Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zużycie opon, a Quattro

Wszystko co dotyczy ogólnie felg, opon, kół nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 02 lip 2010, 22:51

Wydaje mi się, że opis dotyczy obecnie montowanych systemów Quattro. W C5 i bodajże C6 2004-2007 nie ma np. systemu EDS (Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego).

Quattro z haldexem to takie raczej nie do końca Quattro. W sensie stałego napędu na wszystkie koła.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 03 lip 2010, 11:56

crn pisze:W C5 i bodajże C6 2004-2007 nie ma np. systemu EDS (Elektroniczna Blokada Mechanizmu Różnicowego).
a to dziwne bo u mnie w kodach wyposażenia JEST takowy system ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 03 lip 2010, 12:34

eldo, kurka mogę się mylić. Wydawało mi się jednak, że wtedy jeszcze tego nie montowano.
Chyba zamilknę już w tym temacie :D
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

LukasAFC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 sie 2010, 17:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: LukasAFC » 05 sie 2010, 11:20

Ja 25 tys km temu zalozylem caly nowy komplet Bravuris do swojego Quattro. Nie wiem dlaczego ale przednie sa o wiele bardziej wysmigane od tylnych, prakwtycznie do wymiany, tylne wytrzymaja spokojnie jeszcze sezon. Jezdze w wiekszosci po miescie ale spokojnie bo szkoda wachy. Moze mi Quattro nie dziala prawidlowo :) Spotkal sie ktos z taka sytuacja?
Opona piszczy ziom ,po co niszczyc ja...

gość_

Post autor: gość_ » 05 sie 2010, 12:27

Może ze zbieżnością coś nie tak i nie równo ci zdziera opony?

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 05 sie 2010, 12:55

LukasAFC, jesli ejzdzisz po miescie to moze byc normalny objaw.nie musisz swirowac zeby zetrzec oponki przednie.miasto-manewrowanie -skrecanie-krecenie fajera w miejscu...i to moze byc przyczna tego ze przod ci juz uciekl.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 06 sie 2010, 09:01

LukasAFC pisze:a 25 tys km temu zalozylem caly nowy komplet Bravuris do swojego Quattro.
rozumiem ze Barum-a laczki ? Miałem właśnie te opony w Oplu jesio przed zakupem A6. Ogromnym plusem była ich cena (nowa opona) i stosunkowo cicha praca. Czego nie można było powiedzieć o stopniu zużycia :-P Co prawda napęd był na przód ale co sezon przekładałem (przód/tył) po widocznej różnicy a po przelataniu na nich ok. 40tyś w 2 lata zostało dosłownie 3mm na każdej oponie. Jeżeli opony pozostały by na tej samej osi (przód) przez 2 sezony miał bym na bank wymianę.
Mam teraz porównanie do Michelin-a i śmiało stwierdzam ze Barumki lecą w oczach ;-)
szybki-ens pisze:Może ze zbieżnością coś nie tak i nie równo ci zdziera opony?
zła zbieżność raczej cięła by kapcie po krawędziach niż przyspieszała zużycie (przód/tył).
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

LukasAFC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 sie 2010, 17:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: LukasAFC » 06 sie 2010, 09:46

eldo pisze:rozumiem ze Barum-a laczki ?
Tak, wlasnie te, Bravuris2. W sumie prawda z tym smiganiem po miescie, do Polski jezdze raz na rok te 1600 km a na codzien tylko pare km do pracy.
eldo pisze:a po przelataniu na nich ok. 40tyś w 2 lata zostało dosłownie 3mm na każdej oponie
No mnie po 25000 km na jednej 1.6mm, na drugiej 2mm w miejscach. Ale nie ma tego zlego, i tak mi sie nie podobolay, rzucam sie na Vredestein Sessanta Ultrac. Za jakis czas zdam relacje w odpowiednim temacie. Mysle, ze przyczyna nie bardzo jest zla zbieznosc a bardziej nie dbanie o odpowiednie cisnienie do masy ladunku, tylne maja jeszcze z 6mm bieznika, dziwne.
Opona piszczy ziom ,po co niszczyc ja...

j@rek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:38
Lokalizacja: Łuków

Post autor: j@rek » 07 sie 2010, 23:26

S6 C5 oczywiście quattro.
Minimalnie bardziej zużywa się tył...wnioskuję, że też przez twarde zawieszenie...na dołkach jak daję w palnik ten tył aż skacze...no i tylnia oponka od pobocza idzie najbardziej.
ogólnie nowe gumy jakie by nie były 30 tys i szrot...moc silnika je wykańcza :mrgreen:
S6 C5 4.2 manual
A6 C4 2.8 manual

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga