Wydaje mi się, że opis dotyczy obecnie montowanych systemów Quattro. W C5 i bodajże C6 2004-2007 nie ma np. systemu EDS (Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego).
Quattro z haldexem to takie raczej nie do końca Quattro. W sensie stałego napędu na wszystkie koła.
Zużycie opon, a Quattro
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
a to dziwne bo u mnie w kodach wyposażenia JEST takowy systemcrn pisze:W C5 i bodajże C6 2004-2007 nie ma np. systemu EDS (Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego).
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Ja 25 tys km temu zalozylem caly nowy komplet Bravuris do swojego Quattro. Nie wiem dlaczego ale przednie sa o wiele bardziej wysmigane od tylnych, prakwtycznie do wymiany, tylne wytrzymaja spokojnie jeszcze sezon. Jezdze w wiekszosci po miescie ale spokojnie bo szkoda wachy. Moze mi Quattro nie dziala prawidlowo Spotkal sie ktos z taka sytuacja?
Opona piszczy ziom ,po co niszczyc ja...
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
rozumiem ze Barum-a laczki ? Miałem właśnie te opony w Oplu jesio przed zakupem A6. Ogromnym plusem była ich cena (nowa opona) i stosunkowo cicha praca. Czego nie można było powiedzieć o stopniu zużycia :-P Co prawda napęd był na przód ale co sezon przekładałem (przód/tył) po widocznej różnicy a po przelataniu na nich ok. 40tyś w 2 lata zostało dosłownie 3mm na każdej oponie. Jeżeli opony pozostały by na tej samej osi (przód) przez 2 sezony miał bym na bank wymianę.LukasAFC pisze:a 25 tys km temu zalozylem caly nowy komplet Bravuris do swojego Quattro.
Mam teraz porównanie do Michelin-a i śmiało stwierdzam ze Barumki lecą w oczach
zła zbieżność raczej cięła by kapcie po krawędziach niż przyspieszała zużycie (przód/tył).szybki-ens pisze:Może ze zbieżnością coś nie tak i nie równo ci zdziera opony?
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Tak, wlasnie te, Bravuris2. W sumie prawda z tym smiganiem po miescie, do Polski jezdze raz na rok te 1600 km a na codzien tylko pare km do pracy.eldo pisze:rozumiem ze Barum-a laczki ?
No mnie po 25000 km na jednej 1.6mm, na drugiej 2mm w miejscach. Ale nie ma tego zlego, i tak mi sie nie podobolay, rzucam sie na Vredestein Sessanta Ultrac. Za jakis czas zdam relacje w odpowiednim temacie. Mysle, ze przyczyna nie bardzo jest zla zbieznosc a bardziej nie dbanie o odpowiednie cisnienie do masy ladunku, tylne maja jeszcze z 6mm bieznika, dziwne.eldo pisze:a po przelataniu na nich ok. 40tyś w 2 lata zostało dosłownie 3mm na każdej oponie
Opona piszczy ziom ,po co niszczyc ja...
S6 C5 oczywiście quattro.
Minimalnie bardziej zużywa się tył...wnioskuję, że też przez twarde zawieszenie...na dołkach jak daję w palnik ten tył aż skacze...no i tylnia oponka od pobocza idzie najbardziej.
ogólnie nowe gumy jakie by nie były 30 tys i szrot...moc silnika je wykańcza :mrgreen:
Minimalnie bardziej zużywa się tył...wnioskuję, że też przez twarde zawieszenie...na dołkach jak daję w palnik ten tył aż skacze...no i tylnia oponka od pobocza idzie najbardziej.
ogólnie nowe gumy jakie by nie były 30 tys i szrot...moc silnika je wykańcza :mrgreen:
S6 C5 4.2 manual
A6 C4 2.8 manual
A6 C4 2.8 manual
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga