Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Drgania na biegu jałowym na gazie.Pomocy

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
Lechunlx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 02 sie 2008, 23:11
Imię: Leszek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Lechunlx » 27 sie 2011, 11:47

@toom-ek: zgodze się, że montaż jest najważniejszy, ale Twoje stwierdzenie, że "nic" się nie działo tak naprawde nie wiele daje. To, że auto miało nierówną dawkę paliwa i korekty pewnie szalały to nic? Robiłeś w czasie użytkowania jakies diagnozy choćby samym vag'iem ?

Pozdrawiam

toom_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2011, 22:48
Lokalizacja: PL

Post autor: toom_ek » 27 sie 2011, 14:41

[quote="Lechunlx"]@toom-ek: zgodze się, że montaż jest najważniejszy, ale Twoje stwierdzenie, że "nic" się nie działo tak naprawde nie wiele daje. To, że auto miało nierówną dawkę paliwa i korekty pewnie szalały to nic? Robiłeś w czasie użytkowania jakies diagnozy choćby samym vag'iem ? witam , byłem raz w roku na przeglądzie i raz w roku na kontrole ,praca na gazie była równa (przed montażem gazu zawsze wymieniałem świece) gazownik podczas mojej wizyty robił korekty ,ale były tak małe że podczas mojej codziennej eksploatacji nic nie odczuwałem , przy maksymalnym bucie nic się nie działo żadnego przeskakiwania na pb ,teraz posiadam kme silver , stag 300 , czerwone valtki i jest <okok> .
toom_ek

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 31 paź 2011, 22:55

hmm, u mnie też lekko trzęsie na wolnych na LPG. Ostatnio doszło przygasanie, jak spada na LPG z wyższych obrotów na wolne to sięga 500, 450 obr.min. Kilka razy zdarzyło się że zgasł i wtedy problem - kierownicą nie idzie ruszyć i w panice szybkie ponowne odpalanie .
Instalacja : Stag 300Plus, Zavoli Zeta S, Valtek V34....
Niestety butla zamontowana do jazdy na wstecznym :)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 01 lis 2011, 11:07

Podepnij vaga
Zapewne lpg do regulacji, no i polecam przekręcenie butli

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 01 lis 2011, 14:33

Reset przez odpięcie aku ?
Czy w vag'u gdzieś szukać?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 01 lis 2011, 15:15

W vagu wejdź w błędy silnika i je skasuj nawet jak ich nie będzie (ale zapewne coś tam będzie i ważne aby je zapamiętać). Nastepnie pojeżdzij na samej benzynie z 50 km, wtedy się okaże po której stronie są problemy lpg czy pb.

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 01 lis 2011, 15:54

Jeżeli się skasuje błędy to powinno wszystko wrócić do porządku z gazem, czy trzeba podpiąć jeszcze staga ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 01 lis 2011, 16:30

slawq pisze:Jeżeli się skasuje błędy to powinno wszystko wrócić do porządku z gazem, czy trzeba podpiąć jeszcze staga ?
Vag jeszcze nie ma takich możliwości aby uzdrowić twoje lpg. :>
Sczytaj błędy i je podaj. Następnie je skasuj i pojeździj na samej pb aby ecu się zaadoptowało (lpg kategorycznie nie używać w tym czasie).
Podłącz znowu vaga i sprawdź błędy.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 03 lis 2011, 16:55

Cześć
Ja u siebie po założeniu instalacji mocno walczyłem z telepaniem na lpg.
Po roku okazało się, że to wtryskiwacze.
Po wymianie dwóch było już ok. Jak zaczęły się problemy z przełączaniem w zimne dni zmieniłem resztę na nowe i zaczęło znów telepać.

Teraz zmieniłem na inną listwę i testuję.
Wychodzi na to, że jest ok.
Muszę jednak już wymienić świece bo mają 30tyś.

Oczywiście wymieniam wtryski na gwarancji i teraz po testacj jak okaże się, że to wina wtryskiwaczy to wymieniam za dopłatą na Hana. Mam nadzieję, że się uda
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 06 lis 2011, 21:16

grzemo, w vagu zero błędów silnika.... ale widze ze zostalem opatrzenie zrozumiany - na benzynie nie ma takich spadków obrotów i nie przygasa jak na LPG.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 lis 2011, 21:33

slawq,
Czyli lpg do regulacji
Co vag pokazuje w grupie 007?
Polecam zakup kabelka do Staga, wtedy będziesz mógł sprawdzić jak jest ustawione lpg i ewentualnie poprawić.

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 06 lis 2011, 22:11

jutro sprawdzę tą grupę... mowisz o sterowniku silnika ?
Kabelek do STAG'a mam od Viakena , ale cos nie moge sterowników zainstalować, jutro z tym powalcze...

No i trochę niestety mam lęki przed zabraniem się do tego, bo instalacja jeszcze na gwarancji i może być problem jakbym grzebał a pozniej padnie coś... mogą nie uznać gwarancji

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 07 lis 2011, 18:50

kolego slawq, przyjrzyj się dokładniej pracy silnika na benzynie, na pewno jest lepiej niż na lpg i może nie zwracasz na to uwagi ale jeśli falują wolne obroty na benzynie to może być po prostu brudna przepustnica. przerabiałem to u siebie. na gazie obroty spadały i rosły, czasem potrafił zgasnąć, na benzynie niby ok. bo nie gasł ale jednak występowało delikatne falowanie i okazało się po czyszczeniu przepustnicy że objawy zniknęły.

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 07 lis 2011, 19:34

grzałka, problemem jest przy jeździe po zrzuceniu na luz ( co prawda rzadko to robię bo z reguły hamuję biegami ) spadają do 500 obr i czasami trochę niżej, wtedy raz na jakiś czas zdarza mu się zgasnąć. Jak robię to na postoju bez jazdy to nie gaśnie ( podczas jazdy większe obciążenia, z reguły gaśnie podczas skręcania - obciążenie pompą wspomagania ) ale spadają tak obroty że budą zatrzęsie.
Co do falowania - na benzynie nic, na LPG czuć lekkie wibracje na wolnych obrotach . Może to przez świece - pisza tu że najlepiej jednoelektrodowe do gazu, jak kupowałem przed założeniem instalacji NGK 4-elektrodowe BKR6EQUP PLATINIUM.

Ale... gaśnie od niedawna, drgania na wolnych na LPG są od samego założenia LPG

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 07 lis 2011, 19:43

Czym mniej elektrod tym lepiej dla lpg
Dla twojego silnika katalogowo są chyba dwuelektrodowe ngk.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga