Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C5+LPG] Wymiana komponentów instalacji LPG.

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
xantiv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lis 2012, 19:57
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xantiv » 08 kwie 2013, 11:24

Moim zdaniem mają nie co za drogo. A co powiedz o komponentach, które wymieniłem.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 08 kwie 2013, 11:31

xantiv pisze:Moim zdaniem mają nie co za drogo.
Zacznij oszczędzać po montażu lpg. Bo spokój i bezproblemowa jazda jest bezcenna <okok> Ale to już Twoja decyzja.
Co do komponentów brał bym Staga lub Techa, reduktor acr, wtryski hana lub baracuda.
Ale i tak najważniejszy będzie monter tej instalacji.

xantiv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lis 2012, 19:57
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xantiv » 08 kwie 2013, 11:39

To się zgodzę z Tobą;) Tylko dać 3900zł za instalację do tego doliczyć dojazd za Wrocław z Legnicy to mam jakieś 200km w dwie strony, a potem latać tyle na regulację, wymianę filtrów itp to bez sens raczej...

Dlatego myślałem o tych dwóch zakładach bo o tym Datexie czytałem, że właśnie chłopak z forum też z Legnicy u nich montował i zadowolony, a ten gościu z Leśnicy to tak jak pisałem, znajomy robił i zadowolony i nie muszę przebijać się przez Wrocław, żeby do niego dojechać.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 08 kwie 2013, 11:55

Witam ponownie. Po skończonym długim boju w końcu zawitały u mnie nowe wtryski. Mianowicie Barracudy. Ogólnie zrezygnowałem z osłony i postawiłem je do pionu. Na dziś zdążyłem zrobić tylko autokalibrację, i mnożnik jest ok. 1.35 i schodzi ładnie do 1 na końcu. Ale niepokoi mnie jedna rzecz a mianowicie są rozjazdy na drugim banku. Co najlepsze na Valtekach tego nie było mimo braku kompensacji. Ogólnie jest tak:

- Zavoli N - cisnienie 1,15
- Barracudy rozwiercone na 2,2 mm
- Kompensacja
- Filtr Czaja FL typu Y Poliester

Co może być przyczyną rozjazdów, mimo zrobienia kompensacji (oczywiście sprawdzałem na PB i tam czasy identyczne na wszystkich bankach) ?

Na drugim banku czasy są mniejsze. Na tą stronę idzie też krótszy wąż do rozdzielacza.
Na bank 1 idzie wąż po grodzi przez PS-02 i tu czasy są dłuższe ale zgodne z czasami PB.

Wężyki do wkrętek wszystkie mają równo po 5 cm każdy po kolei odmierzałem na suwmiarce. Tak samo wężyki od rozdzielacza do wtrysków też są równe, chociaż to nie powinno w ogóle mieć wpływu na rozjazdy. I kompensacja zrobiona.

Wiem tylko, że jedna dyszka nie wyszła koledze, któremu dałem do rozwiercenia centralnie w środku, ale średnica otworu jest OK - taka jak wiertło. Nie zwróciłem uwagi na który bank ją montowałem. Czy to może być powodem rozjazdu ?


Jutro postaram się wrzucić fotki jak to poskładałem. Ale wydaje mi się, że montaż jest poprawny.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2013, 22:00 przez xoslox, łącznie zmieniany 1 raz.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 kwie 2013, 21:49

Jeśli dobrze pamietam to masz staga, więc możesz pojedyńczo wyłączać wtryski na podejrzanym banku i sprawdzać czy czasy się wyrównują.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 13 kwie 2013, 21:53

Tak jest STAG ;) A więc jutro to sprawdzę ;) Mam nadzieję, że to nic z samymi wtryskami bo były nowiutkie z pudełka... Jeśli to wina dyszki to nic straconego bo od Magic Jet`ów są chyba identyczne.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2013, 11:21 przez xoslox, łącznie zmieniany 1 raz.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 kwie 2013, 22:00

A na pb sprawdzałes, nie ma rozjazdu między bankami lub jakiegoś błedu zwiazanego z sondą??

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 13 kwie 2013, 22:03

Nie, na benzynie (centralka wyłączona) czasy PB są poprawne. I na poprzednich Valtekach też było OK zarówno czasy PB na PB jak i PB na LPG.

Hmmm chociaż co do błędów pojawiał mi się ostatnio jeden związany z bankiem i oxygen, tylko nie pamiętam którym... Sprawdzę jutro, ale ten błąd nie zawsze się pokazywał raz na jakiś czas... Więc sonda raczej nie walnięta... nawet dziś jak obserwowałem to ładnie falowały obie góra-dół.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 kwie 2013, 22:12

Może któryś z wtryskiwaczy Âźle sparowany ?? Tak mi jeszcze przyszło na myśl <wstydniś>

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 13 kwie 2013, 22:32

Stojąc przodem do maski:

3 ____ 6
2 ____ 5
1 ____ 4

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 14 kwie 2013, 10:39

Chodziło mi czy nie pomyliłeś czasem wtyczek, czy wtryski pb odpowiadają odpowiednim wtryskom lpg, warto to sprawdzić <luzik>

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 14 kwie 2013, 12:54

Zjadłem dziś śniadanko i postanowiłem wszystko posprawdzać. Sprawdziłem podłączenie wtrysków według instrukcji - były OK, posprawdzałem węże pod względem zagięcia/załamania - były OK. Wsiadam do auta, podłączyłem VAGa - zero błędów. Podłączyłem się do LPG i jak na złość rozjazd dalej jest na banku 2. Próbowałem wyłączać po kolei wtryski żadnej poprawy, dopiero po wyłączeniu wszystkich czasy się zrównywały i tu wpadłem na pomysł, aby zajrzeć w zaawansowane ustawienia wtryskiwaczy gazowych :P Patrzę a tu wtryski 4-5-6 po 7%. Zmieniłem wszystkie na 0%. I teraz rozjazdów brak :) :) :) Nigdy bym się nie spodziewał, że gazownik tam grzebał. Ale teraz już wiem dlaczego Valteki chodziły bez rozjazdów he he :P

A tu efekty mojej pracy:

Tak było:

Obrazek

A tak jest teraz:

Obrazek

I tu jeszcze 3 zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zostało mi jeszcze uporządkować przewody, ale to jak znajdę troche więcej czasu.

Wieczorem będę miał kierowcę i będę stroił.

Mam jeszcze pytanie: Czy mnożnik po kalibracji na wysokości 1,35 może zostać ? ÂŁadnie na końcu schodzi do 1. Ciśnienie 1,1 bara. Można by rozwiercić dysze, ale znowu bym musiał się trochę pomęczyć :P


Ogólnie mnożnik ma się zawierać w przedziale 1 - 1.6, tylko z lewej strony bierzemy 2 punkt. A z prawej ? Też 2 od prawej ma schodzić do 1 czy ostatni ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 14 kwie 2013, 15:18

xoslox pisze:Mam jeszcze pytanie: Czy mnożnik po kalibracji na wysokości 1,35 może zostać ? ÂŁadnie na końcu schodzi do 1. Ciśnienie 1,1 bara. Można by rozwiercić dysze, ale znowu bym musiał się trochę pomęczyć
Zawsze można podnieść cisnienie na reduktorze i ponowna kalibracja, mnożnik powinien zejść niżej.
Montaż z tego co widać <okok>

P4E3L
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 2012, 20:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: P4E3L » 14 kwie 2013, 18:04

już nie pamiętam z jakiego to było forum ale chłopaki testowali (oczywiście w audicach) różne warianty wielkości dysz co do ciśnienia na reduktorze najlepsze osiągi w mocy były przy dużych dyszach i niskim ciśnieniu mnożnik poniżej 1 wszystko weryfikowane na hamowni aktualnie u siebie mam mnożnik przy maksymalnych czasach wtrysku 1,2 jak zrobi sie cieplej i będe miał więcej czasu to spróbuje rozwiercić dysze ciekaw jestem jak to sie ma do rzeczywistości

[ Dodano: 2013-04-14, 18:08 ]
xoslox pisze:Mam jeszcze pytanie: Czy mnożnik po kalibracji na wysokości 1,35 może zostać ? ÂŁadnie na końcu schodzi do 1. Ciśnienie 1,1 bara. Można by rozwiercić dysze, ale znowu bym musiał się trochę pomęczyć :P


Ogólnie mnożnik ma się zawierać w przedziale 1 - 1.6, tylko z lewej strony bierzemy 2 punkt. A z prawej ? Też 2 od prawej ma schodzić do 1 czy ostatni ?
zrób screena to ocenimy

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 14 kwie 2013, 19:44

Screena nie robiłem, ale mapki zebrały się ładnie, jedynie bliżej 15 ms linia LPG lekko zakrzywiła się na dół. Ogólnie siostrze za kierownicą ciężko wytłumaczyć jak ma jechać :P Ale odchyłka mieściła się spokojnie w 10 %. Kształt mnożnika regularny opadający na końcu do 1. Załączyłem autoadaptację. Ile na niej pojeÂździć ? Ogólnie dziennie jadę jakieś 20 km do pracy. Przez ile dni zostawić włączoną ? Próg ustawiłem na 5% bez asystenta i bez auto stop. Próg mieszanki sondy lambda ustawił się na 0,7.

Oczywiście po wyłączeniu autoadaptacji wrzucę screena jak to wszystko się ułożyło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga