Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C5+LPG] regulacja instalacji -błąd 17544

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 19 lut 2012, 01:05

logi na LPG zrobię dopiero jak ustawie instalkę ponieważ jak zrobiłem aktualizację staga do wersji 8.4 ta mapki ben i lpg poszły w <font color='red'><b>censored</b></font>. Ustawienia pozostały mnożnik też, ale mapy wyparowały. Po aktualizacji stag pisze aby wybrać wtrysk i przeprowadzić autokalibrację i nie wiem czy muszę robić wszystko od nowa czy zostawić

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 19 lut 2012, 01:12

Po aktualizacji softu powinno się zebrać od nowa mapy..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 lut 2012, 13:09

No i moim zdaniem na benzynie jest ok.
Masz teraz ładnie wgląd na lambdę a ta dla prawidłowo działającej sondy cały czas oscyluje w okolicach 1, po za cutoffem (odpuszczenie pedału gazu) i wtedy jest powyżej 1 a korekty wskakują na 0, bo wtedy paliwo nie jest podawane, no i po za max obciążeniami kiedy lambda będzie poniżej 1.
Korekta krótka ładnie faluje w okolicach 0% jak i lambda w okolicach 1, więc teraz dobrze wystroić gazownię.
Pojeździć troszkę na benzynie tak aby zaadoptowała się korekta długa, którą teraz masz 0.8%
Korekta do czasu wtrysku to korekta długa + korekta krótka.
Na gazie długa nie powinna się zmienić.
Jak na gazie jest źle to krótka się rozjeżdża sporo od 0% i na jej podstawie naliczana jest nowa długa. ECU zawsze dąży do utrzymania krótkiej w okolicach 0% więc jeśli na gazie jest różnica to dla gazu wyliczy nową długą.
Jeśli na gazie jest bardzo źle to długa w momencie osiągnięcia 25% spowoduje, że ECU wywali check engine.

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 19 lut 2012, 15:50

dobra powiedzmy,że prawie kumam <mysli> -wyjdzie w praniu. To tak jak wcześniej pisałeś zebrać mapy aby się pokryły, później w czasie jazdy sprawdzać czy lambda oscyluje w takim samym zakresie z różnym obciążeniem, przełączając z beny na lpg. Następnie jak już będzie git to zrobić około ok 30 kilosów w tresie na benie sprawdzić parametry z długich korekt, później przełączyć na lpg przejechać podobnie i zaobserwować czy się zmieniły. Ewentualnie po przejażdżce na benzynie wykasować korekty długie i zrobić to samo na lpg. Na koĂącu porównać.
Jedynie zastanawiam się jak dokonywać korekt w czasie jazdy, jak reagować na zmianę lambdy czy podnosić mnożnik czy opuszczać w danym przedziale czasu wtrysku.
Druga sprawa tak aby potwierdzić; to korekta krótka oscyluje na benie w jakimś tam przedziale w minusie i plusie i jak np na benie oscyluje np miedzy -4 a 4 to tak samo musi zachowywać się na lpg ? Jeżeli pytania są banalne to sorki ale trochę tego dużo jest do ogarnięcia

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 lut 2012, 17:26

Ogólnie to obserwój korektę długą żeby się nie zmieniła, musi pozostać ta sama jak na benzynie lub bardzo blisko.
Na benzynie masz np. długą +2% a krótka oscyloje w okolicach 0% raz z - raz z + przyjmując wartości jednocyfrowe, tak ma pozostać na gazie.
Teraz np. przełączasz na gaz i jest za ubogo i długa nadal jest 2% bo żeby uległa zmiany to musisz troszkę pojeździć, ale że jest ubogo na gazie to krótka już nie oscyluje w okolicy 0% ale np. oscyluje w okolicach +8% czyli zmieniając się ( +12, +3, +10, +5 itd. )
W takiej sytuacji ECU benzynowe wyliczy po pewnym czesia średnią dla tej krótkiej czyli 8% i doda ją do długiej czyli nowa długa będzie 10% a krótka wróci do oscylowania w okolicy 0%.
Check się jeszcze nie zapali ale już jest to źle wystrojone, korekta długo najlepiej jak pozostanie taka sama lub max odchyłka 2%.
Jak długa na gazie osiągnie graniczne +lub-25% to wtedy załącza się check engine.
Ustawiaj sobie auto na mapki w Stagu tak żeby się pokryły ale cały czas miej oko na korekty.
Jeśli korekta długa ulegnie nie wielkiej zmiany do +-2% to nie będzie źle.
Ogólnie dla dobrego wystrojenia do pokrycia mapek korekta nie powina się zmienić, ale nie można w pełni ufać mapkom, trzeba mieć cały czas oko na korekty.
Niestety jest to kwestia wprawy i poprostu pojeździsz, zobaczysz jak się to wszystko zachowuje i same wnioski się narzucą.

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 19 lut 2012, 18:01

dzięki bardzo! Myślę, że po takim wytłumaczeniu sprawy nie będę miał kłopotu :]

Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie jak robie mapę benzynową to przy koĂącowym odcinku wykrzywia się trochę ku dołowi i zastanawiam się czy czasem nie przesadzam z kręceniem silnika podczas ustawiania

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 lut 2012, 19:46

Nie przesadzasz <okok>

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 19 lut 2012, 19:50

Nie przesadzasz, to normalne wskazanie mapy pb. Gdy używasz gazu to będzie lepsze odzwierciedlenie mapy pb i lpg.
Fassi1 był szybszy <brawo>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 lut 2012, 20:00

Mając sondę szerokopasmową, jeśli do samego koĂąca korekty krótkie oscylują (nie zmieniają się w stałe 0%) to można stroić po mapkach (po czasach wtrysku lub korektach), no ale mając szerokopasmową przy max bucie można podglądnąć lambdę lub AFR.

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 20 lut 2012, 13:29

fassi1, w korektach długich 032 z opisu który mi podałeś zwracać uwagę na rubrykę drugą , a powiedz mi czy pierwszą też brać pod wzgląd

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 20 lut 2012, 14:24

pierwsza jest od jałowego czyli na postoju, druga od obciążenia.. :)
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 20 lut 2012, 18:10

Pierwsza pozycja wskazuje korektę dla średniego obciążenia, zaś druga pozycja dla dużego obciążenia.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 20 lut 2012, 18:15

grzemo, masz nawet napisane "idle" co znaczy bezczynny inaczej "to idle" czyli pracować na biegu jałowym.. i to jest właśnie pozycja 1.. a dokładnie jest "at idle" - na biegu jałowym..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 lut 2012, 18:42

Jest tak jak arkadiuso pisze.

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 22 lut 2012, 10:20

wczoraj robiłem pierwsze ustawienia z nowo nabytą wiedzą :) i powiedzmy ,że jak jeszcze trochę pośmigam to powinno być dobrze, ale mam jeszcze parę pytaĂą.

mapki tak mi wyszły, a co do ustawieĂą na max bucie i podglądzie lambdy z bloku 031 wyszło mi 0,85 na benie i gazie, ale czy jest to dobry przedział oscylacji?

Druga sprawa
po wykonaniu mapek sprawdzałem podczas jazdy jak zachowują się korekty krótkoterminowe na poszczególnych czasach wtrysku i oscylowały podobnie z różnicą około 2 na +/- następnie po przejechaniu ok 20 km na gazie sprawdzałem korekty długie na których był trochę większy rozjazd bo na Pb było od 0.8, 1.6, 2.3 % a na gazie wyszły 7%
Zastanawiam się czy te korekty długie może sprawdzić jak trochę dłużej pojeżdżę na gazie i się trochę to ustabilizuje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga