[ C5+LPG] regulacja instalacji -błąd 17544
logi na LPG zrobię dopiero jak ustawie instalkę ponieważ jak zrobiłem aktualizację staga do wersji 8.4 ta mapki ben i lpg poszły w <font color='red'><b>censored</b></font>. Ustawienia pozostały mnożnik też, ale mapy wyparowały. Po aktualizacji stag pisze aby wybrać wtrysk i przeprowadzić autokalibrację i nie wiem czy muszę robić wszystko od nowa czy zostawić
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No i moim zdaniem na benzynie jest ok.
Masz teraz ładnie wgląd na lambdę a ta dla prawidłowo działającej sondy cały czas oscyluje w okolicach 1, po za cutoffem (odpuszczenie pedału gazu) i wtedy jest powyżej 1 a korekty wskakują na 0, bo wtedy paliwo nie jest podawane, no i po za max obciążeniami kiedy lambda będzie poniżej 1.
Korekta krótka ładnie faluje w okolicach 0% jak i lambda w okolicach 1, więc teraz dobrze wystroić gazownię.
Pojeździć troszkę na benzynie tak aby zaadoptowała się korekta długa, którą teraz masz 0.8%
Korekta do czasu wtrysku to korekta długa + korekta krótka.
Na gazie długa nie powinna się zmienić.
Jak na gazie jest źle to krótka się rozjeżdża sporo od 0% i na jej podstawie naliczana jest nowa długa. ECU zawsze dąży do utrzymania krótkiej w okolicach 0% więc jeśli na gazie jest różnica to dla gazu wyliczy nową długą.
Jeśli na gazie jest bardzo źle to długa w momencie osiągnięcia 25% spowoduje, że ECU wywali check engine.
Masz teraz ładnie wgląd na lambdę a ta dla prawidłowo działającej sondy cały czas oscyluje w okolicach 1, po za cutoffem (odpuszczenie pedału gazu) i wtedy jest powyżej 1 a korekty wskakują na 0, bo wtedy paliwo nie jest podawane, no i po za max obciążeniami kiedy lambda będzie poniżej 1.
Korekta krótka ładnie faluje w okolicach 0% jak i lambda w okolicach 1, więc teraz dobrze wystroić gazownię.
Pojeździć troszkę na benzynie tak aby zaadoptowała się korekta długa, którą teraz masz 0.8%
Korekta do czasu wtrysku to korekta długa + korekta krótka.
Na gazie długa nie powinna się zmienić.
Jak na gazie jest źle to krótka się rozjeżdża sporo od 0% i na jej podstawie naliczana jest nowa długa. ECU zawsze dąży do utrzymania krótkiej w okolicach 0% więc jeśli na gazie jest różnica to dla gazu wyliczy nową długą.
Jeśli na gazie jest bardzo źle to długa w momencie osiągnięcia 25% spowoduje, że ECU wywali check engine.
dobra powiedzmy,że prawie kumam -wyjdzie w praniu. To tak jak wcześniej pisałeś zebrać mapy aby się pokryły, później w czasie jazdy sprawdzać czy lambda oscyluje w takim samym zakresie z różnym obciążeniem, przełączając z beny na lpg. Następnie jak już będzie git to zrobić około ok 30 kilosów w tresie na benie sprawdzić parametry z długich korekt, później przełączyć na lpg przejechać podobnie i zaobserwować czy się zmieniły. Ewentualnie po przejażdżce na benzynie wykasować korekty długie i zrobić to samo na lpg. Na koĂącu porównać.
Jedynie zastanawiam się jak dokonywać korekt w czasie jazdy, jak reagować na zmianę lambdy czy podnosić mnożnik czy opuszczać w danym przedziale czasu wtrysku.
Druga sprawa tak aby potwierdzić; to korekta krótka oscyluje na benie w jakimś tam przedziale w minusie i plusie i jak np na benie oscyluje np miedzy -4 a 4 to tak samo musi zachowywać się na lpg ? Jeżeli pytania są banalne to sorki ale trochę tego dużo jest do ogarnięcia
Jedynie zastanawiam się jak dokonywać korekt w czasie jazdy, jak reagować na zmianę lambdy czy podnosić mnożnik czy opuszczać w danym przedziale czasu wtrysku.
Druga sprawa tak aby potwierdzić; to korekta krótka oscyluje na benie w jakimś tam przedziale w minusie i plusie i jak np na benie oscyluje np miedzy -4 a 4 to tak samo musi zachowywać się na lpg ? Jeżeli pytania są banalne to sorki ale trochę tego dużo jest do ogarnięcia
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ogólnie to obserwój korektę długą żeby się nie zmieniła, musi pozostać ta sama jak na benzynie lub bardzo blisko.
Na benzynie masz np. długą +2% a krótka oscyloje w okolicach 0% raz z - raz z + przyjmując wartości jednocyfrowe, tak ma pozostać na gazie.
Teraz np. przełączasz na gaz i jest za ubogo i długa nadal jest 2% bo żeby uległa zmiany to musisz troszkę pojeździć, ale że jest ubogo na gazie to krótka już nie oscyluje w okolicy 0% ale np. oscyluje w okolicach +8% czyli zmieniając się ( +12, +3, +10, +5 itd. )
W takiej sytuacji ECU benzynowe wyliczy po pewnym czesia średnią dla tej krótkiej czyli 8% i doda ją do długiej czyli nowa długa będzie 10% a krótka wróci do oscylowania w okolicy 0%.
Check się jeszcze nie zapali ale już jest to źle wystrojone, korekta długo najlepiej jak pozostanie taka sama lub max odchyłka 2%.
Jak długa na gazie osiągnie graniczne +lub-25% to wtedy załącza się check engine.
Ustawiaj sobie auto na mapki w Stagu tak żeby się pokryły ale cały czas miej oko na korekty.
Jeśli korekta długa ulegnie nie wielkiej zmiany do +-2% to nie będzie źle.
Ogólnie dla dobrego wystrojenia do pokrycia mapek korekta nie powina się zmienić, ale nie można w pełni ufać mapkom, trzeba mieć cały czas oko na korekty.
Niestety jest to kwestia wprawy i poprostu pojeździsz, zobaczysz jak się to wszystko zachowuje i same wnioski się narzucą.
Na benzynie masz np. długą +2% a krótka oscyloje w okolicach 0% raz z - raz z + przyjmując wartości jednocyfrowe, tak ma pozostać na gazie.
Teraz np. przełączasz na gaz i jest za ubogo i długa nadal jest 2% bo żeby uległa zmiany to musisz troszkę pojeździć, ale że jest ubogo na gazie to krótka już nie oscyluje w okolicy 0% ale np. oscyluje w okolicach +8% czyli zmieniając się ( +12, +3, +10, +5 itd. )
W takiej sytuacji ECU benzynowe wyliczy po pewnym czesia średnią dla tej krótkiej czyli 8% i doda ją do długiej czyli nowa długa będzie 10% a krótka wróci do oscylowania w okolicy 0%.
Check się jeszcze nie zapali ale już jest to źle wystrojone, korekta długo najlepiej jak pozostanie taka sama lub max odchyłka 2%.
Jak długa na gazie osiągnie graniczne +lub-25% to wtedy załącza się check engine.
Ustawiaj sobie auto na mapki w Stagu tak żeby się pokryły ale cały czas miej oko na korekty.
Jeśli korekta długa ulegnie nie wielkiej zmiany do +-2% to nie będzie źle.
Ogólnie dla dobrego wystrojenia do pokrycia mapek korekta nie powina się zmienić, ale nie można w pełni ufać mapkom, trzeba mieć cały czas oko na korekty.
Niestety jest to kwestia wprawy i poprostu pojeździsz, zobaczysz jak się to wszystko zachowuje i same wnioski się narzucą.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
wczoraj robiłem pierwsze ustawienia z nowo nabytą wiedzą i powiedzmy ,że jak jeszcze trochę pośmigam to powinno być dobrze, ale mam jeszcze parę pytaĂą.
mapki tak mi wyszły, a co do ustawieĂą na max bucie i podglądzie lambdy z bloku 031 wyszło mi 0,85 na benie i gazie, ale czy jest to dobry przedział oscylacji?
Druga sprawa
po wykonaniu mapek sprawdzałem podczas jazdy jak zachowują się korekty krótkoterminowe na poszczególnych czasach wtrysku i oscylowały podobnie z różnicą około 2 na +/- następnie po przejechaniu ok 20 km na gazie sprawdzałem korekty długie na których był trochę większy rozjazd bo na Pb było od 0.8, 1.6, 2.3 % a na gazie wyszły 7%
Zastanawiam się czy te korekty długie może sprawdzić jak trochę dłużej pojeżdżę na gazie i się trochę to ustabilizuje.
mapki tak mi wyszły, a co do ustawieĂą na max bucie i podglądzie lambdy z bloku 031 wyszło mi 0,85 na benie i gazie, ale czy jest to dobry przedział oscylacji?
Druga sprawa
po wykonaniu mapek sprawdzałem podczas jazdy jak zachowują się korekty krótkoterminowe na poszczególnych czasach wtrysku i oscylowały podobnie z różnicą około 2 na +/- następnie po przejechaniu ok 20 km na gazie sprawdzałem korekty długie na których był trochę większy rozjazd bo na Pb było od 0.8, 1.6, 2.3 % a na gazie wyszły 7%
Zastanawiam się czy te korekty długie może sprawdzić jak trochę dłużej pojeżdżę na gazie i się trochę to ustabilizuje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga