Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 gru 2011, 21:30

Ogólnie staram się dawać krótkie wężyki max do 15cm bo pewne wtryskiwacze jak
np. Matrix HD nie da się inaczej zamontować a i z takimi wężykami działają poprawnie.
Co do kompensacji między listwami to moim zdaniem jeśli zasilnie jest z jednego reduktora jednym wężem a potem jest trójnik i od trójnika do dwóch listw są tej samej długości węże to kompensacji nie trzeba. Testowałem to na swoim audi i różnicy nie było.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 09 gru 2011, 21:02

Fajnie :) . Ale tak jak pisałem nie da się ukryć całości pod listwami benzynowymi jak w 2,4 z C6. Także wężologi nie unikniesz. Jak będą jakieś problemy z pracą silnika to może też tak przerobię, bo odległość wtrysku od kolektora jest faktycznie zminimalizowana ale na ten moment nie ma żadnej różnicy na LPG.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 gru 2011, 21:06

Kolega rubio ma Hany listwowe i te są bez krućców pod wężyk we wlocie wtryskiwacza dlatego jest troszkę niżej ale wężyki widać mocno rozciągnięte bo Hana listwowa ma dużo szersze wejście.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 gru 2011, 22:03

Na samym początku były tylko Hany listwowe stąd może takie rozwiązanie.
Puki wszystko jest szczelne to może tak być.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 09 gru 2011, 22:05

Ja od strony wtrysku do kolektora nie mam żadnych opasek zaciskowych na wężach naciągniętych na wylot wtrysku i tak się zastanawiam czy to jest dobrze. Jak się tam pochylę to czuję trochę gaz.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 gru 2011, 22:14

Wężyki powinny być wszędzie a jak czuć gazem to jest gdzieś nieszczelność.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 10 gru 2011, 23:08

fassi1 pisze:Ogólnie staram się dawać krótkie wężyki max do 15cm bo pewne wtryskiwacze jak
np. Matrix HD nie da się inaczej zamontować a i z takimi wężykami działają poprawnie.
Co do kompensacji między listwami to moim zdaniem jeśli zasilnie jest z jednego reduktora jednym wężem a potem jest trójnik i od trójnika do dwóch listw są tej samej długości węże to kompensacji nie trzeba. Testowałem to na swoim audi i różnicy nie było.
witaj fassi widze że zmieniłeś zdanie na kilka aspektów w lpg (np kompensacja) a pamiętam jak krytykowałeś moją teorię na tem temat a co do foto montazu w tej 3-litrówce to listwy powinny być króccami do dołu bo siatki we wtryskach sie zapchają mazutem pzdr a premium i tak by nie chodził w tym autku pętli nie ma
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 gru 2011, 18:29

borsuk1977 pisze:
fassi1 pisze:Ogólnie staram się dawać krótkie wężyki max do 15cm bo pewne wtryskiwacze jak
np. Matrix HD nie da się inaczej zamontować a i z takimi wężykami działają poprawnie.
Co do kompensacji między listwami to moim zdaniem jeśli zasilnie jest z jednego reduktora jednym wężem a potem jest trójnik i od trójnika do dwóch listw są tej samej długości węże to kompensacji nie trzeba. Testowałem to na swoim audi i różnicy nie było.
witaj fassi widze że zmieniłeś zdanie na kilka aspektów w lpg (np kompensacja) a pamiętam jak krytykowałeś moją teorię na tem temat a co do foto montazu w tej 3-litrówce to listwy powinny być króccami do dołu bo siatki we wtryskach sie zapchają mazutem pzdr a premium i tak by nie chodził w tym autku pętli nie ma
Testowałem to u siebie w Audi i nie widziałem żadnej różnicy lub rozjeżdżanie się banków, ale jak gazuje czyjeś auto to zaoszczędzając kawałek wężyka i 2 opaski zaciskowe raczej się nie wzbogacę więc to wykonuję i śpię spokojnie.
Co do mazutu to poprostu trzeba zastosować dobrej jakości filtr poliestrowy i ogólnie wymieniać filtry na czas.
W większości jednak gazownicy montują najzwyklejsze filtry papierowe.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 11 gru 2011, 19:01

Jestem po pierwszym teście spalania. Podjechałem na stację z ciepłym silnikiem, zatankowałem do końca i w trasę 160km (w obie strony). Jazda raczej spokojna ale parę razy przegoniłem do 6tyś bo silnik pracuje pięknie <lol> Po przyjeździe zatankowałem na tej samej stacji do pełna (temp na dworze raczej ta sama). Z obliczeń kompa wyszło 12,3l natomiast z ilości gazy wyszło 11,9 <szok> Pewnie nikt w to nie uwierzy, ja sam jestem lekko zszokowany ale nie chce wyjść inaczej 19,47l lpg na 164km = 11,89l/100km :) Ale niestety zapalił się "check engine" po 20km i będę musiał to zdiagnozować.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 11 gru 2011, 19:55

Pewnie trochę za ubogo gdy takie spalanie.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 gru 2011, 20:02

Ja uwierze, bo auto jeździ na ubogiej mieszance to i spalanie wyszło niskie i za wysokie spalanie pokazuje fis.
Standardowa sytuacja, więc nie dziwne że check engine wyskoczył a błąd na 100% będzie o ubogiej mieszance.
Ogólnie to nie ma się czym cieszyć a jak najszybciej trzeba do gazownika.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 11 gru 2011, 20:28

Stał pod sklepem z 10-15 min na włączonym silniku z żonką i dzieckiem w środku i stąd pewnie ten błąd z pomiaru. Na mocy nie widzę żadnej różnicy, jedzie dosłownie tak samo. Na benzynie miałem spalanie wcześniej 10,5l, także tak się spodziewałem, że z 2l więcej będzie. Zobaczymy co to za błąd.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 gru 2011, 20:48

Spalanie gazu powinno wyjść około 15-20% większe od tego co na fisie bo fis jest bliski prawdziwego spalania benzyny bez różnicy czy stoimy w korku czy jedziemy w trasie czy stoimy pod sklepem.
Spalanie gazu zawsze powinno być większe od benzyny o około 15-20%.
Fis zawsze pokazuje spalanie benzyny czy to jedziemy na benzynie czy na gazie.
Oczywiście gdy jedziemy na gazie to fis pokazuje jakie byłoby spalanie benzyny bo ECU nie wie że jedziemy na gazie, cały czas myśli że jedziemy na benzynie.
Jeśli mieszanka jest za uboga na gazie to na fisie spalanie będzie większe niż byłoby na benzynie, a gdy mieszanka jest za bogata to spalanie na fisie będzie mniejsze niż to jakie byłoby na benzynie więc w twoim przypadku zaistniała pierwsza sytuacja, stąd realne spalanie gazu wyszło mniejsze niż na fisie.
Przy normalnej jeździe możesz tego nie wyczuć bo ECU benzynowe cały czas będzie sobie korygować po odczytach sondy aby procentowy skład mieszanki był na poziomie AFR = 14.7.
Jak tylko zacząłbyś pożądniej jechać tym autem z pedałem wciśniętym głębiej to zapewniam że odczułbyś różnicę jak i różnica byłaby wyczuwalne w odpowiedzi na szybsze wciśnięcie gazu.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 11 gru 2011, 21:07

rubio pisze:
LOQ pisze:spalanie wcześniej 10,5l, także tak się spodziewałem, że z 2l więcej będzie. Zobaczymy co to za błąd.
Tankowałeś na full przejechałeś 100 km i znowu tankowałeś czy taka wartość Ci się pojawiła na fisie po uprzednim skasowaniu podczas jazdy?
Na benzynie zawsze tankowałem na full i z fis'a wychodziło np. 10,3l a realne z przeliczenia 10,5l. ÂŚrednią kasuję zawsze. Najmniej fis pokazał mi 9,6l średnią ale nie wiem jak z tankowania by wyszło, bo potem trochę miasta i się podniosło z powrotem. Ale to 9,6 to stała prędkość 100km/h na dłuższej trasie.

Nie wiem jak tam z tym kalibrowaniem czy jakimś tam uczeniem się sterownika LPG bo na razie dopiero 200km zrobiłem na LPG. Podjadę jutro go gaziarza i obczaimy co tam jest nie tak. Co do jazdy to nie jestem jakimś tam emerytem co ledwo przyspiesza ale jeżdżę raczej spokojnie. Przy tym silniku jest takie miłe uczucie, że pomimo odczucia spokojnego ruszania i przyspieszania i tak z reguły odstawiam wszystkich na skrzyżowaniach <lol> Staram się też stosować zasady ecodriving'u co pewnie też wpływa na w miarę małe spalanie. Jak na ten moment jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym silnikiem bo spodziewałem się około 15l LPG. Ale to jeszcze się zobaczy.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 21:20 przez LOQ, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 gru 2011, 21:21

Jak w moim 2.4 fis pokazywał 12.5 to gazu spalał około 15 i korekty były prawidłowe.
10.3 fis a realne 10.5 jak najbardziej jest prawidłowe, ale na pewno prawidłowym nie jest spalanie gazu mniejsze od tego co na fisie.
Jeśli gazownik załączył autoadaptację ISA2 to proponuję ją wyłączyć i wystroić auto ręcznie.
Mam jeszcze jedno auto z 200KM i potrafi spalić 17l gazu a jest lżejsze od A6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga