[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ogólnie staram się dawać krótkie wężyki max do 15cm bo pewne wtryskiwacze jak
np. Matrix HD nie da się inaczej zamontować a i z takimi wężykami działają poprawnie.
Co do kompensacji między listwami to moim zdaniem jeśli zasilnie jest z jednego reduktora jednym wężem a potem jest trójnik i od trójnika do dwóch listw są tej samej długości węże to kompensacji nie trzeba. Testowałem to na swoim audi i różnicy nie było.
np. Matrix HD nie da się inaczej zamontować a i z takimi wężykami działają poprawnie.
Co do kompensacji między listwami to moim zdaniem jeśli zasilnie jest z jednego reduktora jednym wężem a potem jest trójnik i od trójnika do dwóch listw są tej samej długości węże to kompensacji nie trzeba. Testowałem to na swoim audi i różnicy nie było.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Fajnie . Ale tak jak pisałem nie da się ukryć całości pod listwami benzynowymi jak w 2,4 z C6. Także wężologi nie unikniesz. Jak będą jakieś problemy z pracą silnika to może też tak przerobię, bo odległość wtrysku od kolektora jest faktycznie zminimalizowana ale na ten moment nie ma żadnej różnicy na LPG.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
- Lokalizacja: niedrzwica duża
witaj fassi widze że zmieniłeś zdanie na kilka aspektów w lpg (np kompensacja) a pamiętam jak krytykowałeś moją teorię na tem temat a co do foto montazu w tej 3-litrówce to listwy powinny być króccami do dołu bo siatki we wtryskach sie zapchają mazutem pzdr a premium i tak by nie chodził w tym autku pętli nie mafassi1 pisze:Ogólnie staram się dawać krótkie wężyki max do 15cm bo pewne wtryskiwacze jak
np. Matrix HD nie da się inaczej zamontować a i z takimi wężykami działają poprawnie.
Co do kompensacji między listwami to moim zdaniem jeśli zasilnie jest z jednego reduktora jednym wężem a potem jest trójnik i od trójnika do dwóch listw są tej samej długości węże to kompensacji nie trzeba. Testowałem to na swoim audi i różnicy nie było.
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi
audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi
audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Testowałem to u siebie w Audi i nie widziałem żadnej różnicy lub rozjeżdżanie się banków, ale jak gazuje czyjeś auto to zaoszczędzając kawałek wężyka i 2 opaski zaciskowe raczej się nie wzbogacę więc to wykonuję i śpię spokojnie.borsuk1977 pisze:witaj fassi widze że zmieniłeś zdanie na kilka aspektów w lpg (np kompensacja) a pamiętam jak krytykowałeś moją teorię na tem temat a co do foto montazu w tej 3-litrówce to listwy powinny być króccami do dołu bo siatki we wtryskach sie zapchają mazutem pzdr a premium i tak by nie chodził w tym autku pętli nie mafassi1 pisze:Ogólnie staram się dawać krótkie wężyki max do 15cm bo pewne wtryskiwacze jak
np. Matrix HD nie da się inaczej zamontować a i z takimi wężykami działają poprawnie.
Co do kompensacji między listwami to moim zdaniem jeśli zasilnie jest z jednego reduktora jednym wężem a potem jest trójnik i od trójnika do dwóch listw są tej samej długości węże to kompensacji nie trzeba. Testowałem to na swoim audi i różnicy nie było.
Co do mazutu to poprostu trzeba zastosować dobrej jakości filtr poliestrowy i ogólnie wymieniać filtry na czas.
W większości jednak gazownicy montują najzwyklejsze filtry papierowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Jestem po pierwszym teście spalania. Podjechałem na stację z ciepłym silnikiem, zatankowałem do końca i w trasę 160km (w obie strony). Jazda raczej spokojna ale parę razy przegoniłem do 6tyś bo silnik pracuje pięknie Po przyjeździe zatankowałem na tej samej stacji do pełna (temp na dworze raczej ta sama). Z obliczeń kompa wyszło 12,3l natomiast z ilości gazy wyszło 11,9 <szok> Pewnie nikt w to nie uwierzy, ja sam jestem lekko zszokowany ale nie chce wyjść inaczej 19,47l lpg na 164km = 11,89l/100km Ale niestety zapalił się "check engine" po 20km i będę musiał to zdiagnozować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Spalanie gazu powinno wyjść około 15-20% większe od tego co na fisie bo fis jest bliski prawdziwego spalania benzyny bez różnicy czy stoimy w korku czy jedziemy w trasie czy stoimy pod sklepem.
Spalanie gazu zawsze powinno być większe od benzyny o około 15-20%.
Fis zawsze pokazuje spalanie benzyny czy to jedziemy na benzynie czy na gazie.
Oczywiście gdy jedziemy na gazie to fis pokazuje jakie byłoby spalanie benzyny bo ECU nie wie że jedziemy na gazie, cały czas myśli że jedziemy na benzynie.
Jeśli mieszanka jest za uboga na gazie to na fisie spalanie będzie większe niż byłoby na benzynie, a gdy mieszanka jest za bogata to spalanie na fisie będzie mniejsze niż to jakie byłoby na benzynie więc w twoim przypadku zaistniała pierwsza sytuacja, stąd realne spalanie gazu wyszło mniejsze niż na fisie.
Przy normalnej jeździe możesz tego nie wyczuć bo ECU benzynowe cały czas będzie sobie korygować po odczytach sondy aby procentowy skład mieszanki był na poziomie AFR = 14.7.
Jak tylko zacząłbyś pożądniej jechać tym autem z pedałem wciśniętym głębiej to zapewniam że odczułbyś różnicę jak i różnica byłaby wyczuwalne w odpowiedzi na szybsze wciśnięcie gazu.
Spalanie gazu zawsze powinno być większe od benzyny o około 15-20%.
Fis zawsze pokazuje spalanie benzyny czy to jedziemy na benzynie czy na gazie.
Oczywiście gdy jedziemy na gazie to fis pokazuje jakie byłoby spalanie benzyny bo ECU nie wie że jedziemy na gazie, cały czas myśli że jedziemy na benzynie.
Jeśli mieszanka jest za uboga na gazie to na fisie spalanie będzie większe niż byłoby na benzynie, a gdy mieszanka jest za bogata to spalanie na fisie będzie mniejsze niż to jakie byłoby na benzynie więc w twoim przypadku zaistniała pierwsza sytuacja, stąd realne spalanie gazu wyszło mniejsze niż na fisie.
Przy normalnej jeździe możesz tego nie wyczuć bo ECU benzynowe cały czas będzie sobie korygować po odczytach sondy aby procentowy skład mieszanki był na poziomie AFR = 14.7.
Jak tylko zacząłbyś pożądniej jechać tym autem z pedałem wciśniętym głębiej to zapewniam że odczułbyś różnicę jak i różnica byłaby wyczuwalne w odpowiedzi na szybsze wciśnięcie gazu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Na benzynie zawsze tankowałem na full i z fis'a wychodziło np. 10,3l a realne z przeliczenia 10,5l. ÂŚrednią kasuję zawsze. Najmniej fis pokazał mi 9,6l średnią ale nie wiem jak z tankowania by wyszło, bo potem trochę miasta i się podniosło z powrotem. Ale to 9,6 to stała prędkość 100km/h na dłuższej trasie.rubio pisze:Tankowałeś na full przejechałeś 100 km i znowu tankowałeś czy taka wartość Ci się pojawiła na fisie po uprzednim skasowaniu podczas jazdy?LOQ pisze:spalanie wcześniej 10,5l, także tak się spodziewałem, że z 2l więcej będzie. Zobaczymy co to za błąd.
Nie wiem jak tam z tym kalibrowaniem czy jakimś tam uczeniem się sterownika LPG bo na razie dopiero 200km zrobiłem na LPG. Podjadę jutro go gaziarza i obczaimy co tam jest nie tak. Co do jazdy to nie jestem jakimś tam emerytem co ledwo przyspiesza ale jeżdżę raczej spokojnie. Przy tym silniku jest takie miłe uczucie, że pomimo odczucia spokojnego ruszania i przyspieszania i tak z reguły odstawiam wszystkich na skrzyżowaniach Staram się też stosować zasady ecodriving'u co pewnie też wpływa na w miarę małe spalanie. Jak na ten moment jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym silnikiem bo spodziewałem się około 15l LPG. Ale to jeszcze się zobaczy.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 21:20 przez LOQ, łącznie zmieniany 1 raz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jak w moim 2.4 fis pokazywał 12.5 to gazu spalał około 15 i korekty były prawidłowe.
10.3 fis a realne 10.5 jak najbardziej jest prawidłowe, ale na pewno prawidłowym nie jest spalanie gazu mniejsze od tego co na fisie.
Jeśli gazownik załączył autoadaptację ISA2 to proponuję ją wyłączyć i wystroić auto ręcznie.
Mam jeszcze jedno auto z 200KM i potrafi spalić 17l gazu a jest lżejsze od A6.
10.3 fis a realne 10.5 jak najbardziej jest prawidłowe, ale na pewno prawidłowym nie jest spalanie gazu mniejsze od tego co na fisie.
Jeśli gazownik załączył autoadaptację ISA2 to proponuję ją wyłączyć i wystroić auto ręcznie.
Mam jeszcze jedno auto z 200KM i potrafi spalić 17l gazu a jest lżejsze od A6.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga