Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Xenony drugie pytanie!

Nadwozie
Awatar użytkownika
arturro_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 07 lut 2008, 20:16
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: B-stok

Post autor: arturro_A6 » 12 gru 2008, 17:23

MISIEK_A6 pisze:Pozatym gdy reflektor jest zabrudzony xenony sie szybciej zużywają...
hihi kolejny mit :?: :-)
ksenon jako intensywne swiatlo jest "podatny" na zalamywanie sie promienia swiatla przez wszelakie zabrudzenia, poprostu jak szklo jest brudne ksenon oslepia, stad przepis o spryskach (min. dlatego kategorycznie nie powinno sie montowac hidow do ryflowanych reflektorow).

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 13 gru 2008, 01:56

arturro_A6 pisze:
hihi kolejny mit :?: :-)
ksenon jako intensywne swiatlo jest "podatny" na zalamywanie sie promienia swiatla przez wszelakie zabrudzenia, poprostu jak szklo jest brudne ksenon oslepia, stad przepis o spryskach (min. dlatego kategorycznie nie powinno sie montowac hidow do ryflowanych reflektorow).
arturro_A6 racja w 100%,ale spryskiwacze muszą być przy ksenonach,mówię z własnego i nie tylko doświadczenia,bo przy przeglądzie diagnostek poprosił mnie o demo czy działają,pech chciał,że miałem końcówkę płynu do spryskiwaczy,na szyby dawało,a na lampy nie,bo pompa do sprys. lamp potrzebuje mieć określony stan,bo daje pod b.duzym ciśnieniem...no i co?no i pan zabrał dowód,musiałem jechać po płyn i dopiero mi podbił,jak zobaczył,ze spryskiwacze działają.A moim 2 kolesiom policja zabrała dowody,za ich brak przy przeróbkach na ksenony,u nas za Hidy też trzepia niemiłosiernie,bo mówi się o tym,nie wiem jak to stwierdzają,że za mocne,ale to ich zawód.A co do czujników poziomu,bo wcześniej był temat,to są one na podłożnicy z przodu...kiedyś tu czytałem,jak ktoś pisał,że są też z tyłu <piwo> ,no u mnie akurat nie ma,he,he

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 15 gru 2008, 14:21

FAÂŁDZIK pisze:misiak78, pytałeś o spryskiwacze, z tego co słyszałem to są potrzebne wtedy, gdy założysz zbyt mocne żarówki, chyba powyżej 7000 lux, zadaniem spryskiwacza jest chłodzenie klosza lampy
ale dodam, że słyszałem od znajomego policjanta, że będą sprawdzane auta z ksenonami, tzn. chodzi o te kupowane na allegro z przetwornicami, jeśli są ori montowane fabrycznie to OK ale instalowane samemu będą zakazane, ma to zapobiec bezmyślnemu zakładanie złego oświetlenia, które oślepia kierowców
Spryskiwacz przy xenonach jest poto aby utrzymać klosz w czystości gdyż zabrudzony powoduje, że światło się rozprasza i oślepia pozostałych użytkowników drogi.
Reflektory samochodowe mają określony kierunek świecenia. Niemało na Polskich drogach aut z reflektorami z "anglików" które oświetlają lewe pobocze powodując oślepianie nawet kiedy są dobrze ustawione - koszmar!!

A za poróbki i przeróbki oraz "angliki" powinni ścigać. To zwykłe chamstwo myśleć tylko o sobie.
I finał
Pozdrawiam darnok

Awatar użytkownika
arturro_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 07 lut 2008, 20:16
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: B-stok

Post autor: arturro_A6 » 15 gru 2008, 15:43

greg25 pisze:Chociaż mercedes swego czasu popełnił podobny czyn montując xenon (co prawda 4300k) do reflektora z ryflowana szybą
ale zalamania i cala projekcja klosza byla pod ksenon wiec wszystko bylo OK, nalezaloby zastanowic sie czym rozni sie ryflowany reflektor od gladkiego, mianowicie tym ze w ryflowanym za kierunek padania stumienia swiatla odpowiadaja przetloczenia na kloszu (odblysnik jest tylko lustrem) natomiast w gladkim reflektorze za kierunek padania snopu swiatla odpowiada odblysnik specjanie w tym celu zaprojektowany.
i teraz jesli w fazie projektowania klosz jest pod zarowke H to nigdy nie bedzie on spelnial norm jesli zapakujemy tam HawnoIDno.

MISIEK_A6

Post autor: MISIEK_A6 » 15 gru 2008, 17:51

greg25, z ciekawości jakie masz HID-y? Wiem ,że censored miał xenony ale spryskiwaczy na pewno nie... Ile masz Kelvinów?

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 15 gru 2008, 18:06

Dołączę do tematu, w moich okolicach z reguły za ksenony się nie goni :lol: chodzi o to żeby w aucie była soczewka, ksenon o normalnej ilości K a nie niebieskiej itp. no i nie oślepiało i wtedy jest OK, nie wiem jak jest w innych rejonach. Generalnie jeździjcie na takim oświetleniu jakie chcecie aby samochód przed Wami miał w nocy :oops: chyba trochę zakręciłem.A co powiecie na gostka w Audi 80, zwykłe lampy typ H4 i ksenony 7300K :?: Dawało po oczach nawet w dzień :lol:

MISIEK_A6

Post autor: MISIEK_A6 » 15 gru 2008, 18:35

Tak tylko wątpie ,że doczepią sie do A6... Przecież Soczewka nie razi... W starych lampach sie zgodze... Jeszcze zaden z kumpli mi nie powiedział ,że raze... Wystarczy dobrze wyregulować... Równie dobrze zwykła żarówka podniesiona za wysoko bedzie raziła... Standardowe orginalne xenony też raża... pomimo samopoziomujących sie reflektorów :evil:

Awatar użytkownika
arturro_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 07 lut 2008, 20:16
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: B-stok

Post autor: arturro_A6 » 16 gru 2008, 08:30

MISIEK_A6 pisze:Standardowe orginalne xenony też raża... pomimo samopoziomujących sie reflektorów
tu sie nie zgodze bo nie ma takiej mozliwosci, ostatnio na innym forum toczy sie dyskusja na ten temat wiec wkleje swoja wypowiedz:
mysle ze tu chodzi bardziej o aspekt "psychologiczny" tj. przecietny polski kierowca (i nie tylko polski) przyzwyczajony jest do swiatla zoltego niezbyt intensywnego i teraz widzac barwe biala skupia na niej swoj wzrok i odczuwa efekt oslepiania, do tego dochodzi sprawa ze wiekszosc ksenonow jest na soczewce ktore skupiaja na malej przestrzeni ostre swiatlo i mamy efekt wypalania siatkowki
producenci aut wymyslaja rozne chwyty aby zminimalizowac ten efekt min ringi w bmw, pierscienie w fordzie ale zawsze kierowcy beda narzekac ze ksenony oslepiaja choc badania wyraznie wykazuja ze nie ma takiej mozliwosci (oczywiscie mowa tu caly czas o ori lampach nie o zadnych hidach).


dodam ze jesli ksenon ori oslepia to albo jest zle wyregulowany albo poprostu zaklucony jest promien swiatla np. brudem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga