Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Po dodaniu gazu czasy wtrysku powyzej 40 ms

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 05 mar 2011, 00:27

fassi1 pisze:Zapomniałem że tej funkcji w 300 nie ma, jest w 300+.
Które czasy więc idą do góry, benzynowe czy gazowe?
o której funkcji mówisz fassi?
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 05 mar 2011, 10:01

funkcja dotrysku benzyny.

Jak wspomnialem wyzej nie dalem rady nic zrobic bo laptop padl dlatego pojawil sie rysunek zastepczy ktory mial choc troche ukazac problem.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 05 mar 2011, 14:54

matelek pisze:funkcja dotrysku benzyny.

Jak wspomnialem wyzej nie dalem rady nic zrobic bo laptop padl dlatego pojawil sie rysunek zastepczy ktory mial choc troche ukazac problem.
przecież dotryski da sie wyciąć nawet w stagu 200, sterownik gazowy nie widzi czsów niższych niz sie ustawi a ja nie spotkałem się jeszcze z przedwtryskami pilotazowymi w audi...
mazda , honda ,rover ... ale w audi nie..
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 05 mar 2011, 16:43

to jak kolego sprawdzic czy stag 300-6 nie podbiera sobie benzyny ?
myslalem ze jest tylko opcja wylacz przy pierwszym ktora mam zaznaczona, pozatym wywala mi na benzyne tylko jak jest malo gazu ale mam podejzenie ze mi wlasnie a szybko benzynka ubywa.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 05 mar 2011, 17:41

matelek pisze:to jak kolego sprawdzic czy stag 300-6 nie podbiera sobie benzyny ?
myslalem ze jest tylko opcja wylacz przy pierwszym ktora mam zaznaczona, pozatym wywala mi na benzyne tylko jak jest malo gazu ale mam podejzenie ze mi wlasnie a szybko benzynka ubywa.
najprościej byłoby założyć przekażnik na pompę, były przypadki ze w zimie auta pobierały benzynę, było to związane z tmp gazu,wystarczyło ustawić tmp gazu na -30 stopni i problem znikał
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 05 mar 2011, 17:57

temp gazu mam ustawiona na 0 i nie zdazylo sie jeszcze zeby spala ponizej
Jesli chodzi o pompe to mam zalozony osobne odciecie ale nie wiem czy jest tam jakis przekaznik

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 05 mar 2011, 19:08

borsuk1977 pisze:
fassi1 pisze:Zapomniałem że tej funkcji w 300 nie ma, jest w 300+.
Które czasy więc idą do góry, benzynowe czy gazowe?
o której funkcji mówisz fassi?
Miałem na myśli dotryski benzyny i chciałem się upewnić że nie ma tam nic głupiego wybranego w zakładce Parametry, oczywiście dla Audi powinno być 0 bo silniki te nie mają dotrysku.
Dopiero później skojarzyłem że to STAG 300 i on nie ma tej funkcji.
A że mnożnikiem można wyciąć to już inna sprawa.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 06 mar 2011, 08:24

matelek pisze:temp gazu mam ustawiona na 0 i nie zdazylo sie jeszcze zeby spala ponizej
Jesli chodzi o pompe to mam zalozony osobne odciecie ale nie wiem czy jest tam jakis przekaznik
ustaw tmp min na -30'C nic ci nie zaszkodzi, były przypadki że auta pokazywały prace na gazie a jechały na benz było tak chyba w sofcie 5.12 mały błąd szybko go poprawili ale kilkanaście tyś sterowników poszło
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 06 mar 2011, 17:01

borsuk1977 - ustawilem temp gazu na -30 mysle ze to pomoze,(chociaz rano bylo +1 a w programie pokazywalo temp gazu i reduktora na +2) z tego co pametam to gazownik statnio mi aktualizowal na wersje 1.11.27

Pomimo ze mam lapotopa to nie jest to nowy sprzet i caly czas sie zacina dlatego nie udalo mi sie (pomimo 4 prob) nagrac pliku osc bo sie komputer albo zawieszal albo sam restartowal -jutro pozycze inny laptop i wrzuce plik osc z jazdy.

Screeny 1,2,3,4 zostaly zrobione na postoju rano przed odpaleniem.
Screen 5 podczas pierwszej jazdy przy wyprzedzaniu - byla na 4 biedu i zrobilem kicka , zredukowal i wywalilo ten blad
Screen 6 jest zrobiony po jezdzie zeby pokazac jak zmienna jest mapa w tym aucie

CO do samej jazdy , po odpaleniu jak sie przelaczy na gaz to czuc szarpanie i nierowo silnik chodzi przez pare sekund(bardzo trzesie) , jak sie doda gazu delikatnie to sie wlasnie dusi a jak bardzej zdecydowanie to nawet gasnie (a gazem to strzasnie wali tzn smierdzi) , podczas jazdy to jakos idzie najgorzej wlasnie jak jest zimny to wyprzedzic czy mocniej gazu dodac bo wywala blad o zapetleniu ale nie wyrzuca na benzyne, czuc tez jak przy 65 km/h przelaczy na 5 bieg i sie jedzie ze stala predkoscia takie jakby dlawienie (jakby mialo gazu braknac) i czuc to bardziej podczas delikatnego przyspieszania nadal bedac na 5 biegu. Jak auto sie dogrzeje czyli temp na blacie 90 stopni a oleju jakies 80-90 to to objawy sa nadal ale mniej wyczuwalne.

WIem ze bez pliku osc to nie za bardzo ale opisalem choc troche jak potrafilem , acha zauwazylem tez ze odkad mam zamontowane te nowe wtryski i reduktor to na vagu mam od czasu do czasy bledy : 17973 , 17967

W tygodniu bede zostawial auto u gazownika i napewno bedzie to ostra wymiana zdan bo nie dosc ze zaplacilem krocie za nowe graty pod maska (ktore przyspazaja wiecej problemow niz stare waldemary)to dowiedzialem sie ze kolektor nie byl zdejmowany , nie byla czyszczona przepustnica a za te rzeczy rowniez zaplacilem, dlatego taki dlugi post bo moze tez cos dojdzie nowego co mu moge powiedziec ze zrobil do du...y

edit: odnosnie tematu czyli czas wtrysku ponad 40 ms - udalo mi sie to zrobic - Dzwignia na P auto chodzi na gazie i ostre deptanie gazem do podlogi - wtedy wyskakuje wlasnie czas wtrysku na wykresie powyzej 40 ms
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 mar 2011, 17:49

Czy to Sebastian przerabiał to auto i to do niego masz te pretensje za niewykonanie pewnych prac?
Do samej wymiany wtryskiwaczy czy czyszczenia przepustnicy nie trzeba ściągać kolektora.
Jakiego koloru masz te Hany? Na wtryskiwaczu masz napisane w danym kolorze "LPG/CNG injector" jak na załączonej fotce i takiego typu (koloru) jest wtryskiwacz czyli na fotce jest niebieski.
Co do screenów to jeszcze raz wykonałeś je na wyłączonym silniku, żadnych danych, same zera, żadnych czasów wtrysku gazu ani benzyny, temperatur, ciśnienia, nie ma co porównywać.
Z modelu wynika jedynie że wycięte zostały czasy poniżej około 2ms ale z tego co mówisz nic to nie pomogło.
Przy montażu Hana w Stagu wybiera się Keihin ale wbudowana korekta na temp. gazu wymaga korekcji czego w Stagu 300 nie wykonasz, dopiero w 300+ dlatego też z rana nie będzie idealnie.
Szczerze mówiąc to ten mnożnik można by lepiej doregulować żeby mapy lepiej się pokrywały bo na górze dość bardzo się rozjeżdża, chyba komuś nie chciało się za bardzo regulować i spędzać za dużo czasu i tak trochę ustawił z doświadczenia mając nadzieję że będzie dobrze.
Moim zdaniem ten mnożnik jest sporo za niski wiedząc że jest on dla ciśnienia 1.14, nie wiadomo jednak jakie ciśnienie jest na reduktorze.
Niestety wygląda mi to wszystko na szybkie odwalenie roboty.
Czy to Sebastian montował Hany i regulował wszystko?

[ Dodano: 2011-03-06, 17:51 ]
Co do twojego test z P i pedałem w podłogę, jakie masz ciśnienie na reduktorze czyli jakie jest wyświetlane przez Staga w zakładce Mapa?

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 06 mar 2011, 18:27

Zdjecie nr 5 jest rbione na wolnych obrotach podczas pracy na lpg - jest to cisnienie 0,95, w programie jest ustawione 1,14 ale to jest cisnienie z valtekow - poza zmiana cisnienia na reduktorze nie bylo w programie zmieniane nic.
Plik z jazdy bedzie wrucny jutro jak wspomianlem wyzej.
Tak sebastian to robil tzn jeden z pracownikow -on tylko odwalil salencza jazde 200 km/h przez dziurawa droge w terenie zabudowanym (brak poszanowania dla auta klienta!!)
To ze odwalil strojenie z marzu idzie zauwazyc po jego podejsciu do problemu.
Co do faktu nie sciagania kolektora - ja za to usuge zaplacilem , rowniez za czyszczenie przepustnicy a ani kolektor ani przepustnica nie zostaly ruszone - oprocz tego zaczely sie pojawiac dwa bledy na vagu zwiazane z przepustnica ktorych wczensiej nie mialem -to jak mozna liczyc za robote ktora nie zostala zrobiona ?
Koloru nie widze bo sa obklejone izolacja czanra - ale zamawialem zielone i dostalem informacje ze takie zostaly zamontowane.
A jesli chodzi o dlawienie z rana oraz szarpanie podczas jazdy - przeciez nie po to placilem prawie 2000 zl zeby miec problem z praca na gazie a tylko miec swiadomosc ze mam fajne rzeczy pod maska - place wiec wymagam
Jesli chodzi o sama osobe sebastiana - nie mowie ze nie zna sie na robocie - napewno ma duza wiedze ale nie bede kolejna ofiara jego wybujalego ego i napewno nie bede laskawie czekal az po 4 godzinach wezmie auto przejedzie sie i po 10 min stwierdzi ze wszystko jest ok mowiac ze to problem z autem a nie z jego montazem jest - skoro tak jest to dlaczego wczensiej bylo ok?
Wedlug sebastiana auto trzeba zostawic na conajmiej tydzien i on sobie z rana bedzie sprawdzal rozne ustawienia az wkoncu dojdzie do tego wlasciwego - jest to cytat. - kolejny przyklad braku poszanowania dla klienta - jak mozna spier...c instalacje a pozniej zabierac auto na tydzien zeby sie na nim uczyc ?


Nie bede na tym forum zaglebial sie w ten temat osoby sebastiana, wypowiem sie na innym. tutaj pragne zaczerpnac wiedzy czy cos sie da z tym problemem zrobic bo jesli nie to bede musial zlecic demontaz wszystkiego i odzyskac pieniadze.

edit: Fassi co jeszcze potrzebujesz oprocz pliku osc ?

edit2: pamietam ze zrobilem jeszcze jeden test : toczenie sie na 2 i kick - blad o zapetleniu a spadek cisnienia byl do 0.64

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 mar 2011, 20:34

Wszystko to jakoś od dupy strony zrobione.
Autokalibracje robiłbym na niższym ciśnieniu a potem ciśnienie podnosił do góry żeby przy max bucie czasy wtrysku benzyny i gazu były jak najbardziej zbliżone (najlepiej takie same) a na jałowym czasy gazu większe od benzyny.
Dla ciśnienia 0.95 na reduktorze masz benzyna 4.5ms a gaz 6.1ms (podejrzewam że miałeś wbite D i noga na hamulcu), więc można podnieść ciśnienie na reduktorze spokojnie do 1.1 bo czasy gazu są sporo większe od benzyny.
Po podniesieniu ciśnienia gazowe zbliżą się do benzynowych ale pozostaną większe ale wtedy nie będzie dochodzić do zapętlenia.
Po za tym spadek ponad 0.3bara to już na granicy akceptowalnej. Magic nie powinien aż tak bardzo padać więc trzeba by się przyjrzeć zasilaniu w fazę ciekłą (wielozawór, miedź, elektrozawór przed reduktorem).
Następna rzecz to temp. przełączania na gaz 20st. Moim zdaniem trochę za niska szczególnie gdy problemy są na zimnym silniku i korekty na temp. gazu nie są z możliwością regulowania a są stał wbudowane.
Ja daje min 30st a standard 35st.
Najlepiej gdybyś wyprostował ten mnożnik i wtedy robił te testy nagrywając plik oscyloskopu na samej benzynie a potem na gazie robiąc co już wcześniej pisałem wtedy będzie można zobaczyć co wykonuje ECU benzynowe a co później robi Stag.

Forum Audi A6 Polska

Post autor: Forum Audi A6 Polska » 06 mar 2011, 21:31

przecież to nie możliwe - to jest przecież opanowane już dawno, ale coż się dziwić gdy ktoś nie zna znaczenia słowa JEDEN.

po pierwsze, dobrze by było, abyś ten temat założył tu:
http://lpg-forum.pl/viewforum.php?f=1


więcej osób znających się i mających w przeszłości te same problemy mogło by się wypowiedzieć.

ale skoro kolega mnie poprosił aby się tu wypowiedzieć,

to po 1 - czasy po 50ms sa tylko dlatego, że sterownik wykrywa zły skład mieszanki, prawie zdycha, pewnie wcześniej jest to poprzedzone bardzo
krótkim czasem, po czym się ratuje dużym czasem aby silnik nie zdechł.

odnośnie kolektora - jesteś nie pierwszym i nie ostatnim.

mistrzostwo kolektora możesz zobaczyć np tu:
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=982 ... 87d9479191

mam nadzieję, że Twój tak nie jest popsuty.

na początek ustaw ciśnienie na 1,3-1,4 bara na wolnych obrotach na ciepłym silniku, w programie wyłącz wycinanie dotrysków i z rana zrób plik OSC
z informacją jak tym razem auto się zachowuje. zapisz również konfiguracje staga i daj nam tutaj.

możliwe ze strojeniem nie da się tego zrobić, zdjęcia z nawiertów również by się przydały, na pewno zadziała sposób na oszukanie czujnika
temperatury płynu chłodzącego, ale to ostateczność.

dalszą dyskusję proponuję prowadzić na lpg forum.

can.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 06 mar 2011, 21:38

Autokalibracja byla robiona przezemnie na valdemarach - pozniej czyli od zalozenia hany nie bylo tam nic ruszane - stad cisnienie 0,95 a w programie 1,14 (pozostalosc po goldzie).
Tu wogole jajca byly od poczatku - najpierw mialem cisnienie 1,74 bara pozniej obnizone do 1,2 a teraz 0.95.
Na ostatniej wizycie zostal rozwiercony elektrozawor przy butli i przy reduktorze(tak mi powiedziano)
Temp przejscia dam 35 stopni jutro.
Auto podczas robienia screenu bylo na P.
Mapa moge sie pobawic a nawet bardzo mnie korci szczegolnie ze dwie pierwsze kropy sa na wartosci 0.0 i 0.1.
Prawda jest ze juz nie weim jakich argumentow uzywac w rozmowie ze sebastianem - co mu powiem ze mi nie pasuje to tak mnie szargonem gazowym zbalamuci ze pod koniec to juz nie jestem niczego pewien,
Jesli to mozliwe to zrobil bys liste z punktami np co jest do zrobienia zeby to chodzilo po ludzku

Forum Audi A6 Polska

Post autor: Forum Audi A6 Polska » 06 mar 2011, 21:42

matelek pisze:Autokalibracja byla robiona przezemnie na valdemarach - pozniej czyli od zalozenia hany nie bylo tam nic ruszane - stad cisnienie 0,95 a w programie 1,14 (pozostalosc po goldzie).
Tu wogole jajca byly od poczatku - najpierw mialem cisnienie 1,74 bara pozniej obnizone do 1,2 a teraz 0.95.
Na ostatniej wizycie zostal rozwiercony elektrozawor przy butli i przy reduktorze(tak mi powiedziano)
Temp przejscia dam 35 stopni jutro.
Auto podczas robienia screenu bylo na P.
Mapa moge sie pobawic a nawet bardzo mnie korci szczegolnie ze dwie pierwsze kropy sa na wartosci 0.0 i 0.1.
Prawda jest ze juz nie weim jakich argumentow uzywac w rozmowie ze sebastianem - co mu powiem ze mi nie pasuje to tak mnie szargonem gazowym zbalamuci ze pod koniec to juz nie jestem niczego pewien,
Jesli to mozliwe to zrobil bys liste z punktami np co jest do zrobienia zeby to chodzilo po ludzku
masz napisane post wyżej co musisz zrobić.

przełączanie na 35 st nic nie pomoże,

a z sebastianem możesz sobie gadać a i tak nie wygrasz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga