudowę po obydwu stronach, zsuwamy całość uważając na podstawkę diod LED trójkąta i sprężynki przycisku.




Wygląd wnętrza

W czerwonej ramce przekaźnik kierunkowskazów ( otwarty wcześniej do czyszczenia), w zielonej awaryjnych



Od strony płytki PCB z zaznaczonymi wyjściami przekaźnika:


Zabieramy się do wymiany, rozgrzewamy wyjścia lutownicą i odsysamy aż uzyskamy widoczne nóżki niezespojone z płytką:



Wyciągamy przekaźnik z płytki bardzo delikatnie, aby nie pozrywać ścieżek. Włącznik awaryjnych bez przekaźnika:



Musimy teraz delikatnie przyciąć nóżki naszego zamiennika ( nie jest to konieczne ale obawiałem się że będą haczyć przy składaniu o obudowę.
Po lewej fabryczny, po prawej nowy:




Następnie montujemy przekaźnik, lutujemy połączenia i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Warto sprawdzić przed złożeniem obudowy czy nasza naprawa była skuteczna – u mnie się powiodła i cieszę się z działających kierunkowskazy – koszt około 18 zł z wysyłką




Link do Zrób to Sam w formie PDF - plik na chomiku xoslox
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 852
Skąd: TOS
Wysłany: 2014-12-09, 20:57   

Michał, PDF-y nie wchodzą jako załączniki na forum. Jedynie zip i to do 250 kb chyba. Musisz dać na jakiś zewnętrzny host - możesz mi podesłać a ja wrzucę na chomika. Ewentualnie Ty gdzieś wrzuć. Jest jeszcze opcja by admin/moderator wrzucił Twój plik do forumowej bazy Download i z tego miejsca zlinkujesz tutaj ;)

Co do poradnika - dobra robota ! <okok>
_________________

 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 401 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6611
Skąd: Września
Wysłany: 2014-12-09, 21:06   

A czemu jest napisane że plik ściągnięto 14 razy?

Daj mail na PW :)

[ Dodano: 2014-12-09, 21:41 ]
Poprawiłem - załącznik usunięty i dodano link zewnętrzny do PDF
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
szalony 



Model: S6 C8
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2018
Skrzynia: S-tronik
Imię: Robert
Pomógł: 90 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 3648
Skąd: Beskid Śląski
Wysłany: 2014-12-10, 07:47   

bendzji, świetny opis <brawo>
 
 
mrkid1 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Bartek
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 16
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-01-10, 19:49   

Ja w prawdzie sam próbowałem naprawić u siebie przerywnik. Jeszcze ten starszego typu gdzie są 2 x przerywacze dla kierunków i awaryjnych. Niestety smarowanie czyszczenie i doginanie blaszek nic nie dało więc skończyło się na nowym oryginał w promocji 210 PLN LOL za to na wymianie zaoszczędziłem bo jest banalnie prosta :P
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 401 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6611
Skąd: Września
Wysłany: 2015-01-10, 20:36   

Zrobiłbyś zdjęcia tego starego typu - może można wpasować ten nowszy przekaźnik
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mrkid1 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Bartek
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 16
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-01-11, 11:04   

Trochę się naczytałem ta ten temat na konkurencyjnych forach. Z tego co tam wyczytałem to jest jakaś możliwość, ale trzeba było wylutowywać i wlutowywać itp. Co przekraczało moje możliwości. Mogłem poczyścić po doginać, ale już bawiłem się ze sterownikiem ABS i spierrr... do końca:P chciałem zaoszczędzić parę stówek ostatecznie koszt wyniósł mnie 700PLN ;)
 
 
SoloZiP 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BES
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 220
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-01-14, 16:41   

Podobno da się naprawić jakoś ten przekaźnik bez jego wymiany, doginając tylko jakieś blaszki. Znalazłem na forum temat w którym jest link do takiej instrukcji ale jest na chomiku i trzeba płacić za pobranie.

http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=49065

Może ktoś wie o które blaszki chodzi i co dokładnie trzeba z nimi zrobić?
 
 
mrkid1 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Bartek
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 16
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-01-14, 22:04   

Gdzieś znalazłem darmowy tutorial zaraz poszukam. Mi czyszczenie i podginanie blaszek nic nie dało. Może nieumiejętnie to robiłem ;)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 401 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6611
Skąd: Września
Wysłany: 2015-01-16, 22:26   

Budowa tej starszej wersji jest inna - wygląda że są dwa przekaźniki pojedyncze , możliwe że też są dostępne oddzielnie ,

Ja próbowałem wyczyścić ten przekaźniczek , stąd rozerwana jego obudowa na jednym ze zdjęć - niestety pomogło na 5 minut

One się po prostu zużywają , jak podałem w pierwszym poście - producent określa trwałość na ok 100000 cykli
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
SoloZiP 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BES
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 220
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2015-01-19, 13:33   

Dokładnie starsza wersja wygląda inaczej, a konkretnie tak:



(troche kiepskie zdjęcie niestety lepszego nie znalazłem a sam zapomniałem zrobić zdjęcie)

Po lewej stronie jest przekaźnik od kierunkowskazów (ma tylko 1 styk) po prawej od awaryjnych (2 styki). Problem polega na tym że na stykach pojawia się dość spora warstwa jakiegoś nalotu co powoduje że styki cały czas są połączone (lub czasem sklejają się co jakiś czas) więc kierunki cały czas świecą. Wymontowałem przekaźnik przeczyściłem złożyłem i zamontowałem, było dobrze ale tylko przez jakieś 1,5 dnia. Wyjąłem jeszcze raz i zobaczyłem że na stykach znów zrobił się nalot a gdy ruszałem tą blaszką to ona czasem przyklejała się do styku i nie chciała odbijać (dlatego kierunkowskazy raz działały raz nie). Ponownie przeczyściłem styki tym razem o wiele dokładniej (ja użyłem malutkiego wkrętaka do zeskrobania tego nalotu potem jeszcze wyciąłem kawałeczek papieru ściernego i poszurałem tam ile się dało) do tego odgiąłem troszkę styki (żeby przerwa między nimi była większa). Generalnie jest tam bardzo mało miejsca i dostęp jest kiepski ale da się to doczyścić, przyda się też jakaś lupa żeby dokładnie obejrzeć styki. Robiłem to w sobotę od tamtej pory zrobiłem jakieś 300 km i narazie jest OK.
 
 
Luk84 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: ADAM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 34
Skąd: POMORSKIE
Wysłany: 2016-01-29, 23:18   

Witam

Podłączam się pod temat,instrukcja dojścia do przekaźnika BARDZO POMOCNA.

Dzięki temu próba naprawy poszła mi bardzo szybko, ale pomogło to na 1 dzień. Ze swojej strony mogę dodać, że jeśli ktoś chce tylko podgiąć blaszki to po wyjęciu przekaźnika można go rozebrać "od tyłu" wtedy nie trzeba rozpierać całego a dojście jest dobre a dużo mniej potem problemu ze złożeniem całego przekaźnika.

Ja rozebrałem cały, podgiąłem blaszki przesmarowałem środkiem typu kontakt ale cały zabiegł pomógł na 1 dzień.

Kupię teraz zamiennik z allegro i dam znać jak działa
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 401 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6611
Skąd: Września
Wysłany: 2016-01-30, 00:31   

U mnie po wymianie samego przekaznika dziala do dzis <okok>
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
norx 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: Norbert
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-26, 14:53   

Fajny topic bendzji, skorzystałem.
Dodam tylko, że ja mam wersję poliftową i zgodnie z instrukcją wymieniłem przekaźnik od kierunkowskazów na typ/model HFKA 012-1ZST - działa idealnie, a zaledwie kilka PLN w internetach za to wołają :] Jest to zamiennik identyczny wymiarami i parametrami, więc pasuje jak ulał. <okok>
 
 
bendzji 



Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Michał
Pomógł: 401 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6611
Skąd: Września
Wysłany: 2017-04-26, 21:23   

nawet milej dla ucha klika ;)

rzeczywiście identyczny:
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN Są: A4 B5 1.8T TIP , Ford Smax 2.0TDCI automat
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: