Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C5+LPG] Wymiana komponentów instalacji LPG.

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 14 kwie 2013, 20:24

xoslox pisze:Załączyłem autoadaptację. Ile na niej pojeÂździć ? Ogólnie dziennie jadę jakieś 20 km do pracy. Przez ile dni zostawić włączoną ?
Obserwuj korekty jakie wprowadza isa i zerkaj na korekty długie w vagu po powrocie z pracy. Jak korekty zaczną zbliżać się do 10% lub zauważysz niepokojące objawy to znak że czas na wyłaczenie autoadaptacji i zmniejszenie z palca jej ustawień w zakładce korekty od obrotów.

P4E3L
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 2012, 20:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: P4E3L » 15 kwie 2013, 03:06

zawsze stroiłem instalacje przez porównywanie czasów wtrysków a auto adaptacji nie używałem więc mam parę pytań
co daje zaznaczenie opcji STFT i chwilowa odchyłka?
lepiej jeÂździć na włączonym "auto stop" czy cały czas na włączonej AutoAdaptacji bez auto stop?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 kwie 2013, 16:33

P4E3L pisze:zawsze stroiłem instalacje przez porównywanie czasów wtrysków a auto adaptacji nie używałem
I bardzo dobrze, ale lepiej stroić na korekty paliwowe mając podgląd w vagu.
P4E3L pisze:co daje zaznaczenie opcji STFT i chwilowa odchyłka?
Włączasz tylko charakterystykę.
P4E3L pisze:lepiej jeÂździć na włączonym "auto stop"
Jeśli koniecznie chcesz z tego korzystać, to lepiej zaznaczyć. Wtedy autoadaptacja nie będzie wprowadzać zmian po osiągnięciu akceptowalnej odchyłki.
P4E3L pisze:czy cały czas na włączonej AutoAdaptacji bez auto stop?
Raczej nie jest to dobre rozwiązanie, isa zacznie mieszać i nie poznasz auta :)
Lepiej podglądać korekty i wprowadzane korekcje i w odpowiednim momencie zareagować, czyli wyłączyć. Warto po testować, aby mieć pogląd w tej kwestii <okok> i zobaczyć jak to funkcjonuje. Bo może się okazać że u Ciebie będzie funkcjonować prawidłowo.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 15 kwie 2013, 17:07

Ja chyba spróbuję rozwiercić dysze tak na 2,3 - 2,4 zjechać ciśnieniem max. w dół i wyregulować jeszcze raz z kolegą. I nie będę załączał ISA. Zavoli N na jakim najlepiej ciśnieniu pracuje ?

Co może być przyczyną szarpania po puszczeniu gazu ? tzn. przyspieszam, puszczam gaz i szarpie ale tylko na zimnym silniku i tylko na LPG. Zarówno na Valtekach i teraz na Barracudach to mam. Czyżby potrzebna korekta po temp. ? Przełączanie mam na 30 st.


Nie mam bardzo jak teraz zrobić bo 1-sze zmiany. Ale jak będę miał 2-ie to po nocy spróbuję.

P4E3L
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 2012, 20:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: P4E3L » 15 kwie 2013, 17:47

xoslox, najlepiej jest nagrać osc i na spokojnie przeanalizować co się wtedy dzieje inaczej można wróżyć z fusów i niepotrzebnie naprowadzić na zły trop

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 15 kwie 2013, 19:44

Kilka screenów z moich pierwszych ustawień. Proszę o ocenę. ISA nadal włączona, pojeżdżę jeszcze ze 2 dni na niej...

Ogólnie mnożnik dość wysoko :/ Ale jak wcześniej pisałem, w wolnej chwili rozwiercę dyszki i zjadę ciśnieniem do oporu... I znowu będę regulował.

Wiem, że razi to niedociągnięcie od 10 ms :P Ale jak na 1 raz i tak jestem zadowolony.

Czy dla Barracud odpowiedni jest KEIHIN ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 kwie 2013, 20:00

xoslox pisze:Czy dla Barracud odpowiedni jest KEIHIN ?
Tak, można ewentualnie ustawić hana red, myslę że w stag ma lepiej rozwiazane wewnetrzne korekty jednak dla hana. Rozwierć dysze bo jednak mnoznik za wysoki i ustaw typ wtrysku dla hana.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 15 kwie 2013, 20:03

Oki ;) Ustawię HANA RED i rozwiercę dyszki. Dać 2,3 czy 2,4 od razu ? Obecnie jest 2,2.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 kwie 2013, 20:28

Zacznij od 2,3 zawsze będzie można rozwiercić, gożej w drugą stronę ;)
A i tak uważam że nie ma to jak wtryski bez dysz.

Cypek80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 08 cze 2008, 19:25
Lokalizacja: dolnoslaskie

Post autor: Cypek80 » 15 kwie 2013, 21:39

xantiv pisze:Witam,

Jestem tu nowy, coś tam poczytałem o instalacjach gazowych. Ale i tak wolę zapytać i pewnie dla większości z Was będzie to nudne i któreś z kolei pytanie, jednak jak to mówią "kto pyta nie błądzi".

Chcę zagazować moją audi A6 C5 2.4 benzyna 165 KM manual 1998r.

Proszę abyście powiedzieli czy instalacja STAG, a BRC, prócz ceny (oraz jak przeczytałem na forum - BRC częściej się psuje) jest jakaś różnica w tych instalacjach? Mam też pytanie, które wtryski HANA czerwone czy barakudy są lepsze, oraz jaki reduktor byście polecili GOLD I czy Ac - r01 czerwony.

Jestem z Legnicy i najprawdopodobniej będę gazować w warsztacie DATEX w Legnicy , rozważam również opcję gazowania we Wrocławiu http://www.autogazwroclaw.com/ z tego względu, że kolega zagazował tam swoją audi C6 2 lata temu i jest zadowolony, a nie chcę gazować gdzieś gdzie nie znam więc jeśli ktoś zna te warsztaty lub gazował tam coś i może się jakoś wypowiedzieć to czekam na jakąś opinię.

Odrazu powiem jak wygląda sprawa, facet w DATEXIE powiedział mi, że STAG nie poleca ale może zrobić, poelca BRC na barakudach.

Facet z Wrocka powiedział, że STAG a BRC to różnica w cenie tylko i poleca STAGA na czerwonych HANACH.

Obaj chcą po 3200 za instalację.

Liczę na wasze sugestię, opinie oraz pomoc :-)

Pozdrawiam

P.S Chcę zaznaczyć iż moja wiedza na temat motoryzacji jest mała, a na temat instalacji gazowych znikoma, więc prosiłbym o odpowiedÂź prostym językiem, z ograniczoną ilością skrótów i fachowych nazewnictw:) :) :)
Jeśli we Wrocku ściągają kolektor przy montażu to duży plus dla nich.
Poprawiałem swój kolektor po montażu w Lubinie w Max auto gas. Gdzie powiercili jak doszli z wiertarką.
Po ściągnięciu kolektora doszedłem do wniosku że nie da się tego zrobić dobrze bez ściągania :)

W Datexie gazowałem żonki a3 oczywiście kolektor nie był ściągany.
Nie będę nikogo namawiał ani przekonywał do Datexu.
Zdecydowałem się bo było blisko i rozsądnie, a silnik nie zbyt wymagający.

V'kę wolałbym zagazować w V-gazie na sterowniku LPG-techu, baracudach, ar-01 czerwnonym lub goldzie

Spytaj kolegę Zajca o Datex on montował tam w swoim 2.4 na Agise czy jest zadowolony.
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 16 kwie 2013, 18:41

Dziś rozwierciłem dyszki na 2,3 mm. Ciśnienie 1 bar. Mnożnik od 1,2 schodzi do 1. Czyli wyszło książkowo ;)

Co do ISA. Przed rozwierceniem sprawdziłem mapę, a tam mapki idealnie pokryte w całym zakresie. Próg odchyłki był ustawiony na 3%. Być może w niektórych silnikach ona działa poprawnie. Może dużo zależy od tego czy są rozjazdy między bankami i jakie zastosowaliśmy wtryski... mi się wydaje, że u mnie działa w miarę poprawnie.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 16 kwie 2013, 20:16

xoslox pisze:Co do ISA. Przed rozwierceniem sprawdziłem mapę, a tam mapki idealnie pokryte w całym zakresie. Próg odchyłki był ustawiony na 3%.
Przy właczonej isa mapki zawsze będą pokryte.
xoslox pisze:Być może w niektórych silnikach ona działa poprawnie. Może dużo zależy od tego czy są rozjazdy między bankami i jakie zastosowaliśmy wtryski... mi się wydaje, że u mnie działa w miarę poprawnie.
Może tak być że u Ciebie będzie działać poprawnie. Ale warto co jakiś czas sprawdzać, bo mapę wzorcową zebrałeś w jakichś warunkach które na pewno nie będą jednakowe podczas użytkowania auta. Najlepiej kontrolować korekty, szczególnie po montażu. Jak będą w normie to cieszyć się jazdą na tańszym paliwie. No i jeszcze pozostanie satysfakcja z dobrze wykonanej roboty <okok>

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 16 kwie 2013, 21:01

Gratulacje dla kolegi xoslox instalacja jak dla mnie wygląda fachowo. Gdyby wszyscy monterzy LPG podchodzili do pracy z taką starannością.... ;)

Przy mojej jeszcze trochę pracy zostało. Planuję wymienić reduktor na KME gold, stary (ARTIC) jest nieszczelny i się przywiesza. W związku z tym mam pytanie:
Czy można jedno z wyjść fazy lotnej w goldzie po prosu zaślepić czy przez trójnik łączyć?

I jeszcze jedno: na którym bloku w VAGu jest korekta LTFT i STFT? 032? Muszę dostrajać przez korekty bo AGIS jakoś nieciekawie te poprawki wylicza.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 16 kwie 2013, 23:59

xoslox pisze:Zjadłem dziś śniadanko i postanowiłem wszystko posprawdzać. Sprawdziłem podłączenie wtrysków według instrukcji - były OK, posprawdzałem węże pod względem zagięcia/załamania - były OK. Wsiadam do auta, podłączyłem VAGa - zero błędów. Podłączyłem się do LPG i jak na złość rozjazd dalej jest na banku 2. Próbowałem wyłączać po kolei wtryski żadnej poprawy, dopiero po wyłączeniu wszystkich czasy się zrównywały i tu wpadłem na pomysł, aby zajrzeć w zaawansowane ustawienia wtryskiwaczy gazowych :P Patrzę a tu wtryski 4-5-6 po 7%. Zmieniłem wszystkie na 0%. I teraz rozjazdów brak :) :) :) Nigdy bym się nie spodziewał, że gazownik tam grzebał. Ale teraz już wiem dlaczego Valteki chodziły bez rozjazdów he he :P

A tu efekty mojej pracy:

Tak było:

[url=http://images50.fotosik.pl/1921/a93c7c99f7c66cbe.jpg]Obrazek[/URL]

A tak jest teraz:

[url=http://images41.fotosik.pl/2011/2be4fbeac9ab6f37.jpg]Obrazek[/URL]

I tu jeszcze 3 zdjęcia:

[url=http://images50.fotosik.pl/1921/b3d72dd835e5937f.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images44.fotosik.pl/664/c68911ffaf43d28a.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images43.fotosik.pl/1803/8ccf3b44540099c8.jpg]Obrazek[/URL]

Zostało mi jeszcze uporządkować przewody, ale to jak znajdę troche więcej czasu.

Wieczorem będę miał kierowcę i będę stroił.

Mam jeszcze pytanie: Czy mnożnik po kalibracji na wysokości 1,35 może zostać ? ÂŁadnie na końcu schodzi do 1. Ciśnienie 1,1 bara. Można by rozwiercić dysze, ale znowu bym musiał się trochę pomęczyć :P


Ogólnie mnożnik ma się zawierać w przedziale 1 - 1.6, tylko z lewej strony bierzemy 2 punkt. A z prawej ? Też 2 od prawej ma schodzić do 1 czy ostatni ?
Fajna robota, taki montaż listew rozdzielających już gdzieś widziałem :)
A skąd masz takie doloty do wtryskiwaczy?
Mnożnik można olać, to tylko takie graficzne bzdury, liczą się prawdziwe czasy wtrysku gazu w SPAM do benzyny.
Dostosowałbym ciśnienie gazu tak, aby na jałowym czasy gazu były większe od benzyny o 1ms, to tak na sam początek, póÂźniej strojenie co będzie zależeć od wydajności reduktora.
Strojenie góry najdokładniejsze tylko z sondą szerokopasmową a nie na żadne mapki czy korekty.
Po zmianie ciśnienia na reduktorze nie trzeba ponownie wykonywać autokalibracji, wystarczy normalne strojenie.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 17 kwie 2013, 06:27

grzemo, korekty będę kontrolował ;) Ogólnie dziękuję za pomoc dla mnie ;) Niejednemu już dawno znudziło by się tłumaczenie wszystkiego po 100 razy :P

kovalnet, VAG i kanał 32 i 33 w bloku silnika. A zamiast zaślepiać wyjście to kup lepiej filtr na 2 wejścia i 2 wyjścia. Są takie dostępne i wtedy ładnie równolegle pociągniesz przewody ;)

fassi1, doloty (adaptery kątowe) mam od Seby z LPG forum. Co do wykonania nie ukrywam, że Twój montaż i Damiana z LPG forum był dla mnie jakimś wzorcem. Tak jak zalecałeś podciśnienie wziąłem zaraz zza przepustnicy i poprawiłem nawierty wkrętek. Co do samej regulacji zamierzam się wybrać do Buska w celu strojenia na AFR. Reduktor na razie musi zostać. Jak kiedyś będę miał naddatek $$$ to się zmieni. Ale do mojego stylu jazdy powinien wystarczyć.

Ogólnie cieszę się, że podoba wam się montaż. Chyba każdy w swoim aucie chciałby to mieć jak najlepiej wykonane. Ale prawdę mówiąc trochę lektury, trochę wzorców i można zrobić kawał dobrej roboty. Wystarczą chęci. Na spokojnie można zdjąć listwę paliwową co znacznie ułatwia montaż wtrysków. Wiele przyjemności czerpie się z własnej pracy. Chciałbym jeszcze to wszystko poupychać tak, żeby założyć osłonę. Muszę skrócić trochę wężyki do wkrętek i lekko położyć wtryski. Ale to potrzeba trochę więcej czasu.

I wolę pytać na naszym forum niż na LPG, bo tam mi się wydaje, że większość zamiast pomagać to zaczyna się tylko wymądrzać. A przecież i u nas są najlepsi fachowcy z dziedziny instalacji gazowych i trzeba się z tego cieszyć i korzystać z dobrych rad. Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga